Kisalföld logö

2018. 05. 23. szerda - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Közgyűlés: Ingyenes marad a mélygarázs

Döntöttek arról, hogy egyelőre ingyenes marad Sopronban a mélygarázsban a parkolás. A Harkai úton épülő ideiglenes tároló megépítésre 200 millió forintot csoportosítottak át.

21.44.:
Vége a zárt ülésnek. A képviselők megszavazták, hogy a Harkai úton épülő ideiglenes hulladéktelep megépítésére 200 millió forintot különítsenek el.

21.10.: A Petőfi téri mélygarázs a téma. Az ellenzéki politikusok nem értik, miért kellett visszavonni a díj rendeletet. Simon István elmondta, az automata beléptető rendszer hibája miatt kell elnapolni a döntést. Mint ismeretes, a mélygarázs szeptember 30-ig ingyenes használható, ugyanis próbaüzem alatt áll a létesítmény. Ez azonban még nem zárult le, ugyanis kisebb javításokat még el kell végezni. A képviselők elfogadták azt a határozatot, amely szerint a következő közgyűlési döntésig továbbra is díjmentesen lehet parkolni a mélygarázsban.

21.08.: A megismételt szavazás után is elfogadták a határozati javaslatot.

21.07.: Varga Mária (Fidesz) elmondta, ő volt a hibás, csupán ki akarta kapcsolni a készüléket, és véletlenül nyomta meg az igen gombot.

21.05.: Hruby József (MSZP) jelezte, Havas András nem volt a teremben, kétszer mégis kivillant a szavazó gombja. Kivizsgálást kér. Új szavazás lesz. A képviselő kéri, hogy derítsék ki, mi történt. Havas András ebben a pillanatban lépett be a terembe.

21.02.: Mintegy 40 millió forintból és pályázati támogatásból korszerűsítenék a Jereván és a Lehár Ferenc utca közvilágítását. Ehhez módosítani kell az áramszolgáltatóval megkötött szerződést. A képviselők elfogadták a határozati javaslatot.

21.00.: A város részt vesz a közösségi közlekedést fejlesztő pályázaton. A tervek szerint mintegy 155 millió forintból oldanák meg a Sopron Kutyahegy csapadékvíz elvezetési problémáit, úgy hogy a vizet a Liget patakba vezetnék be. A szükséges önrész 18 millió forint.

20.59.: Az MSZP képviselőivel kiegészült közgyűlés egyhangúlag elfogadta az alapítványok támogatásáról szóló előterjesztést.

20.57.: Fodor Tamás polgármester szerint arról senki nem beszél, hogy miként jutottunk el oda, hogy fel kellett venni az IMF hitelt. A kormány jövő évi költségvetése nem jó az embereknek. A szakértői kormány elvette a pénzt a gyerektől, az idősektől, a kórházaktól.
Az előterjesztést elfogadták.

20.26.: Kóczán Zoltán olyat eseteket sorol, ami nem arra vall, hogy a város okosan gazdálkodna. Említi a termálvíz kutatófurást, a Melocco-szobrot, a Helyi Témát, a REAC labdarúgó csapatot.
Abdai Géza válaszában elmondja, Kóczán Zoltán úgy csinál, mintha az elmúlt időszakban nem vett volna részt a város ügyeiben. Döbbenten áll az alpolgármester.

20.20: A harmadik naprendi pont témája, hogy a képviselő testület kérje fel a város országgyűlési képviselőt, hogy a Parlamentben ne szavazzák meg a jövő évi költségvetést.

20.15.: Az MSZP frakció nélküli közgyűlés elfogadta a határozati javaslatot, így mehet a levél a miniszterelnöknek. A képviselők önkéntes alapon kitűzik a zöld zászlót.

20.07.: Fodor Tamás polgármester is szót kért. Elmondja, valamiért fel kellett venni az IMF hiteleket és nem lehet eredményes és sikeres kormányzásról beszélni. Véleménye szerint érzéketlenségre vall, hogy ilyen komoly kérdésnél, mint a kórház, a frakció kivonult az ülésről.

20.05.: Kalmár István azt mondja, ha érdemi előterjesztésről lenne szó, akkor a legjobb tudásuk szerint segítenék a munkát. Ehelyett nyílt politizálás folyik, és nem a megoldás keresése.

20.02.: Simon István arról beszél, a 8 év szocialista kormányzás alatt olyan mértékben elfogyott a pénz, hogy az egészségügyet nem tudják finanszírozni. Rosszul vezették az országot, hogy most 25 milliárd forintért éhség sztrájkolnak a kórház igazgatók. Kialakult a katasztrófa helyzet.

19.57.: Kóczán Zoltán (SZDSZ) szerint az egészségügy egy tapotatt sem mozdult előre, egy helyben áll. A képviselő emlékezetett arra, hogy az ezredfordulón a Fidesz-Szövetség Sopronért városvezetés alatt a soproni kórház több százmillió forintos hiányt halmozott fel. Szerinte luxus, hogy a 10 milliós Magyarországnak közel 180 kórháza van. Újra kell gondolni a finanszírozás rendszerét, de nem az a megoldás, hogy az OEP költségvetését újra és újra feltöltik pénzekkel. Ez csak elodázza és nem oldja meg a problémát.

19.52.: Kalmár István visszatért és hozzászólásában felolvasott részleteket a szakmai szervezetek és a kormány közti megállapodás-tervezetről. Rádonyi László (Fidesz) ezt kiegészítette azzal, hogy az egészségügyi intézményeknek megítélt 4,5 milliárd viszont a jövő évi költségvetést terheli.

19.41.: Pongrácz Attila (Fidesz), bejelentette képviselői keretéből 100 ezer forintot ajánl fel a kórháznak.

19.06.: Simon István alpolgármester arra kéri a képviselőket, hogy az ülés alatt tűzzék ki a zöld szalagot. Így vállalnak szolidaritást az egészségügyben dolgozókkal.

18.50.: Baranyai Tibor, az Erzsébet kórház főorvos főigazgatója tart beszámolót az intézmény költségvetéséről, a megszorító intézkedésekről. Elmondja, a jelenlegi helyzet tarthatatlan, ugyanis az április óta kieső bevételeket már-már szinte lehetetlen kigazdálkodni. A létszámleépítés azzal járna, hogy egyes egységeket be kell zárni, ez pedig azt jelenti, hogy a kezelésekre más városokba kell eljárni.
Létszám leépítésről a soproni kórház esetében szó sem lehet. A nehéz gazdasági helyzetben legfeljebb azt tehetik, hogy átütemezik a közműdíjakat, vagy visszafogják a teljesítményeket, nem fogadják a területen kívüli betegeket.

