Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

Jobbik a Parlamentben Sopronról - Hozzák haza Héjjas Iván holttestét

Novák Előd (Jobbik), arról emlékezett meg a Parlamentben, hogy 1921-ben Sopron lakossága népszavazáson a Magyarországhoz tartozás mellett döntött.

- December 14-ét egy kilenc évvel ezelőtti kormányrendelet a hűség napjává nyilvánította - mondta el Novák Előd (Jobbik) a Parlamentben napirend utáni felszólalásában.

A képviselő felidézte, hogy előzőleg a Héjjas Iván vezette Rongyos Gárda megakadályozta az osztrák hadsereg előretörését.

Erre is hivatkozva felszólította a kormányt, hogy tegye meg a szükséges lépéseket a hatvan évvel ezelőtt Spanyolországban elhunyt Héjjas Iván holttestének felkutatása, hazaszállítása és újratemetése érdekében.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. zeta62 2010. december 23. 20:41
    „Imádom, amikor elfogy az érv, akkor ilyen kvázi lehülyézési szándék marad :D
    Ez nem engem minősít!
    Ami a félkész viktatúrát illeti, véletlenül egyetértek...”
  • 23. KáTi 2010. december 23. 20:00
    „Tudod - a Horthy-rendszert ezúttal dicsérve- igaza volt Bethlen Istvánnak, amikor azt mondta, hogy csak az szavazhat, akinek meg van a megfelelő műveltsége ahhoz, hogy szavazatának következményeit felmérje.Ettől (amit műveltségi cenzusnak nevezünk) ódzkodott a fasizmus és a kommunizmus, amely ideológiáknak szükségük volt a műveletlen tömegek támogatására és a demokratizmus (nép szava) jelszavával diktatúrákat vezettek be (lásd 2010 Magyarország)”
  • 22. zeta62 2010. december 23. 19:29
    „Muskátli!

    "Nincs jövő a múlt ismerete nélkül..."
    Nem adok igazat abban, hogy felejtsük el, ki mit tett a múltban. Elvitathatatlan, hogy V. Héjjas-nak nagy szerepe volt abban, hogy visszaverték az osztrák határőröket, és a fegyverraktár elleni rajtaütés után kikényszerítették Sopron és környékének sorsáról történő népszavazást. Ha mást nem is tett volna, ez elég lenne. De faramuci az a fityeszes hozzáállás, hogy a népszavazás időpontját majdhogynem nemzeti ünnepnek deklarálják, emlékműveket emeltetnek, s akinek köszönhető, meg elfelejtik...Már ezért megérte szóba hozni.
    Hogy akadnak olyan elvetemült alakok, akik nagyképűen sárral dobálóznak, egyoldalúan kiollózott információk alapján, felbosszantott, és ezért írtam arról, kik ellen is harcolt Vitéz Héjjas...
    Ma már nem kell bizonygatnom ugye, hogy a kunbélák és szamuelyk nem nemzeti hőseink???
    Ellenük harcoló pedig inkább hazafi, mint terrorista...
    Az, hogy a népbíróságok elítélték, az inkább érdem. Ahogy anno Nagy Imrét is. Egyesek szerint akkor ő is terrorista?”
  • 21. zeta62 2010. december 23. 19:16
    „De nagy duma! Visszanyalt a fagyi, és inkább hadova az érvek helyett! :D
    Ugyanazt kívánom neked, amit te kívánsz nekem!”
  • 20. KáTi 2010. december 23. 19:02
    „Nem szívesen vitatkozom olyannal, akinek párbaj közben vívóleckét kell adni, úgyhogy boldog ünnepet, fanatizmus-mentes új évet kívánok zeta!”
  • 19. muskátli 2010. december 23. 18:37
    „Ez tipikus Mo. A múltat idézni, a múlttal dicsekedni. Büszke lenni a régi tettekre. Ez nem vezet sehova.
    Ahhoz hogy egy ország haladjon, elöre kell nézni és nem hátra. Föleg ilyen helyzetben mint most az ország van. Azzal, hogy egy rég meghalt mit tett nem kéne ennyit foglalkozni. Ami elmúlt az elmúlt, azon nem lehet változtatni. Megemlékezések vannak, söt akit nagyon érdekel a téma, olvashat egész szabadidejében ilyen jellegü könyveket. De erre most pénz kiadni, keresni, újratemetni stb. a legnagyobb marhaság.
    Összefogni kéne a mai politikusoknak, és nem egész nap egymás hátába a kést dobálni! Ennyi erröl a szegény, (több tekintetben is) országról.”
  • 18. zeta62 2010. december 23. 17:19
    „Nem tudom, mit jelent a "nálatok", de imádom a beskatulyázókat, akik nem képesek a propagandán túllépni, és ezáltal egy dimenzióban képesek csak értelmezni a körülöttük lévő világot! Sajnos (???) a származásom, és neveltetésem okán nem a komcsi rendszer által írt történelmet tanultam, ezért ne akarj az alapján vitázni, CSAK a tények azok, amik számítanak.
    Ne akarj beskatulyázni, a faéknek sem megy, neked se fog!”
  • 17. zeta62 2010. december 23. 17:13
    „Szeretem az ilyen egyoldalú (dez) információkkal operáló tudálékosokat!
    Nem foglalkozom a hivalkodásoddal, s nem dicsekszem a végzettségemmel, a tények azok makacs dolgok!
    Az általad kiragadott idézetben összesen vagy ezer főt írnak Héjjas számlájára, akik a kommunisták (vöröskatonák, és igen, zsidók) közül kerültek ki.
    idézek az általad idecitált dokumentumból :

