Kisalföld logö

2016. 09. 24. szombat - Gellért, Mercédesz 10°C | 21°C

GYSEV: Újabb milliárdos beruházást készítenek elő

2015 végére fejeződhetnek be a Rajka–Hegyeshalom–Csorna–Porpác vasútvonal teljes villamosítása és a központi forgalomirányítás kiépítése.

2015 végére fejeződhetnek be a Rajka–Hegyeshalom–Csorna–Porpác vasútvonal teljes villamosítása és a központi forgalomirányítás kiépítése - áll a GYSEV stratégiai fejlesztési vezetője, Pál László által jegyzett előterjesztésben, amelyet pénteken tárgyal a Győr-Moson-Sopron megyei Önkormányzat közgyűlése.

A projekt előkészítési szakaszban van, a becsült költsége megközelíti a 12 milliárd forintot - közli az anyagban Pál László, aki szintén kiemelt feladatként jelöli meg a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonal rekonstrukcióját, amelynek része a villamosítás és néhány jelentősebb állomás részleges átépítése. Mindennek tervezett költsége 8,4 milliárd forint.

Ide sorolja a Szombathely-Kőszeg szakasz, mint elővárosi vasútvonal fejlesztését, ezen belül Kőszegen egy új intermodális csomópont építését.
Lendvay Péter, a cég személyszállítási üzletágának vezetője tavaly októberben, az MTI-nek beszélt arról, hogy a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) tavaszra készíti el koncepcióját a 2011 őszén átvett vonalak integrációjára, hogy pontosan milyen fejlesztésekkel és átalakításokkal valósítja meg azt.

A rendszert mindenképpen modernizálni kell, hiszen csupán a Szombathely-Porpác és a Hegyeshalom-Rajka vonal villamosított, ami az átvett hálózat hosszának alig hetede. Emellett a források függvényében korszerűsíteni kívánják a személyszállításban résztvevő állomásokat is - jegyezte meg akkor.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium néhány hónappal korábban született döntése értelmében az addigi, 223 kilométernyi pályaszakaszához további 214 kilométernyit vett át a MÁV-tól a vasúttársaság üzemeltetésre. Így a már kezelésében lévő Sopron-Győr és a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalak mellett a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác, a Szombathely-Porpác, a Szombathely-Kőszeg, a Szombathely-Zalaszentiván és a Körmend-Zalalövő vonalszakaszok is a GYSEV-hez kerülnek.

Olvasóink írták

  • 6. urbaniastapista 2012. április 16. 22:55
    „#5. Igazad van, de a mindenkori pártunk és kormányunk zsebeit előbb megtalálják a gumikerekesek. Az EU nagy segítség, meg jó szándékú ugyan, hogy a vasutat preferálná, de ez nálunk úgy jön le, hogy a simicska lett a legnagyobb vasútépítő.
    Talán egyszer leszünk majd normális ország is.”
  • 5. Stweart 2012. április 16. 21:55
    „Titkon remélem előbb-utóbb rárakják az észak-déli vonalra a 86-oson végigvonuló kamionhordát! Mehetnek akkor Krakkótól Velencéig! Érthetetlen, hogy mire várnak még?! Nincs érv ami ellene szólna!”
  • 4. nága 2012. április 16. 19:12
    „Igenis jó hír, hogy fejlődik a vasút Nyugat-Dunántúlon. Keleten biztos örülnének neki.”
  • 3. Pistike 2012. április 16. 18:19
    „"2015 végére fejeződhetnek be a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác vasútvonal... ...és a központi forgalomirányítás kiépítése"

    Ez aztán a "jó" hír. Egy csomó ember feleslegessé válik...”
  • 2. urbaniastapista 2012. április 16. 15:51
    „#1
    Minek? Vasutasok nem járnak busszal, más meg nemigen utazik arrafelé.”
  • 1. miro132 2012. április 16. 15:27
    „Nagyon jó hir!

    Csornán egy új megállót kellene építeni a Soproni úti átjárónál. Közvetlen busz csatlakozás és a városközpont is közelebb lenne.

    m”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hamarosan új igazgatója lehet a soproni színháznak

Mégsem vár őszig a Soproni Petőfi Színház vezetőjének kinevezésével a teátrumot működtető Pro Kultúra Sopron Kft. Tovább olvasom