Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

Halálos baleset a vasúti átjáróban

Sopron - Halálos sérüléssel járó baleset történt kedden kora este a Kőszegi úti vasúti átjáróban, amikor a Sopronból induló, Budapestre tartó intercity vonat elé lépett egy soproni nő.
A helyszínen még életben volt, de kórházba szállítása után az életéért közel két órán keresztül hiába küzdöttek a soproni orvosok. A Kisalföld a baleset helyszínén megtudta, az elsődleges megállapítások szerint működött a fénysorompó és a csapórúd is le volt engedve. A vasúti közlekedés este kilenc óra után állt helyre. A rendőrség szakértők bevonásával megkezdte a baleset körülményeinek tisztázását.

A rendőrség szakértők bevonásával megkezdte a baleset körülményeinek tisztázását.

Helyszínelés: A baleset körülményeit lapzártakor még vizsgálta a rendőrség.
Helyszínelés: A baleset körülményeit lapzártakor még vizsgálta a rendőrség.

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. vasútbarát 2008. augusztus 07. 18:05
    „Hajrá minél több sorompót mert megvédi az életeket ugye? Ennyit ér a sorompó. A Robikán is kb annyira segített volna mint a videón. De ez nem számít szórjuk csak az amúgy is kevés pénzt a félsorompókra a sok hülye állat miatt. Alul/felüljárót miért nem követelünk még? Vagy az majd akkor jön, mikor Farádon a félsorompó ellenére ismét elcsapnak valakit?

    állvasiető: menjél csak nyugodtan ki a vonat elé. A rokonaid meg majd vádolják a vasutat és tripla sorompót követelnek majd. Sok sikert.”
  • 34. támogató 2008. augusztus 02. 14:18
    „csornán is van, és szerencsére egyre több helyen!”
  • 33. Evaa 2008. augusztus 01. 20:16
    „támogató!
    Ez egy-két helyen jól jönne!


    Üdv.: Evaa”
  • 32. támogató 2008. augusztus 01. 15:37
    „még szerencse, hogy egyre több helyen van képrögzítő beredezés az átjárókban... http://www.youtube.com/watch?v=hCG6vDfFd-w”
  • 31. V43 1339 2008. augusztus 01. 11:59
    „22. hozzászólás k.zoli

    Tisztelt k.zoli!

    Csak a tények végett:
    A kőszegi úton történik
    -a Győr-Sopron vasútvonal forgalma
    -a Sopron-Szombathely vasútvonal forgalma
    -a Sopron-Deutschkreutz vasútforgalom
    -a magyar-osztrák teherforgalom
    -és esetenként amikor a rendezőből hosszú vonattal kell tolatni, akkor a rendezői forgalom is
    -végül pedig a mozdonyok közlekedése Sopron-Sopron Rendező között

    Ha ebből sem tiszta, hogy miért van ott vasúti átjáró, akkor -szerény véleményem szerint- várakozni is lehet, ill. "körbemenni".
    (ui. minek megy az ember a Tescoba (reklám helye) vásárolni, amikor tudja, hogy milyen fennforgás szokott ott menni, és ennek ellenére bemegy, majd kifelé anyázik a kasszánál, a vevőszoli pultnál???!!!)

    Üdv!”
  • 30. V43 1339 2008. augusztus 01. 11:51
    „29. hozzászólás zsebibaba44

    Jól beszél, viszont az az autós, aki nem ismeri a KRESZt, és az -pl Ikrény utáni- útátjáróban átszaggat 100-al, vagy akár 70-nel is, annak sok esélye nincs körülnézni! Nem sok az a -lakott területen kívül- 40km/h a vasúti átjáróban, és még akkor sincs sok reakció-ideje az embernek ha megtörténne a "baj"...
    (És még annyit tennék hozzá... Úgy hallottam csak a történést: Fertőszentmiklós állomáson annó-annó a személyvonat kihúzott az átjáróba valami oknál fogva, majd visszatolt (volna), de egy nő 50-nel nekiment az álló személykocsinak, majd a rendőrnek azt mondta: "nem láttam a piros lámpát".... a 3méteres zöld-sárga fal áttetsző volt???)

