Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

Előkészületben az aluljáró-építés

Sopron - Javában zajlik a Kőszegi úti aluljáró megvalósításának az előkészítése. A tervek szerint a kivitelezők 2011-re már végezhetnek is a munkával.
– Egy komplett vasúti fejlesztés részeként épül meg a Kőszegi úti aluljáró. Az ugyanis a GYSEV Zrt. által koordinált Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal modernizációs programjában kapott helyet – nyilatkozta lapunknak dr. Székely Csaba, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója. – Ezért ha a Kőszegi úti aluljáróról beszélünk, akkor az egész fejlesztési projektről kell beszélni, amelynek fontos eleme az ütemterv.

A városháza aulájában már megtekinthető a Kőszegi úti aluljáró makettje. Az építés jövőre kezdődhet.
A városháza aulájában már megtekinthető a Kőszegi úti aluljáró makettje. Az építés jövőre kezdődhet.


Az idei a tervezésnek, a támogatási kérelem benyújtásának, a döntés és a finanszírozás megszerzésének az éve, 2009–2010 pedig a kivitelezésé. A magyar kormánynak a nyáron adtuk be a támogatási kérelmet a vasútvonal felújítására és a hozzá kapcsolódó soproni aluljáró, valamint a szombathelyi felüljáró építésére. A kabinet döntését követően kerülhetnek a pályázatok hivatalosan Brüsszelbe, és reményeink szerint a jövő év elején meg is születhet róluk a bizottsági jóváhagyás. Ez esetben a kivitelezés 2011-ben be is fejeződhet.

A teljes összeg eléri az 50 milliárd forintot, amelyből a soproni aluljáró valamivel több mint 2,5 milliárd forintot tesz ki. A 200 millió eurós költségvetésből amellett, hogy a fejlesztés után garantáljuk a vasútpályán a 120 kilométer per órás sebességet és a 22,5 tonnás tengelyterhelést, a peronokat megemeljük 55 centiméter magasra. Ezen túlmenően több helyen megnyújtjuk az állomási pályákat is, hogy keresztezhessék egymást az uniós szabványnak megfelelő hosszúságú, 750 méteres vonatok.

A kivitelezés elengedhetetlen része, hogy a GYSEV birtokában legyen az építési engedélynek és a kiviteli terveknek. Az ütemtervben foglaltaknak megfelelően a fejlesztés gazdájaként a GYSEV már megkapta az építési engedélyt, amely hamarosan jogerőre emelkedik. A projekttel javítunk a régió környezetvédelmi helyzetén is. Így a GYSEV a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vonal modernizálásával az EU közlekedéspolitikai és környezetvédelmi céljait valósítja meg egyszerre – zárta dr. Székely Csaba vezérigazgató.

Olvasóink írták

  • 14. e=mc2 2008. október 15. 09:02
    „Milyen jó, hogy még el sem indult a projekt, elvi szinten folyik a művelet, sok szefós már arról értekezik, hogy ki mennyi pénzt fog lenyúlni... Ha itt tartunk, nyúljanak, közel vannak a tűzhöz, na és? Mi legalább annyit nyerünk vele, hogy nem kell naponta minimum 2x10 percet a sorompónál állni, de látom ez senkinek nem jutott még az eszébe sajnos!”
  • 13. miracle 2008. október 08. 20:35
    „Esetleg azért aluljáró, mert akkor elég 3-4 m magassági difi, felüljáró esetében meg ugye minimum a 7-8 m kell felsővezeték miatt +arra még extra ez-az 1-2 m magasságban . Na melyik esetben lesz nagyobb a közút meredeksége? Vagy ha a lejtést esetleg kb ugyanakkorára terveznék 2* akkora kivezető ív kéne. Felüljáró esetén talán még a körforgalomig se lenne rendesen "lefuttatható" az út. (Mert bár a Sopron-Szombathely vonalról beszélünk de a Sopron-Győr vonal alatt is átmegy, elég a makettra nézni)
    Sok okos...”
  • 12. Feri1 2008. október 08. 12:31
    „Szerintem felüljárót domboldalba nem igazán érdemes csinálni. Csak akkor tudnám elképzeln, ha a vasútat be tudnák süllyeszteni valamennyire.”
  • 11. stef 2008. október 08. 08:31
    „Ha a körforgóból jövünk inkább az aluljáró adja magát.. nemtom a felüljáró szebb-e, olcsóbb-e. az tuti, h lehetne ezt olcsóbban is, de valakik, akik egy lapát földet nem tesznek majd odébb, milliomosok lesznek a projektböl! sajnos Mo-n élünk”
  • 10. ebm 2008. október 07. 21:03
    „Ez SZUPER!!!! Csak gratulálni tudok!!! ÖKRÖK,... ásssssatok csak!!!”
  • 9. G.I 2008. október 07. 19:53
    „Ahova nem kell, ott hídat építünk. Ahova híd kéne, lukat ásunk!
    Ezek vagyunk "mi" magyarok. Néha már ég a pofám.”
  • 8. soproni 2008. október 07. 19:04
    „5ren. Nem sokat értek az útépítésekhez,de az első gondolatom nekem is az volt,hogy miért nem felüljáró?”
  • 7. dezsőke 2008. október 07. 17:45
    „Ez jó, csak annyi vele a baj, hogyha már kész lenne, akkor is késő lenne.”
  • 6. Didi 2008. október 06. 22:23
    „Addig adjátok át, mig a bilibe vagytok!Ha nem lesz kész, a mélygarázs sorsára fog jutni! Megérdemelnétek! Csak a város pénzét sajnálnám!”
  • 5. ren 2008. október 06. 20:32
    „oda nem aluljáró kell . fölüljáró, ahhoz nem kell ásni :-)”
  • 4. Intel 2008. október 06. 16:16
    „Gratula! Ezt vártuk!”
  • 3. mindigatutit 2008. október 06. 13:47
    „2011?muahahahaaa”
  • 2. imotep 2008. október 06. 11:23
    „Biztos lesz gond belőle, de ki kell bírni, mert ezt meg kell csinálni, kell az az aluljáró oda.. Ha 2011-ig megcsinálják, az sem sok idő.. annyira..!”
  • 1. Káosz! 2008. október 06. 11:03
    „Lesz gond belőle bőven, a harkaiak a a Felsőlővér területén lakók a Batsányi utcai állandóan lezárt vasúti átjárót és a Ady Ende utccai nyíitott átjárót vehetik majd csak igénybe. A forgalmat főleg reggeli munkakezdéskor és a délutáni munkabefejezéskor felül kellene vizsgálni. A Csengery utca nem fogja bírni azet a megnövekedett forfalmat.A lámpák megfogáják a forgalmat.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A rendőrség cserélne

Sopron - Sopron önkormányzatával tárgyal a rendőrség arról, hogy a Táncsics utcai volt… Tovább olvasom