Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Kóczán: Ne érzelmi alapon szavazzunk

Sopron - Gondoljuk végig a szavazás helyi vonatkozásait, ne érzelmi alapon voksoljunk – szólított fel hétfőn Kóczán Zoltán, az SZDSZ helyi vezetője a március 9-i népszavazás kapcsán.

A március 9-i népszavazásról tartott sajtótájékoztatót tegnap Kóczán Zoltán (SZDSZ). A képviselő elmondta, fontos, hogy ne érzelmi alapon döntsön a szavazó. – Gondoljuk végig a voksolás helyi vonatkozásait; a soproni kórház vizitdíj- és kórházi napidíjbevétele eddig meghaladta a százmillió forintot – szólított fel Kóczán Zoltán. – Ezt az intézmény saját maga használhatja fel épület- és eszközfejlesztésre. Ha azonban hiányozna ez az összeg, az állami költségvetés nem tudná pótolni. A háziorvosoknál havonta 160–220 ezer forintot jelent a vizitdíj. Ebből szintén a betegek „profitálnak", hiszen az orvosokat szigorú elszámolásra kötelezik az összegről.

Kóczán Zoltán hozzátette, a rektori konferencia állásfoglalása szerint szükség van a tandíjra, mivel az ebből befolyó pénz a felsőoktatásban marad. – Egy diplomás élete során körülbelül százmillió forintot keres, egy szakmunkás ennek a töredékét – folytatta a képviselő, majd feltette a kérdést: „Miért kellene a szakmunkással megfizettetni a felsőoktatásban részt vevők képzését?"

Olvasóink írták

63 hozzászólás
  • 63. csabazs 2008. március 03. 10:20
    „Kedves magyaro! (53)

    Nem akarok veled vitatkozni, de az ismerösődnél valami t nem jól csináltak, járjon utánna!
    A lányomtól 4%-ot vonnak, s a törvény kimondja, hogy csak akkortól kezdhetik el vonni (ha számláról megy a megbízatás) miután munkába állt!”
  • 62. Don Kartács 2008. február 29. 15:13
    „Ezzel már nem tudok vitatkozni, mert ez igaz. Egyébként tudom, hogy a nappalisoknál nagyobb a követelmény, hisz ez végsősoron jogos is.”
  • 61. fiatal 2008. február 29. 12:30
    „Nem a te dolgod a nappalisok taníttatása. Ezt nem a te pénzedből kell megoldani. Ha ez úgy van, ahogy írod, akkor nincs jól. De ezért nem a nappalisok hibáztathatóak.
    Akkor a feladat adott: próbálj meg igazságot, érvényt szerezni az igazadnak. De ezt ne a nappalisokon verd el, hanem az oktatási tálca ésszerűsítse a dolgot. Itt mindenkinek össze kell veszni, az orvos a beteggel, a tanár a diákkal, a nappalis a fizetőssel. Így senkinek sem jó. Az pedig sajnos csak egy szép mese, hogy ingyen tanulunk. Egyébbként a nappalin sokkal magasabb a követelmény mint a fizetősön ( mielőtt megcáfolnál utánajártam)
    A diplomások pedig nem hülyék, csak a sok felesleges tantárgy helyett a gyakorlatot is kellene szorgalmazni. Pl. nyári munkák v. munkanapok létrehozásával, és igy akár meg is termelhetnénk a sokak által vágyott tandíjat, amellett hogy nem " nagyarcú"diplomásokat képeznének csak.
    De ne nekem kelljen ötleteket adni az oktatási tárca részére!”
  • 60. Don Kartács 2008. február 29. 11:27
    „Egyébként, ha nagyon beleásnék találnék egy összefüggést, hogy pont a nappalisok "eltartása" miatt emelik a fizetősök tandíjait évről évre. Pl. én is munka mellett tanulok. Fizetem az adót, járulékot, megy az államkasszába, forgathatnak belőle a képzésre. Fizetem a tandíjat nem kis összeget, megy a közösbe, képzésre. Már két módon húznak le engem azért, hogy a nappalisok ingyen tanulhassanak. És akkor ez szerinted irigység? Megkockáztatnám azt is, hogy a fizetősök produkálják a bevételalapot a nappali - állami tagozatosok taníttatásához. És azt ki honoroálja meg nekem? Senki. De ugyebár, aki fizetősre jár az kussoljon.”
  • 59. Don Kartács 2008. február 29. 11:24
    „Nem irigység, hanem azt lehet mondani, hogy egyenlőre még azokból van több, mivel nem mindenki engedheti meg magának, hogy nappalin tanul, vagy épp, ha lustább, akár nappalin ellébecol. Hányan vannak, akik munka mellett mennek el tanulni.