    ...jómúltkoriban olvastam egy cikket valameik "szennylapban", ahol az volt íródva:
    "csak az autósok lélekjelenlétének (???) köszönhető, hogy nem történt tragikus baleset!"; ugyanis egy kép volt ott miszerint a tehervonat 100-al hajtott át az útátjárón, és a közút felé FEHÉR jelzést adott a fénysorompó! HANGSÚLYOZOM: a mozdonyvezető előzetes értesítés alapján, ha a közút felé "megtévesztő" fehér fényt ad a fénysorompó, akkor legfeljebb 5km/h-val (már 30m-ről) közelítheti meg az útátjárót, és ha szükséges a közút felé elsőbbséget köteles adni... NEM AKKOR, AMIKOR VALAKI ÚGY GONDOLJA, HOGY A VONATNAK LASSÍTANIA KELLENE!!! /állvasiető/
    Vagyis a képből nekem az jön le, hogy a mozdonyvezető nem volt értesíthető a biztosítóberendezés hibájáról...

    Kérdem én, akkor most megint csak a KRESZt tudom előhozni? Mikor lehet ráhajtani a vasúti átjáróra?
    MILYEN LÉLEKJELENLÉTRŐL BESZÉLÜNK, HA AZ ELŐÍRÁSOK ALAPJÁN KELLENE KÖZLEKEDNI, NEM PEDIG ÚGY, HOGY HA VAN LÉLEKJELENLÉTÜNK, AKKOR A VASÚT K@PJ@ BE?????

    Amúgy meg szép napot mindenkinek!”
  • 29. zsebibaba44 2008. augusztus 01. 10:50
    „Kedves állvasiető, bocsi, de te nem vagy teljesen normális!
    Felfogtad amit leírtál???
    Na az ilyen nem normális emberkék miatt van minidg a baj az utakon....
    A farádi vonabaleseteknél is nem arra kellene gyűjteni, hogy sorompót lehessen felszerelni, hanem az embereket kellene elküldeni valami kivizsgálásra, továbbképzésre, hogy végre felfogják, hogy nem ők az istenek, és ne játszák a hőst se a vonattal se más járművel szemben.
    Farádnál se történt volna meg a baleset, ha mindenki betartotta volna a szabályokat. Ami még érthetetlen számomra, Farádnál is, hogy a fenébe nem veszik észre, hogy valami közlekedik a síneken, mert mindkét esetben olyan oldalról történt, ami teljesen belátható szakasz, nem értem, hogy nem veszik észre, hogy ott egyáltalán valami közlekedik. Nem hangyáni nagyságú valamiről van szó, ahhoz elég nagy, hogy a környezetből kitűnjön.”
  • 28. támogató 2008. augusztus 01. 00:36
    „k.zolinak:

    http://www.zolikom.hu/utasitas/f2/f2.zip
    különösen a III. fejezetet a 95-ik oldaltól ajánlom figyelmedbe - ha már a google-t nem használod...
    nem véletlen, hogy ennyire az utasítás elejére került a közút-vasút kereszteződése. mindez a balesetek elkerülése érdekében. a vasúton utasítások vannak (gy.k.: be KELL tartani, vagy életed végéig fizetsz - talán épp a saját életeddel), a közúton meg semmi? aki nem tartja be a szabályokat, megérdemli sorsát. inkább két perccel később érek oda valahova, mint a halálba!?! csak a mozdony 86 tonna. tessék már végre gondolkodni: ez nem talicska, hogy lebököm, és megáll!!!
    ______________________________

