Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Közúti ellenőrzés a 85-ösön: Két bírságba futott bele az autós öt percen belül

Kétszer kapott helyszíni bírságot perceken belül a sofőr, aki a ˝legszabálykövetőbb˝ autósnak mondta magát. Ott voltunk a történteknél, közlekedésrendészeti akción vettünk részt.

A 85-ös számú főúton, a Sopron irányába közlekedőket ellenőrizték a Soproni és Kapuvári Rendőrkapitányság közös, kétnapos közlekedésrendészeti akcióján.

Kiemelten a sebességhatár és előzési szabályok betartására, a biztonsági eszközök használatára, a vezetés közbeni mobiltelefon használatra figyeltek. A fő cél az volt, hogy a rendőri jelenlét mértékével csökkenjen a balesetek száma, s azok súlyossági foka.

Az akció második napjának kezdetén, csütörtökön, Kovács Miklós alezredessel, a Soproni Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetőjével és Tabi Sándor rendőr zászlóssal – aki a Városi Balesetmegelőzési Bizottság titkára - részt vehettünk az ellenőrzésen.

Civil rendőrautóval haladtunk a 85-ös főúton, így érthető annak a figyelmes autósnak a szándéka, aki előzékenyen, ˝villogtatással˝ jelezte, hogy ˝vigyázat, rendőrség, mérnek!˝ Mosolyogva nyugtáztuk, hogy él a ˝betyárbecsület˝ az utakon.

Ahogy közeledtünk az egyik ellenőrzési pont felé, - összesen hat ilyen helyen dolgoztak a rendőrök - láthattuk, volt, aki nem figyelt a szabályok betartására, s nem kerülhette el a bírságot, de a csütörtöki esős időjárás óvatosabb közlekedésre késztette a járművezetőket.

A ˝szabálykövető˝ audis.
A ˝szabálykövető˝ audis.

Sajnos nem kellett azonban órákat várnunk a következő szabálytalankodóra. A főúton egy Audi előzésbe kezdett, s meghaladta a sebességkorlátozást. A sofőr kiemelt helyszíni bírságot kapott.

Amíg az adatait rögzítették a kollégák, a megbírságolt járművezető emelt hangon bizonygatta: ő a ˝legszabálykövetőbb˝ magyar állampolgár, még soha nem büntették meg. Nos, ha eddig valóban nem is történt hasonló a férfival, egy nap alatt behozta ˝lemaradását˝.

Figyelmen kívül hagyva ugyanis az alezredes figyelmeztetését, miszerint fokozottan óvatosan közlekedjen az út további szakaszán, kb. öt percen belül belefutott egy újabb, 10 ezer forintos bírságba...

Ezúttal lakott belterületen a megengedett 50 km/h helyett 65 km/h-val hajtott, mikor ismételten ˝megfogták˝ a rendőrök. Mint a férfi elmondta, a munkahelyére sietett. Ezt sokan emlegetik érvként, de számos baleset bekövetkeztéért a sietség felelőssé tehető.

Tovább haladva, egy buszváró öbölben várakozó teherautó sofőrjét szólította meg Tabi Sándor, majd kérte a papírokat. A jármű ugyanis akadályozta a buszok megállását, a szabálytalanságáért bírság járt.

Buszváró öbölben várakozott a teherautó
Buszváró öbölben várakozott a teherautó, bírágot kapott

A rendőr zászlós egyébként az első napon a Soproni Rendőrkapitányság új motorkerékpárjával vett részt az akcióban, s mint elmondta, a jármű nagyban szolgálta a hatékonyságot.

A kétnapos akció összességben is sikeresnek mondható: az ellenőrzés ideje alatt, mindössze két kisebb közlekedési baleset történt. A szakemberek elmondták, a jövőben is számíthatunk hasonló akciókra.



A két nap statisztikája

Az első napon előállítottak és őrizetbe vettek egy személyt, mivel jogerős eltiltás hatálya alatt vezette a járművét, továbbá 19 helyszíni bírság, 6 szabálysértési feljelentés, s 5 közigazgatási eljárás történt. Mire a második nap véget ért, a statisztika további 21 helyszíni bírsággal, 4 szabálysértési feljelentéssel és 11 közigazgatási eljárással bővült.

