Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Kalmár: Az egykulcsos adó örömei Sopronban

A soproniak már szembesülhetek azzal, hogy sok helyen a fűtésszámlájukat 66 százalékkal emelték meg egyik napról a másikra, és mind emellett sokaknak a lakbére is a duplájára emelkedett.

Az Orbán kormány és a Fidesz, újabb csapást mért a nehéz helyzetben lévőkre. A napokban kapták meg az emberek a januári fizetésüket, ami a kisebb keresetűeknek újabb jelentős megszorítást jelent - mondta el pénteki sajtótájékoztatóján Kalmár István (MSZP). - A söralátétre ígért adóbevallás, ma már olyan bonyolult, hogy szinte mindenkinek adószakértőre van szüksége, ráadásul folyamatosan azokat adóztatják egyre keményebben, akiknek kevés a bérük. Ezzel együtt, a nagyobb keresetűek egyre jobban járnak.

Egy példa az igazságtalanságra:
Bruttó 93.000,- Ft-os kereset esetén egy gyermektelen személy a tavalyi nettó 70.000,- Ft helyett 2012-ben 61.000,- Ft keres, azaz 12.9 %-kal csökken a kézhez kapott tiszta jövedelme.

Addig egy bruttó 350.000,- Ft-ot kereső szintén gyermektelen személy az eddigi 218.000,- Ft helyett idén 223.000,- Ft-ot kap kézhez, azaz 2,4 %-ot nő a jövedelme.

Tehát amit a szegényektől elvesz, azt a jobb módúaknak és gazdagoknak odaadja a fideszes kormány.  Adószakértők szerint bruttó 216.805,- Ft alatt keresők nettó jövedelme béremelés híján csökkeni fog.
Nem ezt ígérte Orbán Viktor, nem ezt ígérte a Fidesz!

Sajnos Sopron is nehéz helyzetben van, az iskoláink óvodáink, egyéb intézményeink és az ezekben dolgozó több ezer ember, nem sok jóra számíthat. Sopron, mint országos összehasonlításban is az egyik leginkább eladósodott város, nagyon rosszabb feltételekkel vág neki a 2012-es évnek.

A soproniak már szembesülhetek azzal, hogy sok helyen a fűtésszámlájukat 66 %-kal emelték meg egyik napról a másikra, és mind emellett sokaknak a lakbére is a duplájára emelkedett. Ráadásnak most még a nyakunkba kapunk egy elhibázott kommunális adót is, ami sajnos nem fog segíteni a város gondjain, de megnehezíti a soproni polgárok életét.

Hibás döntések, rossz gazdálkodás, országosan és helyben is a Fidesztől - zárta a frakcióvezető

Olvasóink írták

42 hozzászólás
  • 42. DK 2012. február 13. 18:04
    „Olyan kétes dolgok történnek, hogy ezzel már a jobboldalnak is kínos szembe nézni!”
  • 41. Lobbo71 2012. február 13. 13:17
    „40. oszvald.ferenc: nem vagyok fidesz szavazó, úgyhogy nem tudok erre válaszolni. Bár ha jól sejtem, a fidesz szavazók sem tudnak. Amúgy sem hiszek a kategorizálásban, egyik "oldalnak" sincs a kezében a megoldás kulcsa.”
  • 40. oszvald.ferenc 2012. február 13. 12:42
    „Kedves Lobbo71
    "Mindenkinek saját magának kell boldogulnia, nem az állam fogja előteremteni neki a jólétet." Ön egy igazi jobboldali - akárcsak én. Teljesen egyetértek Önnel. De akkor az ún. jobboldal:
    -miért államosítja a nyugdíjakat?
    - miért államosítja a közoktatást?
    - miért szűkíti az önkormányzatok jogkörét és vezet be kvázi tanácsi rendszert?
    Az szerintem nem baj hogy szétveri a - rosszul működő - közig. rendszert, de miért rakja össze rosszul?
    A munkahelyteremtés miért alacsony kvalitású közmunkaprogramból áll, hol marad a szakképzettség, kiművelt emberfő, k+f, felnőttképzés? Miért a foglalkoztatottság növelése (teljes fogl.?) a cél, a színvonal növelése helyett?
    Egy jobboldali kérdései ezek a jobboldali kormányhoz...

