Kisalföld logö

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 20°C | 33°C Még több cikk.

Ismét nekifutnak a Sopron Holding üzleti tervének

A Sopron Holding Zrt. átdolgozott, elfogadásra váró üzleti terve is 135 millió forint hiánnyal számol. A cég továbbra is megtakarító üzemmódban van.

A soproni képviselő-testület csütörtöki ülésének egyik napirendi pontja a Sopron Holding Zrt. üzleti tervével foglalkozik. Első körben, az elmúlt hónapban ezt nem fogadták el. Erről portálunkon is beszámoltunk, akkor azt írtuk, hogy információink szerint túl magas volt a cég 190 millió forintra tervezett vesztesége. Igaz, az átdolgozott anyag is 135 millió forint hiánnyal számol.

Mint az az elfogadásra váró üzleti terv előterjesztésben olvasható, az idei üzleti tervezése során abból indultak ki, hogy a 2011-ben a megrendelés állomány az előző három év átlagához képest 45 százalékkal lett kevesebb, a humán erőforrás további csökkentése mellett (2012. április 30-ai 242 főről december 31-ére 211 fő), a tavaly megkezdett jelentős szerkezetátalakítási beavatkozásokat tovább folytatják a cég működőképességének biztosítása érdekében.

A racionalizálás többletköltségei ezt az évet terhelik, eredményhatásuk várhatóan jövőre jelentkezik majd. A pénzügyi egyensúly és a jövedelemteremtő képesség fenntartása 2012-ben kiemelt feladat, óriási kockázattal jár. A nehéz pénzügyi helyzet ellenére a társaság kiemelt feladatának tartja a tulajdonos, a város, a lakosság igényeinek minél jobb kielégítését.

A beruházási terv legfontosabb eleme, a városüzemeltetési divízió új, Lófuttató utcai telephelyének kialakítása várhatóan befejeződik és átadják az ingatlant.

A feladatok végrehajtását a társaság likviditásának fenntartása alapvetően befolyásolja, esetleg korlátozza.

A jövőt érintő feladatok között említik többek között a Lövér körút 33. szám alatti még meglévő ingatlanok értékesítését. A minőség megtartását, összhangban az igényességi követelményekkel, a hitelpozíciók fenntartását, a likviditás megőrzését rulírozó folyószámlahitel megtartásával, a kintlevőségek hatékony behajtását, a fennálló szerződések további felülvizsgálatát, racionalizálását. Az ipari parki telekből kialakuló kisebb telkek és az inkubátorház értékesítését, az eddiginél szigorúbb költséggazdálkodást, pályázatokon való indulást, egyéb pénzügyi források megszerzését.

A társaság jegyzett tőkéje 100 millió forinttal emelkedik, ennek ellenére a cég saját tőkéje a tavalyi és az idei várható negatív kihatású gazdálkodás miatt várhatóan csökkenni fog.

Az elfogadásra váró üzleti terv főbb számai



Az egyes divíziókat érintő tervezett változások:

Távhő
A legnagyobb ügyfélkörrel rendelkező Távhő divízió működési területén a legszükségesebbre csökkentett beruházásokkal fenntartják a szükséges fejlődést, a részleg létszámában csökkentést terveztek. A divíziót várhatóan vizsgálni fogja a Magyar Energia Hivatal, elemezve a költség szétválasztás megvalósítását.

Zöld-és sportterület

Az üzleti évben tervezik szétválasztani, tekintettel arra, hogy a két egységnek nagyon különböző lett a megrendelés állománya. A zöldterület gazdálkodás megfelelő pénzügyi tervezése és teljesítése megfelelő, megalapozott. Idén eszköz fejlesztésre nincs lehetőség, kizárólag a szinten tartó beruházásokat végzik el.

Sportterület

A 2012-13-as évben a műjégpálya üzemeltetését nem tervezik. Ezen részleg esetében is csak szinten tartás lesz.

