Kisalföld logö

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 22°C Még több cikk.

Gyurcsány: A politikusnak el kell viselnie, ha a pokolba kívánják - Interjú

˝A baloldal kultúrája kompromisszumkeresőbb, nálunk nincsenek radikális nyúlványok. Hiányzik az erős szenvedély˝ - mondta Gyurcsány Ferenc portálunknak adott interjújában.

- A soproni pénteki sajtóbeszélgetésen kifejtette: a Fidesz szavazótábora egyharmadával csökkent. Mindez megjelent az MSZP támogatottságában, avagy nőtt a bizonytalanok aránya?

- Képzeljük bele magunkat azok helyzetébe, akik tavaly áprilisban felöltöztek és tele várakozással a Fideszre szavaztak. Egy éve májusban, több mint hárommillióan támogatták a pártot, most az a szám nagyjából 2,2 millió. A csalódottak először bevallják maguknak, majd a feleségüknek, férjüknek: te ember, vagy asszony ezt jól elszúrtuk. A következő lépésük az lesz, hogy nem szavaznak senkire sem. Tele van a hócipőjük az egyik, meg a másik párttal is, inkább bizonytalanok maradnak. Sok időnek kell még eltelnie addig, amíg eldöntik, melyik pártot találják meg maguknak. Kétségtelen, az nem szokványos helyzet, hogy minden második választónak ma nincsen egy olyan pártja, akit szívesen támogatna. Ez egy erős figyelmeztetés nekünk, hiszen a választók jelentős része elégedetlen a politikusokkal.

- Párhuzamot vonva az Ön miniszterelnöksége és a jelenlegi kormány között, kitűnik: a médiatörvény elleni demonstrációt leszámítva nincs jelentősebb tüntetés, sztrájk. Ön szerint mért?

- Nehéz kérdés, de nem akarok úgy tenni, mintha erre kapásból tudnék válaszolni. A jobboldalnak nagyon más a kultúrája, mint a baloldalnak. Az előzőek tele vannak erős szenvedéllyel és indulattal. Majdnem minden városban lehet ismerni azokat a radikális jobboldali figurákat, akik minden megmozdulás közepén ott vannak. Egyébként Sopronban is vannak ilyenek. Ezek az emberek arra képesek, hogy pár száz, ezer, de Budapesten a Kossuth téren tízezer főnek megszervezzenek egy demonstrációt. S ezt tükrözi vissza a nyilvánosság is.

A baloldal kultúrája kompromisszumkeresőbb, nálunk nincsenek radikális nyúlványok. Hiányzik az erős szenvedély. Hozzáteszem, bennem személy szerint sincs. Pedig, ha valaki, akkor én kaptam jónéhány politikai pofont. Ám ha valaki azt kérdezné tőlem, hogy van-e bennem erős indulat a politikai riválisaimmal szemben, akkor azt mondom, hogy nincs. A másik, a jobboldalon nem ezt tapasztalom. Márpedig ahhoz, hogy valaki a tömegekre hasson, ahhoz erős érzelmek kellenek. A jobboldalnak pedig nagyon erős érzelmi kisugárzása van. Hozzáteszem, nemcsak a pozitív, hanem a negatív érzelmi oldalon is.

- Az Ön neve mellett sokan szeretnének számot látni, avagy bizonyos helyre kívánják. Biztosra vehető, hogy ezen interjú hozzászólásiban is lesz ilyen. Nyomasztja?

- Tudni kell, akik kommentelnek, nem képviselik az átlagos véleményt. A politikusnak el kell viselnie, hogy a pokolba kívánják. Máskor pedig istenítik. Be kell vallanom, mindig figyelmeztetem magam. Például, amikor vásárolok, vagy moziba megyek, akkor engem csak olyanok állítanak meg, akik megölelgetnek, az asszonyok megpuszilgatnak és mindenfajta jókat mondanak rólam. Ellenkező tapasztalatom nincs. Nem szabad elhinnem, hogy mindenki ilyen, mert aki nem így gondolkodik, nem is jön oda hozzám. De ez másként is igaz. Arról is tudni kell,vannak, akik mondják: jobban szeretnék ha Gyurcsánynak már száma lenne és nem neve, azaz hogy börtönbe kellene dugni. Ám úgy vélem, nem ilyenek az emberek, többségük végtelenül normális.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. ujidok 2011. március 27. 18:43
    „Bármennyire is vitatkoztok, a múltat nem lehet megváltoztatni, de a jövőt nagyon gyorsan tönkre lehet tenni, és fel lehet élni.
    Arról nem beszélve, hogy bárki bármennyire is fanatikus politikai rajongó, egy dolgot biztosan érez, hogy napról, napra sokkal nehezebb megélni.
    Miért? A válaszok nagyon egyszerűek, és nem csak a múltban kell keresni az okokat.