    "Konklúziójuk: alig több mint 300 főről lehet teljes bizonyossággal kijelenteni, hogy a különítményesek végeztek velük. Lehetséges, sőt valószínű, hogy a másik 300 életét is ők oltották ki, ám ezt nem lehet egyértelműen bizonyítani."
    Akkor most figyelj egy picit!
    Romsics tanár úr nem CSAK a fehérterror, hanem a vörösterrorról is gyűjtött adatokat, amit te gálánsul elfelejtesz megemlíteni, pedig nagyságrendekkel nagyobb áldozata volt.
    http://www.mult-kor.hu/20091106_elfeledett_vorosterror_tamasiban

    Itt kb 5000 fős faluban történt leszámolásról olvashatsz, ahol egyes beszámolók az ÖSSZES felnőtt férfi lakos összetereléséről szólnak...
    És ez CSAK Tamási!!! Érzed a különbséget???”
  • 16. szilver 2010. december 23. 16:56
    „Kik vagytok?Ő egy nemzeti hős!Pénzről beszélni ilyen ügyben.FUJJ!!!”
  • 15. KáTi 2010. december 23. 16:47
    „Tisztelt zeta62! Nem tudom hány szemesztert hallgatott Novák úr vagy Te az egyetemen történelem szakon, de Romsics Ignác alábbi helyen olvasható előadását figyelmedbe ajánlom, remélem az ő neve hiteles és amelyből kiderül, hogy Héjjasék nem csak a Tanácsköztársaság tagjait gyilkolászták halomra, hanem a zsidó vallásúakat is. Persze tudom nálatok 5 embertípus van: helyesen gondolkodó, kommunista, zsidó. Mivel én egyik sem vagyok két újabb lehetőségem van: kommunista-bérenc vagy zsidó-bérenc
    http://www.xxszazadintezet.hu/bemutatkozo/bemutatkozo/a_konferencian_elhangzott.html”
  • 14. zeta62 2010. december 23. 09:56
    „9. KáTi 2010.12.22. 19:39

    Ez nem válasz, főleg nem érv a kirohanásod mellett!
    Vádaskodtál, igazold!”
  • 13. HUN1 2010. december 23. 08:17
    „Inkább neki adják meg a tiszteletet,mint valami országromboló kufárnak...”
  • 12. muskátli 2010. december 23. 07:32
    „Nagypityú 3-as hsz.

    Na olyan öreg én még nem vagyok, kikérem magamnak. Te meg biztos kis ma született bárány vagy aki meg akarja váltani a világot. Tessék, akkor csak tedd, de gyorsan, mielött Mo elsüllyed a trágya alatt.
    Akkor is ellene vagyok az ilyen felesleges régen elhalt emberek hazahozatalának. Felesleges pénzkidobás.”
  • 11. ikvaparti 2010. december 23. 07:17
    „na de! tudjuk kik éltek errefelé elöször? ilyen alapon a rómaiak, kelták stb. is újratemethetnék magukat...követelhetnék a területeiket...vagy nem?”
  • 10. KáTi 2010. december 22. 19:39
    „Tisztelt zeta62! Nem arra célzok. Üdvözlettel:Káti”
  • 9. zeta62 2010. december 22. 18:46
    „4. KáTi 2010.12.22. 14:53

    Felsorolnád azokat a szégyenfoltokat?
    Csak nem arra célzol, hogy a vörösterror ellen fellépett, és szembeszállt a kommunistákkal?”
  • 8. zeta62 2010. december 22. 18:44
    „6. öröksoproni 2010.12.22. 17:48

    Félterrorista???
    Hmmmmm....
    Igen, vér tapad a kezéhez, mint a kunbéla féléknek is. Gondolom a vörösterror jobban tetszik! Akkoriban így mentek a dolgok...
    És igen! Fajvédő volt. És igen, az ilyenekre ma nagyobb szükség lenne, mielőtt a zsidesz és a maszop vezérletével felvásárolnák az országot...”
  • 7. öröksoproni 2010. december 22. 17:48
    „nagypityu, ez nálam nem stílus. Nagyon jól tudom, ki volt Héjjas, elismerem azt az egyetlen érdemét, hogy megállította a rongyos gárdával az osztrák hadsereg előretörését, de aztán itt vége is van. Nem túl ildomos a szélsőjobb által eltúlzott jelentőségű halottakkal foglalkozni. Azért van a Parlamentben a képviselő úr, hogy az élőkkel foglalkozzon. Ilyen alapon az összes külföldön eltemetett magyar katonát haza lehetne hozatni.”
  • 6. bleee 2010. december 22. 16:37
    „Igazad van Cseszneki!”
  • 5. KáTi 2010. december 22. 14:53
    „Gondolom az igen tisztelt képviselő uraknak bokros teendőik mellett nem nagyon van idejük könyvtárba, levéltárba járni, mert akkor tudnának olyan részleteket Héjjasékról, ami szégyenfoltja volt a Horthy-korszaknak és amire egyáltalán nem lehetünk büszkék. Persze mért is járnának bármi után a képviselő urak, a választók nem a levéltári tudást, hanem a hőbörgést/csúsztatást jutalmazzák szavazataikkal”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lerakták, majd felszedték a szegélyköveket a soproni utcán

A Hóvirág utca és a Tulipán köz térségében közműépítés után lerakták, majd nemsokára fel is szedték… Tovább olvasom