Kisalföld logö

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 20°C | 33°C Még több cikk.

Csökkentették a kis cégek adóját

Sopron - A kis- és középvállalkozások adóterheinek csökkentéséről is határozott hétfőn a soproni képviselő-testület. Az ülés utolsó napirendi pontjánál a szocialisták azonban kivonultak a teremből.
A soproni közgyűlés hétfőn elfogadta azt az előterjesztést, hogy a városvezetés levélben forduljon Veres János pénzügyminiszterhez a közoktatási feladatok ellátását nem biztosító normatívák miatt. Gyakorlatilag ez volt az utolsó napirendi pont az estébe hajló ülésen. Ekkor azonban Kalmár István képviselő (MSZP) kért szót. A politikus haszontalannak és a helyi szintű konszenzuskeresés időszakában rosszízű politikai üzenetnek, továbbá a soproni szocialisták megegyezési szándéka arculcsapásának nevezte a pénzügyminiszternek címzett levél elküldése gondolatát. Ezt követően boldog új évet kívánt a közgyűlés tagjainak, majd szocialista társaival együtt kivonult a teremből.

Abdai Géza alpolgármester (Fidesz) így csak a többiek előtt bizonygathatta: a városvezetőknek mindent el kell követniük annak érdekében, hogy a felterjesztés jogával élve felhívják a kormányzati szervek figyelmét a település működését nehezítő körülményekre.

Az állami támogatás csökkenése pedig ilyen. Sopron egyébként is iskolaváros: a kevesebb állami hozzájárulások még inkább feszítő anyagi problémát jelentenek.

– Sopronban az önkormányzati óvodák esetében az állami támogatás a költségek 41,8 százalékát fedezi, az általános iskoláknál ez az arány még rosszabb, 39,8 százalék. A többit az önkormányzatnak kell állnia a nincsből – részletezte Simon István alpolgármester (Fidesz). – Az sem hallgatható el, hogy az önkormányzatok olyan időszakban juthatnak kevesebb állami hozzájáruláshoz, amikor a kormányzat többletfeladatokat ró a számukra.

De a szocialisták kivonulásáig több esetben is példás volt az együttműködés a közgyűlés frakciói, illetve a pártok képviselői között. Így például az alapítványi támogatások, pályázatok benyújtása, a nyugat-dunántúli régió brüsszeli képviseletének működtetésére létrehozott szindikátusi szerződés meghosszabbítása kérdésében teljes volt az összhang. Ugyanakkor a helyi iparűzési adóval kapcsolatos önkormányzati rendeletmódosítás megszavazásánál tartózkodott a hat szocialista képviselő. Ellenükben tizenhat városatya határozott arról, hogy azok a kis- és középvállalkozások, amelyeknek vállalkozási szintű adóalapja nem éri el a 2,5 millió forintot, 2009. január 1-jétől 30 százalékos adókedvezményben részesülnek.

Olvasóink írták

144 hozzászólás
  • 144. valaki13 2009. január 07. 08:26
    „KEGYETLEN ÉV JÖN

    A válság feketelevese: mit kell túlélnünk 2009-ben?

    Közmegegyezés tárgya, hogy 2009 kegyetlenül nehéz év lesz a magyar gazdaságban.

    Nem kétséges: rosszabbul fogunk élni, mint tavaly.

