Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Föld alá kerülhet a vasút

Sopron közlekedésének (egyik) legnagyobb problémája, hogy a vasút kettészeli a várost.
Sopron a GySEV fejlesztései révén nemzetközi vasúti csomóponttá vált. A jelentős forgalomból a városra nehezedő nyomás enyhítésére, alapvető változtatásokra eddig nem volt lehetőség. A várost kettészelő vasútvonal részben új nyomvonalra helyezésével, egyes szakaszainak föld alá vezetésével nemcsak a város kettéosztottsága szűnne meg, hanem csökkenne a zaj- és rezgéshatás, új, értékes területeket nyerne a város és zavartalanabbá válna a közúti forgalom is. Az úgynevezett Magyarország–Ausztria Interreg pályázat keretében most lehetőség nyílik tanulmánytervek készítésére, amennyiben sikeres lesz az önkormányzat pályázata.

A jelenlegi elképzelések szerint az új GySEV-vonal kétvágányú nyomon érkezik majd Ausztriából. Az új vonal az elképzelések szerint a határ után délre tartva a volt Déli pályaudvar előtt érné el a mostani bécsújhelyi (Wiener Neustadt) vonalat.

Az új pálya miatt mintegy 3,5 kilométer hosszú új vasútvonalat kell(ene) megépíteni magyar területen, így felszámolható lenne a jelenlegi nyomvonal, s jelentős lakóterületek szabadulnak meg a rezgés- és zajhatástól. Az együtt haladó három vágányt a határtól a Terv utcáig lesüllyesztenék, ezért át kell építeni az Ágfalvi út és a bécsújhelyi vágány különszintű kereszteződését. A mélyvezetés miatt a Déli pályaudvar iparvágányait megszüntetik, cserébe értékes területek szabadulnak fel. A három vágány egy közös alagútban érné el a személyi pályaudvart. Ez azt is jelenti, hogy a javítóműhelyeket, kocsimosót máshová kell telepíteni. Itt ugyancsak újabb területek szabadulnának fel.

A mélyvezetéssel megszűnne a Terv utcai, a Kossuth utcai, a Batsányi utcai, valamint a Kőszegi úti szintbeli kereszteződés.
A fejlesztés során megoldható a győri vonal jelenlegi kijáratának megszüntetése is, úgy, hogy a szombathelyi, valamint a sopronkeresztúri (Deutschkreutz) vonalakkal együtt jusson ki a városból és Kópháza után egy új átkötéssel Fertőboznál csatlakozzon vissza az eredeti nyomvonalhoz. A rendező pályaudvar áttelepítése is szükségessé válik, helyére költözhetnek a személyi pályaudvar kiszolgáló részlegei.
A tanulmánytervek elkészítésére 30 millió forintot lehet nyerni, amelyhez szükséges az ötszázaléknyi önerő.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Aranyérem a Soproninak

Ismét aranyéremmel tüntette ki a Soproni sört az Európai Unió Nemzetközi Minősítő Intézete. Tovább olvasom