Kisalföld logö

2017. 12. 15. péntek - Valér 4°C | 8°C Még több cikk.

GYSEV: gördülékeny volt a pályavasút-átvétel

Nagyobb zökkenők nélkül sikerült átvennie a GYSEV-nek a hónap elején a MÁV-tól átkerült pályavasutakat - közölte egy szerdai soproni szaktanácskozáson Dávid Ilona, a társaság elnök-vezérigazgatója.

Dávid Ilona, a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) elnök-vezérigazgatója a konferencián köszöntőjében hangoztatta: a két vasúttársaság nem egymással van versenyben, hanem az egyéni közlekedéssel.

Az elnök-vezérigazgató arról számolt be, hogy nagyobb zökkenők nélkül sikerült átvennie a GYSEV-nek a hónap elején a MÁV-tól átkerült pályavasutakat.

Elmondta azt is, hogy a meglévő három mellé hét Jenbacher motorkocsit vásároltak, amelyek menettulajdonságai és a kényelmi szempontok alapján is jobbak azoknál a szerelvényeknél, amelyek eddig jártak ezeken a vonalakon. Alkalmasak a 120 kilométeres tempóra, több utast tudnak szállítani, jobban gyorsulnak, intenzívebb és csendesebben fékeznek. Nagyobb súlyuk miatt pedig baleset esetén biztosabb pályatartásuk - sorolta Dávid Ilona.

Szólt arról is: az új vonalakon is közlekednek majd az ÖBB-től vásárolt Schlieren vagonok. Az új szakaszon igénybe veszik a MÁV-Trakció szolgáltatásait; cserébe a GYSEV a mostaninál több vontatást vállal a másik társaság IC-vonatainál.

A vasút térnyerésére van szükség, ehhez pedig vonzóvá kell tenni ezt a szállítási formát - hangoztatta a tanácskozáson a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Szarvas Ferenc a rendezvényen hangoztatta: a második világháború vége óta vesztő pozícióban volt vasút: ezen kell most fordítani. Példaként említette, hogy Magyarországon harminc év alatt a vasúti személyszállítás volumene a felére, az áruszállításé a harmadára esett.

Álláspontja szerint érdemi intézkedésekre van szükség, amelyek a vasút felé terelik a megrendelőket, legyen szó útdíjról, vagy annak a - Nyugat-Európában már működő - rendszernek valamiféle átvételéről, amely szerint bizonyos árukat egy meghatározott távolságon túl csak sínen lehet szállítani.

Rámutatott: árban is fel kell vennie a versenyt az egyéni közlekedéssel a vasútnak; ma egy ember egy irányba utazása nagyjából annyiba kerül autóval, mint vasúton. Ha ez az arány két embernél lenne egyező, akkor az "jóval erősebb késztetést jelentene", hogy többen válasszák a kötött pályás közlekedést.

A szolgáltatás színvonalának emelésére is szükség volna. Ha nem is nyugat-európai,de ne is balkáni állapotok uralkodjanak a vasútállomásokon - fogalmazott -, amelyeknek döntő többsége ma ebből a szempontból "a józanul elvárható szint alatt teljesít".
Lényeges elemként említette a gördülő állomány megújítását is, hozzátéve, egy konszolidált közlekedési társaság már részben vagy egészben piaci alapokon is fejleszthet ezen a területen. Megjegyezte: egy 30-40 éves élettartamú eszköz beszerzéséhez nemigen lehet piaci finanszírozót találni.

Hangsúlyozta: az ötven éves élettartamú síneket és negyven évig szolgáló gördülőállományt kezelő cég komoly működési tartalékokat tudna feltárni, ha előre tervezhetne.

Olvasóink írták

  • 1. józanparaszt 2011. október 13. 21:03
    „"árban is fel kell vennie a versenyt az egyéni közlekedéssel a vasútnak; ma egy ember egy irányba utazása nagyjából annyiba kerül autóval, mint vasúton."
    Sopron-Bp IC-vel oda-vissza 9000.-, idö: egyirányban 2:44 ó (Keletiig, késés nélkül) közben olvashatok, netezhetek, vagy bambulhatok
    kocsival: kb.500km, 7l/100km 35x400,-=14000,- (ha öszintén számolunk: 500*40.-=20000.-) + dugó/parkolási költség a fövárosban, valamint küzdés az országutak titánjaival.
    persze van amikor kell az autó, de én ha tehetem a vonat mellett döntök,”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vitéz lett ifj. Vessző István

A magyarság érdekében végzett munkásságnak elismeréséül a Kárpát-medencei Vitézi Rendtől vitézi… Tovább olvasom