    Gyurcsány Ferenc pedig sosem kerül börtönbe, ahogyan más politikai vezető sem. Ez lerágott csont...
    Aztán, hogy eltűnik örökre a politikai süllyesztőbe, vagy egy új párttal vissza tér, ez a következő 2-3 év hozadéka lesz majd.
    Kérdés, hogy vajon 2-3 év alatt lehet reális esélye annak, hogy megnövekszik támogatottsága, például azért, mert többen már éhség lázadásokat jósolnak itt és Európában...
    A választók keresik a pártjuk, már most keresik, ezért lehet nagy esélye akár annak is, hogy a szélsőséges pártokban találnak otthonra.
    Lásd: Anno Franciák, Ausztria,”
  • 22. SZILAJ 2011. március 27. 18:03
    „Én is szeretnék már egy " Számot " látni Gyurcsány neve mellett... Hallom Kőhidán is volt...
    Csak nem a celláját rendezgeti már be??? Istenem ! De jó hír is lenne !!!”
  • 21. magasi 2011. március 27. 15:18
    „Kedves 1soproni!

    Egyetértek kgm76 szavaival. Ő is lehet még bukott politikus, de Gyurcsány-féle bukott soha. Az a jellemtelenség ami őt jellemzi az bukott meg. Pl. Eladta és tönkretette az országot. Az energiaszektort is eladta és nyakunkra hozta az éhes külföldieket. (lásd a magyar villamosenergia ára az egyik legmagasabb) Az EU-nak is kiszolgáltatta a népünket. hagyta lerombolni gyárainkat. hagyta adómentesen meggazdagodni a selejtet áruló multikat és lehetetlenné tenni a termelőket, kereskedőinket. Hagyta kivágatni a szőlőket és gyümölcsöseinket, eladott minden értékes telket és középületet, a saját hasznukra, kisöpörte az államkasszát....meddig soroljam még? Ki zárta le Pesten a belvárost március 15-én? Nagyon sok unalmassá gazdagodott ember próbál meg politikai elismerést és hatalmat kivívni, mert már csak ez hiányzik neki, csak a gőg és a hozzá nem értés megakadályozza. Ő a kormányfői időszakát is az Orbán Viktor elleni harcnak áldozta be és közben hagyta elvészni az országot. Tulajdonképpen az MSZP-ben is ezt a feladatot kapta. Még most is hányingert kapok, ha visszagondolok a kettejük tévévitájára az akkori kampányban. Egy szava sem volt igaz. Azóta kiderült.”
  • 20. kgm76 2011. március 27. 13:22
    „Orbán Viktor mikor is "bukott meg"? Ha jól emlékszem, 2002-ben, majd 2006-ban kulturált jogállamokban ismeretlen megtévesztő és erkölcstelen módszerekkel nyerte meg a választást az MSZMP utódpártja. Demokratikus rendszerekben választást elveszíteni még nem tragédia - ajánlom tanulmányozzák pl. a nyugat-európai jogállamok politikatörténetét. Orbán Viktor és pártja politikai választások során vesztett. (A 2006-os morálisan erősen vitatható azoknak, akiknek mond még valamit ez a fogalom: "erkölcs".)
    Ugyanakkor nem bukott olyan morális értelemben, mint Gyurcsány "úr", aki nem csak idehaza, hanem az európai politikai elit szemében is "persona non grata" - bizonyos valótlan állításai miatt. Mit jelent tehát a"bukott politikus" kifejezés?”
  • 19. iux 2011. március 27. 13:22
    „Én ugy gondolom az összes politikai párt legfőbb vezetőit,a jelenlegit és az előzöeket is,le kellene vinni a duna partra,levettetni velük a cipőt,aztán.........
    Mind,egytől-egyig hazaáruló!Az aki önös anyagi érdekek,és hatalmi törekvések miatt hagyja tönk szélére sodródni az országot,az az Én szememben hazaáruló!
    És sajnos nincs kivétel!A narancs sárgák,a vörösök, a Torgyán félék,meg a Horn Gyulák is mind csak a saját pecsenyéjüket sütögették!A rendszerváltás óta,sikerült a volt szocialista blokk legtöbb reménnyel kecsegtető országábol a leg utolsó helyre letornaszni az országunkat!És ebben mindanyian részt vettek!”
  • 18. 1soproni 2011. március 27. 12:36
    „"Talán ha bevezetnénk Magyarországon azt, amit más országokban egyértelmű.... Aki egyszer megbukott, az önként vonuljon ki a politikából."
    Akkor Orbán is?”
  • 17. taktam 2011. március 27. 11:29
    „To 13. ujidok 2011.03.26. 20:11.
    Valószínű, hogy nem olvasott figyelmesen. Ha van kedve hozzá, próbálja értelmezni az olvasottakat... Nincsen az én fejemben zavar, ne reménykedjen. Amit leírtam korrekt, korrekt olvasással értelmezhető. "Magyarországon, a magyar köztársaságban akarunk élni, de libsiszoci-jobbikos labancok nélkül... "Nincsen helye a globalista hiteltőkések, az országot és annak társadalmát/gazdaságát eladósító törekvéseit kiszolgáló labancoknak sem." Megértem önt, ezt magyarul/magyarán írtam le. Talán ezért nem lehet világos/korrekt az ön számára... Nemde? Ne búslakodjon, elég az, ha többség megérti. Vagy, ön szerint a többség mindig butább, mint a "felsőbbrendű/felsőbb-rangú" irracionális, de pénzes kisebbség?”
  • 16. Sagittarius 2011. március 27. 10:51
    „"Gyurcsány: A politikusnak el kell viselnie, ha a pokolba kívánják"

