Kisalföld logö

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 8°C | 19°C Még több cikk.

Kőszegi úti beruházás - A részletek

A GYSEV Zrt. 2009. szeptemberében kezdte el a vasútfejlesztés helyszíni munkálatait, és 2011. év végére a vasúti pálya teljes hosszban átépítésre kerül.

A már villamosított és korszerű biztosító berendezéssel felszerelt Sopron–Szombathely vonalszakaszhoz hasonlóan a Szombathely–Szentgotthárd közötti vonalszakasz is villamosításra került, korszerű biztosítóberendezésekkel felszerelve.

A projekt keretén belül valósult meg az 55 cm-es utasperonok és az időjárástól védő esőbeállók kialakítása. A személyszállító vonatoknál 6-14 perccel rövidült a menetidő Sopron - Szombathely viszonylatban, ami a pálya 120 km/h-ra való sebességemelésének köszönhető.

Kőszegi úti aluljáró
A Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal fejlesztésnek egyik állomása, a Sopron Kőszegi úti aluljáró megépítése. A Sopron–Szentgotthárd–Szombathely vasútvonal korszerűsítésének 48,6 milliárd forintba kerülő teljes beruházási összegéből mintegy 2 milliárd 178 millió forintot tesz ki az aluljáró építése.

Kőszegi úti aluljáró - látványképek.

Az aluljáró átépítésénél közúti aluljáró épül a vágányok alatt, a kerékpáros és gyalogos forgalom külön szerkezeti megoldással halad át. Megépül három vasúti híd, egy közúti híd, két gyalogos- kerékpáros híd és három gyalogos –kerékpáros aluljáró a csatlakozó útszakaszokkal.

Útzár
2011. áprilisában a Kőszegi úti munkálatok látványos szakaszba érkeznek. Az építkezés alatt a kivitelezők igyekeznek a lehető legkevésbé akadályozni a forgalmat, így ideiglenes utakon biztosítják majd az áthaladást. Teljes útzárral várhatóan mindössze három hónapon át kell majd számolni az arra közlekedőknek, a közlekedés 2012 szeptemberében indulhat meg zökkenőmentesen.

Eredmények
A Kőszegi úti beruházás megvalósulásával fontos célok teljesülnek: jelentősen csökkenni fog a Csengery utca túlterheltsége, csökken a város kettéosztottsága, jobb és közvetlenebb lesz a kapcsolat a Lővérek és a belváros között. A beruházás részeként kerékpárút is létesül, amely beleillik a városvezetés azon törekvéseibe, hogy megteremtse a kerékpározásnak, mint olcsó és környezetbarát közlekedésnek a biztonságosabb feltételeit.

A vasútfejlesztés sajátossága, hogy nemcsak az vasúti közlekedést érinti, hanem pozitívan hat a közúti közlekedésre is – mint ahogy ez majd Sopronban is érzékelhető lesz.

A Kőszegi úti aluljáró építésének műszaki tartalma:

A projekt megvalósításában (pályáztatás, ellenőrzés, monitoring, elszámolás, stb) az alábbi szervezetek vesznek részt:
• Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, mint irányító hatóság
• KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt., mint közreműködő szervezet
A kivitelező konzorcium vezetője a Strabag – MML Kft., tagjai a Magyar Aszfalt kft. és a Közgép Zrt.
A tervezett főpálya hossza: 628,38 m
Az aluljáró rámpa végei közötti hossz : 508 m

A tervezett Kőszegi út – Répcefői gyalog-, és kerékpárút hossza : 390,68 m

A tervezett Csepel utcai gyalog- és kerékpárút hossza : 131,81 m

A beruházás célja a jelenlegi szintbeli vasút-közúti átjáró megszüntetése egy közúti nyitott aluljáró kiépítésével. A külön-szintű keresztezés kiépítésével a város Lőverek részének megközelíthetősége jelentősen javul, ezáltal a jelenlegi Frankenburg út – Csengery utca – Győri út irány forgalmi terhelése csökken.

