Kisalföld logö

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -3°C | 3°C Még több cikk.

Fertőrákos: terv van, elkerülőút nincs

Fertőrákos vezetése napirenden tartja a tóhoz vezető elkerülőút, illetve a belterületi kerékpárút megépítését.
A Fertő tóra igyekezve, aki egyszer is haladt gépkocsival Fertőrákoson a Fő utcán, tisztában lehet a szűk keresztmetszetű út balesetveszélyességével. Nemcsak a szembejövő járműforgalom, hanem a kerékpárosok nagy száma is megannyi veszélyforrást rejt magában, miközben a gyalogosok arra panaszkodnak, nehéz az átkelés, legfőképpen a turistaidény alatt.

– Az önkormányzat már több mint fél évtizeddel ezelőtt megterveztette és engedélyeztette azt az elkerülőutat, amely megoldást jelentene égető problémánkra. Sajnos idén sem lett belőle semmi, de nem adjuk föl: folyamatosan keressük azokat a kis önrészű pályázati lehetőségeket, amelyek segítségével finanszírozhatóvá válna a beruházás – fogalmazott Palkovits János, Fertőrákos polgármestere. – Elképzelésünk szerint az elkerülőút a falu elejétől – a kőfejtőtől – Virágosmajorig haladna, majd a szennyvíztisztítónál csatlakozna a Fertő tóig vezető úthoz.
Mindössze 2,7 kilométeres szakaszt kellene létrehoznunk, mégis: mivel nemzeti parkról és világörökségi területről van szó, a költségek meghaladnák a 450 millió forintot, 2000. évi árak mellett.

– Ügyelni kellene például arra, hogy a védett vízbázis miatt semmi ne szivároghasson a talajba, s még a portalanított út poráról is gondoskodást ír elő a hatóság porfogó palánk építésének kötelezettségével. Hosszan sorolhatnám a környezetvédelmi előírások szigorúságát, amely igen megdrágítja a beruházást, olyannyira, hogy egyedül képtelenek vagyunk a finanszírozásra. Az évek során sajnos nem nyílt pályázati forrás ilyen jellegű feladataink megoldására: le is járt az építési engedély időtartama. Mindez akár milliós nagyságrendű pluszköltséget jelent számunkra. További rossz hír, hogy minden egyes évvel – már csak az infláció miatt is – még többe fog kerülni az elkerülőszakasz.

A polgármester a falu másik nagy tervéről, a belterületi kerékpárútról is szólt: – Amennyiben sikerrel járnánk a falun áthaladó főút tehermentesítésében, úgy az anyagiak függvényében azonnal hozzáláthatnánk a bicikliút kiépítéséhez. Azonban itt is számos olyan műszaki jellegű gonddal kellene szembenéznünk, amely útkorrekciókat, járdaépítést, csapadékvízárok lefedését igényelné. A két kilométeres kerékpárút költsége mindezek miatt elérné a 620 millió forintot. Pályázati lehetőségek nélkül esélyünk sincs ennek realizálására...

Csökkenő idegenforgalom

Fertőrákoson az idegenforgalom a tavalyinál is gyengébb évet zár. Fél évtizede csökken az önkormányzat idegenforgalmi adóból származó bevétele. A 2006-os évre egymillió forintot irányzott elő a büdzsé, a teljesítés közel százezer forinttal elmarad a tervezettől. Az ebből az adóból származó összegeket a faluvezetés visszaforgatja a turizmus népszerűsítésére, a helyi látnivalók és üdülések propagálására, kiadványok megjelentetésére, s internetes honlapra.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sopron a drága benzinkutak városa

Az a gyanútlan soproni autós, aki jobbára a városban tankol, talán észre sem veszi, hogy literenként akár 10–12 forinttal is többet fizet – például a 95-ös benzinért –, mintha az ország más városában töltené fel üzemanyaggal gépkocsiját. A tények szerint Sopronban akármelyik benzinkutat keresi fel, ugyanannyiért számolják a 95-ös literét, tehát nincs igazi konkurencia a nagy forgalmazók között, legalábbis a városon belül. Tovább olvasom