Kisalföld logö

2017. 04. 26. szerda - Ervin 12°C | 21°C Még több cikk.

Igaz-e, hogy 45 literes tankba 50 liter benzin is belefér?

Igaz-e, hogy a 45 literes tankba 50 liter benzin is belefér bizonyos kutaknál? Igaz, hogy a határ melletti kutak drágábbak? Mindenhol tukmálják a luxusbenzint? Benzinkút-legendák Sopronban – kisalföldes „holtankoljak?" Szavazzon: önt átverték már?

Mindenki hallott már olyan sztorit, amiben a naiv sofőrt lenyúlja a benzinkút, például úgy, hogy a papíron 45 literes tankba néhány literrel több üzemanyag is simán belefér. A gyanú ebben az esetben arra vonatkozik, hogy a kút számlálója rosszul van beállítva, valójában eltérés van a ténylegesen tankolt és a kiszámlázott mennyiség között.
Olyan legendákat is hallani, hogy minél közelebb vagyunk a(z osztrák) határhoz, annál többet kérnek a benzin literéért. Ezen kívül a kutakon sokáig divat volt a legkitartóbb telefonos direktmarketing-stílusban tukmálni a drágább benzint, amelyikkel sokkal gyorsabban száguld majd városi Suzukink...

A kisalfold.hu kedden kannát ragadott és benzinkút-túrára indult, hogy bizonyítsa, megalapozottak-e a városi legendák... Hét helyen tankoltunk, különös odafigyeléssel az árra és arra, hogy ugyanabba a kannába melyik kúton mennyi üzemanyag fér.

1. MOL, Kőfaragó tér

A kannába itt 5,11 liter fért, a benzin ára itt 249,9. Így összesen 1277 forintot fizettünk. Tukmálás nem történt.

2. OMV töltőállomás, Csengery utca

Literenként szintén 249,9 forintot kérnek, a számláló itt 5,07 liternél állt meg. Senki sem tukmált. A számlán szerepel, hogy 4,4 százaléknál magasabb az üzemanyag biotartalom.

Nézze meg a soproni benzinkutakat! Így tankoltunk kedden, galéria...


3. AGIP, Győri út

Tankolt mennyiség 5,11, egységár 249,9 forint. Tukmálásnak se híre se hamva. Itt is 4,4 százaléknál magasabb bioetanol-tartalom.

4. Tesco kút, Ipar körút
Nagy reményekkel hajtottunk be a Tesco kútra, mert ha valahol, hát itt számítottunk turpisságra. Csalódnunk kellett. A kannába 5,1 liter fért, és a „legkisebb is számít!"-jegyében egy forinttal olcsóbb, 248,9 egy liter 95-ös.

5. Start (AVIA) üzemanyagkút, Somfalvi út

A volt Volán-kúton egy liter 95-ösért a Tescohoz hasonlóan 248,9-et kérnek, a kannába azonban itt fért a „legtöbb", 5,13 liter. Jutalompont jár a Somfalvi úti kutasoknak, mert felhívták a figyelmünket, hogy szerdától 8 forinttal drágul a benzin.

6. SHELL, Lackner Kristóf utca

A luxusbenzin-tukmálástól itt tartottunk legjobban, de nem történt meg, hagyták, hogy magunk tankoljunk, sőt a szélvédőnket sem akartak mindenáron letörölni. 5,08 a kannába, litere 249,9. Szintén 4,4 százaléknál magasabb bioetanol-tartalom.

7. MOL, határátkelő II. (bejövő)

Biztosak voltunk abban, hogy itt minimum pár forinttal drágábban adják literenként a benzint, ugyanakkor meglepődtünk, ha csak egy forinttal is, de olcsóbb ez a kút. Szintén 248,9, a kannába 5,09 fért, tukmálás nincs.

