Kisalföld logö

2017. 10. 20. péntek - Vendel 8°C | 20°C Még több cikk.

Kő landolt a szélvédőn, késlekedik a biztosító

A soproni férfi nem gondolta, hogy hetekig nélkülöznie kell autóját egy balul elsült fűnyírás után.

Noha a károkozó elismerte felelősségét, még várnia kell a szélvédő megjavítására.

– Az autómmal a Makó utca 2. előtt parkoltam, a környéken füvet nyírtak. A benzines kasza felkapott egy követ, s az balszerencsémre pont a kocsim szélvédőjén landolt. Odamentem a munkálatokat végző Sopron Holding Zrt. munkatársaihoz, akik el is ismerték, hogy ők okozták a kárt – mesélte a soproni Sléber István. – Még aznap felkerestem az illetékes biztosítót. Az eset óta csaknem három hét telt el, még senki nem jelentkezett, hogy megtérítené a költségeket. A biztosító kárszakértői meg sem nézték, le sem fényképezték a kocsit.

Az érintett biztosító soproni ügyfélszolgálatán portálunkat arról tájékoztatták, a vállalati károkat a fővárosi központban intézik. A budapesti ügyintéző elmondta, minden esetben a károsultnak kell bejelentenie a problémát, ez rendben meg is történt. A biztosító következő lépésként nyilatkozatot küld a károkozónak a felelősség elismerésére. Miután tisztázódik, hogy a károsult jogosult a kár megtérítésére, úgy kérnek tőle javítási kalkulációt, s ha ez egyezik a biztosító szakembereinek számításaival, akkor engedélyezik a javítást.

Végül, amint beérkezik a számla is a pénztárhoz, elküldik a rekonstrukció ellenértékét a károsultnak. A konkrét esetről megtudtuk, az okozó nyilatkozatának postán történő oda-vissza juttatása időigényes, ez okozhatja a késlekedést.

Szerettük volna megtudni, miért postán utaztatják a nyomtatványokat, miért van szükség helyi képviseletekre, ha az érintettek ügyeiket lakhelyükön nem tudják elintézni, miért nem látja napokig a kárszakértő az autót, s mit várhatunk el manapság a biztosítótól a magas díjakért, ha egy ilyen hétköznapi és egyértelmű esetnél is heteket vesz igénybe az intézkedés. Kérdéseinket írásban és szóban is feltettük a biztosító munkatársának, felvetéseinkre egyelőre nem kaptunk választ.

Olvasóink írták

  • 19. máris 2010. július 11. 14:36
    „18-as borvssoias HOVÁ LETTEK AZ ÉKEZETEID?????:? BORZALMAS OLVASNI!!! MUSZÁJ ILYEN HELYZETBE HOZNI AZ EMBEREKET??? BOCSI!!!!”
  • 18. borvssoias 2010. július 11. 11:53
    „Nekem majdnem 2 honapja nem küldenek karszakertöt a gepjarmükaromhoz, azonban a biztositohoz küldött panaszos e-mailemet felhatalmazasom nelkül meg az okozohoz is elküldtek...

    Utanajarok, mert szerintem ez vmifele magantitoksertes, meg maganlevelsertes, stb. is lehet.

    Utana jön majd a nyilvanossag. A birosagban mar nem hiszek, mar ketszer hoztak hamis, csalo iteletet ellenem, pedig nekem - ellenfeleimmel szemben - mindig bizonyitekaim voltak, vagy a törveny egyertelmüen mellettem allt. Mivel az ellenfel egy esetben allami, egy esetben önkormanyzati ceg volt, vesztettem.

    Ezek utan ne önbiraskodjak, mi?”
  • 17. iparos 2010. július 10. 08:02
    „Szélvédöre semilyen biztosito nem fizet! Lehetöség: Keressél egy fünyirost, akinek van biztositása.
    Lehet ismerös is!!!!