18.44.: Kalmár István bejelentette, az MSZP a következő két napirendi pont vitájában nem vesznek részt, ezért kivonultak. A politikus elmondta a „Fidesz kampányában nem kívánnak részt venni". Az előterjesztésekben arról döntenek, hogy levelet küldenek Bajnai Gordon miniszterelnöknek. Azt kérik a kormányfőtől, hogy adja meg a kórházaknak jogosan járó pénzeket, és ezt az összeget ne az intézményeknek, vagy a fenntartóknak kelljen kigazdálkodnia.

18.30.:  Fél órás késéssel ugyan, de elkezdődött a rendkívüli képviselőtestületi ülés. 20 képviselő van jelen. A mai témák között tíz napirendi pont szerepel. Kalmár István (MSZP) azt kéri, hogy vegyék le napirendről tartalmi kifogások miatt azt a két előterjesztést, amely szerint az egészségügyi ellátást nem biztosító finanszírozás miatt levelet küldenének Bajnai Gordon miniszterelnöknek. Ennek politikai vetülete van véleménye szerint. A képviselők nem fogadták a javaslatot, így változatlan marad a napirend.


Korábban
A napirendek közé ismét felkerült a mélygarázsban való parkolás összegének meghatározása, továbbá a képviselők szavaznak arról is, hogy az önkormányzat részt vegyen-e a belterületi vízrendezés, illetve közvilágítás fejlesztését támogató pályázatokon. Az alapítványok támogatásáról is szavaznak majd.
A Harkai úti hulladéktelep működési engedélye idén július 16-án lejárt.

A város hulladékát jelenleg Ajkára szállítják el, ám ahhoz, hogy ismét helyben kezeljék a szemetet, átmenti tárolót kell építeni. Ennek költségét előzetesen 120 millió forintban határozták meg. Változás, hogy a költségekre 200 millió forintot különítenének el – amennyiben a testület is elfogadja a határozatot.

A Sopron Holding Vagyonkezelő Zrt. kötvénykibocsátási és folyószámlahitel közbeszerzési szándékáról is döntenek a képviselők.

Olvasóink írták

50 hozzászólás
  • 50. Bokk 2009. október 11. 20:06
    „Kedves Tancs,

    számos mostani fiatal nem politizált az MSZMP-ben, persze sok mindent eltanultak ott szocializálódott társaiktól, de tán mégiscsak változnak a módszerek.

    Seres Mária mégiscsak letett valami olyasmit az asztalra, amire azt mondhatjuk, hogy civil kezdeményezés. Az az utáni - szerintem populista, demagóg - felvetései egy részével nem értek egyet, de ez egy civilnek mondható kezdeményezés. Miután a választáson indul, politikai erőként kell majd kezelni, nem civil összefogásként, de jó fokmérő lesz az új mozgalmak indítása kapcsán a társadalomban rejlő jelenlegi lehetőségekre, ez pedig egyértelműen kihat a politikai megújulás lehetőségeire.

    Jobbik - a korábbiakhoz képest (pl. MIÉP) egyetlen új dolgot tűzött a zászlajára, ez a cigánykérdés. Egy politikai (ál)korrektség révén már a kérdés felvetése is rasszistává tett bárkit, kerülte is a teljes politikai osztály, kibeszélés nélkül pedig nincs megoldás. Eközben a társadalomban a feszültségek nőttek, ezt lovagolja meg a Jobbik, létrejötte valamennyi jelenlegi politikai erő közös bűne szerintem.

    Nem szembesítem. Nem nem szívesen, egyszerűen nem. Én tudom, hogy Ön baloldali szemmel gondolkodik, Ön is tudja, szóval van értelme? Szerintem nincs, nem is teszem. Másoknál sem, ott sincs értelme. (Egyébként, ha nagyon szükségét érzem, akkor megjegyzem, lásd 43. hozzászólás.) Amikor én hozzászólok egy cikkhez, sosem a bal- vagy a jobboldal szidása/dicsérete a célom. Leírom a véleményem, ami kritikai, hol egyik oldal, hol másik oldal elképzelése tetszik, sokszor pedig egyik sem, mindez persze szubjektíven, a saját értékvilágom szerint, ami nem esik egybe egyik pártéval sem. Nemcsak én nem szembesítek senkit a pártosságával, engem sem szembesítenek, szerintem a hozzászólásaim - bár néha x-szel, néha y-nal értek egyet - nem adnak erre lehetőséget. Ön minden hozzászólásában megjegyzést tesz a legnagyobb ellenzéki párt alamusziságára, vagy a kormány előrelátására, helyi szinten a jelen városvezetés alkalmatlanságára, vagy a korábbi városvezetés előremutató tetteire. Én ehhez képest kívülről szemlélem az ország történéseit, sem a fentieket, sem a fentiek fordítottját nem tudom elfogadni. Vannak jó és rossz döntések, az egyes ügyekben e szerint próbálok ítélni, minden esetben a saját értékrendszerem és pragmatikus szempontok szerint, ráadásul egyik mai főerő sem tetszik.

    (Még annyi, hogy ráadásul szerintem teljesen értelmetlenül használják a bal és jobboldal kifejezést. A Fideszre még kb. igaz a jobboldal, bár inkább egy centrista gyűjtőpárt, a jobboldali értékek megjelennek a kommunikációjában, de az MSZP poltiája, tettei elég messze vannak a baloldali értékektől.)”
  • 49. TancsKaszabell 2009. október 09. 17:23
    „Nem akarom elkeseríteni kedves Bokk,de közel s távol sincs más politikai erő,még nincs .Mind az MSZMP szoknyája alól bújtak ki,a sok sok együttműködő mindig megbízható emberek! Sajnos ! Sőt a legnagyobb ellenzéki párt kicsinyes és már látjuk veszélyes politikája miatt megjelent
    egy újnyilas elveket valló politikai erő,mert már az és nyilvánosságot nyert és egyre többet követel.
    Nem várható tőlük semmi jó ami a jövőnket illeti.
    Az ország politikai életében a pártok tevékenységét az elemzők politikai beállítottságuk alapján jól rosszul de mindenképpen szubjektíven ítélik meg.Én is !
    Ön kedves Bokk nem szívesen szembesít engem ,de emlékeim szerint mást sem, a pártosságával.
    Ön talán a kivétel?
    Seres Mária,............nos már tudjuk kivel állunk szemben ,ne számítson rá mert érdemtelen.”
  • 48. Bokk 2009. október 09. 09:05
    „Okos ember más hibáiból tanul, bízom benne, hogy nekünk nem tart 200 évig, hogy "elérjük az emberi öntudatra ébredés minősített fokát". Mondanám, hogy aztán majd meglátjuk, de lehet, hogy nem. ;)

    2006-ban is "egy már megismert és alkalmatlan bizonyuló formációt" választott az ország. Én inkább arra leszek kíváncsi, hogy a két nagy párton kívül mi lesz, az jobban mutatja a jövő lehetőségeit. Az értelmesnek tűnő civil kezdeményezések, mint pl. Seres Mária mozgalma átugorja-e az 5%-ot.”
  • 47. TancsKaszabell 2009. október 07. 20:15
    „Köszönöm,jó volt olvasni!