    A nappalis is meg tudja oldani a dolgot : rákapcsol. Ha nem sikerül, tud mellette dolgozni. Sok olyan példát láttam, amikor elsumákolták az előadásokat, mert barátokkal mentek városnézőbe, butiknézőbe, bárnézőbe, aztán pánikszerűen kezdtek tanulni az utolsó 1-2 hétben. Azt az időszakot másra is át lehet forgatni. Tud keresni pénzt nappali mellett is, ha akar és meg van oldva a gondja. Amúgy pedig még így is 1/3-át fizetnék egy tanévre, mint amennyit a levelezősök és a távoktatásosok és annak a tandíjnak a 30%-át még adóból is visszakapnát. Ha ezt nézzük, akkor az 1/5-e lenne egy estis képzésének.”
  • 58. fiatal 2008. február 29. 10:48
    „joco
    Én a Somogyi úrat nem nevezném semlegesnek, legfőképp olyannak nem, akivel teljes mértékben egyetértek. A szélsőbalos megállapításukat egyenesen nevetségesnek tartom. De én is kérdeztem, ha ennyire balos a program, aki mi a bajuk vele? Csak az, hogy nem mszp-nek hívják?
    Don Kartács. igaza van, tényleg nem esett szó a többi képzésről, de ezért ne a nappali tagozatosok bűnhődjenek. Ez irigység v.rosszindulat. Szerintem.
    A véleményem az említett képzési formákról az, hogy az itt tanulók a munkájuk révén sok adót fizetnek, ezért rájuk már tényleg elmondható, hogy a saját képzésüket már megfizették.
    De még mindig az a véleményem, hogy a tandíj a lehető legroszabb megoldás. A képzés szinvonaláért az aktuális tárca a felelős. Oldják meg tandíj nélkül a szinvonalemelést!”
  • 57. joco 2008. február 29. 06:12
    „fiatal(13:03): A Political Capitalt mind a jobb mind a bal egyformán : POZITIVAN itélik meg. És azt is irták"esetenként szélsöbalos",:Tudja aki liberális eszméktől a neokonzervativon át eljutott a szélszöbalig, az igen csak érdekes POLITIKAI pályafutást tudhat maga mögött.”
  • 56. Don Kartács 2008. február 28. 21:45
    „Megmondom ki módosította a Munka Törvénykönyvét : Orbán Viktor. Azóta rúgnak ki embereket játszid könnyedséggel állásukból.

    Hogy honnan veszem, amit veszek? Csak meg kell nézni azokat, akik fájlalják a tandíjakat és nappalin tanulnak, vajon hányszor mentek el dolgozni iskola mellett

    De kérdem továbbra is : levelezős és távoktatásos diákok? Ne kerüljük már ki őket, belőlük több van.”
  • 55. magyaro 2008. február 28. 20:13
    „Don Kartács te nagyon elvakult vagy, honnan tudod, hogy nem mennek el nyáron dolgozni. Amúgy nézz utána, ki módosította a Munka törvénykönyvét olyan nagyon. Olyan jelszóval, nagyon szigorú, az ért nem jönnek a multik az országba.”
  • 54. Don Kartács 2008. február 28. 18:51
    „Nemcsak a szórakozást találták fel, de a gondolkodást is, nemcsak a kocsmákat és siratófalakat emelték fel, de a diákszövetkezetet is. Középiskolások el tudnak menni diákmunkára nyáron és iskola mellett is, az egyetemistának leszakad a körme?”
  • 53. magyaro 2008. február 28. 16:51
    „"Csaba Zsuzsanna Pedig ez utóbbi nagyon bevált, ha valaki elvégezte a felsőoktatási tanulmányait és elmegy dolgozni, havi 4%-ot fizet törlesztésként a diákhitelre!"

