Kisalföld logö

2018. 05. 25. péntek - Orbán 17°C | 25°C Még több cikk.

Harmadszor bontják a friss aszfaltot

Sopron - Hetek óta botorkálnak utcájukban sorozatos útfelbontás miatt az Ikva soriak. A közműveket nem egyszerre fejlesztik, hanem külön-külön, köztük – néhány napra – visszaaszfaltozzák az úttestet. A városháza megnyugtat: ez csak átmeneti, olcsóbb megoldás.
– Harmadszor bontják fel a házunk előtt az utcát! Legutóbb szennyvízvezetéket korszerűsítették, aztán leaszfaltoztak, most felvágták az aszfaltot, hogy gázvezetéket építsenek. Miért nem lehet egyszerre végezni az összes közműmunkálatot? – tette fel felháborodottan a költői kérdést szerkesztőségünknek egy Ikva sori lakó.

A kérdés azonnali megválaszolására nem vállalkoztunk, de ígéretet tettünk, utánajárunk az egyébként Sopronra nagyon jellemző jelenségnek. Nem kell messzire menni a példákért: sok helyet említhetnénk a városban, ahol az aszfalt még meg sem kötött, máris előkerült az aszfaltvágó... Így történt a Csatkai utcában, a Lackner Kristóf utcában, de minden bizonnyal Ön is azonnal említene néhány utcát lakókörnyezetében.

Fotó: Magasi Dávid
Épp csak megszáradt az aszfalt... Fotó: Magasi Dávid

Csejtei Imrét, a Betonút Zrt. projektvezetőjét kerestük meg, magyarázatot kérve az aszfaltkérdésre. – Kivitelezőként olyan feltétellel végezhetjük a szennyvíz- és esőcsatornaépítést, hogy a munka befejeztével helyre kell állítanunk az adott útszakaszt – fogalmazott a projektvezető, majd hozzátette, a közművek egyeztetése az önkormányzat felelőssége. Csejtei Imre elismerte, valóban gyakori az útfelbontás. A most elkészülő Bem utcában elkészült a szennyvízhálózat, de vélhetően rövidesen az esővíz elvezetésére is szükség lesz, ami útfelbontást eredményez majd. – Nincs rálátásom arra, hogy történetesen miért nem lehet az egyik hálózat építése, javítása után azonnal elkezdeni a következőt. Erre a városházán bizonyára kézzel foghatóbb magyarázatot tudnak adni.

Fotó: Magasi Dávid
Fotó: Magasi Dávid

Megfogadtuk a javaslatot és felhívtuk a városházán Kerekes Attilát, a beruházási csoport vezetőjét. Tőle megtudtuk, ilyen esetekeben – ha több nap is eltelik a két beruházás között – a lakók érdekében egy ideiglenes, vékonyabb aszfaltréteggel látják el az utat. Az említett utca annyira szűk, hogy egyszerre nem tudtak volna dolgozni a csatorna és a gázvezetéképítők, ráadásul a két munkafolyamat között a közlekedést is biztosítani kellett, ezért került sor a visszaaszfaltozásra. Kerekes Attila hozzátette, természetesen a munkák végeztével új, immár végleges aszfaltot kap az Ikvasor. Az önkormányzatnál egyébként egy koordinációs bizottság végzi a különböző közműmunkák összehangolását, de az „ építési naptár" sokmindentől – pályázatoktól, időjárástól – is függ.

És ez mennyibe kerül?

Egy köbméter aszfalt bekerülési költsége (szaknyelven „bedolgozva") 40 ezer forint. Ebből körülbelül – egy négy méteres szélességű úttal számolva – két métert lehet leaszfaltotni. Húsz méteres útszakasz tehát körülbelül négyszázezer adóforint. Ehhez hozzászámolandó még az aszfalt felbontása, az élő és gépi munka költsége, a szeméttelepre (!) való elszállítás és az újbóli aszfaltozás.  

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. balogh sándor 2008. június 19. 16:59
    „A WINDERBAU KFT ASZTFALTOZÁSI MUNKÁKAT ,ILLETVA BÁRMILYEN MÁS MAGAS ÉS MÉLYÉPITÉSI MUNKÁKAT VÁLLAL BUDAPEST,ÉS MAGYARORSZÁG TERÜLETÉN,.ELÉRHETŐSÉG..06302043570 . HÍVJON BÁTRAN ÉS MEGEGYEZÜNK.”
  • 31. Lehetőség 2008. május 28. 09:57
    „Nehéz megmondani, hogy a megvesztegethetőség tesz szegénnyé, vagy a szegénység teszi korruptá a hivatalnokokat.De tény, hogy a lista végén lévő városok, a legszegényebbek közül kerülnek ki.
    Tapasztalhatjuk, hogy a korrupció gátolja a versenyképességet, erodálja a demokratikus intézményekbe vetett bizalmat és sajnos növeli a társadalmi egyenlőtlenséget városunkban is.”
  • 30. látó 2008. május 28. 09:14
    „Kedves "Feleselek"!

