Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Követhetetlennek tartja a számlázást olvasónk

Sopron - Az áramszolgáltatóra panaszkodik soproni olvasónk. Sövegjártó Béláné szerint hiába fordul az ügyfélszolgálathoz, mást mondanak ott és mást számláznak a címére.
Sövegjártó Béláné soproni családi házában két villanyóra van; egy a tetőtérben mér, egy pedig a földszinti fogyasztást regisztrálja. Két éve választották szét a rendszert, állítása szerint azóta követhetetlenné vált a számlázás. Azért is fordult a Kisalföldhöz, mivel hiába utazik el a város szélére, az ügyfélszolgálathoz, mindig egymásnak ellentmondó tájékoztatásokat kap. – A helyzetemet nehezíti, hogy gyengénlátó vagyok, de nagyítóval el tudom olvasni a csekkeket. Külön, füzetbe is vezetem a fogyasztásunkat, de képtelenség követni, hogy mikor miért fizetek – panaszolta olvasónk, aki becsülettel kiegyenlíti a számlákat, de szeretné érteni is, mikor miért fizet.

„Fogyasztónk az egyik mérőóra állását minden hónap végén bediktálja. Társaságunk korábban valóban küldött ügyfelünknek egy magasabb összegről szóló fizetési felszólítást, melyet ő a korábban kiállított számlák, illetve csekkek befizetésével rendezett. A másik mérőóra esetében egyértelműen jelezte, hogy havi részszámlákat kér. Ügyfelünk közli az aktuális óraállást, ami alapján elkészítjük az elszámolószámlát. Az ehhez a mérőórához kapcsolódó tartozás az elszámolószámla és az azóta kiadott részszámla összegéből adódik össze.

Elképzelhető, hogy ügyfelünk a már rendezett tartozásával kapcsolatos csekket véli újonnan befizetendőnek.

Munkatársaink a felmerülő kérdések gyors tisztázása érdekében felvették a kapcsolatot a fogyasztóval, és újra részletesen tájékoztatták jelenlegi folyószámla-egyenlegének alakulásáról" – reagált a panaszra az E.ON Ügyfélszolgálati Kft.

Olvasóink írták

  • 4. LALA 2008. július 25. 15:55
    „A lakásom, és a telephelyem nem egy címen van, mégis rendszeresen összemossák a fogyasztást, ami azért probléma mert így nem tudom elszámolni a vállalkozásom fogyasztását. Reklamációimra időlegesen megoldják a problémát, de aztán valaki megint össze mossa a fogyasztásokat, és kezdődik előlről minden. Ilyen és hasonló problémákról elég sokat hallani. Csak ugye a fogyasztóbarát EON nem nagyon akarja rendbe tenni a dolgokat.”
  • 3. Orschee 2008. július 24. 19:23
    „Én végső elkeseredésembe a következő levelet küldtem az ügyfélszolgálatnak:

    A történet a rendes évi leolvasással kezdődött. Mivel szerencsére mindannyian dolgozunk, ezért a leolvasás időpontjában nem tartózkodtunk otthon. Mikor hazaértem, látva az értesítőt rögtön bejelentettem a mérőállást az elektronikus ügyfélszolgálaton 2008.02.18-án. Ennek ellenére az elszámoló számlát becsült adatokkal állították ki 2008.02.22-én. Felmerült bennem a kérdés, hogy minek üzemeltetik az elektronikus ügyfélszolgálatot, ha nem jó semmire??? Azonnal reklamáltam telefonon, az ügyfélszolgálatos hölgy kedvesen segített, rögzítette a helyes mérőállást. Ki is küldték az elszámoló számla stornó számláját, valamint a helyes elszámoló számlát 2008.02.29-i kiállítási dátummal. Ennek ellenére 2008.03.07-én leemelték a bankból a rossz elszámoló számla összegét!!!
    A következő megdöbbenés akkor ért, amikor a helyes elszámoló számlát, mindenféle előzetes egyeztetés nélkül stornózták 2008.03.11-én. Ismét telefonáltam az ügyfélszolgálatra, ahol azt a választ kaptam, hogy ez a mérőóra nem állhat 970-en, így 97.000 záró állásra módosították. Így ugyan kevesebb fogyasztást számláztak, de mivel nem felelt meg a valóságnak, kértem, hogy módosítsák. Az óra ugyanis, mivel nem tudta, hogy nem teheti meg, átfordult és valóban 970-en állt! Kiküldtek egy óraleolvasót, ami miatt a munkahelyemről kellett elkérezkednem. Ugyan nem értem, hogy miért a (nem is keveset) fizető fogyasztónak kell alkalmazkodni a szolgáltatóhoz, de gondoltam, ha így rendben lesz, akkor megéri. Tévedtem. Az óraállást ugyan rögzítették, de a különbséget 2008.02.12-2008.03.11 közötti fogyasztásnak számolták el, az akkor érvényes áramdíjjal!!! Ennek következtében a károm 7.891 Ft, a sok telefonálásról, utánajárásról nem is beszélve. Nem hiszem, hogy ez a helyes módja az ügyfél problémája rendezésének!

