Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 4°C

Egyelőre nem csökken a távhő díja

A csütörtöki közgyűlésen a képviselők nem döntöttek a távhő árának csökkentéséről. A parkolásról szóló rendeletet viszont visszavonták.

13.58.: Véget ért a közgyűlés.

13.50.: A képviselők először elfogadták Abdai Géza alpolgármester módosító indítványát, majd Mágel Ágost módosító indítványát is megszavazták, s végül az MSZP előterjesztéséről nem szavaztak, ugyanis azt már Abdai Géza esetében megtették.

13.46: Havas András szerint az MSZP javaslata körülbelül annyit jelent, mintha azt szavaznák meg, hogy holnap is keljen fel a nap.

13.35.: Rádonyi László azt mondja, a javaslat elfogadásához egyszerű többség kell, azaz Fidesz szavazata is szükséges ehhez. Azaz ez nem csupán az MSZP sikere lesz, hanem a sajtótájékoztatókon azt is mondják el, hogy a kormány milyen mértékű elvonásokat vezetett be.

Dr. Pesti László a következő közleményt küldte szerkesztőségünkbe:

1.: Ma 2009 09 25-én a szerződés hivatalos okiratok hiányában még nincs felbontva.
2: A labornak nincsen jelenleg 35 alkalmazottja, hanem 27+1(Gyed), mellyel eddig is kifogástalanul és reklamáció nélkül láttuk el a laborfeladatokat mögöttünk egy országos hálozattal , melynek része a központi immunkémiai és mikrobiológiai labor is a kis mintaszámú és hosszú átfutású vizsgálatok méretgazdaságos elvégzésére.
3.: A Futurelab nem tervezte a munkatársak elbocsátását, ez nem felel meg a valóságnak.
4.: A kórház nem fogja tudni a Futurelabnál olcsóbban üzemeltetni a labort szigetüzemben sem rövid távon, sem hosszú távon, mert a mindent egy helyben ma már egy túlhaladott és a tulajdonos számára igen költséges model.
5. 2006. december 18-án vettem át a cég vezetését, az ez előtti időszakra vonatkozó megjegyzéseire most nem áll módomban reagálni.

Budapest 2009 09 25 10:00
Üdvözlettel
dr Pesti László
FutureLab Kft
ügyvezető igazgató



Zombori István (Fidesz) örül Mágel Ágost indítványának. Az MSZP javaslatából azt érezte ki, hogy nincs meg a városvezetésben a bizalom. Azaz azt hitték, hogy a város nem tudja számba venni a lehetőségeket, és csökkenés esetén kiszámolni az árakat. Ezen a szinten ez már politikamentes dolog. Nonszensz, azt gondolni, hogy akik ezzel foglalkoznak, nem akarták a csökkentést.

Kóczán Zoltán, szerint végéhez közeledik a vita. Szerinte a Fidesz észrevette, hogy az előterjesztés jól jön az MSZP-nek, ezért ők is szeretnének részesedni a sikerből.  Ügyes húzásnak tartja Mágel lépését, mert ezáltal ők is részesei a javaslatnak. Mint fogalmazott van egy előterjesztés, amellyel úgy tűnik mindenki egyetért. Konszenzus van, de mégis elszórakoztak másfél órát.

Abdai Géza, szerint arról van szó, hogy miként lehet javítani a panelban élők helyzetét.  

13.30.: Mágel Ágos javaslattal él: küldjenek levelet a magyar kormánynak, amelyben kérik, hogy 2010-ben, a lakossági gáz ár támogatás 80 milliárdról ne csökkenjen 30 milliárdra.

Biczi László elmondja, ha csökken a távhő ára, akkor az MSZP frakció támogatja Mágel képviselő javaslatát.

Balogh Judit (Fidesz), gázfogyasztóként és lakótelepi képviselőként örül, hogy csökken a gáz ára. Szerinte ez csupán átmenti lesz, de akkor is örvendetes. Kikéri magának, hogy bárki azt gondolja, hogy egy ilyen gázár csökkenés következményei nem látszódnának meg a távhő árában, anélkül, hogy az MSZP javaslatot nyújtott volna be. Ez sanda gyanúsítgatás, és a politikai demagógia kategóriába tartozik.

13.20.: Abdai Géza alpolgármestert illeti a szót, aki módosítást kér a javaslatban. A módosító indítvány része az MSZP frakció által készített táblázat, és a Sopron Holding Zrt. számai is szerepelnek.

13.13.: Rádonyi László hozzászól: támogatja, hogy kezdődjön el a munka, azaz mihamarabb derülj ki a távhő új díja, és az jelenjen meg a fogyasztói árakban. Véleménye szerint lakossági gáz az ipari gáz ára között különbség van.

13.12.: Mágel Ágost szerint okafogyott az előterjesztés, hiszen a Sopron Holnig az októberi közgyűlésre kidolgozza az új árakat.

13.11.: Mint kiderül, a nem rendeletről van szó, csupán egy javaslatról, amely elfogadása esetén felkérik az illetékes szolgáltatót, hogy dolgozza ki csökkentést. És azt érvényesítsék a fogyasztói árakban.

