Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 7°C

GySEV: elmaradt egyeztetés

A GySEV hosszú távú vasút-korszerűsítési és fejlesztési tervei alaposan átrajzolhatják régiónk – középpontjában Sopron – gazdasági fejlődését, arculatát. A várossal azonban eddig senki sem egyeztetett – tudtuk meg Kuslits Tibor főépítésztől.
Sopron érdekelt a vasútfejlesztésben.
Az elképzeléseket a közelmúltban ismertette a vasúttársaság vezetése, amelyről a Kisalföld is beszámolt (Álom a föld alatti vasút – április 29). A hét–tizenöt év alatt megvalósuló koncepció „kulcsvárosa" Sopron, hiszen a Bécsből induló fejlesztés itt fordul keleti, illetve déli irányba. A város személy- és teherpályaudvara eddig is a GySEV legfontosabb csomópontja volt.
A tervek szerint Sopron belterületén háromvágányú pályaszakaszt (2,2 kilométer) építenek, külön szintű kereszteződésekkel, a lakóterületek környezetében átfogó zaj- és rezgésvédelmi berendezésekkel.

A három vágány Kópházáig „futna", innen válna szét Győr (kétvágányú) és Szombathely (egyvágányú) felé. Átalakítják a személypályaudvar előterét, valamint személygépkocsi- és gyalogos aluljárót is építenek. A tájékoztatón jelen voltak a polgármesteri hivatal munkatársai is, akik nem kis meglepetéssel hallották, hogy földalatti parkolóházat is elképzeltek a tervezők a pályaudvar előtti téren.
A nagyszabású tervkoncepció – amelynek csak egy része a Sopront is érintő fejlesztés – megvalósítása bekapcsolná a GySEV-et a nagy európai vasúthálózatokba, másrészt pedig valóban új lendületet adhatna a térség gazdasági fejlődésének. Optimális esetben – nemzeti és uniós források felhasználásával – valósul meg a projekt.

Kuslits Tibor, Sopron főépítésze is részt vett az említett tanácskozáson.
– Meglepődtem a látottakon és hallottakon, mert a várossal senki sem egyeztetett – jegyezte meg a főépítész. – A koncepció – jelenlegi állapotban – költségbecslésre elegendő. A részletes műszaki tervek és annak különböző variációi ezután kerülhetnek kidolgozásra. Sopron természetesen érdekelt a vasút fejlesztésében, különösen akkor, ha ezzel együtt más problémáit is megoldhatja. Mondok konkrét példát. Előbb-utóbb szükséges lesz egy gyűjtőút kialakítása a vasúttal párhuzamosan. Abban az esetben, ha a vasúti pályákat a megfelelő mélységre lesüllyesztik, akkor – felette – műszakilag megoldható lenne az említett út kialakítása, kisebb költséggel, mintha külön építenénk utat és vasutat. Ez azonban csak egy példa az egyeztetés szükségességére, de mondhattam volna az állomás előtti mélygarázst is, amelyre nagy szükség lenne. Az említettektől függetlenül is elkerülhetetlen a várossal való megállapodás.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Támadtak a szurkolók

A fiatal rendőr gerincsérülést, egy segíteni akaró férfi szilánkos lábszár- csonttörést szenvedett a… Tovább olvasom