Kisalföld logö

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 2°C Még több cikk.

Fél évre lezárják a soproni Kőszegi úti átjárót

Március 19-től szeptember végéig lezárják a Kőszegi úti átjárót az autósok elől, csak a gyalogosok közlekedhetnek erre fél éven át.

Csak a gyalogosok használhatják az épülő Kőszegi úti aluljárót a munkálatok márciusi újrakezdését követően. A járművek, így a menetrend szerinti autóbuszok is más útvonalon járnak majd. Decemberben álltak le az építkezéssel, mindaddig gördülékenyen, a vasúti és közúti közlekedés biztosítása mellett folyt a munka a Kőszegi úton, ahol a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítése részeként aluljáró épül.

Kétszáznál is többen dolgoznak a beruházáson, melynek keretében összességében három vasúti híd, egy közúti híd, két gyalogos-kerékpáros híd és három gyalogos-kerékpáros aluljáró épül meg 2012 végére.

– A Kőszegi útnak a Hőközpont utca és a Felsőbüki Nagy Pál utca közötti szakaszán zajló építkezésen a hátralévő cölöptámfal- és útépítési munkák csak a közúti forgalom teljes lezárásával végezhetők el, ezért van szükség a korlátozásra – tudatta a GYSEV Zrt. és a kivitelezést végző konzorcium.

A Sopron–Harka között közlekedő buszt, valamint a 12, 12A, 11M helyi járatokat is érinti a változás. A Kisalföld Volán Zrt.-től szerettük volna megtudni, merre járnak majd ezek a buszok, de a városházán még nem hagyták jóvá a javaslataikat. Kuslics Balázs, a városháza sajtószóvivője lapunknak elmondta: minden szempontot figyelembe véve megvizsgálják a forgalomtechnikai tervet, s ezt követően hozzák meg a döntésüket. Azt azonban már most tudni lehet, hogy alternatív útvonalként a Győri út–Csengery utca–Batsányi utca–József Attila utca–Lövér körút–Egeredi út–Harkai út, illetve a Csatkai utca–Frankenburg utcai aluljáró–Béke út–József Attila utca–Lövér körút–Egeredi út–Harkai út útvonalak jöhetnek szóba. Ebből látszik, hogy a várost átszelő Csengery utcán, illetve a Batsányi utca térségében komoly fennakadásokra lehet számítani, hiszen ezen szakaszon csúcsidőben jelenleg is nagy a torlódás.

Az Európai Unió Kohéziós Alapjából finanszírozott, 48,6 milliárd forintba kerülő, a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítésének utolsó elemeként megépülő soproni vasúti-közúti csomópontnak 2010. szeptember 28-án tették le az alapkövét. A közműkiváltási munkák készültsége kilencvenszázalékos, a gáz- és távhővezetékek, az elektromos, távközlési és ivóvízhálózatok kiváltása elkészült.

