Kisalföld logö

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 14°C | 27°C Még több cikk.

Fejleszteni kell az észak-déli közlekedési folyosókat - Fórum Sopronban

Az Európai Unió nem akar kevesebb pénzt adni közlekedésfejlesztésre, csak újra akarja osztani a lapokat - mondta Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára.

Az utóbbi két évtizedben sokat javultak térségünkben a kelet-nyugati közlekedési lehetőségek, az észak-déliek azonban ennél jóval kevésbé fejlődtek - hangoztatta Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára az Európai Unió által 2,8 millió euróval támogatott South-East Transport Axis (SETA) nemzetközi projekt magyarországi fórumán.

Schváb Zoltán elmondta: ˝nyílt titok˝, hogy a 2014-ben kezdődő uniós finanszírozási időszakban a mainál kisebb súllyal esik a latba a kohéziós politika, márpedig Magyarországon zömében ebből finanszírozzák a közlekedésfejlesztést. Ezért is kell felkészülni új projektekkel erre a finanszírozási időszakra - tette hozzá. ˝

Összességében az Európai Unió nem akar kevesebb pénzt adni közlekedésfejlesztésre, csak újra akarja osztani a lapokat - jegyezte meg a helyettes államtitkár, hozzátéve, a projektalapú támogatás a kontinens nyugati felén induló, nagyobb értékű fejlesztéseknek kedvezhet. Ugyanakkor lehet támogatást nyerni intermodális közlekedést lehetővé tévő, "zöld" folyosókkal - tette hozzá.

Dávid Ilona, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója az eseményen arról beszélt: újabb és újabb - például a MÁV-tól átvett, modernizációra szoruló vonalakat érintő - fejlesztésekkel azt kívánják elérni, hogy a társaság a Nyugat-Dunántúlon valódi alternatívát kínáljon a közúti fuvarozással szemben.

A térség közlekedési helyzetét bemutató előadásában Keserű Imre, a Közlekedéstudományi Intézet munkatársa arról beszélt: Nyugat-Magyarország tranzit vasúti forgalmának jelentős hányadát a Szlovákia, illetve Horvátország és Szlovénia között szállított áruk adják, az egyébként intenzív olasz-lengyel forgalom csekélyebb része fut itt. Eközben a vasúti személyforgalom alig huszada lépi át a megyehatárt, amiben az is szerepet játszhat, hogy magyarországi és ausztriai célpontok között gyakran két-három átszállással lehet közlekedni, akkor is lassan.

A szakember megjegyezte: intermodális modellek kialakításával, valamint megyei közlekedési szövetségek létrehozásával lehetne javítani a közlekedési helyzeten, aminek része, hogy egyes városokban közelebb kellene költöztetni egymáshoz a vasútállomást és a buszpályaudvart.

Munkatársa, Szele András egy 2007-es forgalomszámlálás eredménye alapján arról beszélt: a térség fő nemzetközi közúti szállítási folyosóján, a Rajkától Rédicsig futó 86-os úton az északról induló áruk fele Lengyelországból, 28 százaléka Szlovákiából, tizede Csehországból indul, míg a déli útvonalon érkező áruk fele Olaszországból, kétötöde Szlovéniából, közel tizede Horvátországból indul.

Olvasóink írták

  • 2. nága 2011. november 05. 18:11
    „Sopronban is jó lenne megoldani a buszpályaudvarnak /helyinek és távolságinak/ a GYSEV-pályaudvar közelébe helyezését, pl. a GYSEV síneken túli, jelenleg kihasználatlan területének a felhasználásával, s ehhez EU-s pályázaton való részvétellel.”
  • 1. petry 2011. november 05. 13:02
    „"egyes városokban közelebb kellene költöztetni egymáshoz a vasútállomást és a buszpályaudvart. "

    Gondolom a buszpályaudvarok fognak kiköltözni...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fertőd: Vásároljanak helyben és nyerjenek!

Nyereményakcióval buzdítja Fertőd önkormányzata és negyvennél több helyi vállalkozó a környékbeli… Tovább olvasom