    -Inkább kérdés volt és a jövőre utaló gondolatait akartam megismerni.
    De a válaszból egy s más már ki is derült számomra.

    -Az "írástudók" számomra többet jelentenek mint a "politikai osztály" és többen is vagyunk és sokfélék...értelmiség felelőssége,.... ma eléggé apolitikusak,passzívaknak tűnnek számomra,
    csapódnak ide oda, ahogy egyéni érdekeik kívánják.
    Az az elkötelezettség a haza iránt.... már nem igen a sajátjuk.Tudod,mint régen a falusi Mesteré volt .Már nem olyanok,tudom mert tapasztalom a környezetemben élőknél is.Tisztelet a kivételeknek ! Óriási a tanítók felelőssége !!!!

    -Nagy reményeket fűztem az önkormányzatisághoz ,ezek egy része be is vált ,egyébként olyan mértékben ,szükségtelenül,átpolitizáltá vált,...............a koncra sokan ,túl sokan vetették rá magukat...amerre csak nézek mostanában vagy visszafelé mindig ezt tapasztalom.

    ..."Ezek a politikusok, mondja mind egyformák ? Mert mintha mindnek csak az érdekük a fontos, és az ország érdeke ?"

    -Az a nyugati civil szféra számára is közel kétszáz év kellett hogy eljutottak a kompetencia olyan fokára ,hogy kontrollálni tudják a hatalomra kerültek tevékenységét és ha kell különösebb nálunk szokásos ribilliók nélkül változtathassanak azon.
    Elég csak áttekinteni a munkásmozgalmaik történetét,hát ez bizony nekik is sokba került !

    Nos én is ezt látom demokratikus vívmánynak,és reménykedek benne ,hogy egyszer mi is elérjük az emberi öntudatra ébredés minősített fokát.
    Mi még jól rosszul tesszük ezt, de mostanában tanuljuk csak igazán,............a saját kárunkon,
    az biztos !

    -Rövidesen egy már megismert és alkalmatlan bizonyuló formációt újra hatalomba segíti egy csomó tényleges érdekeit felismerni képtelen , elbolondított "szimpatizáns" és most igen finoman fogalmaztam.

    Kedves Bokk !

    Egy ország,egy nép,egy politikai osztály,közös felelősség ! Hát.........ide írhatnák kérdőjelet is mert bizony közel sem egyforma a felelősségünk,...........egyéni tudat,társadalmi tudat, mindez szétszabdalva ezernyi érdek mentén !”
  • 46. Bokk 2009. október 07. 15:11
    „Kedves Tancs,
    szerintem nem hagytam ki, a 42-es hozzászólásában úgy értelmeztem, hogy ezzel az utolsó mondattal az én előző gondolatmenetemhez kanyarodott vissza.
    Szerintem:
    1. Szavazni erkölcsi kötelesség, ez a demokrácia alapja. Aki nem megy el szavazni, azt jelzi, hogy nem érdekli az ország sorsa. Ha sok ilyen állampolgár van, akkor az azt jelzi az éppen hatalomra kerülők felé, hogy ezek úgyis belesz*rnak, szóval bármit megtehetünk.
    2. El kellene idáig jutni mindenkinek az országban. Az 55-65%-os részvételhez képest még vagy másfél-kétmillió embernek meg kellene jelennie az urnák előtt. Ez lenne az első üzenet. Ha valami nem tetszik, az utcára kellene vonulni. Franciaországban sztrájkoltak az év elején azért sztrájkolt, tüntetett arányosan leképezve is elképesztő méretű tömeg, hogy az állam a bankokat ne az ő adójukból támogassa, viseljék a válság következményeit a részvényesek, nem úgy van az, hogy konjunktúrában a bankok lefölözik a nagy hasznot, válság idején pedig szintén az alkalmazotti tömegek közös pénzéből segítik őket. Nálunk ezzel nem lehetne az utcára hívni embereket. Egyfelől tartok tőle, hogy a fenti összefüggésrendszert a franciáknál többen értik meg, mint nálunk, másfelől ott a szakszervezetnek nincs meg az a mögöttes tartalma, ami nálunk az előző rendszerből átjött, ezért a kisemberek összefogását célzó szervezetek képesek megszólítani az egyszerű állampolgárt, aki ha nem is érti, hogy miért, de tudja, hogy ha ők hívnak, az hasznos, menni kell. És megy. A civil szféra olyan mozgósító erővel rendelkezik, amely képes kontrollálni a politikai elitet, és pl. a tőke-munka viszonyt is. Ennek köszönhető, hogy pl. a bankok jóval kevésbé rentábilisek ott, az osztrák bankok pl. az állítólag szegény közép-európai régió leánybankjaiban keresik meg egyesített profitjuk 90%-át. Erős civil szféra erős sajtót is eredményezne, elképzelhető, hogy nem a blikk lenne a médiapiac főszereplője, az oknyomozó újságírás terjedése pedig még komolyabb kontrollt eredményezne. Egy mostani BKV ügy Franciaországban hatalmas tömegeket vitt volna már az utcára, és komoly lemondásfolyamot indított volna be. Ezzel megint visszakanyarodtam oda, amit már írtam, szerintem a választópolgárok igényei, viselkedése a kiinduló kérdések.
    3. Én az "írástudókat" nem a politikai osztállyal azonosítottam. Először arra gondoltam, hogy esetleg az értelmiség feladatairól, felelőségéről van szó.
    3a. Ha a politikai osztályról beszélünk beszélünk, az én érvelésem feljebb található, és megintcsak a választópolgárokhoz jutottam vissza. Persze ettől még lehetnének a hazáért odaadóan tevő politikusaink, csak az az igazság, hogy nem ők jutnak helyzetbe. Ők nem feltétlenül harcolnak foggal körömmel a hatalomért, demokráciák esetén pedig a kontraszelekció a négyévenként megtartott választás, ahol bizony nem hullik ki a nem megfelelő jelölt. (Korábban utaltam rá, hogy a Globex ügy után, pont a legnagyobb viharban megtartott választáson mennyi képviselőt választottak meg újra, élükön az amúgy is jövőbeli koncepció nélküli polgármesterrel). Szóval az, hogy a képviselők ilyenek, még a saját törvényeiket sem tartják be (lásd költségelszámolás, vagy dohányzás a Parlamentben) tulajdonképpen a választópolgárok hibája, ők döntik el ki üljön ott. Fél év múlva megint itt lesz a döntés ideje, és bármi legyen is, szerintem újból az ismerős, már bizonyítottan nem működő arcok foglalják majd el a székek többségét. Jelenleg tehát a hazáért tenni akaró emberek kevés eséllyel állhatnak csak a startvonalhoz, arról nem is beszélve, hogy ha versenybe szállnak, adott esetben felépített egzisztenciájuk is bánhatja, így még kevésbé lesznek hajlamosak arra, hogy beszálljanak a versenybe. Szóval szerintem rajtunk, választókon múlik.
    3b. Ha az értelmiség felelősségéről esik szó, ott igen, van, legalább a demokrácia alapvető játékszabályainak elmagyarázásában kell legyen. De azt is be kell látni, hogy a független civil szervezetek forráshiányosak, nem jutnak pénzhez, nem jutnak médiafelülethez, a lánchídra felmászva be lehet ugyan kerülni a híradóba, de onnan meg magvas gondolatokat nem lehet közölni. Amit szerintem a hazáért felelős értelmiséginek meg kell tenni, hogy legalább az ismeretségi körében pártfüggetlenül elmagyarázza a választás lényegét, fontosságát, megérteti, hogy mindenki része a civil szférának, és, hogy nem elég morgolódni, a társadalmi kontroll akkor lehet eredményes, ha tettekben is megmutatkozik (ami nem feltétlen aktivistaként kell megmutatkozzon, ha valaki támogat egy civil mozgalmat, aláír egy petíciót, stb., az is az). Szerintem csak ilyen kis lépésekben lehet eljutni a valódi demokráciához, és egy jobban működő államhoz. Sajnos, az emberek fejében történő rendtételhez egy emberöltő, kb. 30 év szükségeltetik.