    Felvette a diákhitelt, hogy annyira tudja, mert van egy ismerősöm, aki, felvette. Végzett az iskolával és következő hónapban már küldték neki a csekket, hogy mennyit kell fizetni. Ez az összeg igen csak meghaladta a ön által emlegetett 4%-ot. Még munkát sem talált, kért fizetési haladékot, de elutasították. Ennyit erről, a jó megoldásról.”
  • 52. Don Kartács 2008. február 28. 15:30
    „fiatal,

    Lehet a lébecolokra fogni. Nem egy emberről tudok, aki már ezerszer megbánta, hogy bármilyen ok miatt hagyta a teljesítményét romlani. Csak az érdekes egyedül, hogy a teljesítmény és tanulási morál miatt romló átlagú diákokból jóval kevesebb van. Egyébként, ha jól tudom van halasztási lehetőség max 4 év.

    Továbbra is nyitott a kérdés : a nappalisok sírnak, a távoktatás és levelező tagozatosokról senki nem beszél. Vagy ők nem egyetemisták, főiskolások? Őket le lehet szarni?”
  • 51. fiatal 2008. február 28. 13:03
    „Kedves joco bá
    A plitical capital-t nem minősítem, ezt tegye meg más, de ha tényleg baloldali a programja, akkor önöknek balosoknak mi a problémájuk vele? Csak az, hogy nem mszp, ez ám a meggyőző érv
    A sok köszönet pedig csak kitört belőlem az elkeseredettség, és ha körül néz látja, hogy nagyon sokunk elkeseredett. Most például azért, mert kilátástalannak tűnik a helyzetünk. Az oktatás eddig sem volt ingyenes, hadd ne soroljam fel mennyi költséggel jár nekem is, hogy tanulhatok. A mi szakunk nagyon erős, nagyon kis különbség van az első 50% között. Elég egy rossz nap és fizethetem a tandíjat, amit nem tudok kifizetni. Sajnos!
    Ezért köszöntem meg, hogy a lébecolókra hivatkoznak, akikből a 30- unk között három emberre lehet ráfogni”
  • 50. yello 2008. február 28. 11:41
    „A tandíjról vacillálnék egyedül, pro és kontra is vannak érvek. Viszont az is tény, hogy hihetetlen számban kerülnek ki a diplomások, akiket végzettségüknek megfelelően nem tudnak alkalmazni, vagy éppen nem is akarnak munkát vállalni. Kedvelt elv, hogy sok pénzt kevés munkával. S az is igaz, hogy a szakmunkások képzésnek degradálása az eltelt 10-15 évben módszeres és hatásos volt.
    "Ja, te csak a 403-ba mégy kőművesnek/asztalosnak...etc.?" és szép lassan minden diák elhitte, hogy a kétkezi munka lealacsonyító, rangon aluli, csak diplomával érvényesülhetnek. Hát tessék körülnézni.
    Ontjuk a közgazdászokat, ontjuk az orvos-, jogidoktorokat és mégsem jutunk egyről a kettőre.
    A munkásréteg megszorulva anyagilag-erkölcsileg, az értelmiség felhúzott orral folyton sértett önérzetű, a tipródó nyugdíjasokat csábítják és megvezetik az ígéretekkel, a fölső tízezer meg nem hajlandó lehajolni mert nem ez érdek vezérli. A kör bezárult.

    Mindenkinek van igaza és senkinek sincs.”
  • 49. joco1 2008. február 28. 06:03
    „Kedves Fiatal(Fiam)Én reagáltam(27.-én 11:13) Te miért nem válaszolsz? Vagy nincs ellenérved, csak minösitéseket tudsz osztogatni.Pistike: "csak körül kell nézni" a fideszes -egyre gyérülö létszámu gyülésein- és mit látt ott - a szintén egyre gyérülö rendes jobbosokon kivül-,megjelentek 2006 tele ota a "huggyos" "kossuthtériek" a hirtv szerinti "hösforradalmárok" és a "hidfoglalok" Más nincs. Más: ezt a vitát a márc.9. eldönti. Az én tippem: ÉRVÉNYES, DE EREDMÉNYTELEN.”
  • 48. Csaba Zsuzsanna 2008. február 28. 06:02
    „Kedves fiatal!

    A tandíj kapcsán figyelmedbe ajánlok valamit, ha van időd olvasd el, igen érdekes!

