Kisalföld logö

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 3°C | 9°C Még több cikk.

Egy nyomvonalra kerülne a vasút

Sopron - Elkészültek a megvalósíthatósági tanulmánytervek a soproni belváros és a Lövérek vasút okozta környezeti károktól való tehermentesítésére. Az egyik variáció megvalósítása 83, a másik 250 milliárd forintba kerülne.
Fodor Tamás polgármester – Ács Sándor, a GYSEV Zrt. vezérigazgató-helyettese jelenlétében – sajtótájékoztatón jelentette be, elkészültek a megvalósíthatósági tanulmánytervek a belváros és a Lövérek vasút okozta környezeti terhelése megszüntetésére, illetve csökkentésére. A projekt vezető tervezője, Fábiánkovits Ferenc két lehetséges variációt mutatott be. Mindegyik közös vonása, hogy a város két végén egy nyomvonalra kerülne a vasútvonal. Az egyik elképzelés a vasút felszínen maradásával számol, s előnye, hogy szakaszosan jöhetnének létre a környezetvédelmi, s az ezzel összefüggő beruházások, amelyek összértéke eléri a 83 milliárd forintot. A másik esetben a város mintegy öt kilométeres hosszán a föld alá vinnék a vasutat. A költségek ez utóbbinál megközelítenék a 250 milliárd forintot. Fodor Tamás és Ács Sándor hangsúlyozták: ezek „csak" megvalósíthatósági előtanulmányok, a projekt nagymértékben uniós forrásokon fog múlni.

Olvasóink írták

  • 4. Edőcs László 2007. december 16. 01:57
    „Miért eszement ötlet? Mert: ,,Megpróbálni" ugyan lehet, de még a legoptimálisabb esetben sincs esélye egy ilyen terv megvalósításának! Győrben például lényegesen nagyobb ,,környezetterhelést" jelent a vasút, még sem halottam a sopronihoz hasonló ,,megoldás" tanulmányozásáról. Tekintettel arra, hogy az EU területén még sok száz 100 ezer fő feletti lakosú várost szel ketté a vasút, így annak pénzügyi támogatását reménytelen onnan várni! A hazai gazdasági helyzetről most ne is beszéljünk! Miért?
    1. Az állomás felújítása nem szükséges, az mind a jelenlegi, mind pedig a jövőben várható forgalom lebonyolítására alkalmas.(Ágfalvát az elképzelés nem érinti)
    2. (Kisalföld 2007-02-18) "A beruházás jelenlegi áron 50-150 milliárd forintba kerülne."
    (Kiaslföld 2007.12.12) "Az egyik variáció 83, a másik 250 milliárd forintba kerülne."
    Ha 10 hónap alatt 100 milliárddal kerül többe, mennyi lesz kb 5 év múlva? (ha akkorra elkezdhető lenne!)
    3. (Kisalföld 2007-02-18) "A megvalósíthatósági tanulmány valószínűleg áprilisban készül el."
    (Kiaslföld 2007.12.12) "Elkészültek a megvalósíthatósági tanulmánytervek..."
    Ha a megvalósíthatósági tanulmány elkészítése két hónap helyett 10 hónapot vett igénybe,mennyi idő kell az engedélyezési és kiviteli tervek készítésére?
    4. (Kisalföld 2007-02-18)"A három leginkább lehetségesnek tűnő megoldás részleteivel fogunk foglalkozni."
    (Kiaslföld 2007.12.12) XY "két lehetséges variációt mutatott be."
    5. (Kisalföld 2007-02-18) ,,A vizsgálat figyelembe veszi a vasút érdekeit is: a szerelvények ,,,gyorsabban haladhatnak át a városon." A föld alatt mitől lenne gyorsabb a közlekedés?
    6. ,,Így Bécs, illetve akár Pozsony felől is az észak-déli vasúti folyosó korszerű szakaszát képezheti a soproni vonal." A Bécs és Pozsony felőli összeköttetés ugyan azon az irányon - Wulkaprodersdorfon - át lehetséges!
    7. (Kisalföld 2007-02-18) ,,Ez végső soron akár a két terület (t.i. a város és a Lővérek) újraegyesítését is jelentheti." A vasutvonalak (DSA, GySEV) annak idején a városon kívül épültek meg, a város és a Lővérek sohasem voltak ,,egységben"!
    8. ,,Sopron mindkét végén csak egy-egy vonalon futnának be a szerelvények, megszüntetve a városon belüli ebenfurti és győri vasúti kivezető ágakat". A Wienerneustadt-i és Ebenfurt-i vonalak, illetve a győri és szombathelyi/Deutschkreutz-i vonalak ,,egyesítése" Sopron állomás átbocsájtóképességét oly mértékben csökkentené, hogy az még a jelenlegi forgalmat sem tudná lebonyolítani. (Ha csak nem 3 vágányos alagútat építenének!) Az átmenő földalatti - a tehervonatokat is áteresztő - személypályaudvar az ország egyik ,,legkiemelkedőbb" vasúti létesítménye lenne!
    9. Az alagútnak a meglévő iparvágányokkal és a Rendezővel való kapcsolatát műszakilag nem lehet megoldani! Sem ma, sem holnap.”
  • 3. tomi 2007. december 15. 23:13
    „Bármely elképzelés is valósul meg, a pályaudvar felújításra kerül. Ez azért belátható. Ágfalvi állomást pedig azt hiszem Ágfalvának kellene felújítani. Ne keverjük...
    Nem tudom tisztában van-e azzal kedves Palotai Úr, hogy miért alakul át a vasútvonal? Nem heccből!
    Nem tudom figyelte-e a cikkben leírtakat, de itt 2 lehetőségről van szó. egyik mellett sem született még döntés.
    A terv egyáltalán nem utópisztikus! /meglátásom szerint/
    Kedves Edőcs Úr, miért lenne eszement ötlet? Miért nem szimpatikus Önnek ez a fajta megoldás??
    És egyáltalán: miért vagyunk örökös pesszimisták????????
    - biztos nem ad rá pénzt!
    - még 1 buznyákot sem!
    - nem is érdekelné őket egy 60ezer lakosú város fejlődése
    Azért megpróbálni csak lehet. és ha szólnak mellette ész érvek akkor miért ne vágjanak bele?? Márpedig szólnak.
    Ha esetleg elkészül, akkor sem fognak neki örülni??!! Szerintem nagyon is fognak...”
  • 2. Edőcs László 2007. december 15. 00:49
    „Ideje lenne már eltemetni a - már születése pillanatában is - eszement ötletet, amely a egyik legkörnyezetbarátabb közlekedési eszköz vonalát a föld alá álmodná!
    Az EU erre egy buznyák vasat sem fog adni!”
  • 1. Palotai Gábor 2007. december 14. 10:48
    „Nem tudom hogy ki áldozna 1 milliárd eurót egy 60 ezres város tömegközlekedésére, ehelyett a pénz 20-ad részéből fel lehetne újítani a soproni és Ágfalvai pályaudvart ill. meg lehetne építeni az aluljárót a Kossuth utcánál. Szerintem nem utopisztikus álmokat kell keresni hanem a realitást szem előttt tartani.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megoldódik a vízelvezetés

Sopron - Közel három évtizede várjuk mindhiába a csapadékvíz-elvezetés megoldását –… Tovább olvasom