    Az, hogy a városvezetés sok mindenre alkalmatlan nap, mint nap bizonyítja...de tudod a demokrácia Magyarországon jelenleg csak egy gyakran hangoztatott szó tartalom nélkül, leginkább azok miatt, akiket képviselsz...Szerintem a demokrácia ott kezdődik pl.: hogy nem a politika dönti el mit, hogyan és mennyiből kell fejleszteni, hanem szakmailag előkészített koncepciókból választ! Nálunk ez nem működik..a hivatal pedig végrehajt és nyilván korumpálodik is!”
  • 29. Feleselek 2008. május 28. 07:29
    „Ez a városvezetés alkalmatlan arra, hogy irányítsa a várost. Sajnos nem ez az egyettlen utca amelyik így jár. De ha megfigyeli mindenki az útfelbontásokat, akkor rájöhet arra, hogy más nem is történik, csak 1.felbontom az utat.
    2.várok két napot.
    3.aszfaltozom az utat.
    4.osztozom a bevételen, várom a következő megbízást.
    5.megyek a következő utcába.

    Ha demokrácia van, akkor ezeket az embereket igen is felelősségre kell vonni. A parkolóház miatt az ország röhög a városon.”
  • 28. LAZA 2008. május 27. 21:27
    „Ja és egy jó tanács.Mindenki vigyázzon a parkírozással!
    Az egy dolog,hogy a folyamatos áskálódás miatt eső után lehet mosatni a kocsikat,hogy aztán a következő nap még sárosabb legyen.
    Az igazi öröm azonban akkor jön el amikor a pogár reggel menne dolgozni vagy más egyéb dolgára csak hát minden előzetes értesítés nélkül az utca mind két oldal feltúrva ill.lezárva.
    Az utca azon részén lakóinak volt és van részük ezen élvezetekben.”
  • 27. LAZA 2008. május 27. 21:17
    „Hányadszor? Harmadszor!Akkor most lehet folytatni a számolást.
    Valaki aki arra lakik majd tájékoztassa az olvasókat.
    A Balfi utcáról várnék tippelőket(mivel szerintem nincs ember aki pontosan meg tudná mondani,hogy hány túrásnál tartanak)Jómagam harminc fölőttire saccolom a felásott majd betemetett gödrők számát.Ja és még közel sincs vége.
    Tényleg nincs egyetlenegy ember sem a sok léhütő közőtt aki esetleg összehangolná a munkálatokat?”
  • 26. stef 2008. május 27. 16:02
    „Te figyelj ! ha úgy szervezed, hogy egyik nap végez az egyik, másik nap jön a másik, (max 1 nap még puffer) akkor nem kell aszfaltozni, és újratörni! logice nem ?
    mellesleg nem ártana néhány nappal elöbb infos táblákat kirakni, hogy itt meg itt ilyen meg olyan munkálatok kezdödnek´+ a lehetséges kerülöket kitáblázni..Elhiszitek nagyokosok, hogy kevésbé zsörtölödne a nép, mi-he ? Ja, az plusz költség, bocs azt le kell nyúlni!”
  • 25. fodor imre 2008. május 27. 14:20
    „MI AZ MODERÁTOR,NEM TETSZIK AZ ERŐS VÉLEMÉNYEM,PEDIG
    NAGYON SOK OSTOBA VAN BIZONYOS HELYEN,AKI NEM ÉRT SEMMIHEZ,CSAK EL VAN ÉS NÉHA BELERONDIT A VÁROSBA.
    NYUGATON EZT FOLYAMATOSSÁG-NAK HIVJÁK.DE EZT MÉG MEG SOK
    MINDENT TANULNI KELL MINT A DEDO-BAN.ÉS EZEK /szakemberek/,
    BOHOCOK. SZÉP NAPOT.”
  • 24. ibo 2008. május 27. 13:32
    „Azt honnan lehet megtudni, hogy ki találja ki a forgalom eltereléseket?Valaki megnézi hogy milyen veszélyes lesz?Tudja valaki hogy a Halász utcai zsákutca tábla mennyi ideig lessz kint?Hogyan fognak folytatodni a munkák?A lakokat ki tájékoztatja és hol hogy mi várhato?Alyánlom az illetékeseknek hogy a Virág utcában sétáljanak végig milyen veszélyes az ut végi kanyar?”
  • 23. NoBo 2008. május 27. 12:36
    „Egyes szakhatóságok vezetői nagy bajban lennének, ha őket is a polgárok választanák...
    Ideiglenes, meg "olcsóbb"...?! Erre b**sszák el az autósok és adófizetők pénzét?! Meg a lakók nyugalma érdekében?! Mióta érdekli ez őket..... NO COMMENT!Mi meg hülyék vagyunk, hogy hagyjuk!”
  • 22. látó 2008. május 27. 12:01
    „Ez olyan, mint a jogszerű, de erkölcstelen...”
  • 21. stef 2008. május 27. 10:56
    „kiváncsi vagyok, hol bukkannak fel az ellopott balfi úti kockakövek?”
  • 20. miraculum 2008. május 27. 09:40
    „Ekkora baromságot! mi az hogy nem lehet összehangolni?? össze lehetne, ha ez lenne érdeke kedves Kerekes úrnak meg a városnak. csakhogy így a haver kivitelezők nem járnának jól. Minél többször bontunk, annál többször lehet költeni ideiglenes aszfaltozásra, nem beszélve arról, hogy ennyi bolygatás meg egy hanyag tömörítés után az út alsó szerkezete és rajta az aszfalt hónapok múlva megsüllyed...rengeteg példát mutathatnék erre főmérnök úr!
    na meg persze az összehangolás és az időre történő elkészülés azért sem megy, mert a terveken jelzett és a valóságban meglévő vezetékek keresztbe-kasul szelik egymást, mert ugye a Vízmű is mindig a nyíltárkos műszaki ellenőrzést követeli, aztán hol csinálják? sehol, így persze, hogy példátlan eltérés van egy helyszínrajz meg a valóság között!”
  • 19. Praedicatio 2008. május 27. 09:29
    „A felelősköket nevén kell nevezni, a bünelkövetőket pedig meg
    kell büntetni.Talán csak akkor lesz rend kis városunkba.Most sajnos óriási a rendetlenség!”
  • 18. stef 2008. május 27. 08:13
    „Lehet, hogy tényleg a legdilettánsabb önkormányzat a miénk? Jónéhány magyar+szomszédos országbeli városba eljutok, de ennyi balfasz(ságo)t egyrakáson még nem láttam. Sztem többre mennénk, ha a kivitelezöket 1 asztalhoz ültetnénk, és ök egymás közt kitalálják az okosságot, a sok vízfejüt meg el kell zavarni! (láttam már ilyet)”
  • 17. FREDDY/S 2008. május 27. 07:35
    „A legnagyobb probléma, hogy a teherhordó úttestet bontják állandóan, mert olcsóbb ésszerű megoldás hiányzik a tárházukból, nemde...”
  • 16. csabazs 2008. május 27. 06:58
    „Kerekes jól elmagyarázott mindent!
    Teljesen hülyének néznek minket, hogy minden maszlagot beveszünk! Méghogy a lakók érdeke!
    Sok mindenre nincs pénz ebben a városban, de herdálni az adófizetők pénzét azt lehet!