Olvasóink írták

78 hozzászólás
  • 78. Csetneky 2011. október 26. 15:35
    „Bolla Ferinek van teljes mértékben igaza. Sajnos.”
  • 77. FREDDY/S 2011. október 26. 10:08
    „Addig jár a korsó a kútra, míg pofára esik, nemde...”
  • 76. quaestor 2011. október 25. 20:12
    „74. soproni 2011.10.25. 13:55
    Igazad van, de karthauzinak is maximálisan.”
  • 75. soproni 2011. október 25. 13:55
    „73.Akinek nincs félnivalója azt a lejtő alján is bemérhetik ,mert a lejtőn is érvényesek a közlekedési szabályok :)))”
  • 74. karthauzi 2011. október 25. 09:53
    „Azért az messziről ordít az ilyen akciókban, hogy a rendőség nem a közlekedésbiztonságra hajt, hanem CSAK A PÉNZRE. Szemét helyeken ellenőrzik a sebességet, például lejtők alján, ahol magától is begyorsul a kocsi. Gyakorlatilag mindenki nagyon jól tudja, hogy egyáltalán nem a balesetveszélyes helyeken ellenőriznek, hanem ott, ahol nagyobb az esély a prémiumot hozó büntetésre. Kontraszelektált rendőrők = balkáni vagy még rosszabb hozzáállás”
  • 73. józanparaszt 2011. október 24. 22:10
    „67: örülök, hogy ilyen magabiztos vagy, és nem kívánom, hogy 1x is hibázz és "csak" az a 2 m hiányozzon a fékútból, ami dönt a megállás, vagy a letarolás között! de sajnos sokszor ezen is múlik!”
  • 72. quaestor 2011. október 24. 20:32
    „67. b05co 2011.10.24. 12:28
    Anno, a trabant, wartburg, zastawa, zsiguli, "zápor jóska" idejében nem 50, hanem 60 km/h volt a sebességkorlát.”
  • 71. FREDDY/S 2011. október 24. 14:46
    „11. Lobbo71 2011.10.22. 09:38
    A 15§ a járdára felhajtani tilos táblát ismerteti, így kérdőjeles a fordított értelmezés, bár az óvodában már ezt a felfogást is tanítani kellene, és azt is, hogy a kármegelőzés kinek a feladata, mert arra úgy tűnik hogy nincsen megfelelően képzett illetékes, nemde...”
  • 70. OTTHONÜLŐ 2011. október 24. 13:53
    „Ez is csak a pénz beszedésről szol és nem a közlekedési morál javittásán!!!”
  • 69. BollaFeri 2011. október 24. 12:37
    „Éljen a bűnüldözés, szedjék a pénzt az út szélén, és legyenek is rá büszkék.. :)
    A sulik mellett meg már "Drogbolt" felirattal árulják a kábítószert, az elmebeteg gyilkosok meg 2 baltával mászkálnak az utcán, ez le van szrva..”
  • 68. b05co 2011. október 24. 12:28
    „Emberek, ezeket a sebességkorlátokat alkalmazták akkor is mikor csak trabant, wartburg és a többi minőségi autó volt csak az utcán. Tessék kiszámolni azt is mennyi a különbség fékútban egy 60-al közlekedő Opel Astra és egy 50-el közlekedő wartburg között. Soha nem tartom be a sebességkorlátot, soha nem kaptak el és soha, de soha nem okoztam balesetet, sőt, inkább mások hibáit jól lereagálva elkerültem azokat. A 80-al való száguldozást büntessék is de szerintem egy 10-essel meg lehetne dobni a sebességkorlátot. Településen belül 60 kívül 100, ahol pedig indokolt az 50 oda meg településtáblához kirakják és kész...”
  • 67. józanparaszt 2011. október 23. 21:02
    „Remélem Sopronba is jönnek mérni. tuti tippek: Györi út, Várker (akár este is), Balfi út, Löver krt, Ady E. út, Bánfalvi út, Ágfalvi út... tovább is van mondjam még? mindenhol 50 km/h a sebességhatár, és mindenhol emberek gyalog is,bicajjal is közlekednek.
    Emellett javaslom az erdöt is az eszement quadosok végleges kitiktása érdekében!!!”
  • 66. Tonxy 2011. október 23. 17:20
    „43: az elejétől olvasd és értsd is meg.”
  • 65. himbi 2011. október 23. 15:57
    „53. andrewda!
    Száraz úton használt gumikkal átlagos reakció idővel számolva 65 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 39.16 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 18.06, a fékút 21.1 méter.
    50 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 26.39 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 13.89, a fékút 12.5 méter.

