Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

Három éven belül felépül a ruhagyár helyén a hotel

Sopron - Benyújtották a volt ruhagyári ingatlanon létrehozandó négy csillag + besorolású szállodát és a kapcsolódó fejlesztéseket magába foglaló központ elvi építési engedély iránti kérelmét. Ennek birtokában foghatnak hozzá az építési engedélyezési tervdokumentáció elkészítéséhez.

– Alapos előkészületi munkák és egyeztetések sora után beadtuk a ruhagyári ingatlanegyüttes helyén 8–10 milliárd forintból létrejövő szálloda és a kapcsolódó fejlesztéseket magába foglaló központ elvi építési engedély kérelmét – tudtuk meg dr. Piskolti Jánostól, a beruházó cég ügyvezetőjétől. Takács Ákos, a CÉH Zrt. kreatív építészigazgatója hozzátette: az előkészületek során tekintetbe vették a Soproni Tervtanács véleményét is, s további finomításokkal látták el a projektet. Így például a 30 ezer négyzetméteres beépítettség mértékét mintegy ezer négyzetméterrel csökkentették, a belső konyhaüzemi funkciók elrendezésében is változtattak, továbbá a szakhatósággal együttműködve közlekedési vizsgálatra is sor került. A komplexum majdani megközelíthetőségét illetően beigazolódott a föld alatti parkoló szükségessége, amely amúgy is illeszkedik a város elképzeléseihez. Mindez azonban egyetlen célt szolgál: Scarbantia névvel a lehető legmagasabb minőségi követelményeknek megfelelő épületegyüttes jöjjön létre, XXI. századi, látványos, mégis a város tradícióihoz illő építészeti megoldásokkal.

A volt ruhagyár helyén a tervek szerint két-három év múlva XXI. századi, látványos, mégis a város tradícióihoz illő épület fog emelkedni.

Az építész részletezte: a ruhagyár három klasszicista épülete megmarad, míg a Hátulsó utcai vasbeton épületet „felöltöztetik". Reményeik szerint január végén, február közepén kézhez kapják az elvi építési engedélyt, amelynek birtokában a konkrét műszaki s a szakhatóságokkal egyeztetett építési engedélyezési tervdokumentáció elkészítéséhez foghatnak. Ezzel párhuzamosan előkészíthetik a kivitelezés versenyeztetését is. A legjobb esetben az engedélyek birtokában 2–3 év alatt valósulhat meg a létesítmény.