12.53.: Mágel Ágost (Fidesz), azt kérdezi, hogy a távhő hődíja milyen tényezőkből áll össze, a gáz árának csökkentése érvényesíthető-e a lakosság felé?

A SopronHolding Zrt. vezérigazgatója Komornoki László válaszol. Elmondja, a törvény szerint október elsejét követően 30 plusz 15 napos áll rendelkezésre, hogy változtassanak a távhő árain. Egyelőre nem tudni, hogy október elsejétől milyen árakon kapják a beszállítóktól a gázt. Sok dolog hiányzik ahhoz, hogy tisztán lássanak. A távhő díjában a gáz ára 65 százalékot képvisel.

Hruby József szerint nincs idő a várakozásra, hiszen időhúzás esetén még karácsonykor is a régi árat fizetik a fogyasztók.

Rádonyi László kérdezi, a tervezett ár csökkentés az ipari fogyasztókra is érvényes-e? Mert nem biztos, hogy a távhő szolgáltatója lakossági áron kapja a gázt.

Komornoki László: A holding készült a módosításra. Amint világos képet kapnak, visszamenőleg érvényesíteni fogják a díjcsökkentést. Tudni kell, Sopronban két szolgáltató is ad hőmennyiséget, és nehéz megegyezni a vállalkozásokkal. Ez is nehezíti a megegyezést.

 

12.52.: A pénzügyi bizottság sem fogadta el a javaslatot – számolt be Hruby József elnök.

12.50.: A gazdasági bizottság nem támogatta a távhő díjának csökkentését – ezt Rádonyi László elnök jelentette be.

12. 47.: Hruby József szóbeli indoklást kért, elmondja, az előterjesztésük azt szolgálja, hogy rövid időn belül, november elsejétől lépjen életbe a határozat. Azaz csökkenjen tíz százalékkal a távhő ára.

12.43.: Folytatódik a közgyűlés.

12.32.: És akkor a távhő díjról. Az MSZP frakció sürgősségi indítványt adott be. A gáz ára ugyanis 10 százalékkal csökken, ezért véleményük szerint indokolt, ha ez a távhő díjában is meglátszik. Rádonyi László öt perc szünetet kért.

12.30.: A fertőrákosi barlangszínház felújítási pályázata van soron. A regionális fejlesztési tanács döntése értelmében a kormány elé került a fertőrákosi barlangszínház pályázata. A kormánydöntés további feltétele, hogy az önkormányzat nyilatkozzon arról, hogy a beruházással létrejövő kapacitásokat, szolgáltatásokat a projekt befejezését követő 10. év végéig fenntartja és üzemelteti, az esetleges veszteségeket finanszírozza. Az elkészült Megvalósíthatósági Tanulmány szerint a pénzügyi bevételek várhatóan – az üzemeltetés első (2012) évét kivéve – meghaladják a karbantartási és üzemeltetési költségeket, a 2017-ben tervezett pótlási költséget (155 millió forint) leszámítva.

A beruházás mintegy 1,1 milliárd forintba kerül, a támogatás pedig egymilliárd forint. A képviselők támogatták az előterjesztést.

 

12.28.: Lezárták a vitát. Az utolsó előtti napirendi pont következik.

11.41.: Tájékoztató az első féléves költségvetésről. Biczi László (MSZP): a helyi adóbevételek miként alakultak? Kérdezi, még azt is, hogy az Áttörés című szoborcsoport kialakításának költségeire várható-e még plusz bevétel? Lehet-e tudni, hogy a kötvénypénzből mennyi pénz jutott fejlesztésre? Ha nem kap rá választ, azt is tudomásul veszi.

Varga Gyulában több kérdés is megfogalmazódott, de csupán egyet említ: éspdeig, választ kért a tómalmi üdülőtelek vásárlásával kapcsolatban.

Nagy István, irodavezető válaszol: 1,3 milliárd forint helyi adó folyt be szeptemberig, az adófizetők teljesítették a kötelezettségeiket.

Dobos József jegyző: egy miniszteri üdülőről van szó, a tómalmi telek az önkormányzaté, de az épület nem. 8 millió forintért vásárolták meg az ingatlant. Van egy másik telek, ahol fordított a helyzet, és hasonló módon rendezik a tulajdoni viszonyokat.

A szobor kérdésre Brummer Krisztián adta meg a választ: 80 ezer eurós támogatást kaptak eddig.

Hruby József (MSZP): mekkora az önkormányzat teljes hitel és kötvény állománya?

Nagy István elmondta, június végi állapot szerint 14 milliárd forint az adósság, 3 milliárd forint a fel nem használt kötvény.

11.39.: Idézet a következő napirendi pontból: A jelenleg előkészítés alatt álló pályázat a Kőműves köz 4. alatti épület részleges bontására és 4 csoportszobás, 40 férőhellyel rendelkező bölcsőde épület kivitelezésére irányul, becsült értéke bruttó 90 millió forint, a támogatás maximális mértéke 80 millió forint, így a vállalt önrész 10 millió forint. Az önkormányzatnak a pályázat minél előbbi benyújtása érdekében az önrészről és a benyújtásáról döntést kell hoznia.

