Kisalföld logö

2017. 11. 25. szombat - Katalin 4°C | 14°C Még több cikk.

Egy ingázó szeméből a vasút, Sopron és Szombathely között

62 kilométer. Vannak, akik naponta teszik meg ezt a távolságot Sopron és Szombathely között. Vajon milyen viszonyok között utazhat az ember?

A takarítóknak, a mindössze 55 perces menetidőnek és a viszonylag kényelmes üléseknek köszönhetően az út kellemesen és rendezett körülmények között telhet.

Bár a WC-k állapota hagy némi kívánnivalót maga után, a vagonok belseje tiszta, rongálásnak és egyéb vandalizmusnak nem látni nyomát.

A vonalon több féle kocsi is közlekedik, egy vonaton akár fellelhető az összes, így mindenki megtalálhatja a neki legkényelmesebbet. Meglátásunk szerint az ablakokra ráférne a felújítás, télen azt a kevés fűtést is hatástalanítják, ezért mindenki, akit nem jegesmedvének hívnak kénytelen kabátban végigdideregni az utat.

A kalauzok kedvesek, gyorsan végzik munkájukat, ezzel is emelik a közlekedés hangulatát. Ha az utazókat vesszük szemügyre megfigyelhetjük, hogy a Szombathely felé tartó járatra reggelente összeverődő társaság főként középiskolás diákokból és munkába indulókból áll, akik nagy része Bükön, Acsádon és Salköveskút - Vassurány állomásokon száll fel.

A délutáni visszaút színesebb miliőt produkál.

Az iskolákból hazafelé tartók, a turisták, az üzletemberek és a munkások egyaránt igénybe veszik a járművet. A vonaton kevesen vannak, akik csak ülnek és néznek ki a fejükből. Legtöbben keresnek valami elfoglaltságot maguknak. A legnépszerűbb tevékenység az alvás, hisz akár a korai, akár a kései órákat nézzük, biztosan találunk legalább egy olyan embert, aki táskáját szorongatva az igazak álmát alussza.

Szintén kedvelt időtöltési mód a zenehallgatás, hol diszkréten, hol pedig úgy, hogy senki se mulasszon el egyetlen taktust sem, a keresztrejtvényfejtés, az olvasás, az otthon elmulasztott házifeladat megírása, és a wifi használata, ami már minden zöldüléses kocsiban megtalálható.

A biztonság miatt sem kell aggódnunk, a Schlieren-vagonok általában önműködő berendezéssel vannak ellátva, azaz 5 km/óra sebesség fölött az ajtók automatikusan bezáródnak, s kinyitni is csak e határ alatt lehetséges.

Még vonzó a vasút. Fotó: illusztráció.
Még vonzó a vasút. Fotó: illusztráció.


A részegeknek, kötekedők szintén kevés eséllyel indulnak, az első adandó alkalommal le kell szállniuk, ahol egy rendőrökből álló „fogadóbizottság" igyekszik majd őket jobb belátásra bírni. Amennyiben a vonatozást választjuk, mint közlekedési eszközt, az egészségünk sem károsodik, ugyanis 2012 januárjától az ország összes vasúti hálózatán tilos a dohányzás a vagonokban és a peronokon egyaránt.

A vonaton való utazás anyagi szempontból leginkább azoknak a diákoknak, nyugdíjasoknak és egyéb kedvezményezetteknek éri meg, akik bérletet váltanak, a teljes árú menetdíj vagy bérlet ára nem túl kedvező (a diákbérlet ezen a szakaszon Sopron és Szombathely között 4980 forint, a felnőtt bérlet: 49980 forint).

Tehát, ha a vasúthálózat Sopron és Szombathely közötti szakaszán utazunk, számolhatunk a viszonylagos tisztasággal, több irányból egyszerre zümmögő zenével, elfogadható jegyárakkal, évszaktól függően hideggel vagy huzattal, és sok különféle emberrel, akik érdekessé, s talán élvezetessé teszik számunkra a vonatozást.

