Kisalföld logö

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -3°C | 3°C Még több cikk.

Jövő héttől nem lesz soproni regi tv?

A Magyar Televízió jövő heti műsortervében nem szerepel a soproni regionális televízió műsora. De ez még változhat.

Az országszerte működő regionális – közte a soproni - televízió stúdiók a Magyar Televízióval megkötött szerződéseik idén március 31-én lejárt – számoltunk be portálunkon. Akkor megírtuk, hogy szeptemberig nem várható jelentős változás, azaz a stúdiók eddig az időpontig biztosan működni fognak. Idő közben eljött az ősz, és újfent kétségessé vált a soproni regionális televízió sorsa.

Főként úgy, hogy az MTV jövő heti műsortervében már nem szerepel ezen adók műsora. Persze, ez még változhat.

Szerdán ülésezett a Közszolgálati Közalapítvány Kuratóriuma Budapesten. A testület soproni tagja, Kránitz László (MSZP) portálunknak elmondta, továbbra sincs tudomása arról, hogy lenne-e bármilyen döntés a regionális stúdiók sorsáról. Persze, a mostani kormány működését alapul véve ebben sincs semmi meglepő.

- Úgy kéthavonta folyamatosan felteszem a kérdést Medveczky Balázsnak, az MTV vezetőjének, hogy milyen sorsot szánnak ezen stúdióknak, ám eddig nem kaptam választ – közölte Kránitz László. –Továbbra is azt gondolom, a soproni televízió a működése során bebizonyította, hogy szükség van rá. S azt is, hogy a vidék csak így tudja hallatni a hangját. Bízom abban, hogy Sopronban meg tudjuk ünnepelni a regionális televízió tizedik születésnapját.

Az egykori politikus meglátása szerint a regionális televíziók a nagy átszervezés áldozatai lehetnek: a közszolgálati médiumtól ugyanis ötmilliárd forintot vontak el.

Olvasóink írták

  • 11. zoltee 2011. szeptember 02. 14:53
    „Pillanatok alatt? Naná: pontosan azért, mert támaszkodhatott a Budapesten kívüli (szándékosan nem használom a vidéki szót) stúdiókra, stábokra.

    Ezek után aztán hajrá az MTV-nek, ha bármikor is a TÉNYEK, vagy a netalántán az RTL Klub Híradó nyomába akar szegődni.

    Számomra ebben az az áthallásos, hogy mi, akik nem Bp.-én élünk, konkrétan le vagyunk.... -va.”
  • 10. sogorferenc 2011. szeptember 01. 22:37
    „Miért gond az, hogy végre ismét egy helyről kapjuk az információt, Budapest eltudja látni a vidéket is, hiszen a hivatalos közmédia--akár irott, akár képi -- pillanatok alatt ott tud lenni a szinhelyen és megmondja az igazat!
    A buvárt most nem számítom meghatározó hírforrásnak. Ha esetleg más infóra van szüksége valakinek akkor az internet segítségével a külföldi források rendelkezésre állnak!”
  • 9. zoltee 2011. szeptember 01. 16:14
    „6. Frenk 1.: Az MTV-ben rengetegen dolgoznak, ez tény. Az eszetlen tisztogatást pedig úgy értem: országosan, ami és ahogyan zajlik.

    Érdemes megnézni a listát, kit miért és milyen körülmények közt, hogyan tettek lapátra. (teljes esztelenség, szerintem a mód és a forma)

