Kisalföld logö

2017. 11. 22. szerda - Cecília 4°C | 11°C Még több cikk.

Fejleszti vasútvonalát a GYSEV

Sopron - Elkészült és a vállalati szakmai zsűri megvalósításra alkalmasnak találta azt a fejlesztési projektet, amelynek keretében a GYSEV korszerűsíti a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasúti vonalat. A 35+7 milliárd forintos beruházás 2010-re valósulhat meg.
– A GYSEV alig több mint egy éve vette át a MÁV-tól a Szombathely–Körmend–Szentgotthárd vasútvonalat, de a személy- és teherfuvarozás modernizálása érdekében időközben már el is készítettük annak átfogó korszerűsítési programját. A vállalati szakmai zsűrizés megtörtént, ez az év a finanszírozás előkészítéséről szól – fogalmazott dr. Székely Csaba, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója, aki kifejtette: a nagyszabású, 35 milliárd forintos projekt – és a mellette megvalósuló két, soproni és szombathelyi vasúti aluljáró hétmilliárdos beruházása – uniós forrásokból jöhet létre.

Az EU közlekedéspolitikája amúgy is messzemenően támogatja a környezetbarát vasúti vonalak fejlesztését, a pályázati önrészt pedig a vasúttársaság tulajdonosa, a magyar és az osztrák állam biztosítja.

Dr. Székely Csaba: Az előkészületek után a projekt megvalósítása a 2009–2010-es években várható. Fotó: Magasi Dávid

– A Sopron–Szombathely hatvankét kilométeres, illetve Szombathely–Körmend–Szentgotthárd ötvennégy kilométeres szakaszára osztott program műszaki tartalma igazodik az unió által támasztott követelményekhez – folytatta a vezérigazgató. – Így például a vasúti pálya- és biztosítóberendezések korszerűsítése, az állomások meghosszabbítása és a Szombathely–Szentgotthárd közötti villamosítás révén nemcsak az utazósebesség növekedhet százhúsz kilométeres tempóra, hanem a tehervonatok szerelvényhosszát is az EU-szabványhoz méretezhetjük, ami hétszázötven métert jelent. A modernizálás a járműparkot is érintené. Mindezek a közlekedés gyorsításában, környezetbaráttá válásában és a hatékonyságban játszanak nagy szerepet. Összegzésként: a felújított és modernizált pályákon gyakorlatilag mindenfajta típusú mozdony, személy- és tehervagon közlekedhet.

Dr. Székely Csaba vezérigazgató hozzátette: az előkészületek után a projekt megvalósítása a 2009–2010-es években várható.

Olvasóink írták

  • 2. bm 2008. január 21. 15:38
    „Amint ez meg lessz, az osszes osztrak aru (nemcsak Kelet-Eurobaba es Azsiaba) de delre is, Olaszorszagba Sopronon keresztul megy majd...mindannyian elvezni fogjuk az ejjel-nappal meno nehez tehervonatokat!!!

    A Gyesev remelhetoleg a soproni palyaudvart is ledozerolja es ujat epit hellette, mert ilyen ronda keves van a Dunan-Tulon!!!”
  • 1. amazingabor 2008. január 18. 09:58
    „A GySEV mintha elfelejtené a Győr-Sopron vonalat..Azt nem kéne fejleszteni? Vagy ez a vonal nem esik egybe a fő szállítási útvonalakkal? Gyanítom nem...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A többség aláírta az új szerződést

Sopron–Budapest - Kedden lejárt a gondolkodási idő, hogy aláírják vagy sem az új szerződésüket… Tovább olvasom