Olvasóink írták

  • 15. Hozzászóló 2008. január 09. 18:10
    „A lényeg itt inkább az, hogy születik a belvárosban egy, a cikk szerint 8-10 milliárdos beruházás. (A mélygarázs 2,5 milliárdos cakk-pakk!!!) Épül egy tudtommal majdnem 150 szobás szálloda, szabadidőközpont, vendéglátó helyek, multifunkcionális terek és nem utolsó sorban egy mindenki által látogatható fürdő. Ez biztos, hogy lendíteni fog a város idegenforgalmán, meghatározó lehet a város fejlődésében, viszont fontos lenne, hogy az ebből származó bevételeket a város jól használja fel. A beruházás és a tervezett befejezés tükrében érdemes lenne újragondolni a városi uszoda felújítására és a nagycenki termálkút fúrására vonatkozó elképzeléseket. Nyilvánvalóan fontos az is, hogy az új monstre létesítmény hogyan illeszkedik majd a városképbe, a városlakóknak, civil szervezeteknek most kellene ennek utána járnia és nem utána hőzöngeni, ahogy történt az a Deák tér, a Petőfi tér és sok más nagyberuházás esetében is. Miután elég sok embert érint a dolog, gondolom a tervekbe be lehet pillantani az illetékeseknél.”
  • 14. Hozzászóló 2008. január 09. 14:02
    „Kedves Jógyerek! A Petőfi téri méylgarázsnál az 1 méteres eltérést nem szintenkénti pár centis eltérések adják, hanem tudtommal az, hogy a lift épületében a gépészetet a tervektől eltérően helyezték el. Az a liftépület eleve hibás elképzelés volt szerintem a térre, de oké, valahogy fel-le kell menni, meg akadálymentesíteni is kell, rendben, de legalább annál ne legyen magasabb, mint amit eredetileg oda engedtek. Jogos a bontás.”
  • 13. Jógyerek 2008. január 07. 23:00
    „Joshua!
    Ez sem egy rossz ötlet! kerékpár utat néhány 100 ezer Ftbol a Jerevánon is lehetne. Ott a Juharfa utca - Teleki Pá utca egészen az automosig. Széles nagy járda van. 1 - 2 tábla és egy sárga csík lenne az egész. Báár, az iagazt megvallva én nem szivesen bringázok olyan kerékpár uton ahol gyalogosok is vannak. jobbszeretem az olyat amit csak a bringások használhatnak. lásd, Deák tér... van 3 járda meg 1 bringa út, báár 1 - 2 gyalofgosnak ez sem elég és a bringauton császkálnak a gyerekkel.
    na, jo, ez a téma nem egészen idevág.”
  • 12. Joshua 2008. január 07. 21:34
    „A jelenlegi parkolók helyére biciklisutakat kellene kialakítani (én úgy tudom ez volt a terv a várkerületen), ami jóformán az útfestésbe kerülne... Mennyivel élhetőbb lenne ez a város!”
  • 11. Jógyerek 2008. január 07. 19:47
    „kiváncsi!
    Köszönöm! igazad van, ez sem utolsó. A jelenlegi parkolók helyre parkokat lehetne építeni, erre próbáltam én is célozni.
    Hmm, mily szép lenne egy szép zöld, fás, Várkerület...”
  • 10. kíváncsi 2008. január 07. 18:35
    „Talán annak is van -nem vagyoni- értéke, ha az utcán lehet normálisan, gyalogosan közlekedni, esetleg kiülni egy padra, amit a benzingőzben nem szívesen teszek, még ha akad is pad. A városban élőknek és a túristáknak is jobb lenne.”
  • 9. Jógyerek 2008. január 07. 14:01
    „Igen 240 uj parkoló jön létre és 60 szünt meg! Azzal a bizonyos megszünt 60 hellyel együtt is kevés volt a parkoló! Sokan (talán) emiatt tiltott helyen álltak meg... Az esetlegesen idővel emelkedő parkolási díjakkal is számoltál? Oké, ebben az évben nem emelt az önkori. A másik pedig, hogy a sok elvesztett pereskedésre költött pénzből mi mindent lehetett volna csinálni ebben a városban?
    Az autóforgalom csak nőni fog, a parkolási díjak nőni fognak a megtérülés nem lenne 20 év.”
  • 8. soproni 2008. január 07. 13:14
    „akkor néhány szám: a mélygarázs bekerülési értéke kb. 2,5 milliárd Ft euóalapon lízingelve 20 évre (nyílt végű operatív lízing) a parkolási bevétele a vagyonkezelőnek évi néhány száz millió (tényleges befizetések) bírság kintlévőség 150-200 millió (gördülő) a városnak 2007-ben ebből 80 millió előirányzat volt tervezve (ennyit kell(et) volna befizetnie a Holdingnak) a többi nála maradt a költségekre +keresztfinanszírozás. A mélygarázs havi törlesztőrészlete 15 millió körül fog alakulni (+árfolyam kockázat) ez évente 180 millió 240 parkolóhely jön létre (eddig 60 szűnt, meg amiből bevétel kiesés származik). Na kb. ezek a tények! Jó számolást mindenkinek....forrás: (SMJV költségvetése 2007.+egyéb)”
  • 7. Jógyerek 2008. január 07. 12:39
    „Szerintem meg meg kellene nézni, hogy pl: a tavyli évben mennyi parkolási díjat fizettek be az autósok és meg kellene nézni, hogy mennyit nem?! Illetve... mennyi bírságot szabtak ki és abból mennyi folyt be. Ezekből a számokból szerintem nagyjából kiszámolható, hogy kb. mennyi idő alatt térül meg egy ilyen beruházás úgy, hogy a járműforgalom évről évre csak nő! Ne akkor akarjunk elhamarkodott döntést hozni amikor már baj van... hanem akkor amikor még bátorsággal szembe lehet nézni a jelen valósággal!
    Én egy mélygarázsban még egy üzletet is eltudnék képzelni ahol lehetne akkumulátort, olajat, izzókészletet és egyebeket vásárolni. Nem kellene ennek nagy terület és mégegy bevételi forrás a városnak. persze, ez lehet, hogy most egy agyament ötlet volt a részemről.”
  • 6. soproni 2008. január 07. 12:23
