Kisalföld logö

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 13°C Még több cikk.

Korszerűsítik a vasúti átjárókat

Az országban évente 110-120 baleset történik út-vasút kereszteződésében.
Az országban évente 110-120 baleset történik út-vasút kereszteződésében, 66 százalékuk csak fénysorompóval ellátott átjárókban következik be. A balesetek megelőzésére, illetve a figyelemfelhívásra a legjobb megoldás: sorompókarok felszerelése.

A GySEV Rt. területén összesen 104 út-vasút szintbeni kereszteződés van. Ebből 27 nem biztosított (vagyis csak az úgynevezett andráskeresztek jelzik a veszélyt), teljes sorompóval 6 van felszerelve, fél- és fénysorompó 18, csak fénysorompó 53 helyen védi a közlekedőket.

– A GySEV vonalain jobb a helyzet, mint az ország többi részén, hiszen összesen 5.852 vasúti átjáró van, amelynek 53,2 százaléka nincs biztosítva – mondotta Edlinger János pályavasúti igazgató. – Nálunk ez az arány nem éri el a huszonhat százalékot sem. Ez persze nem azt jelenti, hogy elégedettek lennénk, ezért külön programot dolgoztunk ki a kereszteződések biztosítására.

– A Sopron-Szombathely vonal átvételével tizenhét olyan kereszteződésünk lett, amelyek nincsenek semmilyen módon biztosítva – folytatta Edlinger János. – Ezen a szakaszon található az egyik legveszélyesebb átjáró, a sopronkövesdi. Itt hétfőn lesz az ünnepélyes átadása a már elkészült fény- és félsorompós rendszernek, mert eddig csak fénysorompó volt, amelynek kicseréltük a fényjelző optikáját is. A beruházás összesen 6,5 millió forintba került, amelyhez a korszerűsítést kezdeményező Autoliv 2,5 millió forinttal járult hozzá. Ezzel a beruházással egy különösen veszélyes átjárót sikerült modernizálni, amely év- és napszaktól függően, nagyon rosszul volt látható.

– A GySEV a következő évben folytatja korszerűsítési programját – vette át a szót Preiner József, a műszaki osztály vezetője. – 2006-ban Acsádon, Lövőn és Nagycenken szerelünk fel fény- és félsorompót. Elhangzott már, hogy 17 olyan vasúti átjáró van vonalainkon, ahol semmilyen biztosítás nincs, ezért 2007-től központi forrásokra is támaszkodva, mintegy 5-600 millió forintot fordítunk a biztonságosabb közlekedés megteremtésére, a vasúti biztosítórendszerek kiépítésére. A legkorszerűbb megoldások sem helyettesítik azonban a közlekedők óvatosságát, mert a vizsgálatok szerint a legtöbb baleset figyelmetlenségből következett be.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Feketemunkások az Intersparnál

A Soproni Rendőrkapitányság munkatársai és a határőrök kedden tíz óra után néhány perccel körbevették az épülő Interspar Áruházat és lezárták a környező utcákat. ott dolgozókat egy helyre terelték, hogy a megyei munkaügyi főfelügyelőség hozzáláthasson a feketemunkásokat kiszűrő ellenőrzéséhez. A cél ezúttal is a feketemunkások „felderítése” volt. Tizenöt feketemunkást találtak. Tovább olvasom