    Ha egy hirtelen eléd kerülő akadálynál 50 km/h sebességgel épp megtudtál volna állni, 65 km/h sebességgel haladva 26.39 méter megtétele után 51 km/h sebességgel ütközöl vele.
    Ez az akadály szempontjából nézve körülbelül olyan, mintha egy emeletes lakóház 3. emeletéről esett volna le (10 méterről).

    Nedves úton használt gumikkal átlagos reakció idővel számolva 65 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 51.86 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 18.06, a fékút 33.8 méter.
    50 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 33.89 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 13.89, a fékút 20 méter.

    Ha egy hirtelen eléd kerülő akadálynál 50 km/h sebességgel épp megtudtál volna állni, 65 km/h sebességgel haladva 33.89 méter megtétele után 47 km/h sebességgel ütközöl vele.
    Ez az akadály szempontjából nézve körülbelül olyan, mintha egy emeletes lakóház 3. emeletéről esett volna le (9 méterről).

    Jeges úton átlagos reakció idővel és használt gumikkal pedig 65 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 187.06 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 18.06, a fékút 169 méter.
    50 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 113.89 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 13.89, a fékút 100 méter.

    Ha egy hirtelen eléd kerülő akadálynál 50 km/h sebességgel épp megtudtál volna állni, 65 km/h sebességgel haladva 113.89 méter megtétele után 43 km/h sebességgel ütközöl vele.
    Ez az akadály szempontjából nézve körülbelül olyan, mintha egy emeletes lakóház 2. emeletéről esett volna le (7 méterről).

    Sajnos ennyit jelent az a bizonyos pliusz 15 km/h sebesség... Vajon ha elcsapsz valakit és ne adja Isten, de meg is hal vagy legyen bármiylen sérülése... valaha is megtudnád magandnak bocsájtani azt, hogy "CSAK" 15KM/H-VAL MENTEM GYORSABBAN PL: LAKOTT TERÜLETEN BELŰL...?! A gondolkodás módodból ítélve szerintem téged rohadtul nem is érdekelne... 50km/h sebességnél is meg lehget halni, nem feltétlen kell ahhoz több... Ugyanakkor azthiszem senkinek nem kellene feleslegesen kísérteni a sorsot, nem kellene felesleges előzésekbe bocsájtkozni sem lakott terülketen belűl sem azon kívűl! Vagy jó az ha épp nem mögöttem mész hanem előttem 30 m-re??”
  • 64. ujidok 2011. október 23. 15:10
    „Egy szó mint száz, a rendőrség jogosan lépett fel!
    Felesleges itt vitatkozni, és remélem, hogy sok ilyen akcióit csinálnak még!
    Aztán talán végre rend lesz!
    Mivel az a szakasz minden, csak nem közlekedésre használt útszakasz, hanem pontosan egy verseny pálya, amiről nagyon sokan ezt hiszik.
    Ha betartod a szabályokat, letolnak az útról, ledudálnak, levillogatnak, és még én érzem rosszul magam!