    Bocs, megint hosszú lettem.”
  • 45. Intel 2009. október 06. 21:11
    „látó

    Nagyon köszönöm észrevételeidet, mivel szakmai tudásoddal megint csak lenyűgöztél!

    Bokk szintén egy reális ember!
    Azt hiszem ilyen emberekkel pár éven belül rendet lehetne tenni az országban!”
  • 44. TancsKaszabell 2009. október 06. 19:30
    „A mai délelőtti sétámon ismét tanultam valamit,lényegeset és bizony okosodtam is tőle!

    Találkoztam egy szép arcú bajszos öregemberrel aki mint kiderült a leány dédunokájával sétált és az új tornapályán eltévedtek,együtt mentünk tovább a Lőver szállóig.A kislány hallgatott hiszen idegennel találkoztak.Mindenféle termést gyűjtött és a pillanatnyi szünetekben a papát kérdezte erről arról.Ő türelmesen és okosan válaszolt neki.Aztán folytatta a mondókáját mert az ő számára ez fontos és most nyílt rá lehetősége,hogy elmondja valakinek a véleményét a világról.

    Megtudtam tőle,hogy ő parasztember, az is volt és ma is az a nyírségben.Magángazdálkodó.Zöldségeket meg gyümölcsöt,almát is " és ezt azt termel".Nehéz küzdelmes élete volt,a gyerekei "hát azok elhagyták a földet,és másképp boldogulnak " és a mai jövőtlenséget, mert ő így tartja, az okát abban látja,hogy
    ... "egész generációk veszítették el a föld iránti szeretetet és a földművelést nem tanulták már meg apáiktól !"
    ... "Akik meg visszakapták földjüket már öregek és nem is igen tudnak már mit kezdeni vele,ugye?"
    ... "A földel pedig, ugye törődni kell...Pocsékba ment ebben az országban a föld is , a TSZCS-ék a gyárak... igen és a vívmányok is !" "De nekem van nyugdíjam is,az államtól kapom."
    ... "mi lesz ebből az országból ? Maga tudja ? Maga fiatalabb ! "

    Elgondolkodtam,hogy mit is válaszoljak.De ő nem is várt tőlem választ hanem folytatta tovább.

    ... "Mondja, miből él maga ? Mit dolgozik ? Családjai vannak,gyerek ,lány ? "

    Válaszoltam ,érdekes ezt végighallgatta,és azt mondta,
    ... "akkor maga tanult ember és tudja a dolgok okát és a fokát."

    Ettől a nyilvánvaló bizalomtól inkább elhallgattam ! Ő persze folytatta tovább.

    ..."Ezek a politikusok, mondja mind egyformák ? Mert mintha mindnek csak az érdekük a fontos, és az ország érdeke ?"

    Nyugodtan és megfontoltan azt válaszoltam neki ,hát igen sokaknak csak az a fontos ezért harcolnak a hatalomért.

    ... "De hát akkor kire fog szavazni ? Mert ugye kell szavazni,mert aki nem teszi hát az nem is ember !"
    ... "Milyen ember az olyan akinek nem fontos az országunk sorsa ? "

    A válaszra alkalmas példák csak úgy rám törtek ... de közben odaértünk a buszvégállomáshoz, és azt mondta,
    ... "hát jót beszélgettünk!"

    Minden jót kívánt,elköszöntünk és elindultak a szálló felé.
    Aztán hazáig a politikai osztály,az úgy nevezett írástudók feladatairól,felelőségéről,felelőtlenségéről gondolkodtam...

    Azt hiszem kedves Bokk sok mindenre reagált válaszában csak a legfontosabb kérdést hagyta ki.”
  • 43. Bokk 2009. október 05. 09:43
    „Kedves Tancs,

    én értem, hogy Ön a baloldalt kedveli, teljes mértékben elfogadom, én szívem szerint egy zöld pártot támogatnék, ami a mai magyar közéletben életképtelen, így kellő függetlenséggel tudok a politikai szintéren nézelődni, a jelenlegi pártok mindegyikét kritikusan nézem. Ön mindent úgy fordít le, hogy a fidesz a gonosz tengelye, ez elhomályosítja a tisztánlátást.

