Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Kamiondübörgés a Bánfalvi úton

Sopron - A Baross út helyett a Bánfalvi és az Ágfalvi úton, majd a Terv utcán át közlekednek a sörgyárba a kamionok. A Bánfalvi útiakat zavarja a megnövekedett forgalom.

– A közmeghallgatáson többek nevében szóvá tettem, hogy a Baross út korlátozó táblája miatt jócskán megnövekedett a Bánfalvi út kamionforgalma – kezdte a Bánfalvi útiak panaszát id. Kránitz Lajos. – A városvezetéstől azt a választ kaptam, hogy a sörgyár nem járult hozzá a Baross út felújítása költségeihez, így nem kaphatott az útfelület megerősített burkolatot.

Mindez közrejátszik abban, hogy a kamionok útiránya megváltozott. Sokak szerint a – sörgyártól is – évente beszedett iparűzési adókból telhetett volna erre is, de most az a helyzet, hogy ránk zúdul a sörgyárból ki- és befelé tartó kamionok sora. Éjjel-nappal érezzük, hallhatjuk a dübörgést, és a falakon már repedéseket is észrevettünk. Félünk, hamar tönkrevágják a most felújított útburkolatunkat is.

Mindez újra felveti az északnyugati elkerülőút megépítésének szükségességét, amely közvetlenül a 84-es főútról vezetné a sörgyár és környéke vállalataihoz a teherautók, tartálykocsik forgalmát.

– A városfejlesztési bizottság jogosnak érzi az északnyugati elkerülő megépítését – mondta Mágel Ágost, a testület elnöke. – Ugyanakkor valószínű, hogy ez a nagyberuházás milliárdos tételt jelentene az önkormányzat költségvetésében, s ez meghaladja a jelenlegi lehetőségeket. Pályázati forrásból szeretnénk pénzt nyerni erre a célra. A leendő út nyomvonala már szerepel az északnyugati térség elfogadott szabályozási tervében. A kiviteli terv viszont a pályázati siker függvénye.

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. Innen 2009. szeptember 17. 21:33
    „Na a Bánfalvi út felújításáról inkább ne beszéljünk. Az minden volt, csak felújítás nem. A csatornafedelek feljebb állnak, mint azelőtt, az aszfalt meg ugyanúgy szétrázza az autókat. A Baross úti cirkusz meg röhejes. A világon nem hallottam még olyat, hogy egy városi közutat a helyi lakosok/vállalkozók saját pénzen újítják fel (Iparűzési adó? Súlyadó? Gépjárműadó? Útadó az üzemanyagok árába építve? Soroljam még?) . A kamionok meg eddig is és ezután is közlekedni fognak, akár akarják a lakosok, akár nem.”
  • 30. otromba 2009. szeptember 16. 09:44
    „Ez az egyetlen gyár ami megmaradt a régiek közül! Most meg ezt is kikezeni,az út hiányossága végett!?
    A nagyok milliós végkielégítéséből,olyan elkerülőútat lehetne építeni,hogy ha fele anyagot kilopnák belőle
    az ország legjobb minőségű útja lenne!!!A Baros út ujjáépítésekor,tönkretették a Vándor S.utcát!Azt sem
    tették rendbe,pedig még a búszok is arra közlekedtek,nem csak a kamionok!Hány év telt el azóta?
    Nem csak a belváros közlekedési útjait kellene csicsázni,giccselni,hanem a város peremén lévőket is!
    Beleértve,JEREVÁNT IS!”
  • 29. peskaneo 2009. szeptember 16. 09:18
    „Sokan írtak az iparvágányról. Ha az működne, meg az lenne a baj. Hangos dízelmozdony, fél órás piros, mire a vonat bemegy meg kijön...”
  • 28. MTT 2009. szeptember 16. 08:33
    „Jöjjenek hozzánk lakni, itt csak percenként megy 8-10. De, végül is, aki nem tanyán lakik, hanem közút, főút mellett, az tudja, hova épült, vagy költözött.”
  • 27. sosi123 2009. szeptember 16. 08:10
    „igazad van amúgy beléptem :)”
  • 26. egysoproni_ 2009. szeptember 15. 22:01
    „22. koko6210!
    Az árút be sem szabadna hozni városba a kamionokat egy az egyben ki kellene tiltania városból! A Várkerületi pékségbe úgysem több tönnás kamion fog járni úgyhogy az anélkül is fog árút kapni. Az egyetlen megoldás egy normális elkerülő út ahonnan a sörgyár felé egy utat kell építeni. Nemtudod merrefelé? Menj ki a határ felé és meglátod. Hely van... ja és mindezzel csökkenne a város forgalom terhelése, csökkenne a zaj és egyéb ártalmak. A kamion bejön a kligenbachi határon vagy épp bejön Kópháza felől... végig megy az elkerülőn és a megadott helyen pedig lehat róla és máris célba ért. Aztán le lehet pakolni a csempét a parlkettát a sörgyári termékeket meg épp amit akarnak!
    Intel!
    Gondolom a fentebb felvázoltakra gondoltál!?