Végső következtetést úgy összegezhetnénk, a misztikus tartálytágulás csak városi legenda. (Hozzáértők a jelenséget egyébként hőtágulással magyarázzák, valamint azzal, hogy ha majdnem teljesen üres a tank, akkor a teljes tartályrendszernek újra kell töltődnie.) Legkevesebbet (1267 forintot) az OMV-n és a határnál lévő MOL kúton fizettünk. Legtöbbet (1277 forintot) az AGIP-on és a másik MOL-kúton. Tehát szinte mindegy, hogy hol tankol, a különbség elenyésző, válassza azt, ahol többnyire jól adnak vissza!

Olvasóink írták

52 hozzászólás
  • 52. Imcsi 2009. február 09. 17:38
    „Osztrák és német kagylós gázolajból 10%-kal kevesebb fogy, ez nálam is tapasztalat!
    Valaki említette a hőtágulást: télen nincs jelentősége, de nyáron csak első kattanásig tankoljuk az autót! Ugyanis a földalatti tartályból érkező tizenpár °C-os üzemanyag jelentősen ki tud tágulni az olykor 50-60°C-os°aszfalt feletti üzemanyagtankban!”
  • 51. metermester 2009. február 08. 13:12
    „Kedves gall !
    Kértem ídőpontot az orvostól, de Te már elő vagy jegyezve az egész hétre, / ne aggodj meg fogsz gyogyulni/
    Ez oldal nem a te magánháborud, nem érdekell a véleményed. Moderáld magad! szánalmas vagy.
    ""Tehát mire figyeljen oda különösen:"".......´" 1. Soha....
    / http://www.autostitkok.hu/autos_cikkek_levehetik.html /
    Ez egy ídézet volt, a neten megtalálod, jó szorakozást”
  • 50. gall 2009. február 07. 14:03
    „49# metemester.....amit írtál az jó ellenszer a gazemberek ellen.de szerintem te 1 beteg,megkeseredett ember vagy.ÉBREDJ FELl!!2009 van !!!!!! ezt lehet,h meglehetett csinálni 20 éve,de most már nem.tudnék én is pár összeeskűvés-elméletet kitalálni...mondjuk a TE SZAKTERÜLELEDRE BÁRMIKOR 5PERC ALATT!!!de nincs kedvem sincs hozzá,és nemis tartok MINDENKIT rabló,tolvajnak,mint ahogy te itt teszed általánosítva..űldőzési-mániűba szenvedsz,sűrgősen keresd fel a háziorvosodat,ha fizeted 1általán a tb-t..lol.”
  • 49. metermester 2009. február 07. 05:16
    „Tehát mire figyeljen oda különösen:

    1. Soha ne hagyja ott autóját, miközben üzemanyagot töltenek bele!
    Ez a legjobb védekezés a leggyakrabban alkalmazott trükk ellen! Ezt a trükköt, akkor vetik be, ha fix összegért kér tankolást a kutastól, majd bízva az ő becsületességében, Ön már indul is a kassza felé, ahol a pénztáros közli Önnel ugyanazt az összeget, amit Ön mondott a kutasnak. Ezután Ön fizet, és távozik - a kutas szemtelenségétől függően, 10-40%-kal kevesebb üzemanyaggal, mint amiért fizetett. Ha 5.000 Ft-os tankolást vesszünk alapul, akkor így alkalmanként, 500-2.000 forinttal megkárosíthatják, attól függően, hogy Ön rendszeres, vagy alakalmi vásárló-e ott.

    Hogyan csinálják?
    A kutas, miután Ön hátat fordított neki, jelt ad a pénztárosnak, hogy Ön mennyiért kívánt tankolni, a pénztáros pedig a kasszánál ezt az összeget kéri el Öntől. Egyesek szerint, ez nem működhet, csak akkor, ha Ön nem kér nyugtát, számlát. Mi ebben nem lennénk ilyen biztosak! Egy közepes számítógépes kalóznak, nem telhet többe, mint fél napba, hogy feltörje a számlázó programot, egy ügyes műszerésznek sem kerülhet több mint egy órájába, hogy "megmalmozza" a kutat, és alkalmassá tegye arra, hogy csaljanak vele. (A benzinkút társaság adatfeldolgozási, ellenőrzési részlegein pedig nem nehéz olyan korrumpálható munkatársat találniuk, aki részesedés fejében, szemet huny a csalások fölött, sőt az adatok manipulálásával aktívan részt is vesz bennük!)

