Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

Idén kevesebb az elsős

Idén 347 kiselsős kezdi meg tanulmányait Sopronban. A tavalyi adatokhoz képest csökkent a számuk.
Idén 347 kiselsős kezdi meg tanulmányait Sopron általános iskoláiban. A tavalyi adatokhoz képest csökkent a számuk, akkor ugyanis 372 kisdiák várta lelkesen – vagy kevésbé lelkesen – az első becsengetést.

Tankönyvosztás, írószervásárlás – ezek olyan fogalmak, amelyekkel minden leendő iskolás találkozott a napokban. A legtöbb intézmény holnap tartja tanévnyitóját, csütörtöktől pedig végleg vége a nyári vakációnak. Sopron általános iskoláiban idén 347 kiselsős kezd. Mint a városházán megtudtuk, tavalyhoz képest huszonöttel csökkent az első osztályosok száma.

Tamara lelkesen készül

A hétéves Bőr Tamara a Fenyő téri iskolában kezdi meg tanulmányait. A kislány – szülei szerint – lelkesen készül a közelgő megmérettetésekre, sorra oldja meg a foglalkoztató füzetek feladatait. – A magyart biztosan szeretni fogja, érdeklődik az olvasás iránt – mondja Bőrné Horváth Mónika, Tamara édesanyja. – De egyébként is eléggé kíváncsi kislány, azt hiszem, nem lesz vele probléma. Örült, amikor megvettük a füzeteket, az iskolatáskáját maga választotta. Mivel három gyerekünk van, a tankönyveket ingyen megkapja, de a beiskolázás így sem olcsó. Két szempont volt döntő az iskolaválasztásnál, hogy közel legyen és hogy németet is tanulhasson.

Nem csak pozitív élmény

A tanévkezdés azonban nem minden elsősnek jelent kizárólag pozitív élményt. Néhányan túlzott izgalommal vagy éppen szorongással gondolnak az iskolára. – Van, aki alkatilag visszahúzódóbb, gátlásosabb kisgyerek. Az ilyen gyereknél fontos, hogy a pedagógus megfelelő bátorítással, a figyelem felkeltésével és több visszajelzéssel, kevesebb elmarasztalással bírja együttműködésre – véli Jávorszky Edit pszichológus, a Benedek Elek Pedagógiai Főiskolai Kar docense. – A kezdeti kudarcok ugyanis megrontják a diák társakhoz és a tanuláshoz való viszonyát. Fontos lenne minden gyerek esetében felmérni a szociális érettséget, azt, hogy felkészült-e az iskola adta kihívásokra.

Jobb, ha körben ülnek

– Jónak tartom, hogy egyes iskolákban például körben ülnek a diákok és nem arccal a tanári asztal felé – folytatta a pszichológus. – Így könnyebb elérni azt, hogy a gyerekek ne nyomják el a visszahúzódóbb társaikat, így ők is könnyebben jutnak sikerélményhez. Az iskolakezdés nagy változást hoz mindenki életében: új szabályokhoz és feladatokhoz kell felnőni. Amelyik kisgyereknél ez nem működik akadálymentesen, azzal érdemes a nevelési tanácsadót felkeresni, ahol szakemberek segítenek az iskolai beilleszkedésben.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új mentőállomás hitelből

Abban az esetben, ha a közgyűlés hozzájárul, akkor az önkormányzat hitelt vesz fel, kiírja az új mentőállomásra a pályázatot és jövőre felépülhet az új és korszerű állomás. A Kisalföld az elmúlt években figyelemmel kísérte a mentőállomás sorsát és azt a huzavonát, hogy kinek a feladata lenne a probléma megoldása. Sokáig nem jutottak dűlőre a felek. Tovább olvasom