    A másik, a sörgyár miért is fizessen bele az útba? Nem önkormányzati feladat? Az Iparűzési adót miért fizeti a gyár?”
  • 25. Fannianyu 2009. szeptember 15. 21:27
    „A somfalvi úton (AFIT-tal szemben) elhaladó kamionokról se feledkezzünk meg, mert ott is rettenetes a helyzet,már aszfalt sincs, tiszta por az egész út, meg persze tátong a lukaktól.Pár éve a nyárfákat kivágták, azzal a jelszóval, hogy normális aszfaltos utat kap az a rész, hát meg lehet nézni azt az aszfaltos utat.A személyautók simán 50nel közlekednek,nem számit hogy beteritt a por meg az esőviz, ba...nak rá, ők védettek!
    A 30as tábla, meg a súlykorlátozó tábla erről a részről lett "lelopva" és úgy rakták ki a Baross útra.Tisztességes ez?Szerintem nem, és az ott lakók szerint sem.
    Teljesen együttérzek a bánfalvi és ágfalvi uton lakokkal.sehol sem könnyű elviselni a kamionokat!
    Jó éjt mindenkinek!”
  • 24. Kukac40 2009. szeptember 15. 20:38
    „A sörgyár nem járult hozzá a felújjításhoz. A többi cég a városban hozzájárult bármihez is? Mind egy kicsi vagy nagy. A városnak hozzá kellene járulnia a sújadókból befolyt összeggel, még sem teszi. Nem a lővereket kell felújjítani, hanem a legtöbbet használt utakat.”
  • 23. Kukac40 2009. szeptember 15. 20:31
    „Ennél azért lenne egy egyszerűbb és gyorsabban kivitelezhető megoldás is. A Somfalvi útról is át lehetne menni a Terv utcára, ha a volt Afit gumisütő mögött összekötnék a két utat. Gyakorlatilag ide kellene vezetni a 84-es út teherforgalmát. Elméleti számításaim szerint 200 millióból plusz hídköltség megvalósítható. Mégsem miliárdos tétel.”
  • 22. koko6210 2009. szeptember 15. 20:00
    „Nem értem miröl vitatkozik itt mindenki a bánfalvi ut fel van ujitva??Melyik része mert amelyiken én közlekedek az csak toldozva foltozva van!Az akna fedelek is csak körbe vannak aszfaltozva azt kész még rosszabb lett mint volt!Én senki pártján nem állok,de az árusállítást meg kell oldani valahogyan.A boltokba valahogy el kell jutni az árunak nyilván ez a legolcsobb most vonatra tenni ott leszedni kamionra átrakni az plusz költség ami az árak drágulásához vezet!És akkor meg azért lesz felháborodva mindenki.Igenis menjenek a bánfalvi uton ne a baross uton!A baross utat megcsinálták végre a bánfalvinak meg ugyis mindegy.Ugy csinálnak mintha eddig nem ment volna ott forgalom igaz hogy még van tüzép az utcába,fatelep,csempebolt meg sorolhatnám ahova szintugy kamion viszi az árukat!Vagy az nem számit csak a sörgyár!Ez vicces!A Roninak igaz van.”
  • 21. Intel 2009. szeptember 15. 19:46
    „Megoldás az elkerülő útban rejlene....”
  • 20. beleptem 2009. szeptember 15. 17:23
    „az ény-i elkerülő akkor lesz kész, ha megépül a határ és a jereván között a kaszinóváros a hatcsillagos szállódával :)”
  • 19. beleptem 2009. szeptember 15. 17:18
    „sosi

    k.rvára nem mindegy, mert így, ha 50el mész is jól megbüntetnek.
    jó lenne, ha leszednék a 30ast”
  • 18. GeryM41 2009. szeptember 15. 16:50
    „Ahelyett, hogy a két sörgyári iparvágány felszedését terveznék, használni kéne. Az ott lakok is jobban járnának, valamint környezetbarátab is...”
  • 17. pistika 2009. szeptember 15. 15:45
    „A sörgyár termel kb. 1,5 millió hektót évente, az kb. 7500 kamion, naponta 34 oda-34 vissza = 68 db. Vajon van-e ezzel összemérhető teherfuvart igénylő cég azon az iparterületen? A malátát be és a törkölyt ki nem is számoltam. Miért is nem lehet ezt a forgalmat iparvágányra terelni?”
  • 16. mindigatutit 2009. szeptember 15. 15:08
    „vagyis dehogynem.az ágfalvi becsatlakozik az bánfalviba.utána mennek ki a csengery útra”
  • 15. mindigatutit 2009. szeptember 15. 15:06
    „9-es
    sehogy ,mert az ágfalvin mennek végig.akár merre mennek végig mindehol lakott területen kell,hogy menjenek köszönhetően az é-ny-ra telepített cégek miatt.
    13-as
    a diászálló nem rég lett diákszálló
    viszont a sörgyár legalább a terv utcában csinálna valami,mert egyes napokon nem lehet a kamionoktól haladni.nem csak a sörgyárat kell fejleszteni ,hanem a környékkel is foglalkozni kellene!!”
  • 14. Csetneky 2009. szeptember 15. 13:37
    „A szállítást valahogyan mindenképpen meg kell oldani, mert sörnek lennie kell! :)
    Egyébként ez az északnyugati elkerülő elég régóta szerepel már a tervekben, jó lenne, ha végre elkészülne. Na persze, ahhoz el is kéne kezdeni.”
  • 13. ggg 2009. szeptember 15. 13:36
    „egyetértek RONINnal. ráadásul a baross utcában legalább annyian laknak, mint a bánfalvi és az ágfalvi érintett szakaszán. és még két diákszálló is található az utcában. ez nyilván nem zavarja a hangadókat...”
  • 12. RONIN 2009. szeptember 15. 12:38
    „Semmi közöm a sörgyárhoz meg a kamionokhoz sem.
    De ha nincs kamionforgalom, akkor se kaja se innivaló nincs a boltban!
    NEMDE???”
31 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szemétbálák tonnaszámra

Kamionok sokasága fordul meg egy telepen, nyomukban tonnaszámra emelkednek a PET-palack-hulladékok bálái. Tovább olvasom