    Ezúton kérem, hogy a 7.891 Ft megtérítéséről minél előbb gondoskodni szíveskedjenek. Amennyiben levelemre az átvételtől számított 2 héten belül nem reagálnak, panaszommal a fogyasztóvédelemhez fogok fordulni!

    Mondanom sem kell, hogy máig nem érkezett válasz, szóval...”
  • 2. bácsbokodembrió 2008. július 24. 11:15
    „Bogyónak
    eddig azt hittem csak én járok hasonló cipőben, (nem ) jó hallani, hogy mással is így szórakozik az EON. Én még egy jót tudok, az ügyintéző mondja, hogy jövő héten hívjam, persze, mert akkor másik szerencsétlennek kell végighallgatni elejétől fogva a sztorit és annak kell majd elintézni. Én is a gázosokat javaslom az eonnak, nézzenek át, hogy azoknál miért tud ez a bemondásos história (interneten) működni. Én egy darabig jelentettem inerneten a villanyóraállásokat, abból az ügyintéző semmit sem látott.”
  • 1. Bogyó 2008. július 24. 10:33
    „Lehet, hogy a hölgy nem jól lát, de én igen, mégis hasonló gondokkal küzdök. Minden hónapban elküldöm az óraállásokat az e-on részére (a család más tagjaiét is). Így sajnos általánosíthatok a tapasztalataim alapján. Ezek után kapunk egy-egy számlát, ami köszönő viszonyban sincs a mért fogyasztással. Telefonálok, bocsánatkérés, majd sztornó és jön az újabb számla. Postaköltsége mekkora lehet az e-onnak????
    Amikor rákérdeztem, miért nem az óraállás alapján küldik a számlát, miközben erről szerződtünk (tehát nem átalánydíjas vagyok), különböző válaszokat kapok. Ez a válasz volt a kedvencem: 4 nappal korábban küldtem az óraállást ezért a számla kiállításáig eltelt időszak fogyasztását megsaccolták! Nagy ravaszul megkértem az ügyintézőt, mondja meg, a következő hónapban melyik napon küldjem az e-mailt, ő megmondta, mit tesz isten, akkor meg nem nézték meg, mert a számla kiállítását megelőző napon küldtem el. Nem volt rá idejük? Szóval hónapról hónapra minden számlát legalább kétszer kapok meg. Arra kértek az e-on ügyintézői, hogy a minden számlát őrizzek meg, azt is amit sztornóztak. Hát, papírom az van most elég....
    Ha esetleg az e-on más szolgáltatóktól érdeklődne, hogy ők hogy csinálják,talán javíthatnának a rendszeren. Ez most nem a reklám helye, de a gáz fogyasztást ugyanígy intézem, teljes megelégedettségre. (Ez volt az oka, hogy anno,az áramfogyasztás bejelentését is elektronikus útra tereltem)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kommandósok a soproni uszodában

Sopron - Nevükhöz illően váratlanul csaptak le a Kánikula Kommandó tagjai a soproni Csik Ferenc… Tovább olvasom