    Az is megoldást kínál a pénztárosnak, hogyha valaki nem kérte el a nyugtát, aki szintén az adott összegért tankolt, akkor azt a ő egy ideig megőrzi, és ha Ön kéri a nyugtát, egy olyat ad át, amin az Ön által kért összeg szerepel.

    Ez ellen két módon védekezhet:
    Először is, ha valamilyen okból, Ön nem volt végig jelen a tankolásnál, kérje el a nyugtát, és nézze meg rajta a tankolás idejét (elvileg rajta van az óra perc), és ha ez nem stimmel, biztos lehet benne, hogy Önt átverték. Ekkor követelje azt a nyugtát, ami az Ön tankolásakor készült, és a különbözetet kérje vissza.
    Én a magam részéről, értesíteném a kút üzemeltetőjét, illetve az üzemanyag-társaságot is a csalásról, és valószínűleg beírnék a panaszkönyvbe*, hogy az ilyen emberek ne dolgozhassanak sokáig a szakmában, megkárosítva a vásárlókat. *Ez utóbbit, ha egyedül van, és a kút személyzete fenyegetően lép föl, lehet, hogy nem érdemes erőltetni.
    Másodszor, fontos, hogy mindig kérje el a nyugtát, még akkor is, ha a tankolást Ön végezte, és emiatt biztos benne, hogy nem verték át, hiszen így mást nem károsíthatnak meg az Ön nyugtájával.

    A további lehetőség a manipulálásra, pedig magánál a kutasnál van, aki az Ön autójába tankolandó mennyiségből, bizonyos részt egy kéznél lévő tartályba tölthet. Készítettek már olyan rejtett kamerás felvételt, ahol a kutas a töltőpisztolyt egy kis időre a kabátja alá dugta, és a számláló közben pörgött, ugyanis tartály volt a kabátjába rejtve!

    Ez utóbbi lehetőség, nem csak fix összegű tankolásnál áll fenn, úgyhogy azt tanácsoljuk, hogy semmiképpen ne hagyja ott az autóját addig, amíg a kutas nem végzett az üzemanyagtöltéssel.
    A legtöbb autó üzemanyagszint-jelző műszere tele tankot mutat, még mielőtt a tank ténylegesen megtelne. Ezt tudva, az utolsó 2-3 litert a kutas a lebukás veszélye nélkül töltheti máshova az Ön tankja helyett.

    2. Az üzemanyag-töltés befejeztével, mielőtt bemenne a pénztárhoz, győződjön meg róla, hogy a pisztoly vissza legyen akasztva a helyére.
    Emellett jegyezze meg azt is, hogy mi a számláló állása!

    Ne engedje meg, hogy "eladjanak" Önnek, még párszáz, sőt akár pár ezer forintnyi üzemanyagot, amit nem az Ön autójának tankjába töltöttek! Ne adjon rá lehetőséget, hogy miután Ön hátat fordított, a tankolást még folytassák az Ön pénzén, de nem az Ön autójába.

    Ezt úgy a legegyszerűbb elkerülni, vagy Ön visszaakasztja a pisztolyt a helyére, vagy megvárja, amíg a kutas visszaakasztja azt. Ha ezt nem teszi meg az illető, ne legyen szégyenlős, és kérje meg rá, vagy tegye meg ezt Ön. A kútoszlop ugyanis elvileg letilt, tehát a pisztoly visszaakasztása után, addig, amíg a kasszánál az üzemanyagot ki nem fizették, és a pénztáros nem állította újra alaphelyzetbe, nem lehet vele folytatni az üzemanyagtöltést. Fontos, hogy a pisztolyt pontosan akassza vissza a helyére, mert ha nem így jár el, az üzemanyag-átfolyás megszűnésétől kezdve, a pisztoly még 60 másodpercig aktív, nem tilt le.

