Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Ki pályázott és mire?

Sopron - Az önkormányzat pályázott sikeresen a Kőszegi úti aluljáró építésére, s ezt a programot kapcsolta a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a GYSEV 35 milliárd forint értékű vasútfejlesztési programjához. Az aluljáró tervei novemberben elkészülnek.
Az uniós pályázatok sorsa országszerte vitákat vált ki. Így van ez Sopronban is. Egy közúti-vasúti – egyszintű – kereszteződés megszüntetése azonban normális körülmények között tisztán szakmai kérdés, s nem kísérik politikai felhangok. Sopronban – és sok helyen az országban – azonban nem így van. Az embereket elsősorban persze az érdekli, hogy megszűnik-e az áldatlan állapot, a hosszú-hosszú várakozás a Kőszegi úton, s kevésbé, hogy ez kinek az érdeme, de nem árt a nyilatkozatok mögé nézni, s kideríteni, kinek van igaza. A pártok, illetve képviselőik, hónapok óta „üzengetnek" egymásnak, mindenki a saját érdemének tulajdonítja, hogy 2,6 milliárd forintból aluljáró épülhet a Kőszegi úton.

Az önkormányzat következetesen állítja, ők pályáztak, s nyertek 2,6 milliárd forintot. Legutóbb Fodor Tamás polgármester jelentette ezt ki. Kóczán Zoltán (SZDSZ) szerint az ő lobbizásának köszönhető a siker, nevezetesen, hogy az aluljáró terve bekerült a kiemelt projektek közé, és így a városnak egy fillérjébe se kerül a kivitelezés.

Az MSZP képviselői többször kijelentették: nem a város pályázott, hanem a GYSEV, és nyert annak a 35 milliárdos programnak a részeként, amelynek révén felújíthatják a Sopron–Szentgotthárd vasútvonalat. Ezt a Kisalföld kerekasztal-beszélgetésén Kalmár István (MSZP) is kijelentette.

Nos, akkor lássuk a tényeket. A pályázatot a mostani városvezetés nyújtotta be a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanácshoz, onnan került – támogató javaslattal – a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez, amely hozzákapcsolta a programot (egy szombathelyi felüljáró építésének elképzelésével együtt) a GYSEV 35 milliárd forint értékű vasútfejlesztési projektjéhez. A három program együttesen került nevesítésre a 2007–2008. évi akciótervben. A projektgazda tehát a GYSEV, a cég koordinálásával épül az aluljáró, amely így egy nagy vasútfejlesztési program részévé vált. Az aluljáró azonban nem épülne fel, ha a város nem pályázott volna. Ebben a sikerben bizonyára azok is benne vannak, akik lobbiztak érte a kormánynál, vagy a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanácsnál.

Fodor Tamás polgármester érdeklődésünkre elmondta, javában készülnek az aluljáró tervei, hiszen az idő sürget. Novemberben a tervek szerint már elkezdődhet az engedélyezési eljárás is.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már gyógyulnak a sebek Sopron arcán

Sopron - Gyógyulnak a Sopront elcsúfító sebek. Már lebontották az egykori Matáv-pálya lelátótorzóit,… Tovább olvasom