    A magyar gazdaság fő problémája a korábbi elhibázott gazdaságpolitikából származik.
    A modern piacgazdaságokat működtető államok általában anticiklus gazdaságpolitikát folytatnak.
    Fellendüléskor tartalékokat képeznek, például adót emelnek, vagy a túlfűtöttség elkerüléséért megdrágítják a pénzhez jutást, a recesszió elkerülésére vagy a növekedési ütem visszaesésének mérséklésére viszont többek között állami beruházásokkal, adókönnyítéssel és kamatcsökkentéssel ösztönzik a növekedést.
    Magyarországon azonban úgynevezett prociklikus gazdaságpolitika folyt.
    Amikor jól ment a szekér, a megtakarítások helyett a belső fogyasztás növelését segítették, ami olyan mértékűvé vált, hogy csak az államadósság növekedésével lehetett finanszírozni. A lakosság pedig megtakarítások helyett adósságba verte magát. Mivel a mind kockázatosabb állami kiadások finanszírozására csak magas kamatok mellett lehetett a világ pénzpiacain forrásokhoz jutni, a forint alapkamata is kényszerűen magasan maradt. Így a lakosság, de a vállalatok is, ha tehették, idegen fizetőeszközben, főleg svájci frankban adósodott el. És ekkor talált bennünket telibe a globális pénzügyi válság, ami miatt a legnagyobb veszteség éppen a bizalomban következett be.
    Ebben a helyzetben a magyar államnak az IMF-EKB-hitelcsomag mellett sincs más lehetősége, mint tovább faragni az állami kiadásokat, ami a gazdaság visszaesését fogja erősíteni, ám ez még mindig jobb, mint a bizalomhiány (s az eladhatatlan magyar állampapírok) miatt finanszírozhatatlanná váló állam pénzügyi csődje. Így annak az adómérsékléssel és az EKB-szintre való kamatcsökkentéssel járó gazdaságpolitikának, amelyet Nyugat-Európában látunk kibontakozni, semmilyen esélye nincs rövid távon.
    Természetesen ebben a helyzetben az EU-tól származó források sokat segíthetnek, de megváltást vagy akár csak gyors megoldást nem hoznak a bajainkra. Nem maradt más, át kell alakítani azt a gazdasági szerkezetet, amely nyakló nélkül nyeli el a pénzünket: meg kell reformálni az egészségügyi rendszert, az önkormányzati rendszert, az oktatási rendszert, át kell alakítani az adózást és így tovább. Na de mi lesz addig?




    Lélekölő bajok

    Túlélni a stresszt.
    Eddig is tudtuk, hogy nekünk Mohács kell. Most, hogy megkaptuk, talán nekikezdhetünk összerendezni magunkat. Ezt biztosan megnehezíti, hogy közelegnek az európai parlamenti választások, nem sokkal később pedig az országgyűlési választások. A politikai csatazaj nyilván felkorbácsolja az indulatokat, eltérítheti a gondolkodást a racionalitástól, s igen jelentős stresszt gyakorol a gazdaságra és a polgárokra egyaránt. A stressz gazdasági pusztító ereje pedig közismert. Az alkalmazottak teljesítménycsökkenése és hiányzásai önmagukban is sok százmilliárdos károkat képesek okozni, nem is beszélve a pótlólagosan megjelenő egészségügyi költségekről, s a további járulékos kiadásokról. Persze a stresszért nem csak a politikai szféra a felelős, hiszen a megélhetés szavatolása és az eddig felhalmozott vagyon megtartása, a kitűzött életcélok melletti kitartás vagy éppen a róuk való lemondás legalább ennyi feszültséggel jár.
    Túlélni a munkanélküliséget.
    A magyar gazdaságot és társadalmat jelenleg a munkanélküliség gyors növekedése fenyegeti leginkább. Ha csak százezerrel nagyobb munkanélküli tömeg alakul ki az idén, ahogy azt például a kormány is prognosztizálta, az azzal jár, hogy ennyien esnek ki az értékteremtésből, ennyivel több embernek kell ellátást folyósítani, s ennyi embert ér súlyos megélhetési trauma. Családtagjaikkal együtt az érintettek száma a félmilliót is elérheti, ami a magyar lakosság öt százaléka. A munkanélküliség nem pusztán a bevételi források elapadását jelenti, hanem a fogyasztásuk visszaesését, a hiteleik visszafizetésének elhalasztását stb., ami az amúgy is gyengélkedő gazdaságot tovább húzza a recesszió felé. Az állam kénytelen lesz ezeknek az embereknek az útját egyengetni egy új munkaadóhoz az elhelyezésüket segítő tanácsadással, átképzéssel és közteherkönnyítésekkel, egy olyan környezetben, ahol a fő húzóerőt kitermelő exportpiacok beszűkülése miatt az alkalmazottak számának növelésére igen csekély hajlandóság mutatkozik.
    Túlélni a jövedelemcsökkenést.
    Felmérések igazolják, hogy az aktív korú európai polgárok leginkább a munkanélküliségtől tartanak. Magyarországon is hasonló a helyzet, olyannyira, hogy sokan betegállományba sem mernek elmenni az állás elvesztésétől való félelmükben. A munkaadók jelentős része (ha adottak a feltételek) az elbocsátásokat igyekszik racionalizálással megúszni. Ennek egyik legegyszerűbb eszköze, hogy a foglalkoztatási költségeket befagyasztják vagy mérséklik anélkül, hogy elbocsátásokba fognának. Ennek kettős haszna van. Megőrzik az alkalmazottak megélhetését, s megőrzik a munkavállalókban megtestesülő humántőkét, aminek nagy hasznát vehetik a konjunktúra beindulásakor. A válság a vállalati működés racionalizálására is jó alkalmat teremt, s az új munkakörök kialakítása vagy átrendezése a bérezés újraszabását is lehetővé teszi. A 2008-as prémiumok java, s nagy valószínűséggel a 2009-esek szinte egésze a béremelésekkel egyetemben e folyamatoknak áldozatul fog esni. Erre utal többek között, hogy a reformszövetség (amelyben igen nagy munkaadói szervezetek is képviseltetik magukat) a nominális bérek megőrzését tartja kívánatosnak, ami az infláció mértékében való bércsökkentést jelent. A köztársasági elnök nadrágszíjhúzásra vonatkozó intelmei alighanem hamarosan a munkahelyeken is megerősítést kapnak.
    Társadalmi magánbajok