    Ha a kasszánál mégis más összeget mondanak, mint amivel Ön a kútoszlopot otthagyta, ne dőljön be olyan meséknek, hogy "mást mutat a kút számlálója, mint a számítógép, stb." Ha ez így is lenne, az a kút felelőssége volna. Sokkal valószínűbb, hogy néhány liter, még egy kéznél lévő kannába került, miután Ön elindult a kassza felé. Ha a pénztáros nem tágít, kövesse a 8. pontban leírtakat.

    3. Ha valamilyen adalékot, olajat, fagyállót, stb. vásárol, szóljon a kutasnak, hogy Ön előtt bontsa föl azt (miután Ön megvizsgálta a flakon originalitását)!
    Miért? Mert előfordul, hogy drága adalékok flakonját, egyszerű benzinnel töltik föl, drágább olajok helyett a legolcsóbbat rakják a flakonba, (jóindulatúbb trükközők ugyanolyan minősítésű, de olcsóbb olajat tesznek bele, az igazán bunkó fajta pedig a lehető legolcsóbb létező, még olajnak nevezhető kotyvalékot), a fagyállót felhígítják, az ioncserélt-vizes flakonba csapvizet raknak, és így tovább. Nem átlátszó flakon esetében, az is előfordul, hogy az csak háromnegyedig van, miközben Ön a teljes tartalomért fizet. Az ok nem mindig a közvetlen haszonszerzés, van, hogy a leltárhiányt akarják így megszüntetni, vagy az anyagot a saját autójukba töltötték, de kifizetni nincs kedvük.

    Ez nem csak közvetlenül húz ki pénzt az Ön zsebéből, de akár a motor, az üzemanyag- vagy hűtőrendszer tönkremenetelét is okozhatja!
    A közvetlen kár sem kicsi: mondjuk egy üzemanyagrendszer-tisztító adalék, vagy magas fokozatú olaj esetében, 1.500 - 4.000,- Ft.
    Ha Ön attól tart, hogy a kutas megsértődik, egyszerűen használhatja a következő trükköt:
    Amikor kéri az adott terméket, tegye hozzá, hogy "Ne bontsa ki, elvinném!". Ezután, ha látta, hogy a termék még nem volt felbontva, mégis kérheti a kutast: "Tudja mit? Kérem, mégis töltse bele!"
    Ha elfelejtett szólni, és a kutas felbontott flakont hoz, még mindig megkérheti, hogy hozzon inkább egy olyat, amelyik originál! (Ez fogyasztóként az Ön alapvető joga, de ha mégsem lenne kedve ezt így direktben kérni, még mindig mondhatja, hogy "inkább elvinném, és nem szeretném, ha csöpögne."!)

    Ha nem akarja, hogy becsapják, ne tartson attól, hogy mit szól majd a kutas! Ne foglalkozzon ezzel! Ha az illető becsületes, megtanulja, hogy bármit csak a vásárló előtt nyisson ki. (A kutas, a kereskedelem íratlan törvényei szerint, amúgy is csak Ön előtt bonthatná fel a flakont!) Ha pedig az illető csaló, akkor Ön még elégedett is lehet, hogy megakadályozta, hogy lopjanak Öntől.
    Önnek valószínűleg fontosabb, hogy a munkája ellenértékeként kapott pénzt, olyasmire költse, ami tényleg megéri az árát, mint az, hogy egy fiatalember esetleg ferde szemmel néz-e Önre, vagy sem.

    Annak se dőljön be, hogy a kutas a flakont hozva, Önhöz közeledve, de még néhány méter távolságra, látványosan fölbontja. Ez is egy módszer az átverésre, valószínűleg a csomagolás már föl volt bontva!

    Ha biztos akar lenni abban, hogy a flakonban az van, ami rá van írva, ne vegyen el olyan flakont a kínáló-állványról, vagy a kartondobozok tetejéről, amely egymagában árválkodik, miközben a többi a kartondobozban sorakozik! Lehet, hogy azért van a flakon feltűnően különtéve, hogy lehetőleg azt vegyék el, mert a kutasnak hoz némi plusz bevételt. (Ez igazából csak olyan flakonokra igaz, amelyek originalitása ránézésre nehezen ellenőrizhető. Pl. gyerekzáras vegyszeres flakonok.)