 Erre a képviselők megadták az áldást, a javaslatot elfogadták.

 

11.18.:  A város részvétele a belterületi vízrendezés című pályázaton – a napirendi pont. A terv az, hogy a Rák patak Frankenburg út – Hajnal tér közti szakaszának rendbetétele. Erre a munkára jogerős építési engedéllyel rendelkezik a kapuvári vízi társulat, ám a kivitelezéshez nincs 170 millió forintja. Kóczán Zoltán kérdez ismét: a kapuvári víztársulattal kötelező-e együtt működni, hiszen számos feladat a társulat hatáskörébe tartozik. Teremtsenek versenyhelyzetet, amely ösztönzi a jobb munkát. Tervezi-e az önkormányzat, hogy az Ikva patakot rendbe tegye? Varga Gyula, kért és szót kapott, kérdezi: mikor valósulhat meg a vízrendezés.

Budai András, a kapuvári vízi társulat építés vezetője: a gond az, hogy nehéz megközelíteni a Rák-patak medrét, de már intézkedtek.

Hozzászólások következnek. Varga Gyula: Évtizedek óta szorgalmazza a patak medrének rendbetételét. Kifejti, attól, hogy valami nehézkes, az nem megoldhatatlan. Meg kell oldani, hogy tiszta legyen a meder, és így gyorsabban levonul a víz és kevesebb árvízre kell számítani. Hozzáteszi, hogy az illegális szennyvíz csatorna bekötést miért nem szüntették meg?

Havas András (Fidesz), senki nem kötelezhető, hogy rákössön a szennyvíz vezeték hálózatra. Megindult az Ikva patak árvíz tározónak terveztetése. Folyamatban van a tulajdonosi hozzájárulás beszerzése, de tudni kell, hogy 800 tulajdonossal kell megegyezni. Az engedélyezés is elkezdődött. A pályázatot azonban a kezelő, az EDUKÖVIZ igazgatóság nyújtja be.

Rádonyi László (Fidesz): Örül, hogy jobbra fordul a Rák patak sorsa. A patakból az engedély nélkül épített műtárgyak kikerültek, és reméli, hogy érvényt szereznek annak, hogy ezek ne kerüljenek vissza, és szabad legyen a víz folyása. Az Ikva patakkal véleménye szerint is kezdeni kell valamit.

Varga Gyula reagál: derítsék ki, hogy ki engedi engedély nélkül a patakba a szennyvizet. Javasolja, hogy nézzék át ismét a Rák patak partját, mert vannak még illegális műtárgyak.

Kószán Zoltán nem érti, miért kell összekötni a várost és a kapuvári vízi társulatot, és felbontható-e a szerződést?

Simon István felel: folyamatosan vizsgálják, hogy a szerződés tartalma teljesül-e. Amennyiben nem, lehetőség van arra, hogy más társulatot bízzanak meg a munkával.

A vitát lezárták, a javaslatot elfogadták.

 

11.12.: A Rák patak tulajdonának átvétele a következő napirendi pont. Kóczán Zoltán kért szót, aki üdvözli az előterjesztést. Azt tudakolja, hogy az Ikva patak esetében is működhetne, hogy a belterületi szakaszt átvegye a város. A két patak a város csúfja, sokan felelősek ezért. Az egységes tulajdonlással, mindez rendeződhet.

Simon István válaszol: az Ikva patakkal kapcsolatos felvetést megvizsgálják. Megpróbálnak intézkedni.

A képviselők elfogadták a javaslatot, a Rák patak Soproné.

 

11.11.: Tájékoztató  következik a város vagyonáról. Kérdés és hozzászólás nem érkezett.

11.00.: Az önkormányzat az Ipartestülettel megkötötte az együttműködési megállapodást. Támogatják a fogyasztóvédelmi hivatal létrehozását.  Nagy Tamás szerint az együttműködés a mostani válságos időszakban egy pozitív üzenet a vállalkozások felé. Az előterjesztésben szerepel, hogy a jogszabályi előírásokat betartva törekedjenek arra, hogy a helyi munkákat a soproni iparosok végezhessék el – ezt szorgalmazza Varga Gyula (MSZP) is.

Károlyi Gyula, az Ipartestület elnöke: köszöni a lehetőséget, hogy szót kapott. Elmondja, a soproni szervezet a jók közé tartozik. Hozzátette, az önkormányzat egy hasonló megállapodást már kötött az ipar kamarával. Az ipartestület szeretné még jobban segíteni a vállalakozókat. Ezért fontos, hogy létrejött ez a megegyezés.

 

10.55.: Véget ért a zárt ülés.

10. 46.: Seinäjoki várossal is megújítják a testvérvári szerződést.

Most zárt ülés kezdődik!

10.42.: Utazhatnak a képviselők Sáprtába és Selmecbányába. Egyszerű többséggel elfogadták a kiküldetést.