    ´Az őszödi beszéd után az mszp-sek magukhoz tértek:´
    - szomorú, hogy hülyék ülnek a parlamentben, akiknek külön a szájukba kell rágni, hogy fel kell vállalniuk a nehéz döntéseket, mert az előző években ők k*rták el, és számos reformot végre kell hajtani, hogy hosszú távon az országnak jobb legyen, még ha rövid távon a népszerűségük le is csökken.
    - Gyurcsány Ferenc nem a népnek címezte a beszédét, hanem az mszp frakciónak. Minden normális demokráciában ilyen botrány esetén lemond a miniszterelnök, az egyik legfontosabb demokratikus alapelv, hogy ha valaki valamit elk*r, akkor félreáll, és más hozza helyre. Nekem nem úgy tűnik, hogy feladták volna a hatalomért folytatott küzdelmet, annak igen egyértelmű jele lenne.

    ´ezt a kedvező alapot a fideszes semmirekellők már egyszer felélték...´
    - Egy valamit szerintem nem szabad elvitatni Orbán Viktortól, az pedig a költségvetési hiány folyamatos kontrollja. A ciklus számos intézkedése bírálható, de a költségvetési hiány folyamatos felügyelet alatt volt. A kétéves költségvetés második éve alatt elszaladt, de ez a választásoknak köszönhető, a korábbi választások előtt is osztogatni kezdett a kormány, és a későbbi alatt is, értelemszerűen kihasználja a kormánypárt a pozícióból adódó lehetőségeket. A mi lett volna ha típusú kérdésekre nincs válasz, de vélhető, hogy Orbán Viktor nem kezdett volna 100 napos programba, ami az az évi kiugró költségvetési hiány nagyobb részét képezte. A normál ügymenet az, hogy ciklus elején megszorítunk, változtatunk, amin szeretnénk, aztán a ciklus végén megpróbáljuk osztogatással visszaszerezni a megtépázott népszerűséget, megmutatva, hogy megérték a korábbi intézkedések. Ezt Medgyessy nem tartotta, mindjárt osztogatni kezdett. A még nagyobb baj, hogy ezen túl semmilyen koncepció nem volt, a ciklusban pont annyi történt, amit az szdsz szeretett volna. (Nagy a hasonlóság a mostani soproni vezetéssel, vagy Gyimesi második ciklusával, akik szintén tervek nélkül kerültek hatalomra.) Gyurcsány pedig a hatalomra kerülése után szó szerint kivárta a másfél évet, mert ha a ciklus második felében ál neki a reformoknak, akkor biztosan nem nyer a választásokon. Sőt még az ÁFA csökkentésébe is belement. Ezek az esztelenségek, a felesleges várakozás az országnak komoly pénzekbe került, a stabilizálódó makrogazdasági alapokat ez a négy év ,,élte fel". Hozzáteszem ezt már a 2006-os választások előtt látni lehetett, én borítékoltam a választások előtt, hogy milyen intézkedéseket kell a kormánynak meghozni. A fidesz elhibázott kampánya, a rosszabbul élünk mint négy éve, nem volt igaz, nem is jött be (jobb lett volna a rosszabbul fogunk élni, mint négy éve), de jól mutatja, amit korábban írtam. Nem kellenek szakmai programok, elég az érzelmekre hatni, a választópolgár az alapján dönt, és nem lát tovább az orránál, ha lassan mondják, hogy megértse. Gyurcsány reformelképzeléseinek lett volna haszna, csak hát előtte devalválta saját személyét, és faltörő kosként egyedül próbálta áttolni az elképzeléseit, plusz tartom, hogy ha valaki valamit elk*r, akkor demokráciában le kell mondani, és a másik fél teszi már rendbe, és a másfél éves várakozást sem tartom megbocsáthatónak.
    Még annyi, hogy Orbán Viktor a 2002-es választást annak köszönhetően vesztette el, hogy az mszp megtalálta azt a pontot, ahol hatni lehet a népre. Orbánt démonizálta, eladta, mint a született gonoszt, aki a népen akar élősködni. Ha visszanéz, a 1998-as választásokon még ő is csak egy ember volt. Ez a stratégia bejött, olyannyira, hogy még ma is ezzel kampányol az mszp, nem a saját elképzeléseikkel, hanem, hogy jön Orbán, reszkessetek. Pechjükre, a fidesz is felismerte, hogy ha ellenük működik, akkor ők is kipróbálhatják, Gyurcsányt ezzel ,,csinálták ki".
    Félek, a kezdődő kampányt sem a programok fogják uralni, egyik oldalon sem.”
  • 42. TancsKaszabell 2009. október 04. 09:48
    „Mint valami konzíliumon úgy soroltuk gondjaink okait ,illetve ostoroztuk azokat akiknek mindezt köszönhetjük.
    Tehát akkor a politikai osztály egésze a felelős és annak tágabb viszonylatának magunk is tagjai vagyunk,azok is
    akik ezen a portálon érdemben vitatkoznak,bár elég kevesen vagyunk, sajnos. Olyan "öszödi" jellegű durva szembenézést és önvizsgálatot több párt vezetői is tarthatnának,nemde ?Az MSZP-ben jónéhányan magukhoz
    tértek és már az ország a fontosabb a számukra mint a pártoskodás,bár ez olybá tűnik mintha feladták volna a
    hatalomért folytatott küzdelmet.
    Ez az átmeneti kormány elvégzi azt amit kell és az ország makrogazdasági helyzete kedvezőbb alapokat fog
    jelenteni a következő kormánynak.Persze itt rögtön közbevetheti még egy független gondolkodó is ,hogy ezt a
    kedvező alapot a fideszes semmirekellők már egyszer felélték...
    A társadalmi tudat hihetetlenül alacsony színvonalra süllyedt,több okból is mint írta.A legtöbb kárt a fideszes
    varázslóknak köszönhetjük akik bizony az emberi feledékenységre és butaságra játszottak rá úgy nyolc éve.
    Úgy bámulnak révedt tekintettel erre a félig értelmiségi semmirekellőre mint Ká-ra a majmok serege...

