Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 23°C Még több cikk.

Kínai konténereket szállít a GYSEV

Sopron–Budapest - A GYSEV szervezi az újraéledő, Kína és Nyugat-Európa közötti vasúti áruszállításban a magyarországi szakasz forgalmát. Az első kínai tehervonat már úton van, Záhonyba érkezése hétfőn várható.

A GYSEV Zrt. a ciprusi bejegyzésű Far East Land Bridge Ltd.-vel közösen kívánja működtetni a Kína és Nyugat-Európa közötti vasúti teherszállítási útvonal magyarországi szakaszát. Az együttműködésről a két társaság képviselői pénteken szerződést írtak alá.

A GYSEV is kiveszi részét az újraéledő, Kína és Nyugat-Európa közötti vasúti áruszállításból: a magyarországi szakasz forgalmát szervezi.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban a megállapodás aláírásán jelen levő Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter szerint ezzel Magyarország megtette az első kis lépést annak érdekében, hogy a Kína és Nyugat-Európa közötti vasúti áruforgalom újjáéledjen. Az első konténervonat már elindult a Távol-Keletről, és napokon belül megérkezik Záhonyba.

– A szerződés megkötését mintegy félévnyi előkészítő munka előzte meg, a megállapodás 2012-ig szól a GYSEV Zrt. és a szállítmányozóként közreműködő Far East Land Bridge Ltd. között – nyilatkozta a Kisalföldnek dr. Székely Csaba, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója. – Ez utóbbi cég szervezi a logisztikai láncot a teljes útvonalon és tartja a kapcsolatot a megbízókkal. A projekttel reméljük, a kínai konténerek vasúton kétszer olyan gyorsan jutnak el Nyugat-Európába, mint eddig hajón.

További érv a kínai áruk vasúti szállításának gazdaságossága mellett, hogy a konténereket csak egyszer – Záhonynál – kell átrakodni, szemben a hajóúttal, amikor  a gyárból a kikötőig, onnan a hajóra, majd Európába érve újból kétszer kell mozgatni.

Az első kínai konténervonat már úton van, jelenleg Oroszországban jár, s várhatóan jövő hét elejére megérkezik Záhonyba. A keleti határvárosból MÁV-mozdonyok, Budapest Ferencváros pályaudvarról pedig már GYSEV-mozdonyok viszik a szerelvényeket. A tapasztalatszerzés időszakában várhatóan hetente egy vonatot indítanak az ázsiai országból, de reméljük, ez a kapacitás még bővíthető. A közlekedő szerelvények  hossza akár 750 méter, össztömege pedig 2500 tonna is lehet.

A rohamosan fejlődő kínai gazdaság tavaly már több mint ezermilliárd dollár értékű árut exportált. Az egyik legnagyobb piacának az Európai Unió országai számítanak, egyedül Németországban 41 milliárd dollárnyi  áru talált gazdára. Jelenleg a kínai áruforgalom túlnyomó hányada tengeri útvonalon érkezik Nyugat-Európába. A kelet-európai rendszerváltás, azaz 1990 előtt jelentős mennyiségű termék jutott el vasúton Kínából Nyugat-Európába. Az utóbbi másfél évtizedben ez a forgalom gyakorlatilag megszűnt.

Dr. Székely Csaba vezérigazgató hozzátette: a GYSEV Zrt. a kiszolgálás során szorosan együttműködik partnereivel. A vasúti infrastruktúra használatára a MÁV Zrt.-vel szerződött, egyes logisztikai szolgáltatásokat pedig a MÁV Cargo Zrt.-től és a ZaLoRaSZ Zrt.-től (Záhony Port) vásárol.

Olvasóink írták

  • 4. Vasutas 2008. március 01. 21:34
    „Azért vált önálló céggé a személyszállítás, nevezetesen a MÁV START mert a keresztfinanszírozást tiltják a (vasúti) törvények. A teherszállítás nem tarthatja el a személyszállítási üzletágat. A személszállítás a világon szinte mindenhol veszteséges. Ezt közpénzen tartják fenn, lévén, hogy közszolgáltatás.
    Ettől függetlenül nagy hibának és hazaárulásnak tartom a MÁV CARGO eladását. Ez egy fontos bevételi forrása volt a Magyarországnak. Hajrá hazaáruló kormány!!! :((((”
  • 3. gyakor 2008. január 22. 18:48
    „Az alapvető gond nem a zajszint és egyéb káros hatások növekedése, hanem az, hogy kikerült az állami kézből olyan egysége a MÁV-nak, amely a pénzt hozza és tartotta el a személyfuvarozást, amely veszteséges. A csudába van az, hogy a GYESEV azonnal talált piacot, és nem is akármilyent? Költöi a kérdés, talán nem is kell rá válaszolni. Következő lépés? OMW megeszi a MOL-t?? És ezután??”
  • 2. Cseter jános 2008. január 21. 17:17
    „Érdekes ilyen nagy üzleteknél mindíg a milliárdok repkdtek! A haszon, a lényeg, persze abból a Magyar Állam is kap? Ha csak le nem esik a tátott szájuktól a mafla pofájuk? Met ugyebár , ha hír,esemény lát napvilágot, akkor az olvasó arra is kiváncsi, hogy mi az országunk haszna e nagy tranzakcióknak. Erről semmit nem kötnek az olvasó orrára? Ép úgy mint az orzságunk üzemelésének az eladásából származó híreknél? Vagy elég csak a felétközölni úgy sem érdekel senkit?”
  • 1. bm 2008. január 21. 15:34
    „Es ez meg csak a kezdet!!!
    Nehany ev, es az osztrakok nem csak a kinai es orosz vagonokat fogjak Sopronon keresztul szallitani, de az osszes olaszorszagba meno-jovo forgalom is rajtunk keresztul megy mejd. Ejjel-nappal duborogni fog Sopron a nehez teherjarmuvektol.
    Ezen jo lenne elgondolkozni most, es kotelezni a Gyesevet, hogy tegyen mindent fold ala Sopron tersegeben, ahogy azt mas europai orszagokban is kezdemenyeztek es teszik. Ez csak egy tanacs, mert Sopron lakoi meg nem tudjak, hogy mi jon!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mi változott a schengeni csatlakozás óta?

December 21-i schengeni csatlakozásunk után határellenőrzés nélkül lehet átmenni az országhatáron,… Tovább olvasom