Közterület-tisztítás

A tartalékkeretet felszabadításából készülnének fel a télre. A rendkívüli események, mint például az illegális hulladéklerakók felszámolásához nagyban támaszkodnának a lakosságra.

Útkarbantartás

Ezen a területeb is kizárólag lesz, fejlesztést nem terveznek.

Ingatlangazdálkodás

A karbantartási részleg személyi állományának leépítését befejezték. A tulajdonos megrendelései szerint külső vállalkozásoktól kérnek ajánlatot az ingatlanok karbantartásainak elvégzésére, a várossal egyeztetve szerződnek ezekre. Az ingatlangazdálkodási divízió létszáma 29-ről 11 főre változik. A tulajdonos, mint megrendelő az ingatlan kezelési díjat jelentősen csökkentette, így itt veszteséget terveztek.

Ügyfélszolgálat, díjkönyvelési igazgatóság, jogi iroda

Létszámváltozást nem terveznek, a kinnlevőség csökkentésében tavaly jó eredményeket értek el.

Szolgáltatás

Az üzleti évben két telephely felszámolását tervezik. A székhely, Magyar utcába történő áthelyezése érdekében több mint 50 százalékkal csökkentett beruházást hajtanak végre. A parkolási részleg elismert költségeinek tulajdonosi, megrendelői egyeztetése folyamatos.
Az Arany Hegyi Ipari Park fejlesztése és a város innováció érdekében hat ingatlan értékesítés tervezik 2012-ben. A Verő József utca 1. szám alatti székhely ingatlan csere eljárása a tulajdonossal földhivatali bejegyzés alatt áll, ezt követően indítják el a a hirdetési, értékesítési eljárást.

Igazgatás

Tavaly jelentős számú magántulajdonban lévő társasházak csatlakoztak a társasház kezelő részleghez, ezt a folyamatos idén is folytatnák.

Informatika

A társaság által használt szoftverek fejlesztését, bővítését nem tervezik.

Gazdasági igazgatóság

Az igazgatóság a pénzügyi, számviteli, kontrolling, közbeszerzési ügyek elvégzését további 14 százalékos létszámcsökkentéssel hajtja végre.

