Kisalföld logö

2016. 10. 01. szombat - Malvin 13°C | 23°C

Késett a vonat: Dideregtek az utasok a GYSEV vonalán

A mozdony meghibásodása miatt 78 perc késéssel indult el hétfőn reggel az egyik vonat Sopronból, a megállóhelyeken azonban elmaradt az utastájékoztatás.


Olvasó-tudósítónk levele:

A GYSEV korszerűsítette a vonalait. Ezzel együtt megszüntette az állomásokon a szolgálatot. Az állomásokon utastájékoztatás céljából hangost szereltek, amelyben bemondják a vonatok érkezését. Sőt, még ha öt percet késik a vonat azt is, sőt a dohányzási tilalomra is felhívja a figyelmet.

De hétfő reggel hiába vártuk az utastájékoztatást, ez sajnos nem történt meg. A -8 fokban több mint egy órát vártunk a vonatra, hogy dolgozni tudjunk menni, de sajnos a vonat nem jött, és tájékoztatást is hiába vártuk.

Az információt hívtam, aki nem tudott mást mondani, csak azt, hogy a vonat 26 perccel később indul a menetrendi indulástól. De ekkor már a következő vonatnak is itt kellett volna lenni, ezért nem tudtuk, hogy a mi vonatunkra, vagy a következőre mondta a 26 perc késést. Sajnos, mivel az állomásokon a várótermeket lebontották - igaz, készítettek helyette üvegből egy beállót, amiben nagyobb a huzat, mint kívül -, így amikor már kellően összefagytunk, hazamentünk. Jóval később kiderült, a vonat 79 percet késett.

Sajnos ez az elmaradt információ egy nap szabadságba került. Ezért szeretnénk, ha a jövőben az utasokat a kisebb állomásokon is tájékoztatnák.

Azt is megértjük, ha valami elromlik. De ha a tájékoztatás időben eljut  az utasokhoz, még lenne esélyük valamilyen megoldást keresni, hogy a munkahelyükre, vagy az iskolákba időben eljussanak.



Hétfőn reggel a 9160-as számú vonat Sopronból valóban 78 perc késéssel indult el a mozdony meghibásodása miatt.

Az utastájékoztatás azért maradhatott el, mert az a Sopron-Szombathely vonalon automatikusan működik, de csak abban az esetben, ha az adott vonat már elindult Sopronból.

A mozdonyhiba miatt azonban a vonat el sem indult, így az automatikus utastájékoztatás sem működhetett. Ilyenkor az adott szakasz forgalomirányítója élőszóval tartja meg az utastájékoztatást.

Ez azonban hétfőn reggel csak az állomásokon történt meg, a megállóhelyeken sajnos elmaradt, így az ottani utasok nem kaptak megfelelő információkat a késésről.

Hétfőn egyébként további problémákat okozott, hogy az adott időszakban Sopronban egy váltóhiba is volt. Ezért a forgalomirányító azzal volt elfoglalva, hogy a menetrend szerinti közlekedést minél pontosabban és hatékonyabban bonyolítsa le.

Ezért maradhatott el a hangos utastájékoztatás, amiért a GYSEV Zrt. az utasok szíves elnézését kéri - reagált az olvasói panaszra Rázó László szóvivő.

Olvasóink írták

  • 9. józanparaszt 2012. február 01. 21:34
    „nagyot tévedek, ha azt gondolom, hogy senki sem felelös?
    marha nagy tervezöre vall, ha csak azt tudta elképzelni, hogy mindig minden automatikusan müködik”
  • 8. miracle 2012. február 01. 20:42
    „Sok információt nem adott volna az a bemondás...
    "Kedves utasaink a vonatnak, most kellene itt lennie, de nem most lesz itt, hanem 56 perc múlva, méghozzá azért, mert mi jövőbe látóak vagyunk és ezért pontosan tudjuk, hogy pontosan 47 perc múlva javul meg a mozdony, a váltóhibát pedig pontosan további 9 perc alatt hárítják majd el, az út pedig 20 percig tart".
    Vagyis kb annyit lehetett volna bemondani, hogy a vonat még el sem indult, ennyit persze be is kellett volna, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy akkor Soprontól 15 percre lévő megállóban az utas egyből eltűnik, gondolván, hogy na akkor 100% hogy még 50 percen belül sem indul el (mivel ennek az esélye kb 1:100-hoz). Szóval utólag könnyű sokallani a 78 percet, de a 10.-ben ezt még senki sem tudta.
    A másik verzió, amikből szintén szenzációs reklamációk szoktak keletkezni, mikor ilyen esetben viszont bemondják először, hogy 20 p, aztán 40, 60 és így tovább, ahogy további percek telnek el indulás nélkül hízlalva értelemszerűen a késést. Akkor az van, hogy szívatják az utast, meg hitegetik, meg hülyék ezek, még saját maguk sem tudják?
    Buszmegállókban milyen tájékoztatás van amúgy?”
  • 7. Siné 2012. február 01. 16:51
    „A cikkhez csak azt szeretném hozzáfűzni, hogy nem csak a megállóhelyeken nem volt utastájékoztatás,
    az állomásokon sem mondták be a hangosbemondón hogy a vonat 78 perc késéssel fog közlekedni.”
  • 6. Csetneky 2012. február 01. 12:42
    „Hát ez eléggé nagy szívás lehetett a hoppon maradt utasoknak. De látom, egy "boccsal" simán letudta a GYSEV.”
  • 5. támogató 2012. február 01. 09:45
    „bükön a forgalmista megérinti a tapinyomi kijelzőt, és bemondja. az szól mindenhol, még a megállóhelyeken is, nem csak az állomásokon.
    illene tájékozódni a technikai adottságokról a palotában is, ha már két sajtóst is tartanak... :S”
  • 4. Karajcsont 2012. február 01. 09:43
    „Nem feltétlenül a kevés ember jelentette itt a gondokat !
    A büki forgalmista hibája részben, hogy nem tájékoztatta a megállóhelyeket, az pedig csak rizsa, hogy el volt foglalava a menetrenddel... 5 megállóhelyen kellet csak volna bemondani a hangosba az információt. Ez belekerült volna vagy 1 percbe !”
  • 3. miro132 2012. február 01. 09:18
    „hat eleg gagyi ez a magyarazat ..”
  • 2. Paragulis 2012. február 01. 08:16
    „Rázó,ha a te irodádba lenne ilyen idő akkor másképpen nyilatkoznál. Régen is voltak műszaki hibák,de akkor voltak dolgozók akik megoldották a problémát,de a létszám leépítés tönkre tett mindent. Mikor lesz létszámleépítés a Mátyás kir. utcában? Azt kívánom nektek,hogy álljatok ti is mínuszokban több mint egy órát a placcon.”
  • 1. hokiel 2012. február 01. 06:21
    „itt is csak az utas a zavaró tényező”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sopron, amilyennek ritkán látni - videók

Hólepte Soproni-hegység, gyönyörű táj, ˝elcsípett˝ pillanatok, no meg futkározó vaddisznók: ritkán… Tovább olvasom