A tervezett kiépítés javítja a közlekedésbiztonságot, a terület közúti forgalom okozta környezetterhelését, csökkenti az utazási menetidőt. A tervezési terület Sopron belterületén a Csengery utcai körforgalom és Felsőbüki Nagy Pál utca között helyezkedik el, részben ipari, részben közlekedési és részben családi házas jellegű környezetben.

Az építéssel érintett közutak a 8645 sz. Sopron – Harka út és a Sopron város tulajdonában és kezelésében lévő Felsőbüki Nagy Pál utca és Csepel utca. Az útvonal fény-és félsorompóval biztosítottan keresztezi a Győr – Sopron, Sopron állomás– Rendező-pályaudvar és Sopron - Szombathely vasútvonalakat. A tervezési terület részben közművesített.

A tervezett nyitott aluljáró (útátvezetés) a Sopron, Kőszegi út (belváros felé eső oldal) és a Felsőbüki Nagy Pál utca között teremt közvetlen keresztezésmentes kapcsolatot 2x1 forgalmi sávval. A főpálya a Lőverek oldalán egy új körforgalmi csomóponttal kapcsolódik a Felsőbüki utca mindkét irányához (József Attila utca és Harka felöl érkezők), valamint a GYSEV üzemi területéhez. A csomópont kiépítésénél lehetőséget kellett biztosítani a térségben tervezett távlati vasútfejlesztések és a Répcefői út távlati fejlesztésének későbbi megvalósíthatóságát is. A Csengery utca és Csepel utca közötti forgalmi kapcsolatot a főpálya Kőszegi úti rámpája két oldala mellé tervezett szerviz-utakkal (közúti híd) és a Győr – Sopron vasútvonalon tervezett szintbeli útátjáróval lesz megoldva.

A főpályától független, önálló gyalog – és kerékpárutak készülnek a Kőszegi út Csengery utcai oldala és a Répcefői út között, illetve arról leágazóan a Csepel utca felé. A gyalog- és kerékpárutak keresztezésmentességét az érintett vasútvonalak alá elhelyezett keretműtárgyak biztosítják.

Olvasóink írták

  • 5. molten13 2011. június 09. 22:19
    „"2011. áprilisában a Kőszegi úti munkálatok látványos szakaszba érkeznek." Ez micsoda? Egy vicc?”
  • 4. Kuvasz 2011. június 04. 19:47
    „1. orion1

    A József Attila u. összekötését a belvárossal úgy kellene megoldani, hogy a pályaudcari aluljárót meghosszebbítanák és a cágányok alatt lenne egy gyalogos átjáró. Nézzétek meg Győrben!!!”
  • 3. pete05 2011. június 03. 14:46
    „Szép meg jó, hogy nekiálltak a Kőszegi úti aluljárónak de kb ilyenkorra ígérték a Vándor Sándor utca rendbetételét is kérdezem akkor az a pénz hol van és hol vannak a gépek amik rendbe teszik az utat vagy ez is egy ugratás volt és majd megint kijön két munkás és betabacskollya a lyukakat ( mert lassan ezek már azok ) és megint két nap és ugyanott van az egész ahonnan elindultunk.
    A Kőszegi aluljárónak a tervei szépek csak azért kíváncsi vagyok hogy ebből minden meg is valósul-e ?!?!?!”
  • 2. player82 2011. június 02. 11:17
    „Azért kell a visszafordító, mert a garázsoktól nem lehetne a város felé visszajutni, csak szabálytalanul, szemben a forgalommal! Szerintem! :) Meg a visszafordító sáv fog továbbmenni a Csepel utca felé, és ennek a visszafordító része csak pár méter!”
  • 1. orion1 2011. június 01. 19:03
    „Néztem a képeket, minek visszaforduló sáv (az is hídon) ??? Szerintem ez egy luxus aluljáró lesz, talán a sima is elég volna.
    A József Attila lakótelepet is összeköthetnék egy híddal a belvárossal, legalábbis nem ártana”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szemeteljünk jól! - Az első nyári forduló nyertesei

Kisorsoltuk a Szemeteljünk jól! - az STKH és a nyugatmagyar.hu közös játékának a nyári, első forduló… Tovább olvasom