    Ahogy eddig is volt, de továbbra is teljes torzulás, és zűrzavar uralkodik ennek az embernek a fejében!
    Innét üzenem ferikém, NEM elviselni kell, hanem levonnod a konzekvenciát, és végre elmenni oda ahova kívánnak!! Demokráciákban (amit annyira féltetek) ez így működik!! Bukott diák ne akarjon korrepetálni!”
  • 15. magasi 2011. március 27. 10:45
    „Talán ha bevezetnénk Magyarországon azt, amit más országokban egyértelmű.... Aki egyszer megbukott, az önként vonuljon ki a politikából. Nem kellene, hogy még a csapból is ő... pedig így van. Főleg gusztustalan ezzel a:..., hogy ezt még én találtam ki dologgal. Hát miért nem valósította meg? Az tény, hogy aki ekkorát beégett mint ő, más soha többé nem tudja képviselni a jó ízlésű embereket belföldön, és az ország érdekeit külföldön. Akinek összesúgnak a háta mögött.... Akkor meg miért jártatja a száját? Hát mert van pénze megfizetni a médiát... még mindig. Szomorú.”
  • 14. adamvok 2011. március 26. 22:44
    „"Tudni kell, akik kommentelnek, nem képviselik az átlagos véleményt" ezt miert is kell tudni? Vagy honnan is kéne tudni? Kedves Feri, ezt megint elk*rtad.”
  • 13. ujidok 2011. március 26. 20:11
    „11 taktam:
    Magyarországon, a magyar köztársaságban akarunk élni, de libsiszoci-jobbikos labancok nélkül...

    Figyelj a részletekre, mivel a kormány a jövőben az országot hivatalosan Magyarországnak hívják!
    Úgy látom sok a zavar a fejekben...”
  • 12. ujidok 2011. március 26. 20:09
    „10. kgm76

    Februári államháztartás hiány olyan nagy volt, hogy a 12 év alatt nem volt rá példa...
    250milliárdos vésztartalékot már most fel kellett használni.
    4.2% GDP hiányt vár V.Mihály az EU által előírt 3.8% helyett. /ezért voltak reformok, hogy tartható legyen/

    Nem tartható ez biztos, ezért vagy elengedik a hiányt ami Ft romláshoz vezet, és persze növekedő inflációhoz, és lehet, hogy ez végett az EU a pályázati pénzeket is vissza tartsa...
    Ha teljesítik, újabb megszorítások kiigazítások kellenek.
    Ne feledjük, jól ismerték az ország helyzetét, mivel a kormány év elején tartósan és részletesen felül vizsgált mindent.
    Mi ez ha nem megbukott költségvetés formailag?
    Ha valódi bukás, a szó valódi értelmében, akkor megint csak nagyon rossz dolog történnek...
    Szerintem a baj óriási!”
  • 11. taktam 2011. március 26. 18:23
    „To Gyucsány úr.
    Jól ripacsolja a bukott politikus szerepét. Ugyanúgy gyűlöletkelt szít a nem az ön politikáját/halandzsáját kedvelők ellen és össze-vissza hazudozik. Tudja jól, hogy önnek befellegzett; ezért mindent összehord az új alaptörvény tervezet ellen, mert jól tudja, önnek nincs helye egy alkotmányos Magyarországon, akkor sem, ha az köztársaság. Nincsen helye az országot elherdálóknak/szétlopóknak. Nincsen helye a globalista hiteltőke országot és annak társadalmát/gazdaságát eladósító törekvéseit kiszolgáló labancokra sem.
    Egyben igaza van: "Ám úgy vélem, nem ilyenek az emberek, többségük végtelenül normális."
    Ezek után kezdheti védeni az ön libsiszoci demokráciáját/köztársaságát, mehet a pedofil chonbendi-féle külföldi barátaihoz segítséget kérni. Ma már nincsenek szovjet tankok... Magyarországon, a magyar köztársaságban akarunk élni, de libsiszoci-jobbikos labancok nélkül...”
  • 10. kgm76 2011. március 26. 17:37
    „Kedves Ujidok!