    A regionális híradókat pedig ugyanez érinti: magát a több stúdiót, ahogy indoklás és egyéb információ nélkül szüntetik vagy nem szüntetik meg. A cikkben is az áll: csütörtök van, és senki nem tud semmit! Na, ettől tartom én ezt eszetlennek...”
  • 8. akela4 2011. szeptember 01. 15:20
    „Az meg külön megérne egy misét, amit a digitális átverés címén próbálnak megetetni a Mosonmagyaróvár környéki nézőkkel!
    Egyáltalán nem mondhatnak laikusnak, hiszen több, mint 40 évig, mint antennaszerelő ténykedtem és az ami mostanában történt, már egy percig sem bánom, hogy nyugdíjas vagyok már 3 éve.
    Mindjárt azzal kezdem, hogy a Kabhegyi kísérleti adást beharangozó hír után itt magyarországon, magyar forgalmazótól beszerzett dekóderemet csak a kisérleti adás idején tudtam használni, mert azután szisztémát váltott a drágalátos antenna hungária, neváben csak magyar köpedelem cég!
    A megfelelően felszerelt széles sávú UHf Lopper antennával a kísérleti adás után még jelet sem tudtam értékelhető módon fogni, nemhogy az adást!
    Egész Európában megfelelő az MPG2-es rendszer, de itt szerintem csak üzleti megfontolásból, híven a Duna TV W"-ről Hotbird-re költöztetésnél alkalmazott megszivatásos frekvencia megválasztásához, átverték a magyar embereket!
    Az irányban megeggyező Semmerinmg-i vétel a soproni adón minimális és bizonytalan vételt tesz lehetővé.
    Megjegyzem a Semeringi csatornák ugyanott 100% jelet produkálnak, szemben a lényegesen közelebb lévő Sopronnál!
    Este pedig a környéken egyenesen katasztrófa a digitális földfelszini vétel kimaradása!”
  • 7. Frenk1 2011. szeptember 01. 15:11
    „4. zoltee: Bocs! Mi az esztelen tisztogatás? Sopronban 2006 óta fideszes a Tv, már bocsánat hol az esztelen tisztogatás? A pénz nagy úr és elfogyott. Szükség van az anyagi lehetőségeket is felmérő, ésszerű működtetésre. Az MTV-ben is! A BBC-ben is esztelen tisztogatás történt az ezres nagyságrendű létszámleépítéssel? Eljött az ideje a vízfejek megcsapolásának, a tv-ktől a közigazgatásig és a tisztviselőkig, közalkalmazottakig. Vajon a kereskedelmi tv-k miért is nem készítenek olyan műsorokat, amik nem rentábilisak? Egy sorozatot is azonnal leállítanak, ha nem gazdaságos. Ha az elmúlt 20 évben nem szórták és lopták volna mindenütt a százmilliárdokat, ma normálisan élnénk, lenne 13. havi nyugdíjunk stb. stb.”
  • 6. akela4 2011. szeptember 01. 15:03
    „Tulajdonképpen sajnálni kellene, de nem tudom, ki tehet róla, de mindent megtettek azért, hogy lapátra kerüljenek!
    Többször és több fórumon fejeztem ki nemtetszésemnek, hogy kifejezetten e regionális műsor sugárzásakor abnormális módon a hang hebegett és az érthetetlenségig kimaradt!
    Ezen több mint egy évig nem történt semmi változás!
    Hiába ruháztam be az új digitális vételre, csak a bosszúságom növekedett!
    Az utóbbi időben meg hiába is lestem a megszokott reggeli 6 órás hírek után, egyszerűen még nem is közölték, mikor lehet őket látni!
    Ezek után valóban a kutya sem fogja sem keresni, sem pedig hiányolni a minősíthetetlenűl gyalázatos hozzáálást és adást!”
  • 5. zoltee 2011. szeptember 01. 14:59
    „Van különbség takarékosság és esztelen tisztogatás között... Felháborító, hogy egy országos televízió megengedje magának azt, ami a cikkben áll: csütörtök van, és nincs döntés arról, hétfőn mi legyen a képernyőn!”
  • 4. Frenk1 2011. szeptember 01. 14:53
    „Pénzkidobás volt. Ami fontos, adják a központi híradókban. Honnan is tudták volna átfogni, a fél Dunántúl fontos híreit elérni, felvenni és rangsorolni? Turmix volt az egész, nem érdeklik a soproniakat, hogy tőlünk 80-100 kilométerre egy városban mi a helyi hír. Egy városi televízió kell a helyiek számára, helyi híradásokkal, ez tökéletesen elég. Ebben jó a Pulzus TV, sőt a városban van (?) még egy Sopron Tv is.”
  • 3. IkvaHírLACEE 2011. szeptember 01. 13:28
    „Senki sem fog sírni utána? Ez volt az egyetlen normális regionális hírforrás (na meg az MR6), csak borzasztó rossz időpontban adták a regionális híradót. Az ORF2-hez hasonlóan este 7-től kellett volna (kellene)”
  • 2. Frenk1 2011. szeptember 01. 12:55
    „Senki sem fog sírni utána ... Végre az MTV-ben is megkezdődött a a takarékosság ( és az óbudai központ hírhedt PPP beruházásával kapcsolatos vizsgálat és kivásárlás ). A régi TV-elnök is megkapta felmondólevelét! Remélhetőleg nem tízmiliós végkielégítéssel... Ja és Kránitz úr mellett egy kormánypárti kurátort sem ártana megkérdezni ...”
  • 1. Oreg35 2011. szeptember 01. 13:13
    „Nyomják"Krahácsot"! Magyarország nem csak Budapestből áll!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Képeslapokon a múlt: Sopron régen - galéria

Erzsébet-kerti részlet, soproni látkép a templomokkal, Vöröskereszt-üdülőhely is szerepel újabb… Tovább olvasom