    Menj fel a következő Web oldalra: www.alon.hu és ott az olvasói leveleknél keresd meg a következőt: Egy főiskolai tanár a szombathelyi tandíjvitáról!

    Másoknak is ajánlom!!!”
  • 47. Csaba Zsuzsanna 2008. február 28. 05:18
    „kedves fiatal!
    Mégegyszer és utóljára.
    Csak egy példa: hány fiatal szerzett az orvosi egyetemen - mely nem fizetős - diplomát, majd elment gyógyszerügynöknek, vagy máshová? Mennyibe került ezen fiatalok képzése 6éven keresztül az adófizetők pénzéből? ( az más kérdés, hogy orvosaink fizetése nem egyenlő a rájuk rót felelőséggel)
    ha ma egy szakmát tanuló fiatal , nem csak az elméletet akarja megtanulni, hanem jó gyakorlatot is akar szerezni, akkor a szülőknek a zsebükbe kell nyúlniuk, hogy egy jó mester mellett végezzék a gyakorlatokat! Ők sem kapnak támogatást, nem beszélve arról, hogy túl sok a diplomás és egyre kevesebb a szakmunkás!
    A mai világban több lábon kell megállni, s előre kell gondolkodni, a munkaképes korosztálynak nagyon sokszor a saját zsebéből kell finanszírozni egy tovább v. átképzést!

    meg kellene már végre érteni, hogy ne várjuk, hogy mindent az állambácsi fizessen!

    Viszont a táv és levelezőoktatásra, valamint a diákhitelre nem reagáltál!Pedig ez utóbbi nagyon bevált, ha valaki elvégezte a felsőoktatási tanulmányait és elmegy dolgozni, havi 4%-ot fizet törlesztésként a diákhitelre!

    Azt írod, aki dolgozik nincs ideje semmire! Idő mindenre van ,csak jól kell tudni beosztani!
    A gyerekeim napi munka mellett tanultak és diplomáztak jó eredménnyel, holott felelős munkakörbe dolgoztak/nak!!!”
  • 46. Don Kartács 2008. február 27. 20:00
    „Az ilyen szemléletmód az, ami miatt szánalmat érzem a kortársaim felé. Ingyenélő banda.

    Zsuzsanna nem ezt mondta, ha jobban megfigyeled
    Ő azt mondta :
    Kádár rendszerben igyenes volt két tényező
    Orbán ugyanezt a két tényezőt ingyenessé akarja tenni
    Orbán szidja a szocialisra rendszer és a régi kommunista életvitelt
    Ebből nekem egy jön le:

    Ha annyira szidjuk azt, ami rendszerváltás előtt van, akkor miért akarunk abból átvenni elemeket? Abban az időszakban egy valami még igaz volt : az ember úgy állhatott munkához, hogy biztos onnan megy nyugdíjba. Most meg? Fidesz pedig még a munka törvénykönyvét is úgy lemódosítota, hogy sokkal könnyebben rúgnak ki minket a dolgozók és nincs jó pont, amivel megtudnánk magunkat védeni.

    És utoljára teszem fel a kérdést:
    Miért a nappalisok azok, akikért ennyire rinyálni kell? A levelezősök és a távoktatáson lévők, akik munka mellett tanulnak ők le vannak szarva?”
  • 45. fiatal 2008. február 27. 19:39
    „Kedves Zsuzsanna
    ez jó érv. Ha a Kádár-rendszerben ingyenesek voltak, akkor most mivel nem Kádár-rendszer van ne legyen ingyenes.
    Levezetés:
    Aki dolgozik, nincs ideje semmire. A naplopóknak van idejük mindenre. Az idő pénz. tehát a naplopóknak van pénzük. Ebből következik: Ha azt akarom, hogy legyen pénzem, nem szabad dolgoznom!”
  • 44. Brekusz 2008. február 27. 19:20
    „Azért sokan visszagondolhatnának hogy a szüleinek milyen megterhelést jelentett az az időszak mire végre a saját lábunkra álltunk,mert nem a diáknak kell kuporgatni,hogy az a gyerek kijárja az iparit vagy éppen az egyetemet.Tandíj nélkül is nagyon sokba kerül,hiába ingyenes az okratás!
    A vizitdíj 300FT de meddig?”
63 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csatornára pályázó falvak

Kistérség - A márciusban megjelenő pályázat értelmében a kistelepülések a… Tovább olvasom