Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Hiányoznak a kerékpárutak

Évek óta panaszkodnak a soproni kerékpárosok, nem történik értük semmi. hiányoznak a kerékpárutak.
„ Miért nincs Sopronban kiépített kerékpárút? Miért kell a kerékpárral közlekedőknek az egész városon úgy átmenniük, hogy ide-oda lavíroznak az autók között és a járdán. Ha lenne megfelelő kerékpárút, biztosan sok ember pattanna két kerékre. Nem beszélve a gyerekekről."


Évek óta panaszkodnak a soproni kerékpárosok, nem történik értük semmi. „Bicikliznénk, csak nincs hol. Az úttesten az életünket kockáztatjuk, a járdán tekerve a rendőrökkel gyűlik meg a bajunk" – írta már öt évvel ezelőtt is a Kisalföld (2000. február 28.), utalva azért arra is, mekkora ijedelmet okoz egy-egy járdán száguldozó kerekes a gyalogosok között. – A helyzet nem változott, sőt még rosszabb lett – állítja Iváncsics Gábor, egy soproni kerékpáros futárszolgálat vezetője.
Jó néhány utcát felújítottak, de ránk gyakorlatilag sehol nem gondoltak.
Vannak Sopronban olyan széles utak és járdák (az Újteleki utca, a Széchenyi téren a posta előtt), ahol elegendő hely lenne egy kerékpáros sáv kialakítására is. Sőt, néhány helyen még az útburkolatot sem kellene megbontani, csak sárga csíkkal jelezni a sávunkat és kiegészítő közlekedési táblát kihelyezni.

Iváncsics Gábor szerint a közelmúltban megszépült Újteleki utca kerékpáros szemszögből nézve a rossz példák közé tartozik. – Mindkét oldalon parkolókat alakítottak ki, csak mellettük tudunk ellavírozni. A KRESZ ugyan az egyirányú utcákban is engedélyezi a biciklis szembeforgalmat – ha megfelelően széles az úttest, és az autósokat tábla is figyelmezteti a szembejövő forgalomra –, Sopronban azonban sajnálatunkra még nem találkoztunk ilyen útszakasszal.
A városüzemeltetési iroda másképp látja a kérdés megoldását, úgy vélik „egy-egy rövid belvárosi útszakasz kijelölése még nem javítaná a kerékpárosok helyzetét".

– Sopronban eddig összesen mintegy három kilométer hosszú kerékpárút épült, melynek minősége nem a kívánt színvonalú, és összekötve sincsenek – értékelte a jelenlegi állapotot Mohay Gábor, a polgármesteri hivatal sajtóreferense. – Javít a helyzeten a tervezett Rák patak menti kerékpárút, mely a Deák tértől Ágfalva határáig vezet majd. Építését jövőre kezdik el, emellett a város készülő közlekedési koncepciója is foglalkozik a kerékpáros lehetőségek megfelelő fejlesztésével.
A futárszolgálat profi kerekesei naponta átlagosan 150 kilométert tesznek meg, így saját bőrükön érzik, mennyire veszélyes az autók között tekerni. – Fontos azonban, hogy hivatásos gépkocsivezetőként a másik oldallal is tisztában vagyok – tette hozzá Iváncsics Gábor, aki a körforgalmak többségét és a Várkerületet is a kritikus szakaszok közé sorolja.

Németh András, soproni olvasó – nagyobb léptékben gondolkodva – a város és a Fertő-part közötti szakaszra új nyomvonalat is elképzelhetőnek tartana: – A Tesco és az Interfruct között is szükség lenne kerékpárral is használható járdára, ami a 84-es út mentén a körforgalom irányába haladna a szennyvíztisztító mellett. Innen a vasút és a balfi szőlők felé vezető, jó állapotú földúton folytatná az útját Kópháza irányába és csatlakozna a Fertő menti kerékpárúthoz.
Németh András szerint ezen a kerékpárúton könnyebben és jóval biztonságosabban lehetne haladni, mint például a Fertőrákos–Balf közti, illetve a Balf–Sopron közti úton. A futárok – ha kérdeznék őket – szintén készek lennének megosztani tapasztalataikat a közlekedési koncepció alkotóival.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újabb támogatott lakásokat építenek

96 új támogatott lakásra jelentkezhetnek a soproni közalkalmazottak és köztisztviselők. Tovább olvasom