Tavaly megépült mindhárom új vasúti híd (harkai vonal, rendezői vonal, győri vonal) és teljesen átépítették a győri vasútvonalszakaszt is, ezen a régi rend szerint haladnak a vonatok. Elkészült a Győr–Sopron vasútvonal alatti aluljáró, a két gyalogos-kerékpáros híd, valamint a Csengery úti körforgalomig a gyalog- és kerékpárút.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. pulci 2012. március 05. 23:39
    „Az egyetlen elkerülő út szerintem a Csepel utcáról a rendezői pu. előtt a Lidl mellé mehetne de akkor mindenképp körforgalom is járna hozzá és így nem lenne olcsó mulatság de erre előbb kellett volna gondolni és eredeti tervbe bevenni most késő erről ábrándozni bár én is megtettem :)”
  • 26. Kukac40 2012. március 05. 19:48
    „17. Alpokalja Már hogy a fenébe ne lehetne összekötni? A rendező mögött simán el lehetne vezetni az utat, a szombathelyi keresztezése pedig nem téma. Sőtt nem feltétlen tennék szintbeli kereszteződést, elvégre egy jelentős szintkülönbséget kell leküzdeni. Teljesen jó lenne a szeméttelep környékén becsatlakozni. Onnan szállítják a szemetet tovább. Nem kell a városba visszavezetni a forgalmat. Ha meg már van út lehet mellé ipart telepíteni és a városból minden olyan vállalkozást kitenni, ami szennyez, vagy túl hangos.”
  • 25. józanparaszt 2012. március 05. 18:29
    „így legalább minden Voltos gyalog mehet le a Teccsóba gumicsimmát venni...:))”
  • 24. poháralátét 2012. március 05. 15:11
    „23: de én becsületesen anyázok a kocsiba ;)
    mert kívülről sokszor a szervezettség teljes hiánya látszik (még ha nem is az)”
  • 23. Alpokalja 2012. március 05. 12:24
    „22:
    Mindennek van oka!
    Azért húzzák le a sorompót az el sem indult vonatnak, mert amíg nincs lent, addig szabad jelző sincs. Szerkezeti összefüggés ennyi. Aztán sorompó lent, jelző kint, Mari néni meg fut a vonatra a cekkerrel. Ja, észrevették, megvárja, akkor már kényelmesen lehet sétálni. Egy ilyenből simán összejön 4-5 perc!
    Olyan is van, hogy lecsukják a sorompót, mert egy szerelvényt állítanak be valamelyik vágányra és az épp csak elfér a váltó és a sorompó között. Biztonsági okokból lecsukják a sorompót, mert ha 150-200-250 tonnával mégsem sikerül centizni, csak méterezni, akkor ott áll az átjáróban a gyalogos/autós nyakán. Lehet, hogy nem megy el odáig. Ilyenkor a mozdonyvezető szokott szólni rádión, hogy fel lehet venni a sorompót. Meg olyankor is, amikor a toronyból nem látni, hogy ott áll a mentő, de a mozdonyról igen.
    Kívülről a legkönnyebb kritizálni. Belülről nézve mindennek logikus oka van. De hát ebben az országban mindenki a másik dolgához ért jobban, csak a sajátját nem bírja senki becsülettel elvégezni.”
  • 22. poháralátét 2012. március 05. 10:26
    „Alpokalja: azt nem lehet kimagyarázni, hogy miért húzzák le annak a vonatnak a sorompót ami még el se indult az állomásról.. olyannal is találkoztam, hogy lehúzták egy pár percre, aztán vonat híján inkább mégis felhúzták, vagy csak egyszerűen 5 percet kellett várni rá

    valószínű, hogy a buszok se tudnak majd reggelente közlekedni a városban ..legalább nem télen kell gyalogolni”
  • 21. botman 2012. március 05. 09:58
    „kiváncsi leszek...az fix h durva világ lesz reggelente...

    a csengerynek nincs alternatív útvonala”
  • 20. Winkoo 2012. március 05. 09:45
    „Ha a városban valami építkezés van akkor nem lenne ekkora fenn akadás ha a sok diákot nem autóval vinnék iskolába!!!! A tömegközlekedésben sem lenne ekkora fenn akadás és késés. A városnak a legnagyobb gondja az hogy az emberek 75% még a szomszédba is autóval megy.”
  • 19. Pistike 2012. március 04. 17:03
    „18. 1soproni