    állvasietőnek:

    olvass te is vasúti utasítást és főleg kreszt (nincs mérlegelési jogköröd, ha piros a sorompó, akkor NEM MEHETSZ ÁT), mert amit mondtál, arra egy kedves tanárom csak annyit mondana, hogy "f@sza, fiam, kettes. leülhetsz!"
    a vasúton nincs olyan, hogy "jajj, biztos úr, csak mostazegyszer", ott akár 1 km/h sebességtúllépésért papírt kap az illető. nem az a "f@szagyerek" (copyright a ponyvaregényből), aki minden szabályt és előírást áthág, hanem, aki betart mindent. bár szerintem te azt sem tudod, mennyi idő alatt lehet személygépkocsival eljutni soprontól győrig úgy, hogy mindent betartasz...”
  • 27. V43 1339 2008. július 31. 20:27
    „25. hozzászólás állvasiető

    Kedves hozzászóló! Előre is tudatom veled, hogy az az átjáró, amiben a gázolás történt 60km/h-s, nem a közúton vagyunk, városban -50km/h-, hanem kötött, VÉDETT pályán (már amikor a fénysorompó megvédi a vonatot az autós, ill gyalogos elől). Már korábban is hangsúlyoztam a KRESZ szabályait, és továbbra is csak azt tudom mondani, aki nem is ismeri a KRESZt, fogalma lehetne a vasúti átjáróról!
    Ja! Akármennyire is lakott területen belül, a vonat -mint előzőleg is említették- adott sebességgel közlekedik, és itt kérdezném meg tőled, ha egy vonatnak 700-1200méter a fékútja 100-ról megállásig, és mégtöbb a visszagyorsításra, akkor csak egy ilyen tudatlan személy miatt álljon le a vasút??? Amíg az embernek kb 2 másodperc meggyőződni arról -FEHÉR JELZÉS ESETÉN-, hogy jön-e vonat, addíg kicsit el lehetne gondolkodni, ekkora tömegeket mennyi idő lelassítani/felgyorsítani!

    De mit is idegesítem magam... akit nem érdekelnek az efféle tények, úgyis csak az "ilyen okosságokat" tudja tolni....”
  • 26. Nandesz 2008. július 31. 18:45
    „Kedves állvasiető!

    Te teljesen hülye vagy??? Száguldozó vonatok nincsenek, annyival mennek, amennyi a pályára ott engedélyezve van. Megvannak a szabályok. Van ahol ez 20 km/h, van a hol 160. Minél gyorsabban megy a vonat, annál hamarabb tudsz te továbbhaladni.

    Ha minden átjárónál lelassítana a vonat, mikor érne Pestre, okoska?

    Neked nem kell azon gondolkodni, hogy átmehetsz-e biztonsággal. Ha fehéren villog, szétnézel, ha nem jön, mész, ha pirosan villog megállsz és pont.”
  • 25. állvasiető 2008. július 31. 17:01
    „El kéne azon gondolkodni, hogy a vonattal miért száguldoznak az átjáróknál. Nem csak az autóst kéne szapulni, meghogy lassabban, meg trafipax! Mérjék be a száguldozó vonatokat is, akkor kevesebb lenne az emberhalál a síneken! Ha lassan jönne a vonat, el tudnám dönteni, átmehetek még biztonsággal, vagy nem. Aztán majd az autósok eldöntik, hogy átérnek-e. Ha már túl közel van a vonat, hát megállok és így jártam, de nem kell 10 perceket várni a semmire!”
  • 24. Evaa 2008. július 31. 14:52
    „K. Zoli!
    Ne haragudjon már meg a világ, de tudja/tudod miket mondtál most??
    Kiváncsi lennék ha veled/magával történt volna ugyan ez....és még te/ön is életben lettél/lett volna!
    Elgondolkodott/elgondolkotál volna rajta megérte e átt menni??
    Sajnálom a buta emberekett akik nem számolnak a késésekkel és ha meg arra kerül a sor, hogy éppen az ő seggük van a vonaton akik várakoznak és az ő érdekükben is majd egyszer megáll valaki ott és várakozik!
    A VASÚTNAK INKÁBB ÖRÜLNI KÉNE MINTHOGY SZIDNI!
    Sajnálom ha nem érez senki sem együtt a mozdony vezetővel!
    Ennyit az meber együtt érzésvel!
    Nem tudom neked/magának milyen érzés lenne ha átt menne egy MOZDONY elötted/maga elött.
    mivel VASÚT párti vagyok ezért ismételten védenem kell a vasútat!
    Nekünk neked/megának nem az érdeke pl a teher vonat????
    Abban nekünk is van pénz!
    Sajnálom ennyit arról....”
  • 23. Paragulis 2008. július 31. 14:16
    „Még egy megjegyzést had füzzek az itteni hozzászólásokhoz.
    Van egy jó magyar közmondás:Addig jár a korsó a kutra mig meg...a vizhordólányt.További kommentár nélkül el kell rajta gondolkodni.”
  • 22. k.zoli 2008. július 31. 13:10
    „Kedves hozzászólók!