    Tisztelettel: Oszvald Feri”
  • 39. oszvald.ferenc 2012. február 13. 12:26
    „Kedves Csetneky,

    Ön ezt írja: Tehát ha az Mszp vezeti be a tandíjat, annak örültök, ha a Fidesz, akkor sírtok. Na, pont erről beszélek. Köszi a bizonyítékot!

    Válaszom: Tehát ha a Fidesz vezeti be a tandíjat, annak örül, ha az MSZP , akkor sír. Na, pont erről nem beszél. Nem veszi észre, hogy ugyanazt csinálja? Akkor mitől lenne más? A jobboldal akkor lenne hiteles, ha nem a baloldalhoz mérné magát: ha annyival jobbnak gondoljuk magunkat, mi jobboldaliak, akkor ahhoz is mérjük magunkat, ne pedig az általunk lesajnált, porig alázott erkölcsi hullaként kezelt baloldalhoz.

    Ebben az országban az a legszomorúbb, hogy nem azt nézzük, hogy- szerintünk - mi a helyes út, hanem előbb megnézzük, ki beszél hozzánk. Egyszer ismerőseimmel játszattam olyat, hogy idéztem nekik politikusoktól (név nélkül), és döntsék el: tetszik- e nekik vagy sem. A harmadik után már nem mertek válaszolni, mert addig eléggé "mellé lőttek". Nagyon szomorú ez. Engem is sokan baloldalinak tartanak, pedig egyáltalán nem vagyok az, sőt...”
  • 38. calcio 2012. február 12. 20:40
    „"Nem jár, a szocializmusnak vége, jó lenne már belátni. Mindenkinek saját magának kell boldogulnia, nem az állam fogja előteremteni neki a jólétet."-ezt mondd a "barátaidnak" is,akik mindent visszaállamosítanak:(”
  • 37. Lobbo71 2012. február 12. 19:35
    „Dk, ne legyél már ennyire kommunista. Az ember nem azért keres többet, hogy a többletet befizesse adóba. Az egymilliót keresőnek is van hova tennie a pénzt, miután befizette a tízszeres(!) adót a 100ezret keresőhöz képest. Aki mérnökként egymilliót keres, az valószínűleg jóval többet tanult és jóval értékesebb munkát végez a munkáltatójának, mint egy 100ezret kereső portás. Legyen elég, hogy tízszer annyit adózik, ne kelljen még ajándékba adnia pénzt a portásnak is.
    Az adójóváírás egy ajándék volt, amit a jobban keresők adtak a saját pénzükből a kevésbé jól keresőknek. Mikor megszűnt, akkor meg nem megköszönték, hanem elkezdtek hőbörögni, hogy az nekik jár. Nem jár, a szocializmusnak vége, jó lenne már belátni. Mindenkinek saját magának kell boldogulnia, nem az állam fogja előteremteni neki a jólétet.”
  • 36. DK 2012. február 12. 18:59
    „35.
    Csetneky

    Ne írj már hülyeséget!
    %-os arányban persze, hogy kevesebb!

    Viszont nem igaz, hogy nem érted meg, hogy aki keres nettó 100ezer Ft-ot, és felét feladja csekkre, az nagyon nehezen él meg, mint az aki keres 1milliót, és feladja 75%-át csekkre!
    Mivel 250ezer Ft-ból ő még nagyon könnyen megél!

    Ennyire naiv, és szűk látó körű nem lehetsz...”
  • 35. Csetneky 2012. február 12. 18:41
    „DK

    Szerintem igazságosabb mint az, hogy 1.5 millió tényleges adófizető tart el 8.5 milliót. Nagyságrendekkel igazságosabb!