10.30.: A képviselők szavazógépet játszottak, ugyanis módosították az intézményi alapító okiratokat. A következő napirendi pontban döntöttek arról, hogy Sopronban is lesz Bursa Hungarica program, azaz támogatják felső oktatásban hallgatókat.

Az Erzsébet-kórház központi labor visszavétele a téma. Nagy Tamás (MDF), azt kérdezi, mi indokolta a szerződés felbontását? Grubits János igazgató-helyettes válaszol: az utóbbi időszakban szakmai és gazdasági problémák merültek fel, amelyek a kórház részéről nem voltak ellenőrizhetők. Azt érik el a váltással, hogy külső működtető a szakmai tevékenységbe nem folyik bele.

Kóczán Zoltán (SZDSZ) szerint ellentmondás van a válaszban és az előterjesztésben. Mi az igazság? – kérdezi. Simon István felel: 2008-ban született az a közgyűlési határozat, hogy kezdeményezzék a szerződést felbontását a ProDia Rt.-vel. Az alpolgármester szerint minden szabályos volt. Ismét Nagy Tamás kért szót, további indokokra kíváncsi. Grubits János válaszol ismét: véleménye szerint zökkenő mentesebb lesz a labor működése. Pontos pénzügyi adatai nem állnak rendelkezésre. A jövőben azonban fejlesztések várhatók. (Információnk szerint 60 millió forint plusz kiadást jelent a váltás).

Palotai György is szót kért: 2008-ban más volt a diganosztikai eljárások finanszírozási rendszere, mint most. Jelenleg ezek nincsenek szétválasztva, ma már ezek is az ellátások alá tartoznak, és nem különítik el. Így nem kell most megosztani a költségeket. A másik dolog, hogy a kórház finanszírozása három hónapos csúszással működik. Amikor átvették a labort, vállalta az üzemeltető, hogy megelőlegezi a költségeket. Ezt most ezt vissza kell adni, ez az indoka a plusz kiadásnak.

Németh Árpád (Szövetség Sopronért), a ProDia, megtette-e a szükséges fejlesztéseket? Grubits Jánost illeti a szót: az üzemeltető az elmúlt időszakban a költséges minták elemzését, más laborban végeztette el. A várakozási idő két hét is volt.

23 igen szavazattal elfogadták a javaslatot, azaz 35 alkalmazott kerülhet a kórház alkalmazásába, és a labor a kórház felügyelete alatt működhet október elsejétől.

10.15.:  Fodor Tamás polgármester távollétében Simon István alpolgármester vezeti a közgyűlést. 22 képviselő van jelen. Visszavonták a parkolásról szóló napirendi pontot. Így egyelőre nem lesz döntés arról, hogy például mennyit kell fizetünk a mélygarázsban való parkolásért.


Előzetes - Csütörtökön tartja a nyári szünet utáni első rendes közgyűlését a soproni képviselő-testület. Szó lesz a fertőrákosi Barlangszínházról, egy másik napirendi pontban pedig – sürgősségi előterjesztésben – szavaznak a távhődíj mértékéről is.

A soproni Erzsébet-kórházban a Prodia Kft. működtette a központi laboratóriumot. A tárgyalások végén a kórház felmondta a szerződést, és idén október elsejétől a laboratórium a kórház keretein belül működik tovább. Ezért a közgyűlésnek jóvá kell hagynia a feladatellátáshoz szükséges 35 szakember felvételét.

Várhatóan döntés születik a mélygarázs parkolási díjairól, valamint arról is, hogy a Rák patak kezelői joga kerüljön Sopronhoz. A képviselők beszámolót kapnak a 2009. év első félévének költségvetéséről, valamint a város vagyonának alakulásáról.

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. Kathlen 2009. szeptember 26. 19:24
    „Én egy 55 négyzetméteres családi házban élek gázzal fűtök ,a melegviz is gázboylerral működik, leányom egy 55 négyzetméteres panelbe él ahol távfűtés van. Az én gázfűtésem kb 8 köbméter vizet fogyasztva nyáron kb.3000-4000 forintba kerül. A leányom egyedül él , kb.3-4 köbméter vizet fogyaszt kb. 11.000-14000 forintig fizet havonta nyaranta.
    Én télen ha nagyon hideg van kb.25000Ft-ot fizetek, míg a lányom 45.000,- forintot fizet.Ez a fizetésének kb.fele.A másik feléből villanyt,vizet,általánygázt ,telefont és kábeltévét fizet.Vajon miből él? Neki mi segítünk,hisz mi ketten keresünk és összéb húzzuk a nadrágszíjat.De ki segít annak akinek ugyanennyi a nyugdija mint a lányom fizetése,és dolgozni már nem tud,gyereke nincsen,vagy nem tudnak segíteni?És higyék el nem azért lakik bárki is panelba,mert az a szíve vágya! Muszájból teszik,mert nem tellik egyedi fűtésű házra.Bárki szerint komoly dolog az,hogy a két ugyanakkora lakás fűtése között ilyen nagy a különbség?Bizony nem! Egy szolgáltatás ennyire sokba nem kerülhetne.Kivéve akkor,ha nagy nyereségre törekszenek,ami sajnos igy is van.A legborzasztóbb viszont az,hogy a nyereséget nem visszaforgatják a vállalkozásba,hanem elosztják a vezető emberek között.”
  • 30. sme 2009. szeptember 25. 19:38
    „Csetneky !