    Tragikus, ami történt!

    Ennek ellenére elgondolkodtató, hogy az emberek miért mennek át a piroson.
    Főleg a hírhedt Kőszegi úti átjáróban! Ahol gyakorlatilag a 45 évemből 1 évet biztosan eltöltöttem már várakozással (én nem megyek ui. át), míg 3 vonat elmegy 10-15 perc alatt. Ahányszor a városba megyek és jövök haza, 95%, hogy sorompót kapok. Különösen borzasztó iskolaidőben reggel, amikor fél nyolc után a Felsőbükin áll a sor ill. munkaidő után a Csengery és a körforgalom is bedugulhat.
    Ezért sokan átmennek a piroson. Nem arról van szó, hogy nem lehetne megvárni egy vonat elhaladását, még akkor is, ha a legnagyobb forgalom idején mosatják a kocsikat és a vonat ki-be tolat abban az átjáróban, ahol ez a szerencsétlenség történt, de amikor az ember 5-7 percet kénytelen lesni az üres sineket, várva arra a szerencsétlen szerelvényre, hogy menjen már el (legalább az áthaladást követően többnyire rögtön felhúzzák a sorompót), akkor elgondolkodik, hogy bizony átmegy a sineken illegálisan, ahogyan sokan mások is. Sőt az autósok is jól tudják ezt, ezért sokuk amikor már piros a lámpa, de a sorompó még nem mozog, áthajtanak. És mivel duplajóhoz van szerencsénk, ahol egymást váltva húzzák le a sorompókat, az autósok ilyenkor a kettő sorompó közé két sorban állnak. A biciklisek és a gyalogosok is inkább átmennek ezért az üres sineken. Nem értem, hogy nincs erre szabály, a vonat elhaladása előtt mennyivel kell leengedni a sorompókat?
    MÉG SZERENCSE, HOGY MEGKEZDTÉK AZ ALULJÁRÓ MEGÉPÍTÉSÉT!!!

    Ne menjünk át a piroson, örüljünk inkább, hogy van jópár percünk álmodozni arról, mit tennénk, ha politikusok lennénk!

    Zoli”
  • 21. Evaa 2008. július 31. 12:18
    „Állítólag boros üveg volt a nőnél....
    Elgondolkodtató nem?
    Csak az ilyen kimarad a cikkből, nehogy egy kicsit is védve legyen a mozdony vezető!
    Ugyee????”
  • 20. Egy Ember 2008. július 31. 08:25
    „EZ NEM IGAZÁN ILLIK AHHOZ AMIRŐL A CIKK SZÓL - DE SAJNOS ERKÖLCSI VÁLSÁG IS VAN AZ ORSZÁGBAN A TÖBBI VÁLSÁG MELLETT!! - MINDEZT TÜKRÖZI A JELENLEGI KÖZLEKEDÉSI MORÁL IS!!!

