Kisalföld logö

2016. 09. 28. szerda - Vencel 10°C | 22°C

Kalmár: Megint a soproni szegények járnak rosszul

Kommunális adó komoly hibája, hogy nem átgondolt és nem kidolgozott. A soproni polgárok kérdéseiből is ez látszik - jelentette ki Kalmár István (MSZP).

Totális kudarc a Fidesz által bevezetett új adó Sopronban. A városvezetés minden ingatlannal rendelkező sopronira, úgynevezett kommunális adót vetett ki - mondta el pénteki sajtótájékoztatóján Kalmár István az MSZP helyi elnöke.

Rengeteg probléma van ezzel az újabb sarccal, amit a Fideszes képviselők szavaztak meg, persze úgy, hogy szerintük, nincsenek megszorítások.

A két fő probléma pedig a következő:

Az új adó elsősorban a nehezebb helyzetben lévő soproniakat hozza lehetetlen helyzetbe, elsősorban azokat, akik 100 m2 alatt ingatlanban laknak, hiszen ők eddig nem fizettek ingatlan adót. Függetlenül attól, hogy mennyit ér a lakásuk, fizetniük kell, ugyanakkor nagy, értékes családi házak tulajdonosai nyernek az új rendszeren. 183 m2 feletti lakás, ház esetében már kevesebbet kell fizetni, mint eddig.

Ez elfogadhatatlan. Most már itt Sopronban is a szegényebbek, a nehezebb helyzetben élők fizetik meg a gazdagabbak, a módosabbak helyett a közterheket. A Fidesz ezt csinálja országosan és most már itt Sopronban is.

A másik óriási probléma, hogy ez a bevétel sajnos nem segít a városon. Nagyjából annyi pénzt tudnak így behajtani, hogy a Fideszes városvezetés által felvett 10 milliárd Forintos kötvények ez évtől esedékes kamatnövekedését fedezzék. Tehát nem is a teljes kamatot, csak annak növekedését, miután a Fidesz gazdaságpolitikájának köszönhetően elszállnak a hitelkamatok is.

Kommunális adó komoly hibája, hogy nem átgondolt és nem kidolgozott. A soproni polgárok kérdéseiből is ez látszik:

- Miért kell a lakótelepi lodzsát (három oldalról zárt erkély) 50 %-kal beszámítani? Hiszen pont ezek miatt lépi át nagyon sok lakótelepi lakás a bűvös 61 m2-t, ami 70 %-os adóteher emelkedést jelent a számukra.

- Miért nem veszi figyelembe az új adó az ingatlan értékét? Hiszen nagy lakás is lehet rossz állapotú és kis értékű.

Az élet szinte minden területén kudarc és káosz, amit a Fidesz maga után hagy. Ebből csak egy széles összefogás vezethet ki minket, országosan és itt helyben is - zárta az önkormányzati képviselő.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. Kaméleon47 2012. január 26. 15:52
    „Megint kik azok akik mentesek a kommunális adó megfizetése alól? Azok,akik szociális lakásbérlők, csak meg kellene nézni,hogy ha szociálisan rászorultak,akkor honnan van nekik márkás autójuk? És az ilyenek vajon milyen alapon jogosultak szociális lakásra? Az arra illetékeseknek érdemes lenne ennek is utána nézni!”
  • 27. Adeleida 2012. január 25. 20:09
    „Pimpinyul: Én is fizetem az építményadót 1998 óta! A bevezetés dátumára nem emlékszem, de akkoriban történt, amikor eltapsolták - elGLOBEX-ezték a város pénzét. Azóta várom a megszüntetését - én naív. Igazad van rozinéni, mert meg kellene nézni a város prominens, vagy annak csúfolt (pl. Pro Kultúra vezetői) éves fizetését, prémiumát. Na, ha erre kell az építmény, kommunális adó, akkor nagyon szomorú vagyok. Ha pedig nem a léhűtők jutalmára, bérére, akkor mondjanak le a városhoz tartozó cégek vezetői is a milliós bérükről, jutalmukról. Élükön a polgármesterrel, a jegyzővel...,stb.”
  • 26. soproni 2012. január 22. 16:10
    „24.Kukac.Egyetértek a véleményeddel.Komolyan mondom,irigylem a szüleimet,mert nekik könnyebb volt az életük és nagyobb biztonságban lehettek. A telküket 1700 forintért vették 50 éve ,az akkori keresete Anyukámnak 400 forint volt.”
  • 25. rozinéni 2012. január 22. 15:55
    „kukac majdnem igazad van, lehetne sok mindenen vitatkozni, siránkozni, dolgozni kell ennyi, aki akar azért most is talál munkát”
  • 24. Kukac40 2012. január 21. 21:55
    „Azért az nagyon furcsa, hogy egy 2 ezer négyzetméteres telken, társasházzá átminősített családiház pl. 60 négyzetméteres lakása után, ugyan annyit kell fizetni, mint egy panelért. Az "elit" negyedben álló társasházak lakásai után ugyan annyit kell fizetni, mint egy düledező épület, lakásai után. Akik ellopták, elherdálták, a város vagyonát, közpénzeket, azok fizessék ezeket az összegeket vissza, ne a lakókat kényszerítsék erre. Minden beruházást tanulmányok, vizsgálatok előznek meg, ezek feladata a döntéshozók figyelmét felhívni a várható kockázatokra. A befolyt összegeket ismét lehet ellenőrizetlenül tovább utalni ilyen olyan számlákra, ahonnan egyszer csak eltünik.
    Rozinéni!! 30 éve nem volt euró. Volt biztos munkahely, ingyenes iskolák, támogatások, vállalati kölcsönök, stb. Ma ez lényegesen nehezebb és rizikósabb mint akkoriban. Akkoriban a 1 négyzeméter ára, töredéke volt a mainak. Haverok, munkatársak összefogtak amit ma már csak feketén lehet. Az, hogy mi volt az ma már nem számit, csak a jelen, mert sírhatunk, hogy mi lett volna ha ............. Nem lett.”
  • 23. rozinéni 2012. január 21. 18:57
    „12.BsBe persze igazad van, senki se mondta hogy ide épitsek de ezt hozta a sors annak idején ugy 26 éve, és tudja én eddig is befizettem amit kell és ez után is befogom, de csak ugy mellékesen akkor én is vagyis mi is otp és vállalati külcsönből épitkeztünk amit hálisten sikerült vissza fizetni, nem volt könnyü 3 gyerek mellett de sikerült és mint emlitettem se akkor se most nem vagyok gazdag no erről ennyit mindenki azt mond és csinál amit akar”
  • 22. DK 2012. január 21. 18:49
    „21.