    Kemény bírságok kellenek, aztán majd megtanulja mindenki használni az eszét!!”
  • 63. quaestor 2011. október 23. 13:03
    „Nagyon általánosítotok. Vagy az egyik véglet, vagy a másik. Nincs arany középút, pedig a gyakorlat indokolná. Lakott területen belül nyilván szükséges az 50 km/h, személy szerint én be is tartom, bár egyes személyautók és kamionok nem díjazzák a dolgot. Közeledsz a helység vége táblához, már nyomnak is le az útról. Azzal sincs semmi gond, hogy közúti ellenőrzést tartanak, csak kicsit zavaró, hogy reggel 6-7 óra között is, amikor az ember megy dolgozni. Miért nem belterületen az iskolák körül rendezik a szabályokat figyelmen kívül hagyó autósokat és gyalogosokat? Most lehet fikázni, ízekre szedni a témát, de ez akkor is egy lényeges, megválaszolatlan kérdés. Pedig úgy gondolom a gyerekek védelmében erre nagyobb szükség lenne. Hangsúlyozom a két ellenőrzés nem egyik helyett a másik helyen kellene megtörténnie, hanem szerintem sokkal nagyobb figyelmet érdemelne az iskolák körüli közlekedés. Vagy esetleg lekapcsolhatnák azokat a bicikliseket is, akik a zebrán kerekeznek át körülnézés nélkül. A kapuvári rendőröknek ilyen dolgokra miért nem terjed ki a figyelmük és a büntetési hajlandóságuk?”
  • 62. brie 2011. október 23. 11:51
    „Ha már 65, akkor miért ne 80, vagy 90? Lehet kicsit csalni mindig, de lehet, hogy ennyin múlik majd egy emberélet. A sebességhatárokat közös ügy betartani! Aki vét ez ellen, az a közösség ellen vét!”
  • 61. karthauzi 2011. október 23. 11:44
    „Amúgy értelmetlen vita. Ha 30 km lenne a sebességkorlátozás, akkor a szűkagyú akkor is azt írná, hogy "15km/h (4m/s) bőven elég ahhoz, hogy ne a gyereked és a zebra előtt, hanem utána álljon meg az autó". Mert ugyebár 45 km/h sebességgel száguldoztál.... AZ IRIGY GYALOGOS SZERINTEM legszívesebben azt szeretné, ha te is 5 km/h- val mennél mint ő. Arra nem gondol, hogy akkor meg azért lenne sok a baleset, mert mindenki aludna a kormánynál”
  • 60. mafito 2011. október 23. 11:33
    „Tegnap a Höveji erdősáv mellett mentem autóval éjjel, és azt kell mondanom, hogy nem mertem 70km/h-nál többel menni. Senki nem volt az úton, egy autót sem láttam, így reflektorral haladhattam végig a szakaszon. Viszont nem éreztem magam biztonságban, mert túl közel van az erdő, és ilyenkor egy pillanat alatt megtörténhet a baj. Nincs ember a talpán, aki 70km/h-nál meg tud állni 5-6´C fokban akármilyen gumival az őz előtt! ÉJJEL ÉLED A TERMÉSZET, FŐLEG A VADAK!”
  • 59. Legoooo 2011. október 23. 11:28
    „45. brie
    Ezt már megírtam egy másik Kisalföld fórumban. Sokunknak a gyorshajtókkal van baja, de a traffit mégis rengetegen jelzik, hogy szegény gyorshajtó nehogy már beleszaladjon egy büntetésbe, ami jó esetben észhez térítené. Én is jelezni fogok a gyorshajtókra, de csak akkor, ha nincs traffi. Ha én betartom, tartsa be ő is.
    Mellesleg lakotton belül az 50 az 50. Ez a szabály. Ha ezt túllépi valaki, mért csodálkozik, hogy megbüntetik? Be kell tartani a szabályokat, nem áthágni, és nyugodt szívvel száll ki az ember az autóból. Ha kint van indokolatlanul egy tábla (pl. 60-as), lehet puffogni, de de ott meg az a szabály!!! Ennyi. Ott sincs apelláta. Mért nem értik meg sokan?”
78 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Víz nélkül maradtak több százan Sopronban

Csőtörés történt szerda reggel és hosszú ideig nem volt víz több családnál Sopronban. Kalmár István (MSZP) sajtótájékoztatót tartott a történtekkel kapcsolatban. Reagált a soproni vízmű is. Tovább olvasom