    Fogalmad sincsen hol van a távfűtés ára manapság Sopronban. Laktam gázfűzéses hasonló alapterületű lakásban albérletben mint most lakom, és a fűtésdíj az itteni 1/10-e !! Itt cirka 300/év ott 30.
    A város sok minden másra is költ valószínűleg a hődíjból, mert Budapesten után itt a második legmagasabb a díjszabás.
    Fiatalok, akik nem akarnak nyakig adósságban úszni a hitel miatt, panelba költöznek első lakásként!
    Az a teória miszerint a panelban csak panelprolik laknak akik az MSZP tábora meg BAROMSÁG.
    Nem tudom honnét vetted, de jó nagy hülyétől!”
  • 29. TancsKaszabell 2009. szeptember 25. 19:07
    „26.szHsz-re !

    Kedves Bokk !
    Köszönöm szakszerű írását,egyet is értek vele.Egy két fals véleményre választ kaphattak írásából a hozzászólók. De ez nem kritika akar lenni feléjük mert hát nem mindenki szakemberként közelíti a témát.
    Éppen elég informatív ha a költségeket vetítjük bár nem éppen m2-re hanem légköbméterre. Energetikusok számára inkább lm3/fűtési költség viszonylatban vannak empirikus adatok.
    Néha még ma is kiigazítom viccesen a kollégáimat,hogy m2-re a takarítási költségeket vetítsék, arra jó az is,sőt csak az jó,és festés esetén meg pláne.
    A csatolt gőzszolgáltatás átadási ára a városunkban magas...... azóta amióta ez szabad megállapodás tárgyává vált,-valamikor ezt is központilag határozták meg-,a tisztességes megállapodásra egyenlő felek között van ugye mód,ha valaki más szempontok alapján gondolkodik és képviseli a város lakóinak érdekeit,hát ......................annak magas ár a következménye.A városi fűtőmű,nem is emlékszem már hány építési üteme is volt,törzselosztó hálózata már igen szűk...
    Az erőmű akár többet is tudna adni emlékeim szerint hiszen a nagy fogyasztók már azóta
    hol is vannak (SOTEX,Selyem,Pamutipar stb.) ???

    A szélerőművekhez magam is nagy reményeket fűzök! Ott az a probléma,hogy kvótákat ügyes emberek időben megszerezték,és a kvóta, hát az, műszaki okokból behatárolt az ország energiarendszerében,mint tudjuk.
    De örömmel tölt el ,hogy ennek a fejlődése megyénkben is látható,egyre jobban.”
  • 28. Gab2000 2009. szeptember 25. 18:30
    „Most nézegetem az árakat lakossági gáz ára az Emfesz-nál bruttó 101,87 forint/m3 támogatás nélküliben.”
  • 27. Gab2000 2009. szeptember 25. 18:22
    „Arról miért nem beszél senki hogy a távfűtők olcsóbban veszik mint nagyfogyasztók már eleve a gázt mint a lakossági.
    Akkor meg kimondhatjuk, hogy még írreálisabb a különbség a távhőú és az egyedi gázfűtés között.
    Az Emfesz évi 800m3 gáz fogyasztás fölött 8%.kal olcsóbban adja a gáz köbméterét mit az Égáz és így is megéri neki.
    Valójában állítólag 80 Ft-be kerül most 1m3 gáz a piacon innen lehet indítani a matek leckét hogy kinek mennyi is kerül a a zsbébe.”
  • 26. Bokk 2009. szeptember 25. 17:27
    „Az a probléma, hogy nem lehet egyik fűtési rendszerről a másikra ugrani, az egyik ok a magas költség, a másik, hogy a panelekben számos módszer nem is kivitelezhető, ráadásul számos családot kellene összehangolni, ami sokszor lehetetlen. Most már elvileg szociális alapon jár a támogatás, így a panelban élő "nagymenők" nem kapnak, igaz mondjuk családi házas környéken a gázzal fűtő nyugdíjasnak jár, míg a fával fűtő szomszédjának mondjuk nem, ami tényleg nem korrekt. Meg hát az Ausztriában dolgozó itthon segélyesnek is jár, meg a 0-t bevalló vállalkozónak is. A gáz pedig azért lett kiemelt, mert a ´80-90-es években számolatlanul állították át a népet a gázra, mintha hatalmas gázkitermelő potenciál lenne az országban, így most a gáz a kardinális kérdés.

