Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

GYSEV: tavaszra készül az új vonalak fejlesztési koncepciója

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) tavaszra készíti el koncepcióját az október elején átvett vonalak integrációjára, hogy pontosan milyen fejlesztésekkel és átalakításokkal valósítja meg azt - mondta Lendvay Péter, a személyszállítási üzletág vezetője az MTI érdeklődésére.

A rendszert mindenképpen modernizálni kell, hiszen csupán a Szombathely-Porpác és a Hegyeshalom-Rajka vonal villamosított, ami az átvett hálózat hosszának alig hetede. Emellett a források függvényében korszerűsíteni kívánják a személyszállításban résztvevő állomásokat is - jegyezte meg.

A GYSEV az ezeken a vonalakon most közlekedő BZ-mot motorvonatokat saját beszerzésű, használt, de sokkal kényelmesebb és jobb menettulajdonságokkal rendelkező motorvonatokkal váltja fel. Ezek a most itt közlekedő szerelvényeknél jobban gyorsíthatóak és lassíthatóak, valamint a végállomáson való fordulásuk is kevesebb időt vesz igénybe, mindez rövidít majd a menetidőkön – magyarázta Lendvay Péter. Hozzátette: a Csornán és Győrön át Budapestet Szombathellyel összekötő IC-szolgáltatást viszont a MÁV-tól bérelt szerelvényekkel teljesítik, de tervezik saját – értelemszerűen zöld-sárga – vonatok beszerzését és üzembe állítását is.

Az átvett vonalakon közlekedő gördülő állományt nem vették át, az itt dolgozó munkatársak zömét viszont igen; vannak, akik MÁV-alkalmazásban akartak maradni, vagy nem vállalták, hogy otthonuktól a korábbinál valamivel messzebb kelljen dolgozni - közölte Lendvay Péter.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium néhány hónappal ezelőtt született döntése értelmében a jelenlegi, 223 kilométernyi pályaszakaszához további 214 kilométernyit vesz át a MÁV-tól a vasúttársaság üzemeltetésre. Így a már kezelésében lévő Sopron-Győr és a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalak mellett a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác, a Szombathely-Porpác, a Szombathely-Kőszeg, a Szombathely-Zalaszentiván és a Körmend-Zalalövő vonalszakaszok is a GYSEV-hez kerülnek.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint a GYSEV a tervek szerint a vasútvonalak átvétele után uniós és hazai forrásokból korszerűsíti a vonalakat. A Vasúti Infrastruktúra fejlesztési csomag 2015-ig tartó első üteme: a Hegyeshalom-(Mosonszolnok)-Csorna-Porpác-Szombathely és a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonalak villamosítása. A teljes korszerűsítés a 2014-2020 közötti időszakban fejeződhet be.

Olvasóink írták

  • 9. vlajos43@gmail.com 2011. október 17. 17:29
    „Uraim, abban azért egyezzünk meg, hogy talán valami GySEV és osztrák érdek is lehet az ügylet mögött. A beruházások jelentős részét majd az EU lenyeli. Nem kell aggódni.”
  • 8. zoltee 2011. október 17. 00:24
    „Éljen!!! Már nagyon ideje volt! Bárcsak az egész Nyugat-Dunántúlt átvenné, és mondjuk a Hodos-Zalaegerszeg-Zalaszentiván-Ukk-Boba és a Zalaszentiván-Rédics is GySEV vonal lenne, sőőőt: egy Zalaszentiván-Rédics-Lendva szlovén összeköttetés. De szép is lenne! :)”
  • 7. miracle 2011. október 15. 20:11
    „"Nem értem mi a gondod?!"
    Hogy mi? Hogy volt egy vasúttársaság, aki semmit nem tudott (akart) kezdeni vele, erre odadöntik az egész trutymót a GYSEV-nek, hogy oldja meg. Hogy ez esetleg azzal jár, hogy belerokkan a GYSEV az nem számít.”
  • 6. Kuvasz 2011. október 15. 13:28
    „Kedves Miracle!

    Felújítani csak azt lehet, ami meg van. Ha nem veszi át a GySEV, még csak remény sem lenne arra, hogy abból lesz valami. Nem értem mi a gondod?! A szentgotthárdi vonal is elkészült, ez is el fog készülni, de ameddig nem kerül a GySEV birtokon belülre, nem tud vele mit kezdeni. Ezt hidd el!”
  • 5. miracle 2011. október 14. 19:11
    „téboly83
    Az lehet, de én nem a tényleges pályázásról beszélek, hanem arról, hogy AMIVEL pályázni akarnak, annak már az átvétel napján kész kellett volna lennie. Ahogy pl a motorkocsiknak is ott kéne már lenniük. Egyelőre ugyanis csak telnek az értékes napok és ugyanolyan veszteségesen működik ott minden, mind előtte, mivel egyelőre SEMMI nem változott az épületeken lobogó zászlók színén kívül. Sőt alighanem még a decembertől érvényes menetrend is nagyrészt olyan lesz, amit a MÁV talált ki.
    Az ember azt gondolná, hogy egy átvételnek van valami előzetes célja, nem pedig úgy megy, hogy vegyük át, aztán majd megnézzük mit lehet ezzel kezdeni, aztán ha semmi értelmeset, akkor így jártunk.”
  • 4. téboy83 2011. október 14. 17:52
    „mirade:azért hogy fejleszteni tudjanak át kelet venni a vonalakat csak utána lehet pályázni fejlesztésre,Mávnak pedig nem állt módjában fejleszteni!egyáltalán, olyan szakaszra nem lehetséges pályázni ami nem Gysevé!!”
  • 3. miracle 2011. október 14. 14:52
    „Már csak az a kérdés, hogy minek kellett addig átvenni amíg:
    - nincsenek hozzá még eszközök, motorkocsik, kocsik
    - nincs még kész fejlesztési koncepció legalább fél évig
    - nem biztos, hogy lesz minderre pénz?
    A leggyönyörűbb példa a Körmend-Zalalövő. Vonatforgalom nincs rajta, ez a MÁV-nak is ment volna késések nélkül...viszont nyilván viszi a pénzt. Például úgy, hogy szétlopják, vagy őrizni kellene stb.
    Mert egyelőre csak szívja a pénzt, és ha nem sikerül sürgősen 1-2 éven belül rengeteg pénzt szerezni rá és felújítani az összes átvett vonalat, akkor kivérezteti a GYSEV-et.”
  • 2. SzImike 2011. október 14. 14:48
    „Gratulálok!”
  • 1. Kuvasz 2011. október 14. 13:52
    „Gratulálok. Lesz munkátok.
    Sok sikert kívánok.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Utcát söpör a soproni költő

Tölgyesi Géza elismert tagja a város irodalmi életének. 60 éves koráig önálló kötetet szeretne… Tovább olvasom