    Kijelentését jó lenne tételesen, példákkal igazolni. 3/4 év alatt hogyan jelenthetjük ki, hogy megbukott a kormány gazdaságpolitikája? 8 év balliberális kormányzás kis híján csődbe vitte az országot, de velük kapcsolatban sehol sem hangoztatták ilyen tételesen, hogy "megbuktak". Melyek a bukás főbb okai?”
  • 9. ujidok 2011. március 26. 17:10
    „8. Normál keretek közt, normál gazdaság politikában, reálisan nem is lenne gond.
    Ez a gazdaság politika megbukott, már csak azért is, mert vissza mutogatás van érdemi munka helyett.
    Aztán csodálkoznak amikor mindenki pártól át a szélső jobbhoz.
    Úgy gondolom 4 év múlva reális esély lesz egy szélső kormányra, mivel az emberek elvesztették már a hitüket.”
  • 8. kgm76 2011. március 26. 14:19
    „Kedves Hozzászólók!

    Többször is feltettem már a következő kérdést az elmúlt hetekben, de eddig még egyszer sem kaptam rá megalapozott, korrekt választ.
    Miért van az, hogy ebben az országban ún. "demokráciát", "köztársaságot", "modern államot" mindig csak baloldali - főképpen kommunista identitású utódpártok - építhetnek, és mindannyiszor, ha jobboldali párt kerül kormányra, "fasisztának", "dilettánsnak", "hozzá nem értőnek" titulálják? Miért van az, hogy egy bizonyos állampolgári tömeg csak baloldali kormányzás idején érzi jól magát a bőrében?
    Várom a választ.”
  • 7. nagypityu 2011. március 26. 09:31
    „Na nézzük mit hoz a múlt:
    A BM III/II jelentése 1979. április 12. dátummal. Eszerint a Magyar Nemzeti Bank arbitrage tevékenysége évek óta veszteséges (1978- ban 120 millió dollár a mínusz), és a bank az MSZMP KB-t ez ügyben rendszeresen félreinformálja. A tevékenység irányítója Fekete János MNBelnökhelyettes, akinek a jelentés felrója: utasításba adta, hogy e veszteség-kimutatás sehol nem szerepelhet. Megemlíti továbbá, hogy az MNB hitelfelvételre készül, és két banki ajánlat (egy japán és egy amerikai) közül Fekete a kedvezőtlenebb (az amerikai) előkészítésére adott utasítást.
    http://zalaihirlap.hu/szigoruan_titkos/20110325_boros_imre_ugy#s=rss

    Az IQ görbe bal oldalán ( baloldaliak?) ne olvassák el. Felesleges! A többiek meg gondolkozzanak el azon, miként vannak megvezetve Gyurcsány és Orbán félék által... és mi ezt a süket dumát hallgatjuk évtizedek óta!”
  • 6. 1soproni 2011. március 26. 09:24
    „galamblelkü!
    Ki emelte a TB-t? Ki vitte le az adójóváírás határát?
    De gondolom ezt nem megszorításnak hívják.

    Szilaj!
    Felfoghatnád már végre, hogy nem szimpatizálunk Gyurcsánnyal, de Orbán egy fikarcnyival sem jobb.
    Olyan ír új alkotmányt, aki a régit sem tartja be...”
  • 5. galamblelkü 2011. március 26. 08:59
    „Oh, azok a boldog Gyurcsányi szép napok és a Bajnai.Ki is emelte az ÁFÁ-t 20-ról 25%-ra?”
  • 4. ujidok 2011. március 25. 20:52
    „Szokták mondani egyik kutya másik eb.
    Talán ideje lenne már reálisan látni...”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Soproni Fidesz: Semmi sem változott

˝A Gyurcsány-korszak megtestesíti mindazt, amit a választók 2010 tavaszán egyértelműen… Tovább olvasom