    A megkárosítottság elkerülése érdekében, azt is várja végig, hogy az olajat, folyadékot, adalékot, ténylegesen beletöltik-e a megfelelő helyre!
    A maradékot, (már ha nem csak néhány cseppről van szó) pedig ne szégyellje elkérni, hiszen Önnel a teljes flakont fizettetik meg, nem csak azt, ami belekerült autójába.
    Arról nem is beszélve, hogyha a kútnál kellett olajat tölteni az autóba, az azt jelenti, hogy a motor eszi az olajat, tehát előbb-utóbb a maradékra is szükség lesz.

    4. Nemrég beszélgettem egy ismerős hölggyel, akit nocsak-nocsak, megkárosított egy benzinkutas. Az itt leírt módszer, szemtelenebb az ebben a fejezetben ismertetett összes módszernél, különös kegyetlenséggel elkövetett, a vásárlót (tehát Önt is), a legteljesebb mértékben prédának néző aljas csalás, sőt lopás.

    A hölgy elmesélte, hogy a kutas megtankolta autóját, majd amikor ő elindult a kasszához, hogy fizessen, emberünk megkérdezte tőle a szokásos kérdést: "Ellenőrizzem az olajszintet, ablakmosó folyadékot?"
    (Télen hozzáteszik a listához a fagyállót is. Érdekes, hogy a keréknyomás ellenőrzését 10-ből 10-szer elfelejtik megkérdezni, és azt nekünk kell kérni... Talán csak nem azért, mert az sok időbe kerül, és általában "csak" 50-100 forintot lehet vele keresni, mialatt a kutas elszalaszt néhány jobb üzletet?)

    Szóval, hogy visszatérjünk a sztorira, a hölgy, későbbi bánatára igent mondott, majd beállt a kasszához.
    Kisvártatva bejött a kutas, és közölte, hogy az olajszint a minimum alatt van.
    Erre a hölgy elmondta, hogy nincs pénze, és emiatt nem szeretne most olajat venni.
    A kutas erre megkérdezte, hogy mi az úti cél?
    - Miskolc - válaszolta ismerősöm.
    - Az 170 km, nem fog leérni! -állította a kutas- Mindenképpen kell rátölteni olajat!
    - Az mennyibe fog kerülni? 2.990 forint - válaszolta szolgálatkész barátunk.
    - Nem marad semmi pénzem, de ha kell, hát kell! Töltse bele!

    A hölgy kissé szomorúan, hogy nem maradt költőpénze a hétvégére, fizetett, majd távozott, miközben a kutas eltűnt.
    A kúttól távozva jött rá, hogy bizony csúnyán rászedték! Ugyanis autóján nemrég hajtottak végre olajcserét, (amit nem ő intézett, hanem édesapja, így nem először nem emlékezett pontosan, hogy mikor történt), tehát egészen bizonyosan nem volt szüksége olaj rátöltésére. Arról nem is beszélve, hogy egy viszonylag új autóról van szó, amit kíméletesen használnak, így biztosan nincs olyan (előtte sem volt és azóta sincs) olajfogyasztása, hogy két olajcsere között, akár csak fél litert is utána kéne tölteni. Valószínűleg egyetlen csepp olajat sem töltöttek autójába, csak kifizettettek vele egy liter, ráadásul meglehetősen drága olajat.

    Kutasunk minden bizonnyal lelkifurdalás nélkül tette el a részét az osztozkodásnál, jót röhögve azon, hogy mennyire "lehúzta" a hölgyet.
    Szerintem, ha a hölgynél lett volna több pénz, a fickó még ablakmosót is megpróbált volna rásózni.

    Hogyan védhetjük ki az ilyen gerinctelen támadást?