    azon, hogy miért van ez, miből ered - lehet gondolkodni - de sokat nem kell!!”
  • 19. fhwn88 2008. július 30. 19:49
    „Én is sokszor járok vonattal Ausztria felé és már többször előfordult, hogy Ausztriában a fiatalok vasúti megállónál ( a sínek között!!!) viccelődnek és várják vonatot miközben nem gondolnak arra, hogy mi történne ha egyszer beakad a lábuk...
    Természetesen én is részvétemet küldöm a családnak.”
  • 18. drHannibalLecter2 2008. július 30. 19:43
    „Mikor az év elején a zéro toleranciát bevezették az ittas vezetésre, azaz akinél az igazoltatásnál a szonda elszíneződik, annak a helyszínen elveszik a jogsiját.......és ez nagyon helyes ez így. Iszik, vagy vezet....3ik megoldás nincs. Németországban a a németek egész este elülnek 2-3 sörön, míg a magyarnak 2 sör után megjön a bátorság rendelnek egy harmadikat, negyediket, és....stb.... utána ment a nyihogás, hogy legalább a papok, meg a borászok kapjanak felmentést e szabály alól..... A papokat a hívek is szállíthatják....
    A szigorúbb szabályok bevezetésével, többek közt az objektív felelősség elvével, csak egyetérteni tudok, mert ezzel egy újabb jogi kiskapu záródott be, mert addig meg lehetett tagadni a vallomástételt arra hivatkozva hogy a járművet egy közeli hozzátartozó vezette.... Ment is a nyihogás elég rendesen.... Tetszettek volna jobban betartani a közlekedés szabályait.......

    Szerintem a szabályok még mindig nem elég szigorúak,személy szerint tovább szigorítanám a következőkkel: -a pontok 10 évig tárolódjanak, ha újabb szabálysértés induljon újra a 10 év
    - gyorshajtás: a megengedett sebességet 25%-al túllépőktől a jogosítvány elvétele a helyszínen........2 évre......nagyobb pénzbüntetések
    - mobilozás: a jogosítvány helyszínen való elvétele 2 évre
    - tiltott helyen való előzés: ugyancsak a jogosítvány elvétele a helyszínen 2 évre
    - jogosítvány nélküli vezetés: 5 év letöltendő börtön
    Mindezek a tételekhez mellékbüntetésként 300ezer forint pénzbírság kiszabása, amíg a bírság nem kerül kifizetésre, addig a gépjárművet lefoglalni. A lefoglalt járművek őrzése napi 5000 forintba kerüljön.
    Baleset okozásáért: a jogsi még a helyszínen ugorjon: ha nincs sérülés 5 év, plusz a vezetői tanfolyam megismétlésére kötelezni, mellékbüntetés: 300ezer ft pénzbírság
    Személyi sérülés: 10 év plusz 2-5 év letöltendő szabadságvesztés, 500ezer forint pénbírság mellékbüntetésként
    Halál okozásáért: minden egyes elvett életért 15 év letöltendő, azonfelül a jogosítvány kerüljön örökre elvételre és ne is szerezhessen újat később.

    A közlekedők döntő többsége egy bunkó paraszt, nem csak az autósok......
    Autós tiltott helyen való előzés, mobilozás, gyorshajtás, elsőbbségi szabályok semmibevétele, irányjelzés elmulasztása (újabban egyre inkább derogál az index használata, ill terjed az első rendszámtáblák szokása, azok akik leszerelik az első rendszámtáblát azoktól a helyszínen elvenni a forgalmit, illetve a jogsit), gyorshajtás, italozás stb...
    De a többi közlekedő sem különb:
    Gyalogos: piros lámpánál való átkelés, mennek amerre épp néznek, de nem látnak, átmenetel 2 50 méterre lévő zebra között félúton, mert derogál neki elmenni 20 métert.....
    Biciklis: utálom a kisérteteket (gyengébbek kedvéért: kivilágítatlan kerékpárosok), irányjelzés elmulasztása stb.....