    De egy m2-re jutó költség tekintetében az egyedi fűtéssel rendelkezők még mindig jobban állnak, mint a távhősök. Az áramtermelő erőművek a melléktermékként keletkező hőt jó drágán értékesítik, a soproni önkormányzat ráadásul fix. megtérülést garantált nekik. Szó sincs alternatív megoldásokról. Bár fajlagosan tényleg a gáz elégetésével nyert hő a legolcsóbb, de pl. néhány soproni kézben lévő szélerőmű a beruházás egyszeri költsége után - igaz rosszabb hatékonysággal, de - bagóért termelhetne hőt. De a távhőt bepakolták a Holdingba és mint nyereséges üzletág, majd szépen eltartja a többit.

    Nyugaton is többféle gázár van, de ott a lakossági drágább, mint a nagyfogyasztóké, ami logikus is, a sok kis mennyiség eladása sokkal több adminisztrációt, munkaigényt követel, sokkal szerteágazóbb a karbantartandó csővezetékrendszer, egyszóval magasabb a költség egy egységnyi gázon a kisebb fogyasztóknál. Nálunk ez azért lehet fordított, mert az állam még mindig belenyúl a hatósági árakkal a piaci rendbe, ez független az extraként megjelenő szociális gázártámogatástól.”
  • 25. egysoproni_ 2009. szeptember 25. 13:30
    „Igazad van! Aki(k) havi 100 ezer Ft alatt keresnek azokat támogassák a többit ne! A bérjegyzékem én is megmerem mutatni. A havi tb és adólevonás a fizetésemből 50 - 55 ezer Ft plusz még amit a munkáltatóm fizet. Csak tudod még az a nagy gáz, hogy vannak akikhez takarítónő jár meg a családban van 2 aránylag új autó, de minimálbéren élnek. Ilyen helyen is kellene ellenőrizni az APEHnak! Csak a bibi itt meg az, hogy ha az adóhivatal zargatni meri a népet akkor mindenki felháborodik, hogy biza vannak akik milliókat meg milliárdokat elcsalnak és nem itt kellene kezdeni.”
  • 24. creat 2009. szeptember 25. 13:20
    „egysoproni_ 2009.09.25. 12:46
    Azt hiszem, én egy fél mondatban sem kérdőjeleztem meg, hogy fizetsz-e adót. Nem tudom, te miből feltételezed, hogy én nem fizetek adót? Egyébként nyugodt szívvel meg merném mutatni a bérjegyzékemet. Lehet, hogy én nyernék adó ügyben.
    De ha már itt tartunk, ki mennyi adót fizet, akkor beszéljünk arról is, hogy ugyan az egész lakótelepet nem ismerem, de ismerek pár embert, akik Ausztriában dolgoznak és nem itthon adóznak. Konkrétan az ilyeneknek miért kell támogatni a hődíját? Meg azért olyan is lakik a lakótelepen, akihez hetente jár takarítónő. Őt is támogatni kell szerinted, ő is rászoruló?”
  • 23. creat 2009. szeptember 25. 13:07
    „Kedves Balogh Judit!
    Miből gondolja, hogy a gáz ára emelkedni fog? Esetleg a remélt fidesz kormány már bejelentette, hogy megemeli?”
  • 22. egysoproni_ 2009. szeptember 25. 12:46
    „21. hozzászólás creat!
    A támogatás nélküli fa talán olcsóbb mint a távfűtés ez az egyik. A másik, vagy a távfűtés árát csökkentsék vagy a fa árát emeljék és akkor nem lesz az, hogy kiknek az adóiból kiknek adnak! Azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy mi panellakók is dolgozunk és fizetünk adót! Én szeretném ha olcsóbban fűtenék míg te lehet, hogy segélyt kapsz vagy épp feketén is szerzel jövedelmet míg az én jövedelmem akárhonnan is származzon az az utolsó Ft-ig adózik.
    Nekem sem tetszik sok minden. Az én adóm is benne van a metróépítésben, stb... holott eddig kb 25x jártam Bpen és abból 5x ha utaztam metrón. Nem tetszik még az sem, hogy a fafűtések miatt erdőket vágnak ki aminek a pótlásába szintén kerül az én adómból is csak azért mert vannak akik fával fűtenek. Mindegy ebbe ne menjünk bele, nem is azért írtam, de ha már elkezdted, hogy a TE adódból támogatnák a távfűtéses családokat csak azt akartam érzékeltetni, hogy mi is fizetünk adót!”
  • 21. creat 2009. szeptember 25. 12:02
    „egysoproni_ 2009.09.25. 11:21
    Odáig teljesen egyet értek ám veled, hogy a távfűtés jelenlegi ára mellett, olcsóbban is megoldható lenne a fűtés.
    A gondom ott van, hogy senki nem azt akarja vizsgálni, hogy miért annyi a távfűtés amennyi és hol lehetne az árakból lefaragni, hanem majd a közösből dobunk valamit az embereknek , majdcsak csöndben maradnak. Viszont a közös pénzből támogatás többek közt azt jelenti, hogy én fűtök támogatás nélküli fával, meg még az adómból támogatják a távhőt. Hát ez nem annyira tetszik nekem!”
  • 20. TancsKaszabell 2009. szeptember 25. 11:49
    „Nekem ma már, igen sok negatív tapasztalat miatt, eszembe se jut feleslegesen azzal vádolni a fideszes várovezetést,hogy nem akarták a csökkentést, mintahogy azzal sem,hogy emelni akarták.Ez ugye nonszensz!
    Hát bizony az !
    De hát azok a fránya pártérdekek,ugye-ugye azért azok fontosak,nemde ,mert már nehogy az MSZP profitáljon ennek felvetéséből.Ugye?
    Mert ez itt a lényeg.
    Régi, sok erdőt megjárt öreg róka vagyok, ezért tudom miért vitték el az "erdőbe" ezt a kérdést.Régi módszer ez...most is eredményes volt.
    -Látom a polgári erkölcs városi mintapéldája is minősítette a kérdést felvetőket,no meg azokat is akiknek nevében "Kikéri magának, hogy bárki azt gondolja, hogy egy ilyen gázár csökkenés következményei nem látszódnának meg a távhő árában, anélkül, hogy az MSZP javaslatot nyújtott volna be."
    Hát ez jó,gondolatolvasó a hölgy !
    Ki, mit, mikor,miről is gondol, hát nem azt, és nem is úgy,és nem is annyit, .....meg azt azért nem,.....?
    Ez egy eredeti gondolat egy gondolatolvasótól!Vaskos hülyeség.
    Ez pedig a csúcs !
    "sanda gyanusítgatás,és politikai demagógia"
    Hát nem is tudom melyik pártra jellemzők ezek úgy nyolc éve....!
    ...ezen pedig még vitatkozni is lehetne,nemde?