    A Terv utcánál csak áthaladnak a vonatok, a Kőszegi útnál áthaladnak a vonatok, plusz tolatnak is.”
  • 18. 1soproni 2012. március 04. 11:26
    „Alpokalja 2012.03.03. 20:33
    Én csak azt látom, hogy pl a Terv utcában max 1 perc telik el a sorompó leengedésétől a vonat keresztülhaladásáig, majd szinte egyből indul is felfelé a sorompó.
    Ez a Kőszegi útnál általában 3-5 perc.”
  • 17. Alpokalja 2012. március 04. 09:42
    „A harkai utat a Huncargo-tól indulva nem lehet összekötni. Sopron felől ott van a szombathelyi vasútvonal, majd a rendező pályaudvar 16 vágánya majd pedig a konténer terminál 8 vágánya. 25 vágányt keresztezni hülyeség. Sopron kiérve Harka felé ott van még a szemétlerakó is. Az első reális lehetőség kb. a "lila tehéntől" a Gida patakhoz lenne. Már rég nem a város közigazgatási területéről beszélünk...”
  • 16. Kukac40 2012. március 04. 07:38
    „Ha gondolkodó városvezetésünk lenne ez nem okozna gondot. Két utat kellene megépítetteni. Az egyik a harkai utat köti össze a 84-es úttal a Huncargo környékén, amásik a pláza mögött a somfalvival. Mind két utat megépíthetnék soproni vállalkozók, így még jót is tennének a kis cégekkel. Dehát amiből nekik nincs pénz, abból soha nem lesz semmi.”
  • 15. Alpokalja 2012. március 03. 20:33
    „8:
    A forgalmi helyzetet ismerni kellene? A vasútét is. Bár kívülálló számára nem feltűnő, de a Lidl és a Kőszeg út között van még egy vasútvonal! Nevezetesen a Győri úti felüljáró után ágazik el a rendező pályaudvar felé az összekötő vágány.

    9 és 10:
    Sorompó kezelés ügyében kéretik felkeresni a Nemzeti Közlekedési Hatóság nevű gittegyletet, hogy gondolják újra a vonatkozó szabályozást.”
  • 14. calcio 2012. március 03. 18:43
    „legjobb lett volna az é-ny elkerült megépíteni,hogy a sok kamion ne a városon keresztül pöfékeljen végig.persze ehhez a gysev-nek semmi köze”
  • 13. Tonxy 2012. március 03. 18:40
    „8: szerintem van? Mert ugye akkor úgy csinálták volna meg:)”
  • 12. petry 2012. március 03. 17:39
    „A lakossági fórumon azt mondták, ezt a tervet fogadta el az EU, tehát ez lesz megépítve és kész. Hiába lehetett volna a Győri útra kivinni a forgalmat, az a vonat már elment.”
  • 11. redrum 2012. március 03. 17:38
    „A városnak meg kéne egy közlekedési szakember, mert botrányos ami van. Különösen a zöldhullám tetszik a Várkeren, + a Lidl lámpa. Zseniális.”
  • 10. redrum 2012. március 03. 17:28
    „Az aluljáró kérdést egyszerűen rövidre lehetett volna zárni. Úgy mint máshol. Ha jön az a tetves vonat lehúzzák a sorompót, ha elmegy fölhúzzák. Nem ám összevárni 3-4 vonatot, meg 10 perccel korábban lehúzni. Milliárdokat lehetett volna spórolni.”
  • 9. poháralátét 2012. március 03. 17:07
    „nagyon jó, most akkor fél évig reggel és délután egy nagy halom álló autókupaccá fog változni a város

    ezt az egészet megspórolhattuk volna ha ezeken az ominózus vasúti átkelőkön nem tartanák lent indokolatlanul hosszú ideig a sorompókat
    akkora probléma lett volna úgy megoldani hogy akkor legyen leengedve a sorompó ha ott a vonat? ha erre a munkára külön csoportot kellett volna alkalmazni akkor se került volna 48,6 milliárdba”
  • 8. Kuvasz 2012. március 03. 15:55
    „Jó lesz, de még jobb lett volna, ha nem a Csengery utcai, egyébként is túlterhelt - körforgalomba vezetnék be, hanem a vasútvonal mellett ki vitték volna közvetlenül a Győri útra. Ezzel a Lidl-lámpa gond is megoldódna, vagy kisebb lenne.
    Na persze ehhez gondolkodni és a forgalmi helyzetet ismerni kellene.
    Van ilyen a város vezetésében?”
27 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hegykő az utazás kiállításon

Hegykő immáron évről évre részt vesz a turisztikai szakma egyik legnagyobb hazai seregszemléjén, a… Tovább olvasom