Kisalföld logö

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 16°C | 26°C Még több cikk.

GYSEV: gyorsabb, biztonságosabb, kényelmesebb utazás

Végéhez ért a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítése - jelentették be csütörtökön.

Márciusban forgalomba állt a negyedik új FLIRT motorvonat, ezzel lezárult a GYSEV Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonalának teljes megújulása.

A soproni projektzáró rendezvényen elhangzott: a 110 kilométer hosszban, teljesen felújított vasúti pálya jelentősen hozzájárulhat a térség gazdasági fejlődéséhez és nagymértékben javítja a közösségi közlekedés feltételeit. A mintegy 50 milliárd forintos beruházás európai uniós támogatással valósult meg.

Gyorsabb, biztonságosabb és kényelmesebb lett az utazás a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonalon annak a fejlesztésnek a sikeres befejezésével, amelybe a GYSEV még 2009 szeptemberében kezdett bele. A vasútfejlesztés során lezajlott a Szombathely–Szentgotthárd vonal teljes rekonstrukciója, valamint megtörtént a Sopron–Szombathely vonal korábban elkezdett rekonstrukciós munkáinak befejezése.

Emellett a már villamosított és korszerű biztosítóberendezéssel felszerelt Sopron–Szombathely vonalszakaszhoz hasonlóan a Szombathely–Szentgotthárd közötti vonalszakaszt is villamosították, és ide is korszerű biztosítóberendezéseket telepítettek. A 110 kilométer hosszúságú vasútpálya felújítása következtében így az elérhető pályasebesség 120 km/órára emelkedett.

Az utazóközönség komfortját mindezek mellett a fejlesztés részeként vásárolt négy új FLIRT motorvonat forgalomba állítása javítja. A GYSEV állomásain és megállóhelyein megemelt, 55 cm-es peronokat alakítottak ki, így az utasok közvetlenül léphetnek be az a 211 ülőhellyel rendelkező motorvonatokba.

A projekt összköltsége 49,8 milliárd forint volt, amelyből mintegy 42,3 milliárd forint az Európai Unió támogatása. Ez volt egyébként az első olyan vasúti projekt a 2007–2013 közötti időszakban, amelyet az Európai Unió támogatásra érdemesnek ítélt. A vasútfejlesztés részeként javultak a teherfuvarozás feltételei – megnőtt a tengelyterhelés – és nem mellékesen az egész vonalszakaszon csökkent a zaj és a környezetterhelés.

A projekt előnyös változásokat hozott a régió két meghatározó városa közúti közlekedésében is: Szombathelyen elkészült a Csaba utcai felüljáró, ill. gyalogos és kerékpáros aluljáró. Sopronban pedig a Kőszegi útnál épült közúti-, valamint gyalogos és kerékpáros aluljáró.

„Példaértékű, ahogy a vasúttársaság folyamatosan javítja szolgáltatásait, mint ahogy az is, hogy a GYSEV milyen sikeresen használja fel az uniós források által kínált lehetőségeket. Nagyot léptünk előre a beruházás lezárásával a nyugat-dunántúli vasúti közlekedésben" – mondta a zárórendezvényen Firtl Mátyás, Sopron és térsége országgyűlési képviselője, az Országgyűlés Európai ügyek bizottságának alelnöke.

„Hatalmas munka volt elvégezni az 50 milliárd forintos beruházást, amely az elmúlt évek egyik legjelentősebb vasúti beruházása volt a térségben. A statisztika azt mutatja, hogy az utazóközönség is értékeli a fejlesztéseket: 2010 és 2013 között több mint 23 százalékkal emelkedett az utasok száma a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd szakaszon" – mondta a projekt kapcsán Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Baleset a 85-ösön: kamion és autó ütközött a hegykői leágazónál - fotó

A személykocsi az ütközés után az árokba hajtott, a benne utazók megsérültek. Félpályás útzár a… Tovább olvasom