    -Azt is tudom,hogy nem egy kéretlen javaslatot tevő találta ezt ki,hiszen nem szakember ő,ebben sem.
    -A másik nagy gondolkodó ,-az se szakember-, pedig egyszerűen nem is érti miről is van szó,mert hát ugye "arról van szó, hogy miként lehet javítani a panelban élők helyzetét? "Hú ha !
    -A frakcióvezető úr pedig azon aggodalmaskodik,hogy vajon "...a tervezett ár csökkentés az ipari fogyasztókra is érvényes-e? Mert nem biztos, hogy a távhő szolgáltatója lakossági áron kapja a gázt." nagy csend és .....?
    Tulajdonképpen nem is csodálkozom a kérdésén.
    A gázártéma igen bonyolult kérdés,ez igaz, számtalan aspektusa van a kérdésnek.Én a legnagyobb problémát abban látom,hogy ma sem értékén cserél gazdát,több viszonylatban is.
    Sokan azt gondolták,joggal,hogy majd a piac, nos az majd rendbe teszi...de hát számtalan megfontolásból,- de mindig kárt okozva-, beleavatkoztak nevezetesen az árképzésbe is.Nem csak ebben az országban de mindegyik volt szocialista országban, igen.
    Kitaláltak itt már mindent.... nagyfogyasztók,ipari fogyasztók, közületi fogyasztók,kis fogyasztok, háztartási fogyasztók ,hatósági ár, szabad ár, ajánlati ár,licitálással elérhető ár... és hol az egyik hol a másik érdekelt rovására ideiglenes előnyőket generáltak az aktuálisan erösebbek.

    Egy biztos valahol igaza van azoknak akik úgy vélik az áraknak nem csak felfele hanem néha lefele is kell alakulniuk!”
  • 19. FREDDY/S 2009. szeptember 25. 11:25
    „Akik az "olcsó" gázt kitalálták, most azokkal kellene megfizettetni az általuk elért olcsóságot, mert másokon élősködni a legkönnyebb, nemde...”
  • 18. egysoproni_ 2009. szeptember 25. 11:21
    „16. hozzászólás creat!
    "...lakossági és közületi gázár sem egyforma, de méginkább azzal vitatkoznék, hogy itt csak a gázról beszélünk, és aki szénnel-fával fűt azok nincsenek diszkriminálva?..."

    A hőerőmű a közületi árat fizeti de akinek adja hő formájában annak nagy része már lakossági! Talán csak 1 fajta gáz árat kellene alkalmazni és nem kétfélét...
    Szénnel, fával talán kissé olcsóbban lehet fűteni mint mint amennyibe a távfűtés kerül. Egy cserépkályáhában ha már nem ég a tűz akkor is meleget ad, de ha a hőerőmű elzárja a fűtést akkor a radiátor nagyon hamar hideg lesz míg a cserépkályha nem. Lentebb leírtam, hogy 55 nm-s panel fűtése és meleg vize mennyibe kerül nyári/téli időszakban. Ennyi pénzből egy nagyobb lakást is lehet fűteni és elő lehet állítani a meleg vizet, hát ezért hasonlítgatunk és próbálunk harcolni azért, hogy olcsóbb legyen!”
  • 17. TancsKaszabell 2009. szeptember 25. 10:46
    „Na végre!
    Ez egy sokmindenre választ adó levél.Visszafogott,tárgyszerű ,kiigazító és értékel is!
    Köszönöm!
    Az ezekből levonható következtetéseim inkább összecsengenek a személyes tapasztalataimmal.
    Mert bizony szerintem ez a rendszer ma is jól működik !
    Költségviszonyit nem tudom megítélni,bár mintha ezt is felvetette volna a közgyülésben egy minden bizonnyal tájékozott vezető.Csak az a bajom,hogy a kérdés mögött meghúzódó szokásosan sanda "érdekellentéteket" nem ismeri a kivűlálló érdekeltek hada !!!
    Ez a baj !
    Amire megismerjük az igazi mozgatórugókat már kész tények elött áll az a sok fizető emberke.Én is !”
  • 16. creat 2009. szeptember 25. 10:43
    „Folyton hasonlítgatjuk egymáshoz a távfűtést és az egyéni fűtést. Egy alapvető dolgot felejt el ilyenkor mindenki, hogy az egyéni fűtés egy nonprofit gazdasági tevékenység, a távfűtés pedig egy szolgáltató által végzett, kőkemény profitorientált tevékenység. Szerintem a távfűtés az önkormányzat aranytojást tojó tyúkja. Innen induljunk ki.