    De hát akkor hogyan van tovább,mert kell valami idea mindnyájunknak ?Na és itt értünk el az "írástudók" felelőségéhez!!!”
  • 41. Bokk 2009. október 02. 12:03
    „Kedves látó,
    én nem mentettem fel a politikusokat, csak egy lépéssel tovább mentem, át rajtuk, a problémák általam vélt gyökeréig. Önként a politikus nem fog távozni, csak ha nem választják meg, így az Ön által írtak, és az általam felvetettek között teljes a harmónia, csak az lenne a fontos, hogy mindenki felismerje, hogy a választópolgárok kezében van/lenne a választás kulcsa (ha nem hagynák magukat megvezetni). És ezzel már át is kanyarodtam Tancs hozzászólásához:
    A békétlenséget én sem éljenzem, és én is pótcselekvésnek írtam le, amely ugyan kárt okoz mindnyájunknak, de a jelenlegi politikai garnitúra már annyira arcát adta ehhez, hogy hitelesen képtelen lenne váltani. Szóval ennek fenntartása az legtöbbjük esetében pozíciójuk záloga. Megint csak a választópolgár kezében a kulcs, hogy kifejezésre juttassa, hogy ez így nem jó, ő mást szeretne. És ha a választópolgár jól működne, akkor a több szavazat elérése, és a választópolgárok érdekeinek a képviselete egyet jelentene. Ma Magyarországon szerintem ez nem így van, az ország jelentős része azt szereti, ha vezetik, nem szereti az igazmondást, megszokta, hogy az állam ad, és az állam bevételei, illetve kiadásai tekintetében minimális sejtése sincs a legalapvetőbb közgazdasági összefüggésekről, vagy legalábbis nem hajlandó tudomásul venni azokat. Ezért az igazmondó, a realitásokat zászlajukra tűző embereknek/pártoknak nem lehet esélyük.”
  • 40. TancsKaszabell 2009. október 02. 10:48
    „Ahoz képest hogy nem is mindenben értünk egyet , eléggé részletesen kifejtette az ehez a magatartáshoz vezető utunkat és egy mindent tagadó ellenzéket bírált elsősorban a példátlan szembenállás értékelésével,hangsúlyozásával ...
    Igazságokat kell felismerni....inkább a közös érdekeinket kellene de azt kötelezően mindnek !! Ez legyen a mérce,bár ezt a mércét már az előző választáson sem tekintették értéknek jó sokan.
    A békétlenséget nem tekintem fő gondnak,hanem pótcselekvésnek tartom, aminek az ég egy világon semmi praktikus értelme nincs ,kizárólag csak kárt okoz mindnyájunknak !
    Továbbá a városunk vezetőire jellemző összefogás általános hiányát én nem tudom jószivvel elfogadni, minekutánna modom volt mindnek a munkáját figyelemmel kisérni.Emlékszem a javadalmazásukkal kapcsolatos nagy nagy egyetértésre.... !
    Voltak ugyan ennek jelei már elöbb is ,de ennek káros eluralkodásához ennek a semmirekellő csapatnak a munkálkodása során jutottak el.
    Szerintem ez vitathatatlan !
    A politikusok felelőssége szerintem vitathatatlan és NEM az a dolga "
    ...,hogy azt tegye amitől több szavazatot kap..."
    ,hanem a választópolgárok érdekeit képviselje mindenkor !

    Tömeges igény...........hát ? Vagy nem merűl fel !
    Nyerő pozíció.............hát ? Félelmei igazolódni látszanak.”
  • 39. látó 2009. október 02. 10:30
    „Bokk: az utolsó mondatod kivételével egyetértünk! De szerintem a politikusokat felmenteni nem szabad, pont erre játszanak ők is..Szerintem két radikális dologra volna szükség országos és helyi szinten is! Valamennyi a rendszerváltás óta megválasztott képviselő regnáló v. nem regnáló távozzon a politikából! (nyilván lennének ártatlanok is ,de ez lenne a "háborús" veszteség!)
    A készpénz azonnali megszűntetése Magyarország területén, a bankokra hárítani ügyfélarányosan a POS terminálok kiépítésének költségeit, az APEH pedig tételesen ellenőrizne évente 2-3 millió Bankszámlát (magánszemélyek és cégek) kb. 4 év alatt mindenkire sor kerülne, így véleményem szerint kb 2500-3000 mrd! jelenne meg a Központi és Önkormányzati költségvetésekben!
    Azt hiszem ez gondjaink jelentős részét megoldaná, persze a szerelőt otthonaikban mi is csak kártyával v. utalással tudnánk kifizetni, de valamit valamiért!
    Mindenesetre illúzióim nincsenek...sajna rövidtávon egyikre sincs esély, de az élet azért sok mindent kikényszeríthet és szerintem ki is fog!”
  • 38. Bokk 2009. október 02. 10:03
    „Az az igazság, hogy nem teljesen értünk egyet. Én nem írtam, hogy a fidesz frakció békétlensége lenne a legfőbb probléma. Egyfelől a legnagyobb gond szerintem a mérhetetlen adósságállomány, másfelől az ehhez vezető okokat - mint írtam - a rendszerváltástól kell levezetni, keresni.
    Az ellenzék részéről bevált politikai lépés az összefogási szándék - szavakban történő(!) - kifejezése. Ezzel mutatják, hogy ők mennyire konstruktívak lennének, de hát a másik fél, aki épp hatalmon van, hát az nem hallgatja meg őket. Ez nem csak a mostani mszp-s helyi frakció taktikája, számos korábbi példa mutatható fel erre (lásd eggyel korábbi fordított felállású ciklus). A valódi összefogás más, ott meg kellene egyezni fájó kérdésekben, szavakban történő összefogási szándék esetén a fájó döntéseket elviheti a hatalmon lévő fél, miközben az aktuális ellenzék, elmondhatja, hogy nem így kellene, fogjuk össze, oldjuk meg máshogy. Valódi összefogás nem jellemző az országban, nincs rá igény. A politikus azt teszi, amitől több szavazat jöhet. Ha ezt rosszul méri fel, akkor kiesik a mókuskerékből, azaz, a jelen politikusai ebben jók, hiszen még a pályán vannak. Az összefogás alapja az lenne, ha mindenki elismerné az igazságokat. De ezzel nem lehet nyerni. Az MDF meglátta, hogy Magyarországon e téren van egy nagy üres rés, és oda tolta be a pártot, mondjuk el az igazságot, legyünk racionálisak jelszóval, hát ott vannak a semmi szélén, mivel erre ma nincs igény. Szóval a hiba alapvetően a választópolgárokban van. És pl. Gyurcsány Ferenc sem alkotott korszakalkotót e témában, hiszen nem a népnek mondta el, hogy gyerekek ez van, csak zárt körben, saját képviselőinek szemét próbálta felnyitni. És hát demokráciában - tőlünk nyugatra, ahol régebb óta játsszák ezt a játékot - úgy van, hogy ha valaki valamit elk*r, akkor félreáll, és a másik fél kezdi a rendbetételt. Szóval összefogásra nincs valódi igény a választópolgárok részéről, ezért nincs is ilyen. Hozzáteszem helyi és országos szinten is úgy összenőtt arcokkal a szembenállás, hogy nagymértékű csere kellene itt is e fordulathoz, így a jelenlegi politikusoknak sem érdeke egyik oldalon sem, hogy a nép részéről más igény merüljön fel, ezért történnek időnként kicsinyes politikai játszmák az ellentétek fenntartásához, miközben pl. a fizetésükről 2 perc alatt meg tudnak egyezni.
    A helyi fidesz teljes pályás letámadása új stratégia volt, és persze a nagy nyomulás, feljelentések után esély sem volt a visszavonulásra, de ellenzéki vezetéssel ma csak akkor tud város pénzt lobbizni magának, ha az ellenzéki vezető nagyon-nagy ember a saját pártjában, és Sopron esetében erről nincs szó. Szóval a fideszes városvezetés nem tudna semmilyen nagyobb kormányzati pénzt megragadni szerintem, összefogás (szóbeli) ide vagy oda. Ezért jó a kormánypárti vezetés. A békétlenség stratégiájáról pedig a választópolgárok mondják ki a végső szót, és ha országos szinten nézzük, jelenleg egyértelműen nyerő pozícióban van ez a hozzáállás. Ezért írom én, hogy nem a politikus a felelős egy-egy helyzetért - akinek az a dolga, hogy azt tegye, amitől több szavazatot kap - hanem a választópolgárok, akik részéről az igény tömegesen felmerül.”
  • 37. TancsKaszabell 2009. október 02. 08:52
    „Na ,igen ! Magam is erre gondoltam.Egyetértünk!
    Nem tudom,hogy mennyibe került ez nekünk,de lehet,hogy egy pár milliárdot is jelentett .A jobb és eredményesebb
    érdekérvényesítésünknek akadályát a fideszes frakció békétlensége,értelmetlen vádaskodása és hozzá nemértése
    okozta. Ők sanda módon politizáltak ahelyett,hogy a város érdekében dolgoztak volna összefogással !!
    Nagy kártevők ők városi szinten,mint a vezetőik országos szinten.