    Először is, ha autója nem "eszi" az olajat, két olajcsere között elég egyszer, maximum kétszer ellenőrizni az olajszintet.
    Ha a kutas felkínálja ezt, ne hagyja őt ott, hanem nézze végig, hogyan csinálja.
    A nívópálcával, szabályosan, így lehet megmérni az olajszintet:
    Kihúzzuk a nívópálcát, az olajat letöröljük róla egy ronggyal, majd ütközésig(!) visszatoljuk, újra kihúzzuk, és ekkor nézzük meg az olajszintet. Minden olajpálcán lennie kell két jelnek, valahogy hasonlóképpen: min| |max
    A két vonal között kell lennie az olajszintnek.
    Ha az olajszint nincsen közelebb a "min" feliratnál lévő vonalhoz, mint a két vonal közötti távolság negyede, és az autó nem eszi az olajat, akkor semmi ok az aggodalomra. (Azért, ha nagyon hosszú útra indul, ilyenkor töltsön rá, úgy fél litert!)
    Ha annál alacsonyabb a szint, akkor hamarosan (50-100 kilométeren belül) érdemes rátölteni, a motor méretétől függően, fél-egy litert, de erre legritkább esetben a benzinkút a jó választás. Az olaj a kutaknál 10-20%-kal drágább, mint a szervizeknél, és 20-40%-kal drágább, mintha valamelyik alkatrész-kereskedelmi láncnál veszi, mint pl. Bárdi Autó.

    Megjegyezzük, hogy az olajszint mérésre sem a kutak a legalkalmasabb helyszínek, hiszen kb. 20 perc, amíg a motorból az összes olaj visszacsöpög az olajteknőbe, ami szükséges feltétele annak, hogy a nívópálca, a teljes olajmennyiséget mérje.
    A benzinkutaknál eltöltött 5-10 perc erre nem elegendő, a nívópálca biztosan valamivel kevesebb olajat jelez majd ki, mint ami a motorban van.

    Amikor a kutas ellenőrzi az olajszintet, figyelje meg, hogy ütközésig tolja-e be letörlés után a nívópálcát. (Ha észreveszi, hogy nem, ne hagyja magát rábeszélni olaj-utántöltésre, ne is vitatkozzon, inkább menjen el, az ipse nézzen mást baleknak.)
    Mindenképpen kérje meg a kutast, hogy mutassa meg az olajszintet Önnek is. Ha friss az olaj, akkor valószínűleg elég nehéz leolvasni a szintet, de ilyenkor nincs is erre igazi szükség.
    Ügyeljen rá, hogy a kutas ne tartsa függőlegesen a pálcát, ne folyhasson le a minimum felé rajta az olaj!

    Ha Ön is úgy látja, hogy szükség van olaj utántöltésére, mégpedig sürgősen, tehát mindenképpen muszáj a kútnál olajat vennie, akkor a további súlyos ezrekbe kerülő trükkök elkerülése érdekében, mindenképpen hasznos, ha az előző pont betartására odafigyel! Komoly összegeket takaríthat meg ezzel!