    Egyébként vitába kell szállnom egysoproni_ társunkkal, mert egyrészt a lakossági és közületi gázár sem egyforma, de méginkább azzal vitatkoznék, hogy itt csak a gázról beszélünk, és aki szénnel-fával fűt azok nincsenek diszkriminálva? Ők milyen támogatást kapnak?

    Én úgy gondolom, már rég mek kellett volna szüntetni mindenféle állami támogatást a gázárban! Mondjuk mint a "bezzeg" Szlovákiában. Akkor megszünne a hatósági árjáték a gázzal, a szolgáltató vagy több napi piaci áron kinálhatná a gázt. Evvel megszünne a politikai ereje is a gáznak, sok sok hisztéria keltés is megszünne evvel.
    Továbbra is vallom, ahogy a kenyér, tej, cukor, liszt stb ára sem hatóságilag megállapított, hanem piaci ár, úgy a gáz miért ne juthatna végre ebbe a kategóriába?
    Ne azért támogassunk valakit, mert valamilyen csoportba besorolható és az sok sok szavazatot hozhat, hanem végre jussunk már el oda, hogy csak a ténylegesen rászorulókat támogassuk, ami az önkormányzatok hatáskörébe tartozna és széles társadalmi ellenőrzés és nyilvánosság tartozzon az ügymenethez!
    Amig nem jutunk el idáig, addig nem jutunk ötről a hatra! És addig bárhogy hívhatják ám az ország miniszterelnökét és épp kormányzó pártját!”
  • 15. creat 2009. szeptember 25. 10:29
    „mindigatutit 2009.09.25. 09:38
    Nem emlékszel? Orbán egyszer már ledöntötte saját bálványát. Hányszor kell még ledöntenie, hogy elhiggyék neki, hogy az sem teljesen járható út?”
  • 14. mindigatutit 2009. szeptember 25. 09:38
    „12-es
    miért akarod ennyire ,hogy az mszp nyerjen?szertined mit csináltak olyan qva jól,hogy rájuk szavazol??csak jöjjön orbán.veszteni valónk nem sok van már.ha jól csinálja marad,ha nem akkor pedig a saját bálványát dönt le örökre”
  • 13. FREDDY/S 2009. szeptember 25. 06:01
    „A gáz ára úgy fog "csökkenni", hogy a gázártámogatás megszűnik, és a gázszámlán 1%-os emelkedés várható a médiában hallottak szerint.
    A Kánaánt is az előző vezetés szúrta el, meg az előtte lévők, csak észre kellene venni és felhagyni a torz elfogult véleménynyilvánítással, mely csak felesleges vitákat okoz, ezt sajnos az életszínvonal alakulása is elfogulatlanul bizonyít, nemde...”
  • 12. egysoproni_ 2009. szeptember 24. 23:32
    „Hát Intel, én abban a nagy kánaánban nem bízom! :-)
    Ha nincs pénz az országban akkor miből és hogyan tesz rendet Viktor? Ámbár nem lehetetlen! Utcára kell majd még tenni a közalkalmazottak 20 %-át a maradéknak meg a bérét csökkenteni újabb 20%-al. Az üzemanyagok és a gáz árát pedig meg kell majd még emelni újabb 20 - 30%-al és akkor nekik tutira eljön a kánaán! Sőt! Remélem Viktort meg is koronázzák majd! Igaz, még várjunk azzal a nagy kánaánnal, ahhoz még meg is kell nyerni a választást! Az MSZP ugyan elveszítette a nyugdíjas és közalkalmazotti szavazótáborának nagyrészét, de a cigányságot fogja magamellé állítani és akkor igenis aztmondom, hogy van esélye nyerni! Sajnos helyi szinten pártszimpátia alapján választottak a soproniak és nem azt nézték, hogy mit tett az előző vezetés.”
31 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Most kerékpárútra pályáznak

Fertőendréden most minden a takarékoskodásról szól, a település polgármestere, Rádler István mégsem szomorú, s a falu lakói sem elégedetlenek. Tovább olvasom