    Nép többsége akarta ezt.
    Ezért támogatták őket, és támogatják őket a mai napig is.
    Ahhoz, hogy a nép felébredjen sajnos súlyos károkat el kell, hogy szenvedjen a társadalom.

    Azért nem mindenhol azt mondják, hogy ők a jók? Ők az igazságos politikai erő?”
  • 21. BsBe 2012. január 21. 17:20
    „DK! hát aki választotta, és megfelelőnek találja, fizesse!
    Ez a társaság az elmúlt 6 évben megduplázta a város adósságát, az állítólagos pénztelenség mellett sok-sok milliós szór ki feleslegesen. Vezérükkel az élen nap mint nap azon törik a fejüket, hogy a kiskeresetű embereket hogyan is lehetnek teljesen padlóra tenni. Igazán az elgondolást nem értem, mi a jó abból a kormánynak, a városnak, ha emberek ezrei nem tudják fizetni a rezsijüket, ha emberek százai, ezreinek kapcsolják ki a villanyt a gázt, és kerülnek utcára. Mert a híradásokból látszik, egyre többen vannak. Egyedülállók, gyerekesek, és senkit nem érdekel mi lesz velük, csak az, hogy még egy bőr lehúzzon róluk.
    Az egyik bandatagnak sem fordul meg a fejében, hogy nagyon sok ember megélhetését veszélyeztetik. (és most nem csak erről az adóról van, szó, hanem az, hogy ebből egyik jön a másik után)
    Valóban úgy is viselkednek, (városunkban is) ahogy Lázár mondta, akinek semmije nincs az annyit is ér, ezek szerint attól még azt a keveset is el kell venni, amit nagy nehezen összekapart.”
  • 20. Kaméleon47 2012. január 21. 15:42
    „Építmény adó már az előző ciklusokban is volt. Sajnos az is igazságtalan volt,mert hiába volt a nevemen 100 négyzetméter alatti terület,ha kettőnk nevén már 100 négyzetméternél nagyobb volt,fizetnünk kellett.
    Ugyanakkor egy négytagú családnak minden egyes tagja nevén lehetett egy 99 négyzetméteres lakás, az nem fizetett semmit. Létezett a 70-es években ennél igazságosabb házadó, ahol a lakók számát is figyelembe vették úgy,hogy 25 négyzetmétert számítottak egy főre és az afölötti rész után kellett fizetni.
    Most heted magammal lakunk 136 négyzetméteren, még 20 négyzetméter sem jut fejenként.
    Van ahol egy ember lakik ekkora területen, hát ezért nem tartom igazságosnak!”
  • 19. DK 2012. január 21. 15:04
    „17.
    Az, hogy ki hogyan teszi meg az a saját dolga.
    A választók pedig eldöntik, hogy mennyire, jó megoldást választottak!”
  • 18. hejdzso 2012. január 21. 15:00
    „14-13 havi bérjuttatás!Mi nem a népet szorítjuk meg!FIDESZ jelszavak közül egy-kettő!Ha figyelembe vesszük az eddigi "szerkezetátalakítást"!Árakat!Jó ha 9havi fizetésnél járunk!!!Szeretnék 12 havit keresni!!!!Mint kerestem Annó Fidesz előtti időszámítástól!Mert van Krisztus előtt és után!Van most Fidesz előtt és után!”
  • 17. soproni 2012. január 21. 14:33
    „15.D.K.Az önkormányzat bevételi forrásait lehetne úgy is növelni,hogy nem szórják feleslegesen a pénzt!”
  • 16. intar 2012. január 20. 21:13
    „"Ebből csak egy széles összefogás vezethet ki minket!" Ez igaz !Arra azonban ügyelni kell ,hogy a nagy összefogásban ki kaparintja meg a kormányrudat! A sajtótájékoztatót tartó és csapata lehetőleg ne! Ők se!”
  • 15. DK 2012. január 20. 21:05
    „Nem értem miért kell ezt a témát is túl lihegni?
    Az önkormányzatnak pénzre van szüksége, ezért bevételi forrásokat növelni kell.
    Azt hogy hogyan teszik meg az az ő dolguk!
    Ha nem tetszik a rendszer, akkor többet nem kell ezekre az emberekre szavazni!