    „Megint sok jót írtál, de a 10 éves megtérülés ebben az esetben nem számszerűsíthető! Egyébként előbb utóbb döntéseket kell hozni az illetékeseknek, miből lehet jól működtetni ezt a várost...ezek a döntések pedig kőkeményen érdekeket fognak sérteni, sajnos úgy néz ki ezek a döntések, csak akkor születhetnek, meg ha már ég a ház.. hogy ez miért van így (talán, mert még mindig hiányzik a bátorság szembenézni a valósággal!)”
  • 5. Jógyerek 2008. január 07. 12:12
    „Nézd meg hányan nem fizetnek jelenleg és abból mennyit nemtudnak behajtani?! ott lnt kéyntelen leszel fizetni! Oké, értem, árurakodás idejére biztos, hogy meglehet majd állni és nem a méylgarázsból kell a cuccot elcipelni a Várkerület másik végére ez egyértelmű. Igen, jelenleg egyhelyben topog a méylgarázs ügye egy nyavjás 1 méterrel magasbb épület miatt. Arra fennmaradási engedélyt kellene kérni és nem visszabontogatni stb... ott ha nekiállnak bontani akkor akár az alapokig is viszsa lehetne bontani az egészet mivel valószinű, hogy már ott hibázhattak az építők ha hibáztak. Nézd meg hány szintes az egész... minden szinten elég néhány cm eltérés és az a izonyos 1 m hamar összejön. ha megtiltják a parkolást a belvárosban miért tünne el ez a bevételi forrás is? Az autósok nem arról híresek, hogy gyalogoljanak! (tisztelet a kivételnek aki a klozetra is még nem autóval jár) Nézd meg a hátulsó utcai mélygarázst! érdekes, amíg ingyen volt a parkolás full tele volt. Amikor fizetőssé tették egyből kiürült. Ingyen kell, pénzért már nem? Mellesleg ha ott minél hosszab időt parkoltál egyhuzamban akkor egy bizonyos idő után csökkent a parkolási dijad míg itt a föld felett hol csökken? Hidd el, a mélygarézsoké a jövő csak még mi soproniak igencsak idegenkedünk a dolgotól. A másik pedig az, hogy ha eltűnik a föld feletti parkolás akkor szebb élhetőbb környezet kapunk. A jelenlegi parkolók helyét be lehet füvesíteni, fásítani, stb... végigsétáálhatsz úgy a vérkerületen, hogy nemkell a bödös benzingázt szagolnod. A Kisvárkerületen a régi piac helyén illetve alatta ha mélygarázs létesülne akkor több autó tudna parkolni mivel jobbra, balra az út alé is beérhetne a parkoló és a föld felett a jelenlegi aszfaltos parkoló helyett egy szép zöldterületet lehetne ialakítani. Nemtudom, de nekem ez sokkal , de sokkal jobban tetszene.
    Na, igen, és a megtérülések... A soprni emberekkel eg baj van! sajnos kapzsiak és egyik hónapról a másikra akarnak meggazdagodni ami nnem fog menni. ha nem ellenezzük a mélygarázsokat és nem idgenkedünk téle hanem lemegyünk és ott parkolunk akkor szerintem egy 10 év alatt megtérülhet. Egy föld feletti parkolónak is vannak fenntartési költségei. Évente 2x fel kell festeni a megkopott parkolóhelyeket, az automatákat üriteni kell, papírral fel kell tölteni, stb... Szerintem sok esetben ha egy egy üzlet elött nincs parkoló hely akkor is lehet, hogy 100 m-re kell leparkolni az autósnak és igy is ugy is gyalognia kell. ha mélygarázsban parkol akkor is gyalogol egy kicsit.”
  • 4. soproni 2008. január 07. 11:15
    „jógyerek: sok mindenben egyetértek veled, de közgazdaságilag sántít az az állításod, hogy bevétel növekedéssel fog járni, jelenleg csak a ktg.-k (drasztikus) növekedése biztos a város számára a Petőfi tér kapcsán (működtetés), és ha megtiltod a felszíni parkolást a belváros bizonyos területein akkor az a bevétel is el fog tűnni ami ebből származott, de nem közgazdasági aspektusból nézve persze esztétikusabb és nagyon hosszú távon egy megfelelő városfejlesztési koncepcióval összhangban lehet hozadéka a mélygarázsoknak! (ja és akkor ha nem irreális a bekerülési érték!!)”
  • 3. Jógyerek 2008. január 07. 10:57
    „soproni!
    Máshol is van mélygarázs a városban. Flig meddig az ikva alatti parkolót is annak tartom! A másik mélygarázs a pannónia szálló alatt van, de van a Fagus alatt is és volt a Stadion üzletház alatt is. (igaz a fagus és a Pannónia parkoló az a szálloda vendégeié)
    Egy mélygarázs jó dolog. remélem miharabb megtiltják a belvárosban a föld feletti parkolást és ezáltal a föld alá lesz kényszeritve minden autós a parkolást illetően. A másik az, hogy egy mélygarázs általában kamerákkal és biztonsági őrökkel ellátott míg az utcán senki nem figyel a kocsikra a parkoló őrön kívül! A föld felett sokan nem fizetnek parkolási díjat ami a városnak bevételkiesés a föld alatt pedig kénytelenek lesznek ami a bevétel növekedésével fog járni a város számára.”
  • 2. kíváncsi 2008. január 07. 10:12
    „A befektetőn kívül, lehet, hogy a vendégsem menne ? Ha ekkora beruházást vállalnak, annak oka van. A városi beruházású mélygarázst miért egy magánbefektetővel kellene nyereségessé tenni?”
  • 1. soproni 2008. január 07. 09:47
    „A beruházás ténye és az új munkahelyek reménye nagyszerű hír, az már kevésbé, hogy épül mégegy mélygarázs ezzel pedig világrekord közeli helyzetbe kerülünk az 500 m-es átmérőjű körbe eső mélygarázsokat tekintve...nem értem miért ne lehetne megpróbálni úgy kiadni az építési engedélyt ,hogy a leendő szállodát kötelezem arra, hogy a Petőfi téri, vagy Hátulsó utcai mélygarázsban váltson meg helyeket (persze akkor lehet, hogy nem jönne a befektető) ezzel pedig a o-hoz tendáló kihasználtság is elmozdulhatna!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ágyszám-átcsoportosítás az Erzsébet-kórházban

Sopron - Az Erzsébet-kórház ágyszám-átcsoportosításáról is döntöttek a legutóbbi közgyűlésen. Az… Tovább olvasom