    Ha autója olajfaló, (0,7-0,8 L / 1.000 km felett) akkor legjobban úgy jár, ha MOL kútnál vesz valami olcsó magyar olajat utántöltésre, és a megtakarított pénzt félreteszi a hiba”
  • 48. exline 2009. február 06. 01:29
    „Hát a nagycenki MOL kúton engem is átvertek már. Kb. 2000Ft-al kevesebb csordult a kocsiba, mert nem vártam meg a kutassal, mire belefolyik a 10000Ft-nyi benzin a kocsiba.
    Az meg hogy mi mennyire hiteles, legyen elég hozzá, hogy egy barátom dolgozott a Soproni Shell kúton, és a főnök kocsijába (nomeg kannákba) tankoltak úgy, hogy a kútoszlop nem számolt. A haveromat kirúgták, a főnök meg a mai napig ott főnökösködik...”
  • 47. balterswil 2009. február 05. 09:02
    „Utolsó hétvége, Győr ESSO kút:
    Teletankoltam az autót, miután a srác végzett előttem. Bemegyek a srác elmegy a pénztártól...a kutas a barátja...majd fizetek...majd megkérdeztem, hogy miért fizetek 1500-al többet? Azt mondták bocs...tévedni emberi dolog...semmi gond, csak nem az első eset.
    A vizezésről: a benzin tényleg nem vegyíthető vízzel. Az adalékokkal viszont igen, amelyek hiányoznak. Azért fut kevesebbet az autó. És azért megy tönkre az üzemanyagszivattyú. Illetve a szennyezettség miatt a fúvókák gőzképe változik, így az égés hatékonysága csökken, nem beszélve arról, ha a szabályozási kör beavatkozik, amely nagyobb fogyasztást eredményez.
    Előrelátónak igaza van...tőlünk 80km-re lehet, hogy drágább a benzin, de a tankolás egyszerű, nem kell elveszni a pisztolyok rengetegében és jóval többet megy az autó....”
  • 46. táperhárli 2009. február 05. 08:56
    „összeesküvéselmléetek vannak látom!
    kedves 43. hozzászóló had kérdezzem meg mivel foglalkozol?3,5 perc alatt gyártok valamit,hogy mivel vágsz át...csak arra gondolj,hogy a "szar szemét bünözö benzinkutas" szenteste éjjel is kiszolgál,amikor Te nem tudsz elülni a seggeden...”
  • 45. gall 2009. február 05. 08:49
    „budvajzer..44#.a mostani kutaknál a kutas semmit nemtud mahinálni,még a kollégájával közösen sem.sőt,még maga az állomásvezető sem.”
  • 44. budvajzer 2009. február 04. 22:06
    „Csak a előző hozzászólásom magyarázataként... az emlegetett időszakban / ó, azok a boldog évek / az autósok többsége 500 vagy 1000 Ft-ért tankolt...”
  • 43. budvajzer 2009. február 04. 21:56
    „37-hátén: mindenkit sikerült überelni hozzászólásoddal: "...senkit nem csaptunk be." Hát a helyedben én is ezt írnám.
    A 90-es évek divatja volt, hogy a pisztolyt az előző tankolás után "elfelejtették" visszatenni a helyére, és az én tankolásom eleve 500 vagy 1000 Ft-tal indult./ Párszor kellett szólnom, hogy bocsi, de a Ladámba nem fér a kútszámlálóján látható mennyiségü benzin - elhitték, bocsánatot kértek, "...beragadt a pisztoly..."/ Ez az önkiszolgálást megelőző időszak eseménye volt.
    A közelmúlt trükkje - a kutas karjelzéssel adta a pénztáros tudtára, hogy mekkora mennyiségről kell a számlát készíteni / ami a kuncsaft kérése volt/, persze a kocsiba kevesebb került. Ez volt az átmeneti idő, mikor a kút-számláló és a pénztárgép még nem volt közvetlen kapcsolatban. / Bár a későbbi időkben is volt egy darabig még valami trükkje a "mutogatás" alapján készült számlának, talán még ma is működik a dolog.../
    Az "agitálós" benzinkútnál pedig - tényleg - mintha visszafogottakká váltak volna...”
  • 42. gall 2009. február 04. 21:44
    „luxusbenzin,tukmálás....a benzinkutas feladata,hogy ajánlja az üzemanyagot...olyan ez,mint a gyárban mikor a drága ruhákat varrja a a varrónő...mit nemlehet ebben nemérteni?”
  • 41. k 2009. február 04. 20:36
    „A végszó aranyos volt Judytka :))”
  • 40. Judytka 2009. február 04. 20:31
    „sorok_közt,nyugodj meg...gránátvörös!!
    40 liternél marha sokat számít a literenkénti 2 forint,ugye?Ha meg tankolnom kell,nem autózom körbe a várost...mert ennyiért nem éri meg..
    (Irigylem azokat akiknek erre van energiája--Sparból átmenni Tescoba,mert ott öt Ft-al olcsóbb a vaj...--kb ugyanez)
    Neked van hajad,amúgy? :))”
  • 39. hátén 2009. február 04. 19:59
    „Még kiegészíteném hogy a kutak OMH (orsz.mérésügyi hivatal) által hitelesítve vannak leplombálva.A vámosok és a különböző szervek egymásnak adják a kilincset,szinte naponta ellenőriznek mindent.Hány fokosan érkezett az üzemanyag,mennyi a földben lévő tartályban a hőmérséklet stb.stb..
    A legkisebb eltérésre iszonyatos büntetéseket osztanak.Tehát még egyszer kérem az újságírókat:olyanokról írjanak amihez értenek (ha van ilyen).”
  • 38. sorok_közt 2009. február 04. 19:55
    „36!
    "Nem igazán néztem eddig sem,hogy két fillérrel,hol olcsóbb a benzin..és nem azért,mert nem számít a pénz.Valahogy nem éreztem azt,hogy ezzel vagyonokat spórolok meg..majdnem mindenhol annyira jött ki az összeg.Ahhoz a kúthoz megyek(mentem)ami legközelebb esik..mikor jelez a műszer,hogy tankolnom kell!"