    Tehergépjárművek, kamionosok: gyorshajtás ....stb
    Motorosok: egykerekezés, esztelen száguldozás.
    A motorosokat nem hiába nevezik két keréken járó szervbanknak.......egyrészt az autósok nem látják őket, másrészt, a legtöbbjük amúgyis tesz a szabályokra,,,,,,,

    AMENNYIBEN KIADJÁK MAGÁNVÁLLALKOZÓKNAK A TRAFFIPAXOZÁST, ÉN AZ ELSŐK KÖZÖTT LESZEK KI KIVÁLTJA.... A HÉT HÉT NAPJÁN FOGOK MÉRNI NAPI 12 ÓRÁBAN......NEM A JUTALÉKÉRT, HANEM HOGY MINNÉL TÖBB EMBER VESZÍTSE EL A JOGOSÍTVÁNYÁT.......”
  • 17. V43 1339 2008. július 30. 19:05
    „10.
    A több vágányú közlekedésről csak annyit, hogy Sopron állomás "másik felén" az esetek túlnyomó részében együtt járnak ki az osztrák ingák (hál´ isten mindig "versenyeznek" és nagyjából egyszerre érnek az átjáróba, DE EZ NEM MINDEN ESETBEN IGAZ!)
    Az pedig, hogy ad-e valaki hangjelzést, vagy sem, arra azt is lehet mondani, hogy "kettőn áll a vásásr"; a mozdonyvezető hiába ad hangjelzést, ha azt más meg sem hallja!
    És végezetül: a KRESZ azt írja elő: A vasúti átjáróra történő ráhaladás előtt biztosan meg kell győződni, hogy vonat nem érkezik, s csak akkor szabad áthaladni, ha az áthaladásnak "akadálya" nincsen... Akinek nincs KRESZ ismerete, annak némi fogalma lehetne, már csak magasságra is milyen "nagy" egy mozdony, nem csak tömegre (jól megtermett tehervonat 1500-2000t; egy személyautó 1t, egy teherautó 24t; csak a viszonyítás végett)
    -ui.: Részvét a családnak-”
  • 16. zsebibaba44 2008. július 30. 19:03
    „Nem értem, hogy nem lehet észrevenni, hogy a jelző berendezés vöröset mutat, és a sorompó lennt van.
    Sokan csak mennek, mint a vakegerek és azt hiszik ők az istenek,(a Volt fesztivál ideje alatt is volt rá eset, hogy ugyanebben az átjáróban zárva volt a sorompó, de egy két emberkét nem érdekelt és csak vonultak át, megkérdeztem tőlük mi van ha jön a vonat és fej nélkül mennek tovább, válaszuk egyszerű volt...és festéket nem tűrő) aztán ha megvan a baj, akkor jöhet a mozdonyvezető szidalmazása, hogy miért nem állt meg időben, csak sokan elfelejtik, hogy egy ekkora géppel lehetetlenség olyan rövid időn belül megállni. De hát persze ilyenkor nem olyan okosak az emberkék.
    Szegény mozdonyvezetőt sajnálom, sajnos az ő helyzetükbe senki nem gondol bele, vajon ő neki milyen érzés lehet, mikor észleli, hogy valamelyik "hős" kiugrik eléje, vagy kocsival kihajtanak eléje, mikor már tudja, hogy reménytelen a helyzet és nem tud megállni, nincs mit tennie, és neki utánna még jópárszor vissza kell ülnie e gépre és vezetnie kell, vajon jó érzésekkel fog visszaülni?”
35 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Öthetes baba maradt árván az osztrák rendőr áldozata után

Brennbergbánya - A kis Balázs alig múlt egy hónapos, békésen szunnyad a kora délutáni napfényben,… Tovább olvasom