    Egyébként örülük, hogy sikerül belátnod, az egykulcsos adónak semmi köze a lakbér és fűtésszámla emeléshez, illetve hogy a 100 ezer 16%-a jóval kevesebb, mint a 450 ezer 16%-a.
    Tehát az alapvető kérdésekben teljes a nézetazonosság! :)

    1soproni

    Ki állította, hogy nem volt rossz intézkedésük. Országos szinten véleményem szerint nagyon rossz intézkedés például a visszamenőleges jogfosztás, nagy ostobaság a külföld seggének nyalása. Városi szinten óriási hiba és bűn Sopron elcigányosítása.
    Egyébként már valamelyik elvtársaddal közöltem, én nem vagyok Mszp fóbiás. Sok mindent érzek velük kapcsolatban, de félelmet nem!”
  • 34. Lobbo71 2012. február 12. 18:26
    „DK : hadd kérdezzek vissza: igazságos az, hogy ugyanazért az iskoláért, ugyanazért a kórházi ápolásért, ugyanazokért az utakért az egyik állampolgár kétszer annyit fizet, mint a másik? De neked ez sem elég, te azt akarod, hogy aki most is kétszer annyit fizet, az fizessen háromszor annyit, hogy neked ne kelljen egyáltalán fizetni érte. Ez a szocik igazságossága.”
  • 33. DK 2012. február 12. 15:09
    „Csetneky értem én, hogy össze zavarodtál.
    Közvetlen köze valóban nincs, de össze függésben igen, nem értem ezen a cikken mit nem lehet érteni.

    Még egyszer megkérdezem!
    Igazságos az, hogy bruttó 200ezer kereset, és bruttó 1,5millió Ft kereset egy adó kulccsal adózik?
    Igazságos az, hogy a gazdag és szegény %-os arányban a társadalom terheiből egyforma részt vállal?”
  • 32. 1soproni 2012. február 12. 15:02
    „Csetneky!
    A "Ti" alatt az mszp/dk fóbiásokat értettem, akik szerint a mostani kormánynak még rossz intézkedése nem volt, és minden rosszért az előző kormányzat, az EU, vagy bárki más a felelős.”
  • 31. Csetneky 2012. február 12. 14:31
    „29. DK

    Nézd vissza a 7. hozzászólást, de segítek is.
    " DK 2012.02.10. 15:35
    Csetneky!

    Annyi köze van hozzá, hogy Sopronban felment a fűtés számla nagyon sok embernek egy adminisztrációs dolog végett.
    A bérek csökkentek, így a magasabb számlákat, kevesebb bérből kell kifizetni!"

    Egyébként a címben és az azt közvetlenül követő sorokban szerepel ez a hatalmas ostobaság - mármint hogy az egykulcsos adó összefügg a lakbér és fűtésszámla növekedésével - én erre hívtam fel a figyelmet a 6. hozzászólásomban, amire a 7.-ben a fentiek szerint reagáltál. További kérdés?
    Egyébként meg az alacspnyabb keresetűek jövedelmének esetleges csökkenéséhez semmi, de semmi köze nincsen az egykulcsos adónak. Az kizárólag az adójóváírás kivezetése miatt van.
    De hát be kell látnom, ami reménytelen, az reménytelen.:)

    28. 1soproni

    Kik azok a ti? Én személy szerint biztosan nem vagyok az. Ha találsz olyan részemről elkövetett korábbi hozzászólást az említett témákban, ami ezzel ellentmond, linkeld be.
    Ha viszont nem találsz, akkor ne magatokból indulj ki! :)”
  • 30. reális 2012. február 12. 13:25
    „T. Csetneky! Feleslegesen küzd, leheta pártállásat fitogtatni,de a bérek sok sok embernél sajnos sok ezer forinttal csökkentek!
    Kalmár István,egyébként szociálisan egy nagyon érzékeny ember,naponta több ember keresi ,és kéri segítségét!
    Kérem,hogy ne sértegesse,ha Önnek megnyugvást hoz inkább nyugodtan írja a már rég megszokott ,durva jelzőit a másik oldalról.
    Köszönöm!”
  • 29. DK 2012. február 12. 13:19
    „24 Csetneky

    Továbbra is az a kérdésem miért akarod megint össze keverni dolgokat?
    Ilyet sem írtam sehol sem, bármennyire is szeretnéd!
    Tehát leírom, hogy sose volt köze úgy mond egymáshoz.
    Viszont a káros hatásait, össze függéseit, nem csak én, hanem itt már rengetegen, nem egyszer írták le.