    nem szőke ugye?”
  • 37. hátén 2009. február 04. 19:50
    „Megint sikerült egy "hozzáértőnek" cikket írni egy témáról amihez mindenki ért és elég jó bulvártéma amit időnként fel lehet dobni.Dolgoztam évekig benzinkúton és senkit nem csaptunk be.Nem mondom hogy a benzinkutasok mindegyike földre szállt angyal ,de más területen ez nem így van?A cikkíró egyszer nézzen meg egy autót alulról.A tankhoz karnyi vastag és méteres cső megy amiben elfér több liter üzemanyag.Minden üzemanyag tárolására használt edény,kanna vagy tank elvileg csak 90%-áig lenne tölthető tűzvédelmi okok miatt.Tehát a 45 literesnek írt tank a valóságban nem 45 liter.A kannában és a tankban is nyáron erőteljes hőtágulásnak indul az üzemanyag,így ha azok le vannak zárva,akár szét is nyomhatja vagy kitágíthatja mint a víz amikor megfagy.A napon hagyott megtankolt műanyagkanna úgy kinyúlik,hogy utána már 6,5 liter is belefér az 5 liter helyett!Saját tapasztalat.”
  • 36. Judytka 2009. február 04. 19:35
    „Nem igazán néztem eddig sem,hogy két fillérrel,hol olcsóbb a benzin..és nem azért,mert nem számít a pénz.Valahogy nem éreztem azt,hogy ezzel vagyonokat spórolok meg..majdnem mindenhol annyira jött ki az összeg.Ahhoz a kúthoz megyek(mentem)ami legközelebb esik..mikor jelez a műszer,hogy tankolnom kell!”
  • 35. ASHER 2009. február 04. 19:35
    „14 lityi 100-on az a valami kerem!!!
    milyen kocsi zabal ennyit? az enyimeeeeeeeeeee!!! egy igazi hadi Hummel!!
    ingem-gatyom ramegy!!viszont a rokkantsagom miatt meg koll!!!!”
  • 34. k 2009. február 04. 17:48
    „" Nekünk is érdemes odafigyelnünk, amikor autónkat megtankoljuk, mert a benzin hőtágulási tényezője jelentős - tudnunk kellene, amikor fizetünk, hogy a térfogat és a mennyiség bizony nem ugyanaz! "
    http://f1vilag.hu/cikk/20061003/A_hutott_benzin

    http://totalcar.hu/magazin/kozelet/kutellenorze/ <----kút ellenőrzés

    http://homar.blog.hu/2008/10/08/a_mol_mar_a_tozsdekrach_utanra_gyujt <------ez csak egy érdekesség, de érdemes megnézni.”
  • 33. zotya975 2009. február 04. 17:35
    „Vizezik a benzint? Hogyan? Öntsetek össze egy pohárban benzint, meg vizet, nézzétek meg mennyire keveredik a kettő. Aztán kezdjetek el gondolkodni, hogy ezt hogy tudná felnyomni úgy a kút pumpája, hogy mindenki egyforma arányba kapjon. Gondolom a pumpa a tank aljáról szív. Vagy közbe keverik hozzá?”
52 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újra István, a király

Sopron - A nagy érdeklődés miatt az MKB Aréna Sopron megállapodott a szervezőkkel az István, a… Tovább olvasom