Kisalföld logö

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -3°C | 3°C Még több cikk.

Júliusra elkészül a soproni vontatási alállomás korszerűsítése a GYSEV-nél

A tervek szerint halad a GYSEV Zrt. Sopron–Nyugat vontatási transzformátor alállomásának teljeskörű korszerűsítése.

A vasúttársaság 2013-ban sikeresen pályázott az Európai Unió Közlekedési Operatív programjának forrásaira. A „Sopron–Nyugat vontatási alállomás teljes korszerűsítésének megvalósítására" elnevezésű projekt kivitelezői szerződését 2014 tavaszán kötötték meg, a kivitelezési munkálatok tavaly kezdődtek.

A fejlesztés során a 2x12.000 kilovoltamperes transzformátort jelentősen nagyobb teljesítményt biztosító, 2x16.000 kilovoltamperes teljesítményűre cserélik. A kivitelezési munkálatok során egy teljesen új, 25 kilovoltos kapcsoló berendezést kap a transzformátor állomás.

Bizonyos munkafázisok elvégzéséhez átmenetileg szükségessé válik majd az alállomás részleges vagy teljes feszültségmentesítése, tehát az alállomás kikapcsolása. Az üzemeltető szakemberek összehangolt munkájának eredményeként a tervezett munkálatok a vonatközlekedésben várhatóan nem okoznak fennakadásokat.

A Sopron–Nyugat vontatási transzformátor alállomás kiemelt jelentőségét súlyponti elhelyezkedése adja: Győr-Sopron, a Sopron-Szombathely, valamint a Sopron-Ebenfurt vonal energiaellátását is részben innen biztosítja a vasúttársaság.

A GYSEV Zrt. a fejlesztéssel a fejlesztéssel az érintett vasútvonalak hosszú távon is üzembiztos, hatékony vontatásienergia-ellátását biztosítja. A beruházás kivitelezési munkálatai a tervek szerint 2015. július végéig zárulnak le.

Mi minden kell egy vontatási alállomáshoz?

Teljesen új 25 kV-os kapcsolóberendezés létesül. A belső téri rész tokozott kapcsolóberendezés, amely két gyűjtősínes SF6 tokozású, 7 db leágazási tokból áll. A szabadtéri rész tartalmazza a segédsínt, valamint az egyedi készülékekből összeállított 5 db szabadtéri kapcsolóberendezési leágazást (szakaszolók, próbaszakaszoló, száraz kivitelű próbaellenállás, feszültségváltók, túlfeszültség-korlátozók).

A létesítendő két gyűjtősínes SF6 tokozású 25 kV-os kapcsolóberendezés (7 leágazási tokból áll) és a vontatási alállomás megbízható üzemét lehetővé tevő szekunder rendszerek (védelem, irányítástechnika, segédüzemek stb.) konténerben kapnak helyet.

Valamennyi 120 kV-os ill. 25 kV-os változathoz ugyanazokat a szekunder rendszerelemeket telepítik, ezek: védelem- és üzemzavari automatika, irányítástechnika, elszámolási mérés, segédüzemek (egyen-, váltakozó, szünetmentes, akkumulátor, akkumulátortöltő, videómegfigyelés, tűzjelzés).




hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nézze meg hol épül új körforgalom Sopronban! - térkép

Lesz olyan kereszteződés, ahova közlekedési lámpát szerelnének fel, de egy újabb körforgalom is épül… Tovább olvasom