    Ennyire nehéz ezeket felfogni?
    Viszont tényleg, írd már le pontokba, milyen előnyei vannak az egykulcsos adónak.
    Mely társadalmi rétegek élvezik előnyeit, és országosan milyen hatásai vannak?”
  • 28. 1soproni 2012. február 12. 11:42
    „Csetneky!
    Akkor ti miért is nem vagytok hiteltelenek?”
  • 27. Csetneky 2012. február 12. 11:17
    „DK

    Látom, kezdesz nagyon eltérni a témától. Tehát akkor végere elismered, hogy az egykulcsos adónak és a lakbérnek, illetve a fűtési díjnak az égvilágon semmi köze egymáshoz?

    1soproni

    Ez ismét egy jó bizonyíték arra, amit írtam. Tehát ha az Mszp vezeti be a tandíjat, annak örültök, ha a Fidesz, akkor sírtok. Na, pont erről beszélek. Köszi a bizonyítékot!”
  • 26. 1soproni 2012. február 12. 10:48
    „Csetneky: "Ezek szerint akkor jó lett volna, most meg nem az? Hogy is van ez? Látjátok az a baj veletek. Amit az egyik csinál, az mindig jó, amit a másik az mindig rossz. Ezért vagytok hiteltelenek."
    Tandíj? http://www.168ora.hu/buxa/orban-2008-ban-tandij-2012-ben-89778.html”
  • 25. orion1 2012. február 12. 00:45
    „A Fidesz elvesz a szegényektől, és a gazdagoknak adja. Orbán szerint azért, hogy megerősítsék a középosztályt.
    De mit vár a középosztálytól? Hogy munkahelyet teremtenek? Ááá, ahhoz hülyék. Annyi selejtes diplomás van az országban, hogy dunát lehet velük rekeszteni. Nem fognak ezek munkahelyet teremteni, nem fogják a pénzt semmi olyanra költeni, ami idővel Magyarország hasznára válnék.”
  • 24. DK 2012. február 11. 21:46
    „Csetneky

    Tényleg igazad van!
    Egy próféta vagy!

    Ha úgy vesszük, akkor tényleg csökkent a személyi jövedelem adó bevétel, ezért a költségvetésen kb. 700milliárdos lyuk keletkezett!
    Azért, mert a gazdagoknak a felső rétegnek nem kell annyi adót befizetni!
    Ezt a lyukat betömték máshonnan ahol viszont a kisebb keresetűek megfizették!

    A gazdagoknál maradt nagyon sok pénz, csak éppen nem pörgették fel a belső fogyasztást, mert ezekből a pénzekből külföldre mentek, külföldi papírokba fektették be.
    Tehát ez a pénz elment az országból!
    Ezt ma már Matolcsy is elismeri, hogy ez nem jött be!
    Szerinted ezért ki a felelős?

    Érdekes kérdések ezek ugye?
    Bár egy fizikusnak ezeket sem nehéz megmagyarázni!
    Várom válaszodat :)”
  • 23. Csetneky 2012. február 11. 20:17
    „DK

    Nem, nem fizetek kutya adót. A fűtésszámla pedig a hideg miatt lesz több, mert hiába drágább a gáz, hogyha olyan időjárás lenne, mint például decemberben, akkor kevesebbet fizetnék. Viszont nem olyan, hanem hidegebb, tehát drágább a fűtés. Nem olyan bonyolult dolgok ezek. Úgy lenne helyes a megállapítás, hogyha azt írtad volna, ugyanolyan időjárás esetén az Áfa emelés miatt többe kerül a fűtés. Ez rendben is lenne, de sem te, sem a nagytudású nem ezt állította. Tehát még egyszer: nem, nem az egykulcsos adó miatt kerül többe a fűtés, hanem a hideg miatt. Ez pedig nem cinizmus, hanem fizika. Vagy környezetismeret, általános iskola, alsó tagozat.
    Egyébként hogyhogy csak növekedtek az adók? Melyik országban éltek, emberek? Hát nem az a bajotok, hogy 30 valahány %-ról 16 %-ra csökkentették? Vagy már a csökkentés is növekedés?
    Nem kellene forszírozni, választani egy hangszórót és leülni, ez a megoldás. :)”
42 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hármas karambol a Csengery utcában Sopronban

Egy kamion pótkocsija akadt bele a Csengery utcában parkoló autó hátsó részébe. Majd egy másikba is.… Tovább olvasom