Olvasóink írták

  • 10. klein.stern 2012. június 01. 07:21
    „Holding???Kik ezek???Olyan profi munkát végeznek h csak na !!!!!!2012 ben küld ki papirt h fizesek be 8000 forintot,m végrehajtás alá rakják.. :)Vicc mellesleg az egész mind 2008 ról szól amit ők nem könyveltek és kétszerfizetetik meg velem ugyanezt az összeget!!!Könyvelés gyerekek!!!Sok a semmitevő ember a Holding Zrt nél irtani kéne őket :)”
  • 9. 1soproni 2012. május 31. 22:01
    „"Útkarbantartás: Ezen a területeb is kizárólag lesz, fejlesztést nem terveznek"
    Ezt valaki fordítsa le nekem "újságíró-magyarról" a napjainkban használtra!”
  • 8. 1soproni 2012. május 31. 16:42
    „ÁrtatlanBárányka: "Azt a néhány parkolóőrt meg díjbeszedőt egy 50 négyzetméteres irodából két számítógéppel is lehetne koordinálni!!!"
    Az a fele is veszteséges”
  • 7. sopron700 2012. május 31. 08:27
    „Amikor jogerős, másodfokú ítélet van a Holding birtokában lakás kiürítéssel kapcsolatban,már majd egy éve. Mégsem gondoskodik a lakbértartozás további növekedésének megállítására.Illetőnek így is van közel, 450 000,Ft- gáz, 170 000,Ft villanytartozása <moderálva>”
  • 6. ÁrtatlanBárányka 2012. május 31. 07:58
    „Jégpálya nem lesz, kátyúzást nem fejlesztik, felkészülnek a nem létező télre, a kiszórt szemét ügyében a lakosságra támaszkodnak, ingatlanokat külsősökkel tartatják karban.
    MIért is létezik végülis ez a cég? Miért kell fenntartani?
    Azt a néhány parkolóőrt meg díjbeszedőt egy 50 négyzetméteres irodából két számítógéppel is lehetne koordinálni!!!”
  • 5. Wotan01 2012. május 31. 07:55
    „Talán azt is vizsgálni kellene, hogy a város kifizette e az általa megrendelt és elvégzett munkákat, vagy esetleg az tartozik a Holdingnak több mint 200 millával!”
  • 4. @méhecske@ 2012. május 30. 19:51
    „Holding azt a rengetek titkárnőt s a rengeteg tisztességtelen ügyintézőt elkel küldeni
    a Komornyiknak minek iroda ha nincs fogadó órája????
    Tulajdon képen évtizedek óta semmi javítást nem csinálnak meg. Ha lakbérrel elmaradsz,akkor jön ám a felszólító levél. Szüntelenül,rendületlenül.Vajon,miért is van csődbe???? Hmm,fejekbe kéne körbe nézni. Ha valamelyiknek rokona lennék,minden lenne,amúgy semmi.”
  • 3. SzImike 2012. május 30. 15:38
    „Ha én hiányt termelnék a cégnél, már nem dolgoznék ott. Azt hiszem jobban bele kellene mélyedni a dolgokba, hogy hol is a hiba, mert ha ekkora hiányt alkotnak, akkor ott komoly gond van.”
  • 2. soproni 2012. május 30. 13:47
    „A Holding mindig is hárított,ha a tulajdonukat képező épületek és lakások felújításáról volt szó és a munkálatokat általában a lakókra terhelte,pénzhiányra hivatkozva.A mi házunkban található lakásokkal sem volt más a helyzet addig,amíg a lakások zömét nem értékesítették.Most,hogy a Holdingnak kevesebb az érdekeltsége,hirtelen minden javításra szorul.Gond van a tetővel,a kéményekkel ,a gázvezetékkel, a csatornával ,de természetesen csak most,hogy a tulajdonosokkal osztozni lehet a költségeken.A régebben kiutalt komfortos és komfort nélküli lakásokat a bérlők tették összkomfortossá és sok olyan munkálatot is elvégeztek lakáson belül,ami a tulajdonos feladata lett volna.A megüresedett lakások felújítására érdekes módon mindig van pénz,ha a következő bérlő mondjuk Dr XY.A kommunális adót,amit elvileg a tulajdonosnak(önkormányzat) kell fizetnie szintén a lakókra terhelték.Azt,hogy veszteségesek, azt sok rossz döntés eredményének is köszönhetik.Miért kellett elköltözni a Magyar utcából?A karbantartási részleget miért szüntették meg?Azért,hogy a "sógor Pistának" folyamatos és borsos bevételt biztosítsanak?(A Holding dolgozói meg elvégeznék havi fizetésért ezeket a munkálatokat)A még meglévő ingatlanokat sokkal korábban lehetett volna már értékesíteni,nem csak akkor,amikor már az állaguk jelentősen leromlott.A parkolási díjakról csak annyit,hogy a büntetésekből,a kerékbilincs használatából több pénz folyik be a városnak,mint a parkolójegyekből.Nem akkor kell sajnálkozni amikor már eladósodtak,ha nem elkapkodott döntések helyett előbb kellett volna gondolkodni!”
  • 1. FREDDY/S 2012. május 30. 05:49
    „"A székhely, Magyar utcába történő áthelyezése érdekében több mint 50 százalékkal csökkentett beruházást hajtanak végre." Mennyit lehetett volna spórolni ha ott maradtak volna a felújítás után is, nemde...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Keresik a tulajdonost - Lakástűz a soproni Magyar utcában

Információink szerint a tulajdonos nem volt otthon, amikor a soproni Magyar utca egyik lakásában tűz… Tovább olvasom