    Lehet most köpködni, de mindenki az olcsobb megoldást keresi. Azzal egyetértek, hogy a biztositok nem szeretnek fizetni. De hát ebből élnek!”
  • 16. c77 2010. július 09. 18:21
    „Köszi 14!”
  • 15. máris 2010. július 08. 09:19
    „VALÓSZÍNŰ, HOGY AZÉRT NEM AKARTÁK LEÍRNI A BIZTOSÍTÓ NEVÉT, MERT EZUTÁN NEM KÖTNEK FEL..B AZ EMBEREK! A HOLDING OLYAN SZEGÉNY, HOGY BELE FOG ROKKANNI, HA FIZETNI KELL!!!! A MAJOR köz 3-ban, A NYUGDÍJASOK HÁZÁBAN, AMINEK Ő A KEZELŐJE, 25 ÉVE NEM JAVÍTOTTAK SEMMIT AZ UTCAI AJZATOK KI, ÉS BE VANNAK DÖLVE MIUTÁN A MŰMÁRVÁNY MÖGÖTT LÉGÜRES!!AZ UDVARON A FŰ, MEGINT TÉRDIG ÉR! CSŐTÖRÉS VOLT KI KELLETT JAVÍTANIUK, HOZTAK SÓDERT, ÉS NEHOGY A MARADÉKBÓL AZ IGAZGATÓ ÁLTAL MEGIGÉRT MUNKÁKAT MEGCSINÁLJA VALAKI, MÉG AZT A KIS KUPAC SÓDERT IS ELVITTÉK!!! KEDVES KOMORNOKY ÚR, HISZEN A BENZIN TÖBBE KERÜLT, MINT A MARADÉK!!!!HA ENNYIRE NINCS PÉNZE A HOLDINGNAK, HOGYA LESZ FELÚJÍTVA A HÁZ???HA MÉG VÁRNAK 25 ÉVET OTT AZ ÖREGEK MIND KIHALNAK!!!!”
  • 14. Lobbo71 2010. július 08. 09:03
    „Szilaj, sosem fogom megérteni, hogy miért háborognak az olyanok, akiket jogosan, saját hibájukból büntetnek meg. Felesleges volt elmesélned a történetet, csak a saját hülyeségedet bizonyítottad vele.”
  • 13. Hozzászóló 2010. július 08. 08:37
    „"felvetéseinkre egyelőre nem kaptunk választ"
    Biztos itt is késlekedik a posta....”
  • 12. NoBo 2010. július 08. 08:05
    „Jah, ha tényleg az OTP Garancia volt, akkor nem is csodálkozom.
    Régebben egy 2 hónapos új autómat törték össze, erre 200.000 Ft-ot
    nem akart kifizetni a biztosító, mert szerintük "az egyik futómű sérülés nem
    a balesetben sérült meg"... Na persze. 2 hónapos autónál. Azonnal bíróság + sajtó!”
  • 11. muskátli 2010. július 08. 07:49
    „Nekem a Frankenburgi úton levövel volt jó tapasztalatom. Autóbusz vitte le a tükrömet, el is ismerte a hibát. Menjek be bejelenteni a bizt-ba mondták miután elismerték a hibát. A bizt-ba ki kellett töltenem vagy 15 papirt, aztán várjak egy kicsit mindjárt kijön a becslö megnézni. Ott álltam 2 órát, mire felemelte a seg..t az úr, hogy megnézze azt a hibát, amit a kártevö elismert. Az ajtó elött álltam a kocsival, nem is kellett messze mennie! Aztán közölte, hogy csináltassam meg, (saját költségemre, amikor nem is én voltam a hibás) aztán jöjjek be a számlával aztán majd átutalják. Elöre megmondta hogy kb 3 hónapba fog telleni a dolog. Külföldi rendszámú autóval voltam aznap éppen az én szerencsétlenségemre. Lehet, hogy ezért akartak velem kiba...ni? 73 euróba került volna a javitás. Miután párszor minden szar papirral be kellett volna mennem a biztosítóhoz, azt mondta az autó tulajdonosa, hogy le vannak tojva. Ennyit nem ér a futkozás. Tényleg, nem én okoztam a hibát, a hiba okozója elismeri a kárt, aztán én futkozzak??? Többe kerül a leves mint a hús! Ez tipikus magyar mentalitás, vagy ilyen barmok a biztositók? Szerencsére nem sok dolgom van velük!”
  • 10. peterschwarcz 2010. július 07. 23:31
    „egy régebbi cikk utal rá melyik volt a biztosítója:
    http://varos.blogter.hu/77016/otp_garancia_soha”
  • 9. jucuska40 2010. július 07. 21:07
    „Irják csak ki a biztositó nevét!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 8. SZILAJ 2010. július 07. 20:25
    „Sopron Holdin ZRT = Soproni Maffia
    Megbüntettek a szemetek 1750 Ft-ra mert nem volt parkoló jegyem...
    (5 percre ugrottunk be a piacra és túl messze volt az automata a pici fiam meg nyűgös volt...)
    Oks. Az asszony befizette az összeget, erre 3 hét múlva jön a felszólítás: Fizessek be 7000Ft-ot!
    Felhívon őket , hogy mi pi..a ez? Azt mondták 5 napon belül kellett volna befizetnem és mi
    a hatodik napon fizettük. Ezért a rendőrségtől lekérték az adataimat (lakcím , miegymás..) plussz
    kamatok , büntetés ez egyenlő 7000 Ft amit 10 napon belül ha nem fizetem meg az összeg hatványozódik
    és a végén bírósági ügy lesz belőle.... Hát befizettem ( aj ó édes anyjukat!) Erre most olvasom,
    hogy amit a biztosítójuknak kéne fizetni azt le se sz...rják! MAFFIA - MAFFIA - MAFFIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 7. psanyi 2010. július 07. 20:18
    „Kisalföld: Mi a francért nem lehet leírni a biztosító nevét? Más helyeken nem szemérmeskednek ennyire, és kerek-perec leírják az ilyesmit. A Kisalföldből meg ritkán lehet konkrétumot megtudni.

