Kisalföld logö

2018. 01. 18. csütörtök - Piroska 0°C | 7°C Még több cikk.

Leszavazták a sztrádát

Népszavazáson utasították el a vulkapordányiak, hogy a falu határában vezessen az A3-as autópálya.
Népszavazáson utasították el a vulkapordányiak, hogy a falu határában vezessen az A3-as autópálya magyar határig tartó szakasza. A voksoláson a lakosság 89,8 százaléka szavazott az autópálya tervezett nyomvonala ellen, és csupán 10,2 százalék mellette. A településen az 1500 választásra jogosult közül 905-en járultak az urnákhoz, ami 57,8 százalékos részvételt jelent.

– Az eredmény egyértelmű felhatalmazás a képviselő-testület számára, hogy ezentúl hogyan álljon az autópálya kérdéséhez – kommentálta az eredményt Hans Rudolf Haller, Vulkapordány polgármestere.

– Remélem, hogy a tartományi politikusok is figyelembe veszik a népszavazás végeredményét, és nem kényszerítenek olyan dolgot Vulkapordányra, amelyet a lakók nem akarnak. Most az ő kezükbe került a döntés. Tudomásom szerint a többi környékbeli település, Zárány (Zagersdorf), Kelénpatak (Klingenbach) és Cinfalva (Siegendorf) lakói sem örülnek az autópálya tervezett nyomvonalának. Nem kizárt ezért, hogy ezeken a településeken is népszavazást írnak ki a kérdésről.
Vulkapordányban a szavazóhelyiségek előtt a tervezett autópályát ellenzők és támogatók között barátságos hangulatban folyt a beszélgetés. A legtöbben családostól, gyerekekkel együtt jöttek.
Abban mindenki egyetértett, hogy szükség van autópályára Magyarország és Ausztria között, a vélemények csupán abban különböztek, hogy hol vezessen a sztráda.

Werner Franz szerint a kijelölt nyomvonal előnyökkel járna a falu számára, hiszen az autópálya egyértelmű gazdasági fellendülést hozhat. Nem volt ilyen derűlátó Grete Krojer, aki szerint az autópályával járó környezeti ártalmak tönkretehetik a Vulkapordányban élők egészségét. Hasonlóan vélekedett Willi Wohlrab, aki szerint az

autópálya vezethetne kissé távolabb is, ráadásul nem érti, hogy miért pont a Bécsi úti határátkelőhelyen kell a tervezett sztrádát a magyarországival egybeépíteni, hiszen 2007-től nincs határőrizet, ezért máshol is mehetne az út. Ez a megoldás Kelénpatak és Sopron számára is jobb lenne – tette hozzá Willi Wohlrab.

A burgenlandi tartományi parlament megbízásából az osztrák autópálya-kezelő cég, az ASFINAG már évekkel ezelőtt elkészítette a határig tartó mintegy 10 kilométeres sztráda terveit, amely az elképzelések szerint a Bécsi úti határátkelőhelyen találkozna a magyar oldalon tervezett M9-es autópályával.

Az osztrák autópálya-kezelő cég két lehetséges nyomvonal-variációt dolgozott ki. Az egyik verzió szerint az autópálya Vulkapordánytól, a jelenlegi B16-os számú főúttal párhuzamosan vezetne a határátkelőig. A másik variáció szerint a sztráda keleti irányból kerülné meg Cinfalvát és csak közvetlenül a határ előtt kanyarodna vissza. A tervezésnél körültekintően felmérték a tervezett sztrádaszakasz környékét, a környezetvédelmi hatástanulmány nyárra készül el. Ezután döntenek majd a nyomvonalról. A munkálatok a tervek szerint 2008-ban kezdődnek el és 2010-re már autópályán lehetne Sopronból Kismartonba (Eisenstadt) utazni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győrött a magyar élmezőny

Győrött rendezik meg a rövid távú országos bajnokságot, amelyen a legjobb magyar versenyzők állnak… Tovább olvasom