    Kedves Nem laikus!
    Nem állok le veled vitatkozni, többet tudhatsz nálam, ha nem vagy laikus! Igen, az ivóvíz és a szennyvízvezetést nem lehet egyszerre csinálni!
    De a többi közművesítéssel össze lehet hangolni/szervezni a munkálatokat, ez nem pénzkérdés!
    Nálunk laikusoknál ezt úgy hívják, hogy spórólás!!!Ki az a hülye aki elöszőr felcsiszoljy, majd lelakkozza a parkettáját és utána áll neki falat festeni!?”
  • 15. Korrrekt 2008. május 27. 00:58
    „....ez a Kerekes A. egy állatkirály, ki mer állni egy ilyen süket magyarázattal:(
    Senki nem tudja megmondani neki, hogy menjen kápálni?
    Nincs neki ismeröse vagy felettese?
    Igaz nem csak neki kelle hasonló munkát végeznie.”
  • 14. Gabesz. 2008. május 26. 21:14
    „Miért nem lehet ásni egy két méter széles árkot?Mindenki rakja bele a motyóját és temessék be!”
  • 13. tompi 2008. május 26. 20:44
    „olcsobb megoldás???????? hogy lehet olcsobb ha mindent szétcsesznek és ezt megismétlik többször?
    a túloldalon az oroszlán kocsma elött ma aszfaltoztak az utca felét, és a másik? szét van törve az egész de ott nem lessz uj aszfalt mert azon a részen nem turtak, szóval az ut fele uj a másik fele meg télen szétmegy teljesen és kezdik a foltozgatást nem lett volna olcsobb megelözni azzal h azt is felszedik és az egészet egybe huzzák????
    De csak akkor a kevessebet tudnának ellopni a kölcségekbőll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
32 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szőlő: Alapos zöldmunkával kiváltható a permetezés

Régió - Az atka és a molylepke támadása már lezajlott a szőlőkben, az elkövetkezendő időszakban a… Tovább olvasom