    Pl. itt olvastam, hogy "valamelyik" VOLT fellépő rendőri kíséretet kért a bécsi reptérről Sopronig. Vicces lehetett, de még talán érdekes is lett volna a hír, ha leírják, melyik együttesről van szó. Pár órával később véletlenül egy másik hírportálon akadtam bele, ahol kerek perec leírták, hogy kik voltak azok. Mi a francért kell állandóan mellébeszélni? Nem csak most, hanem a cikkek nagyrésze nélkülözi a konkrétumokat, mintha csak egy óvodás mesélné el a dolgokat saját szavaival. Ez vicc.”
  • 6. fcsopron60 2010. július 07. 15:58
    „Nem fogják kifizetni a kárt!
    Nekem azzal magyarázták ki nem megfelelő sebességgel haladtam,kérdeztem tőlük ott voltak és bemértek?
    Azt válaszolták nem szellemeskedjek!”
  • 5. téboy83 2010. július 07. 15:26
    „üdv!hát azért kérem 15 méter a hatótávolsága a fűkaszának azt akkor milyen vizsgája van annak az embernek aki ezt nem tudja vagy nem tartja be, mert hogy tanfolyamon oktaták elvileg ha van papírjuk róla azoknak akik dolgoznak vagy dolgoztatnak.”
  • 4. SzImike 2010. július 07. 14:43
    „A biztosító mossa kezeit :-)”
  • 3. tódi 2010. július 07. 14:32
    „Ez a jó magyar Abszurdisztán .”
  • 2. atika61 2010. július 07. 13:49
    „Ez esetben pedig kártérítésre kötelezném az ügyet intéző biztosítót is, mert az autó forgalomból való kiesése valszeg gond a tulajnak. Nyár van, s mi van ha pont most utazott volna nyaralni.
    A bürokratikus <moderálva> meg jól seggbe rugdosnám.”
  • 1. Feri1 2010. július 07. 09:49
    „Jó lenne megtudni, melyik is ez a biztosító.
    Akkor leírom, hogy kellene elintézni az ilyen ügyeket:
    Holdingtól kérek egy a felelősséget elismerő igazolást, bemegyek a biztosító helyi irodájába, ott lefényképezik (v. a helyszínre küldik a kárszakértőt), közlik, hogy melyik szélvédőssel v. szervízzel vannak kapcsolatban. Ott megjavítják (kicserélik), a számlát közvetlenül a biztosítónak küldik (ha lehetséges), ha nem, akkor a kifizetett számlát benyújtása után átutalják a pénzt 8 napon belül.

    Ui: a sok naplopót pedig rúgják ki haladéktalanul”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már csak pár nap: Miss WFS - Fertő tó Szépe 2010

Csütörtökig lehet jelentkezni a Miss WFS - Fertő tó Szépe 2010 szépségversenyre. Küldd el… Tovább olvasom