    Ez az Ő bűnük és ez nem is kevés !

    Még mielőtt valaki ezt a felvetést kifogásolná én nem csalásra,vagy jogtalan előnyszerzésre gondoltam,hanem a már jól-rosszul ,eredményesen vagy eredménytelenül végezhető lobbitevékenységre.”
  • 36. Bokk 2009. október 01. 16:16
    „Én nem azt írtam, hogy az előző ciklus látványosan jó volt, hanem, hogy voltak látványos elemei. Főként, ha az azt megelőző teljesen koncepció nélküli semmittevéshez képest nézzük. A körforgalmak, a Deák tér látványos beruházások, és a szükségesek is voltak. Az egy másik kérdés, írtam is, hogy szerkezeti változtatás itt sem történt, a struktúra ugyanolyan maradt, és az adósságállomány ugyanúgy nőtt tovább. És egyértelműen voltak rossz döntések, konstrukciók, én példaként a holdingot említettem, de ide sorolnám az inkubátorházat, az apartmanház megvételét is, mint totálisan elhibázott döntéseket, de ide lehet venni a ciklus elején az uszoda aljának eladását, mindegyik egyéb kérdéseket is felvet. A mélygarázsra volt igény, csak vélhetően nem ott, és nem ilyen konstrukcióban, pénzügyileg az is elhibázott volt. Szóval látó, szerintem egyetértünk. :)

    Kedves Tancs,
    Sopronban tényleg nem az általam leírt pragmatikus szempont szerint folyt a választás, én csak azt írtam, hogy szerintem így érdemes választani, mivel az értékelvű döntések nem települési szinten születnek, az oldalak között a ki lop kevesebbet, vagy a ki ért jobban a városvezetéshez tekintetében nincs olyan nagy különbség, mint amennyit az jelenthet ma Magyarországon egy városnak, ha kormánypárti a vezetése. Persze jó lenne, ha a városért elkötelezett soproniak vezetnék a várost, de nincs jelölt, ráadásul, hogy megismertessék magukat, sok-sok pénzt kellene áldozniuk, e nélkül versenyhátrányból indulnának. Persze lehetnének a pártokon belül is ilyen emberek, de ott részint régi gárdák vannak bebetonozva. Szóval számomra, mint független gondolkodó számára, aki nincs semerre elkötelezve, az tűnik a jó döntésnek, ha a városban kormánypárti vezetést választunk. Szent meggyőződésem, hogy ha újfent Walter Dezső nyert volna, megint csak számos döntést kritizálhatnánk, de az a plusz pár milliárd, amit kormányoldalon be lehetne gyűjteni - főleg most, hogy igen kevés a baloldali vezetésű város - jobban kompenzálná e hibákat, mint a jelenlegi ellenzéki városvezetésnél.”
  • 35. látó 2009. október 01. 09:58
    „A 33-as hozzászólás kőkeményen elemzi a helyzetet, szinte minden mondata fájdalmasan tükrözi a valóságot.. csupán egyetlen részével nem tudok azonosulni a "látványos eredmények az előző ciklusban", sajnos ezek az "eredmények" (stadion, inkubátorház, jégpálya, sport finanszírozás kőbe vésése, mélygarázs, apartman ház, Holding azaz soproni BKV rossz szerkezetének felállítása, Polgármesteri Hivatal alkalmatlan vezetőinek bebetonozása, Intézményi hálózat tovább duzzasztása, Hitelek "betonba, körforgalmakba" öntése irreálisan magas áron) jelentősen befolyásolták a 2006 októberben induló helyzetet.....
    Az persze már más kérdés, hogy mi mindent lehetőség lett volna másként tenni az elmúlt 3 évben és ezt sokan nagyon sokan látják így!”
  • 34. TancsKaszabell 2009. október 01. 08:13
    „33.szHsz-re !

    Kedves Bokk !
    Ez az elemzés kiváló volt ! Köszönöm !

    Bár, szerintem Sopronban bizony megbukott az a pragmatikus szempont,mármint az,hogy számít ki van hatalmon.Sopronban talán nem számított...

