Kisalföld logö

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -1°C | 9°C Még több cikk.

M85 - Négy sávra várnak Sopronban

A tervek és ígéretek szerint három év múlva négysávos autóút éri el Sopront és a várva várt M85-ös végre összeköti az országgal a várost.

Politikai adok-kapok témája az M85-ös nyomvonala, miközben a Sopronban élők, főleg a virágvölgyiek, alig várják, hogy nyilvános legyen végre a kiviteli terv, s megtudhassák, pontosan hol megy majd az új út. Több mint egy évtizede követi nyomon a Kisalföld is a Sopron jövőjét alapvetően meghatározó négysávos gyorsforgalmi történetét, mégis vannak még fehér foltok ebben a „mesében".
Honnan indultunk és mi változott az évek alatt? – ezt kérdeztük az első terveket ma is a szekrényében őrző volt polgármestertől, Walter Dezsőtől.

– Több alternatíva is volt, de az első tanulmányterven 2003-as dátum szerepel. 2005-ben már elkészült a Sopron–Pereszteg szakasz kiviteli terve is, egy év múlva Sopron és az országhatár közötti szakasz végleges dokumentációja. A beruházás átadási határideje az előbbi esetében 2011, az utóbbinál 2012 vége volt.

Walter Dezső: 2005-ben már elkészült a Sopron–Pereszteg szakasz
Walter Dezső: 2005-ben már elkészült a Sopron–Pereszteg szakasz


– Miért nem lett ebből semmi?

– Mert 2009-ben a Regionális Fejlesztési Tanácsban sokkal erősebb volt az M9-es lobbija, s ezzel ellehetetlenítették az M85-öst. Pedig akkor még nyolcvanöt százalékban az unió finanszírozta volna az M85-öst, az M9-es viszont központi költségvetésből épült volna meg. Egyik sem készült el, csupán azért, mert a vasiak és a zalaiak erősebbek voltak. Most már az M85-ös is hazai forrásból fog megépülni. Csak már látnánk...

– Miért kellett újratervezni? Nem lehetett volna az eredeti terveket használni?

– Ezt ne tőlem kérdezze... Szerintem lehetett, sőt, kellett volna. Minden elvesztegetett idő pénz és emberélet. Hiszen milyen sok baleset van Peresztegnél... Az eredeti és a mostani tanulmányterven is négyszáznyolcvan méteres az alagút, a csomópontok is szinte ugyanott vannak. Igaz, mi annak idején nem az Arcusnál vezettük ki a jelenlegi útra a nyomvonalat, hanem attól hatszáz méterre... Nem érdemes a Natura 2000-es területekre hivatkozni, mert mindkét variáció érinti a védett területeket. Az elkerülőre is megvoltak a tervek, ez sem lehetett akadály.

– Ön szerint mikorra készülhet el az M85-ös?
– Az országhatár és Pereszteg közötti szakaszra két és fél év biztosan kell, de a Csorna–Pereszteg távra még több, legalább három, de inkább négy. 
   
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Eloltották az ötven hektáros tarló tüzet Lövőnél

Kedden fél tíz után néhány perccel sikerült eloltani az utolsó parazsakat is a Lövő és Sopronkövesd… Tovább olvasom