    Sopron nagy része támogatta őket, most miért nem támogatják?”
  • 14. etsaman 2012. január 20. 20:19
    „Egy tényező a felháborító. Miért állt meg az adó-sáv 150nm-nél? miért a 25 ezer a felső határ? 300,400,900 nm-es ingatlanok?Szóval kicsit igazságtalannak érzem.Ingatlan forgalmazással foglalkozom. Van rálátásom. Van 100 nm ami "értéktelen"és van "igazán értékes" Van igazság és van igazságtalanság.”
  • 13. korosp 2012. január 20. 19:55
    „Rozinéni Ön szerint a "luxuspanel" jellemző? 20 lakásból kb. 1... Érdekes, bár szerintem nevetséges érvelés...

    200 Ft/nm^2 ha már annyira kell ez az adó... DE NEM KELLENE FELELŐS VEZETÉSSEL!!! Ennyi...”
  • 12. BsBe 2012. január 20. 19:36
    „Kedves 1. rozinéni 2012.01.20. 11:15 Valóban, ki a fene mondta magának, hogy akkora házat építsen a Lővérekben. Bár valóban nem lehet összehasonlítani a luxus lakótelepi panellal, ahol már a fűtésszámla is egy átlagfizetés fele.
    Szavam sem lenne, ha a 100 m2 feletti részre kellene adót fizetnem. Ha azt fenn tudom tartani, akkor az adót is.
    De az valóban irritáló, hogy 61 m2-es külvárosi lakásom után (nem lövéri, és erre a busz is alig jár) ugyanoly összeget kell fizetnem egy keresetből, mint a 100 m2-es villalakónak. (bár valóban nem minimálbérért dolgozom, de mire a tisztelt kormányunk kielégíti magát belőle csak annyi marad (még - holnap már annyi sem)
    Adót adó hátán, hogy azt a sok léhűtőt el lehessen tartani a Fő téren. Elnézést, nem a dolgozókra gondoltam, a felettük levőkre, akiknek vezérükhöz hasonlóan egyetlen dolga, azon törni a fejüket, hogy még milyen adóval lhet még az emberek zsebébe nyúlni. Természetesen arra nagyon figyelve, hogy a környezetük ne járjon rosszul, és azt is,, mint az egykulcsos adót, lehetőleg a legszegényebbek zsebéből vegyék ki, hogy maguknak még több maradjon. Bár lehet ma már ez is nagy meló,, mert annyi van, hogy újat sok időbe telik kitalálni.”
  • 11. rozinéni 2012. január 20. 19:02
    „6.ovinkor amugy ne hidd hogy a lővereki nagy házakban mind gazdagok laknak, csak ugy mellékesen, közalkalmazott vagyok rokkantnyugdijas férjjel és havi 150 ezerből élünk, igaz nem panaszkodom mert amure kell tellik igaz nem iszunk nem dohányzunk, szoval erről ennyit, semmi közöm hozzá ki hova teszi a pénzét de igaz kocsmák tele vannak sok az auto, jo van akinek munka eszköz, ugyhogy mindenki ugy él ahogy tud vagy ahogy neki jo, én pl pia helyett inkább csokit eszem néha:))”
  • 10. rozinéni 2012. január 20. 18:57
    „7.spani köszi:))”
  • 9. Erneszto49 2012. január 20. 17:56
    „Igy igaz T. Spani ! A kettő értéke között nem 8 ezer ft. kellene lenni az adó különbözetének, hanem a lakások értékével lineálisan magasabbnak !!! Mi ez hogyha nem népnyúzás ????! Hol van az arányos közteherviselés T. Fityeszes városvezetés és bólogató asszisztenciája ??? ! Ehhez mit szólnak? Ja akor Önöknek is többet kellene fizetni? Önök igazán nem ellenségei Önnön maguknak, csupán a kétkezi dolgozónak-- aki tissztességes munkával nem tud pénzt keresni csupán gerincsérvet kapni--de nem a hajlongástól--- hanem a kemény melótól és a megalázóan alacsony jövedelmektől ! Igen a kisembereket kell újra és újra büntetni és bekasszálni rajtuk az urakodó réteg további dőzsöléséhez szükséges pénzt !!!!!!! Bravó szociálisan érzékeny "NÉPPÁRT" !”
28 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megválasztották, de már le is mondott két képviselő Fertődön

Információink szerint Kóródi Sándor és dr. Molnár Ferenc Mihály visszaadta mandátumát. Új választás… Tovább olvasom