Kisalföld logö

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 13°C Még több cikk.

Csőtörés csőtörést követ

Még ötven nap ugyan hátravan a Deák tér rekonstrukciójának befejezéséig, de már sokan a „hogyan továbbról” gondolkodnak, például azon, miképp lehetne enyhíteni a parkolási gondokon, mi lesz, ha a gyakori csőtörések miatt fel kell bontani a teret.

A Deák tér hivatalos átadásának időpontja augusztus 15., de kérdés, hogy addig befejezik-e a hátralévő munkálatokat. A szakemberek ugyan bizakodnak, de a teret látva kétségek merülnek fel. Ötven nap persze sok idő, addig történhetnek csodák, például, hogy nem törik el többször a víznyomó vezeték. A felújítás kezdete óta tizenhatszor volt csőtörés, az utolsó tegnap délután az Erzsébet és a Mátyás király utca között. Miért? – tettük fel a kérdést Kárász Tibornak, a vízmű vízellátási üzemmérnöksége vezetőjének.

– Tény, a tér rekonstrukciója óta sokszor volt csőtörés. Azokon a helyeken, ahol felbontották az úttestet, csatornáztak és többtonnás munkagépek dolgoztak. Így volt ez tegnap délután is. A hibákat mindig nagy gondossággal javítottuk ki. A víznyomó vezetékek cseréje nem volt indokolt, ugyanis a rekonstrukció kezdete előtt öt évre visszamenőleg elemeztük a meghibásodási statisztikát, s nem találtunk problémát a gerincvezetékeken. Kicseréltük viszont a tolózárakat, a föld alatti tűzcsapokat a felszínre emeltük, és új vízbekötéseket építettünk a gerinctől a vízórákig. Ott, ahol befejeződtek a csatornázási és útépítési munkálatok, már nincsenek csőtörések és számításunk szerint a tér másik oldalán sem lesznek. A jövőbe persze nem látunk.

Ismert, hogy a téren kevesebb lesz a parkoló. Ez elsősorban az ott élőknek és a környéken dolgozóknak okoz(hat) problémát. A Tájak-Korok-Múzeumok Egyesület soproni csoportja azt javasolja, hogy a Deák tériek – esetleg a belvárosiak is – este 18 órától reggel 8 óráig kapjanak 50 százalékos kedvezményt az éjszakai parkolásra a mélygarázsban, ami nemcsak az esti feszültséget csökkentené, hanem a gépkocsik biztonságát is növelhetné. Megfontolásra érdemes elképzelés, a holding vezetése bizonyára elgondolkodik rajta, de ez alapvetően üzletpolitikai kérdés, éppúgy, mint a mélygarázs tarifáinak a megállapítása. Az egyesület másik javaslata a feltételezett turistabuszok közlekedéséhez kapcsolódik. Véleményük szerint annak érdekében, hogy a buszok minél előbb elhagyják a belvárost, a Mátyás király utca és az Arany János utca közötti szakaszon – a tér páros oldalán – a jelenlegivel ellentétes kell legyen a forgalmi rend. Ez viszont ellentmond annak a koncepciónak, miszerint az autóbuszok a Papréten parkolnak addig, míg a vendégek befejezik a városnézést.

Horváth Ferenc

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Suzuki ütközött össze egy trélerrel

Három könnyű sérültje volt annak a balesetnek, mely Nagycenk és Sopronkövesd között történt tegnap… Tovább olvasom