Olvasóink írták

  • 11. Demalgon 2012. augusztus 02. 11:26
    „roberta, 2007-ben amikor a Corvinus még IC volt ugyanúgy 6 órás volt az út, ha jól emlékszem, úgyhogy ez nem változott. (Bár fene tudja, lehet, hogy 6 óra csak az előtte lévő vonattal volt, mert Corvinussal csak 2008 óta megyek). A Corvinushoz semmi közünk nincs, mert nem tőlünk indul, nem hozzánk érkezik, csak átmegy rajtunk, úgyhogy ... beleszólásunk nincs. Aki meg a wi-fit írja annak üzenem, hogy wi-fi csak az egyetlen IC-nken van, ami Pest fele megy, máshova nem megy tőlünk. Hogy a kékeken miért nincs, azért tessék a mávnál reklamálni”
  • 10. poháralátét 2012. július 19. 14:07
    „akinek nem tetszik a mostani sopron-szombathely vasút, az ment korábban arra, mikor még a piroskák közlekedtek 40-nel
    a mostani állapot ahhoz képest egy igazi gyöngyszem”
  • 9. roberta 2012. július 18. 17:52
    „Tesóm tanul Pécset ,katasztrofálisnak mondanám a vonattal (de busszal is !!) történő utazást
    hajnali 4 órakor indul a vonat és Szombathelyi átszállással vagy a késői kulturáltabb vonattal utazik ,de az délután érkezik Pécsre.
    Nemzetközi gyorsvonatból minden bokornál megálló zötykölődő személyvonat lesz Zalaszentiván után. Nem értjük miért nem lehet az Ic -t visszaállítani ,a menetidőt csökkenteni , miért nem lehet oda figyelni hogy a klíma működjön ekkora távolságnál mert ,hogy 6 óra ! azaz HAT óra kell 2012-ben Sopronból Pécsre lejutni! Miért nem indul Sopronból reggel 5 -6 óra között vonat ,amivel 10 órára leérne a kedves utas ,vagy az utas nem számít? mert ha számítana, akkor nem növelnék hanem csökkentenék a menetidőt. több lenne az utas forgalom is.”
  • 8. nága 2012. július 18. 10:54
    „Tavaly nyáron egy hollandiai ismerősünk utazott Sopronból Pécsre vonattal, azt mondta, olyan hosszú volt az út, hogy "megunta az életét", igaz, ha otthon ennyi ideig vonatozott volna, akkor már más országba ért volna. Mindemellett azonban mindkét város nagyon tetszett neki.”
  • 7. odenburg. 2012. július 17. 22:47
    „Megkérem a cikk íróját és a Gysev illetékes munkatársát, hogy csak EGYSZER utazzanak le Pécsre vonattal és írják le véleményüket
    Elégedettek-e a menetidővel? !
    -wifi használata ?,,
    - klíma működése stb. ...”
  • 6. Mankapunka 2012. július 17. 17:14
    „"Bár a WC-k állapota hagy némi kívánnivalót maga után, a vagonok belseje tiszta, rongálásnak és egyéb vandalizmusnak nem látni nyomát."

    Ez mekkora egy kis iskolás írás,Apukám????? Szerinted a takarítónő piszkított oda? JA,hogy a kedves utas. Én sem takarítanám ki,hogyha így jó a népnek,akkor élvezze továbbra is,és szidja az egyik utas a másikat.

