Kisalföld logö

2017. 01. 17. kedd - Antal, Antónia -6°C | 1°C

Kimaradt, késlekedő autóbuszok

Kimaradt járatok, késések és hoppon maradt utasok jellemzik mostanában a soproni tömegközlekedést.
Az elmúlt hetekben, napokban panaszosok sokasága szidja a Volánt, amiért minden előzetes értesítés nélkül maradnak ki és késnek egyes járatok. Akad, aki csak bosszankodik, mások elkésnek munkahelyükről, esetleg lekésik a vonatot.

– Érthető az utasok felháborodása – jelentette ki Fekete Győző, a Kisalföld Volán Rt. helyi személyszállítási üzletágának vezetője. – A városban tartó közmű-rekonstrukció és útfelújítások miatt alakul ki néha kaotikus állapot a buszközlekedésben. Sajnos hogy mikor, hol, melyik utcát bontják és meddig, arról minket sem tájékoztat az önkormányzat.

Nincs koordináció

– Egyik óráról a másikra zárnak le utcákat, vagy a munkagépek teszik lehetetlenné a buszközlekedést – folytatta Fekete Győző. – És ez a feloldásra is igaz. Ezért aztán előfordul, hogy elindul egy járat, de kénytelen más útvonalon a célállomást megközelíteni. Máskor meg dugóba kerül, vagy egyszerűen nem tud továbbmenni. Ilyenkor aztán jön a késés és a járatkimaradás. A helyzet az, hogy nincs koordináció az építők, az önkormányzat és a Volán között. Ezt már többször szóvá tettük a jegyzői irodán. Ígéretet kaptunk, a helyzet valamit javult, de még közel sem ideális. Egyébként – tudomásom szerint – a kivitelezők kötelessége lenne, hogy megfelelően tájékoztassák az utasokat a változásokról.
Szerettük volna megtudni, miképp fordulhat elő ilyen helyzet a tömegközlekedésben? Kinek a kötelessége és felelőssége a koordináció, illetve mit tesz az önkormányzat, hogy a kivitelezők betartsák szerződéses kötelességüket?
Kérdéseinkre Mohay Gábor sajtószóvivő a következőket válaszolta.

Nincsenek terelőutak

– Az elmúlt negyedévben a Sopronban korábban megszokott út- és közműépítések többszörösét kellett elvégezni, ráadásul általában az úgynevezett főforgalmi útvonalakon. A munkálatok puszta ténye önmagában, a kétségtelenül előforduló koordinációs hibák nélkül is, forgalmi akadályokat teremthet. Ehhez járul nem elhanyagolható körülményként az a tény, mely szerint a város úthálózatának sajátosságaiból adódóan szinte teljességgel lehetetlen az építések során terelőutak kijelölése, a munkákat a napi forgalom közepette kell elvégezni. A folyamatok előrehaladtával mostanra – a szakemberek szerint – az előforduló gondok enyhültek, az akadályok mértéke csökkent, decemberben pedig, több célfeladat befejezésével, az építési helyszínek jelentős része felszabadul a mai, illetve közelmúltbeli rendkívüli megterhelés alól. Az önkormányzat szerződéses partnereivel az együttműködésre, a kontraktusok betartására és betartatására törekedik, de közlekedési hatósági feladatok ellátásához nincs jogosítványa.

De ki a felelős?

Ennyi a hivatalos válasz az önkormányzattól, amely sok mindenre magyarázatot ad, csupán arra nem, hogy ki és mikor, miért hibázott, ki a felelős azért, hogy az emberek hiába várják az autóbuszokat a megállókban.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mit egyen a cukorbetegség ellen?

Egye azt (annyit és akkor), amit (amennyit és amikor) „egészségesen” ennünk kellene! Tovább olvasom