    Bár azt is tudjuk ma már,hogy azt a választást hol és kik borították fel.Akkoriban közvetlenül a választások után egy félig családi összejövetelen köszönteni bekukkantott hozzánk a feleségem főnöke aki fideszes vezető a felsőbb köreikből, ő is nyilvánított erről véleményt ,valahogy így szólt,
    " megbolondultak ezek a soproniak ? A város érdekei nem számítanak ? "

    Fodor úr győzelme kétes dicsőségnek a fideszes önkormányzat a város kárának bizonyult.
    Nem kell ehhez politikai mérce,elég hozzá némi közgazdasági ismeret!
    Még nincs vége!

    Határozottan nem merem állítani,forintosítani pláne de e miatt a várost bizony akár károk is érhették... A fideszes csapat későbbi lendületes pártpolitizálása,vagdalkozása,békétlensége nagy károkat okozott a városnak.Ebben a viszonylatban Győr egy üdítő példa,nem is értem ...
    Az MSZP-s helyi és országos vezetők próbálták ezek hatásait tompítani,erről tudok.De ,hogy mit veszítettünk az a homályban marad.

    Ne méricskéljük a felelősséget mert az tévútra vezet...különösen ne tegyünk egyenlőség jelet mert az védhetetlenül igaztalan !
    Szerintem minden párt felelős ezért ami itt összejött,nem csak a mi városunkban.
    Sőt !
    Az a véleményem ,hogy a politikai osztály teljes egészében felelős mindezért !
    Egyetértek.Igen sokba fog ez kerülni nekünk!”
  • 33. Bokk 2009. szeptember 30. 20:26
    „17. Intel:

    hiba, pazarlás, ész nélküli döntés - tény, de sajnos régen kezdődött.

    Az első lépés a rendszerváltás után történt, mikor a hosszú távú víziókkal nem rendelkező vezetők úgy gondolták, hogy nincs szükség iparra, a város megél a kereskedelemből, csak hát a bevásárlóturizmus mára jelentősen visszaesett. Aztán a közgyűlés elb...ott 3Mrd-ot, de pontosan a botrány legmagasabb hőfokán újraválasztotta a nép a képviselők úgy 40%-át és a fő felelős polgármestert. Ennek a polgármesternek az volt a választási programja, hogy visszaszerzi az elveszett pénzt, és hát nem is történt semmi a városban, se elképzelés, se más terv nem volt. Aztán jöttek Walterék, legalább történt valami a városban, valójában a mostani városvezetés az őszödi beszéd eredménye, Walter Dezső előtte toronymagasan vezetett. Az, hogy a kormányfő beszéde alááshatja egy, a városban elismertnek és sikeresnek számító vezető tekintélyét és hirtelen alkalmatlan lesz az addig őt megfelelőnek tartó emberek szemében a város vezetésére, megint csak a korábbi, 12. hsz-ban írt demokrácia értelméről szóló fejtegetéshez vezet vissza.
    Az adósságállomány ebben az időszakban is nőtt, és a látványos eredmények mellett történtek érdekes dolgok, a Sopron Holding létrehozása mögött például semmiképpen sem a korszerű, átlátható vállalkozás volt a cél, hanem a pénzkinyerés. Mivel szinte közvetlenül a választások előtt is Walter volt a toronymagas esélyes, Fodorék nem számítottak a győzelemre, ezért az első évben nem volt sok tervük, mit hogyan kellene tenni. Szerint Fodor Tamás is azért lett jelölt, mert a FIDESZ helyi menői nem akartak a biztos megégésben a frontvonalban lenni. Fodoréknál megint tovább nőtt az adósság, de szerintem nem vett látványosan erőteljesebb lendületet, mint a korábbi években, csak mostanra jutottunk el egy olyan határra, ahonnan nincs visszaút. Ha elfogy a legutolján kibocsátott kötvény, nem lesz új hitel, egyfelől a piaci kockázatok miatt, másfelől elértük a törvényes plafont. Amit az összefogásról írtam, helyi szinten is igaz. A város rendbetételéhez bizony erre lenne szükség, és nem szavakban, hanem tettekben. Közösen kellene felvállalni az intézménybezárásokat, leépítéseket, stb., és ezt minél később lépik meg, annál fájdalmasabb lesz. Szóval jelenleg ugyanaz történik a városban, mint a parlamentben, csak fordított felállásban, és sajnos a mi bőrünkre. Mindkét párt ugyanannyira felelős, és sajnos már évek óta tudják a döntéshozó pozíciókban, hogy milyen drasztikus lépésekre lenne szükség, csak kivárásra játszanak, bíznak benne, hogy majd a másik viszi el a balhét. A közgyűléseken történtek, az utána következő sajtótájékoztatók mind ezt támasztják alá. Minden párt ugyanannyira felelős, nem mondja ki egyik sem, hogy az évek során bizony komoly működésbeli átalakításokat mulasztottunk el, a város pazarlóan, a lehetőségeinél többet küldve működött, és mivel ezt eddig nem léptük meg, most az adóssághegy miatt még drasztikusabb döntésekre kényszerülünk, ezt és ezt kell tennünk. Ja, és ez a pazarlás jelentős részben a működésből származik, szerintem mindegyik ciklusban voltak megkérdőjelezhető pénzkiáramlások, mondjuk ki a közvagyon kilopása, de nem hiszem, hogy egyik vagy másik ciklusban ez jóval több lett volna. Egyszerűen a város az erején felül élt, a hivatalok nem hatékonyan működtek.

    Még annyi, hogy az önkormányzati választásokon szerintem egyetlen pragmatikus szempont számít: ki van épp kormányon. Települési szinten semmilyen értékelvű döntés nem születik, amiért egyik vagy másik pártot preferálni kellene, sem a bal, sem a jobboldali értékrend nem érvényesíthető települési szinten. Lehet szeretni egy-egy embert, egy másikat pedig kevésbé alkalmasnak látni, csak az a baj, hogy az ellenzéki polgármesterek ma Magyarországon képtelenek kormányzati pénzt szerezni, ami egyébként európai értelemben nézve nevetséges, de a mi kis országunk így működik. Szóval szerintem az utolsó esélyünk egy kormánypárti polgármester, úgy 2011 elejére elfogy a kötvény és utána már csak az országos szint lehet az utolsó reményünk.”
  • 32. NoBo 2009. szeptember 30. 19:29
    „moderálva off”
  • 31. TancsKaszabell 2009. szeptember 30. 18:05
    „moderálva off”
50 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kerti hulladékok: Idén is elindul a zöldjárat

Az STKH Kft. november elsejétől újraindítja a kerti zöldhulladék gyűjtését. A zsákokat a Zöld… Tovább olvasom