    Kultúra nuku.”
  • 5. Caulfield 2012. július 17. 14:11
    „Érdekes cikk, de...
    A tisztasággal semmi gond. A kalauzok, bocsánat jegyvizsgálók, hát náluk hangulatfüggő a dolog, de konkrét gondom nekem nem volt velük.
    Ami ezen a nyáron a legrosszabb volt, az a klíma: délután fél 5-kor bekapcsolni Szombathelyen teljesen felesleges. Szerintem az csak akkor ért volna valamit, ha már reggel óta minden klímás kocsi felhúzott ablakokkal, bekapcsolt klímával közlekedik. Délután hiába volt rá példa, hogy felhúzva hagytuk az ablakokat, de csak szenvedtünk Sopronig.
    A másik, amiről azért ne feledkezzünk meg, az utasok hozzállása... Az ajtókat sajnos nem csak a diákok nem csukják be és nem is mindig ők a leghangosabbak. Legutóbb, már gurult be a vonat Sopronba. Felújított kocsi volt, zárt ajtókkal. Világított a piros lámpa is az ajtó mellett. Az "úriember" elkezdte nyitogatni, feszegetni, persze nem ment. Nem bírtam, szóltam, hogy meg kellene várni, amíg megáll a vonat. Válasz: dehogy kell, ez az ajtó felszálláskor is szorult...
    Szóval szerintem vannak gondok a GySEV-nél is, de az tény, hogy próbálkoznak, de ismétlem, sok múlik/múlna az emberek viselkedésén is.”
  • 4. Cloeon_dipterum 2012. július 17. 14:03
    „2. orion1 2012.07.17. 12:22
    Mivel Magyarország a legeurópaibb országok közé sorolható, az állam vállalja a diákok utazási támogatását, mivel a felsőoktatásban részt vállalt kötelezettségük mellett nincs idejük napi 8-10-12 órában dolgozni. Illetve, ha dolgoznak, akkor nincs idejük tanulni. Másrészt a fiatalok országon belüli támogatott mozgástere hozzájárul az egyes térségek fejlődéséhez, gazdaságához. Ez normális állapot. Én sem irígylem a nyugdíjasoktól és a nagycsaládosoktól a kedvezményt.
    Ha sokallod az árakat, akkor irígykedés helyett ne szavazz olyanokra, akik eladták a MÁV Cargot 102,5 milliárd forintért, azaz annak 1 éves árbevételéért cserébe. Máris több pénz jutna a működési és fejlesztési kiadásokra.”
  • 3. csingilingi 2012. július 17. 13:45
    „"Egy ingázó szeméből a vasút ..." Nem szemével? Nem szemszögéből? A szeméből belőle ki?”
  • 2. orion1 2012. július 17. 12:22
    „Én irigységből nem utazok. Nekem 50e forint, a diáknak meg a tizede? 14 éves korig ez nem is lenne gond, de az felett nagyon sok gyerek a felnőttek megszólásával teszi a szépet a kiscsajnak (mert udvarolni azt nem tud), vagy a plázában röhögik a takarítónőt az erkélyről, hogy az mennyire gáz. Azt meg külön nem bírom elviselni -mert nagyon irigy vagyok-, hogy 18-26 éves kor között még mindíg kapnak valamiféle kedvezményt.”
  • 1. Vita-Max 2012. július 17. 10:12
    „Véleményem szerint a cikk írója még sosem utazott ezen a vonalon (15-ös számú vonal),gondolom néhány ismerős elmondásból gyűjtött információ alapján sikerült összehozni ezt az átlagos véleményű "monológot" !!!
    Én sem szeretném rossz fényben feltüntetni a GYSEV szolgáltatásait,de hátha a vezetőség is olvasta a cikket,és eszükbe jut némi változtatás!!!
    Kezdve az 55 perces menetidővel,ami legalább egy óra tíz,tizenöt perc átlagosan.Ami a menetrendben szerepel az nincs teljesítve,ami a mozdonyvezető hangulatának,és egyéb befolyásoló tényezőknek köszönhető.Egyik tartja a tervet,a másik kevésbé. A személyükre nem térek ki,nem szeretnék megbántani senkit.....
    Az ülések jó állapotúak,tényleg nincs kiszakadva,kellőképpen tiszták is,60 %-ban felújítottnak mondható.
    Az ablakokra tényleg ráférne egy kis felújítás,aminek eredményét főleg télen lehetne élvezni. A nyári kánikula időszakában nem ártana klíma minden kocsiba,és jó lenne ha nem csak dísznek használnák,hanem üzemelne is???? Mert amikor felszállunk Schlieren kocsikba a nyári meleg idején akkor bent kb. 45 fok van!! (induláskor kapcsolják be a hűsítő klímát,már ha van persze.) Nos közben mit csinál a munkából hazavágyó utas,lehúzza az ablakot,és vár a csodára,de csak a huzat érkezik.Ezzel beérve a forróság csillapítását.
    A kalauzok kedvesek,persze ezt is a felújításhoz hasonlítanám,ugyanolyan százalékban.Egyik ilyen,a másik olyan.
    Természetesen vannak nagyon normálisak is,de van a másik véglet is akinek az is gond,ha valaki jegyet nála szeretne venni!!!!!
    A dohányzásról egy mondatot. Mindenki tudja,hogy tilos de a megszállott dohányost ez sem zavarja,bemegy a WC-re és elszívja ott menet közben. Lehetne egy matricával jelezni,hogy füstjelzővel ellátott hely és talán lenne visszatartó ereje. A zenehallgató utasokról nem írok,mert azok külön oldalt érdemelnének.Némelyik azt gondolja,hogy a Tankcsapda koncertjén van,és,hogy a többi utas is oda vágyik,de aki mégsem annak segítenek azzal,hogy Ő teljes hangerőn hallgatja,ami kihallatszik a fülhallgatóból:)))))))!!!!
    A kocsik ajtaja bármikor kinyitható menet közben is,hiszen némelyik nem is záródik rendesen.Olyan huzat van mellette,hogy azt hinné az ember,hogy motoron ül..... Lehetne írni még más gondokról is,de szerintem hiábavaló lenne. Az elején arra hivatkoztam,hogy hátha a vezetőség is olvassa ezt és változásokat eszközöl majd,de rájöttem,hogy felesleges volt ,ugyanis az általam leírtakat Ők is tudják,mert néhányan igénybe veszik a saját maguk által létrehozott szolgáltatásokat "utasként".
    Egy utolsó mondat,Sopron-Szombathely között a felnőttbérlet ára 49.800 Ft. Amit leírtam,és leírhatnék még az a több éves utazás tapasztalata,észrevétele,de nem mondok le róla,hiszen-egyetértek a Kedves szerzővel,mi szerint:

    "A vasúthálózat Sopron és Szombathely közötti szakaszán utazunk, számolhatunk a viszonylagos tisztasággal, több irányból egyszerre zümmögő zenével, elfogadható jegyárakkal, évszaktól függően hideggel vagy huzattal, és sok különféle emberrel, akik érdekessé, s talán élvezetessé teszik számunkra a vonatozást.

    Köszönöm a lehetőséget:))))))))”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sopron helyett Récényben meccsel a Newcastle és a Fenerbahce

Információnk szerint, bár a menedzser iroda illetékesei mindent rendben találtak Sopronban, a… Tovább olvasom