    Túlélni a gazdaság visszafeketedését.
    A magyarok nagy többségében meglenne az igény a tisztességes közteherviselésre, s a korrupció, a feketegazdaság felszámolására (az eva sikere például nemcsak a kisebb adómérték, hanem a hatalmas adminisztrációs tehertől és a számlavásárlási svindliktől való megszabadulás lehetősége miatt is lett oly átütő), de a túlzottan nagy közterhek befizetésére egyáltalán nincs hajlandóságuk. A recesszió elmélyülésével így várható, hogy a fekete- és a szürkegazdaság visszaerősödik, ami egyáltalán nem lesz jó hatással az ország egészségi állapotára (az elmaradó adókat igen drága külső hitelekből kell pótolni), s a hatóságok várható, egyre keményebb fellépése nemcsak a behajtott adóforintokat, hanem kényszerűen a nemzeti stresszszintet is növelni fogja. Ha csak számlanélküli ügyeskedésről lenne szó, mindez talán nem is érdemelne említést. Csakhogy az állami megrendelésekért és uniós forrásokért élesedő harc óhatatlanul a korrupció lehetőségét is megerősíti. Márpedig, ha a kormány által beígért gazdaságélénkítő intézkedések nem lesznek hatékonyak, az előrevetíti, hogy Magyarország nem lesz képes önerejéből talpra állni, s akár évtizedekre konzerválódik lemaradása, fejletlensége nemcsak az unió derékhadához, hanem a közép-európai térség közben mellettünk elhúzó országaihoz mérten is.
    Túlélni a közszolgáltatások leépülését.
    Ha az mellékelt táblázatra vetünk egy pillantást, azonnal kiderül, a versenyképességünk azon bicsaklik meg, hogy az állam a GDP túlságosan nagy részét osztja el. Különösen sokat költünk központilag szociális és lakástámogatására.
    EMU 2005 Visegrádi hármak 2005 Balti országok 2005 Magyar-ország 2005 Magyar-ország 2007 Magyar-ország 2010
    Állami működési funkciók 15,5 19,0 20,8 16,6 14,3 14,6
    Jóléti funkciók 75,9 68,7 67,2 70,1 69,8 72,5
    Oktatás 11,3 12,6 17,3 13,9 12,7 12,5
    Egészségügy 14,6 13,2 12,1 10,9 10,5 10,0
    Nyugdíjkiadások 28,6 24,7 19,7 19,7 21,0 23,4
    Szociális és lakástámogatás 17,6 13,4 11,9 20,9 20,5 20,9
    Környezetvédelem, kultúra 3,8 4,7 6,2 4,6 5,1 5,7
    Gazdasági funkciók 8,6 12,3 12,0 13,3 15,7 12,6
    Összesen 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0
    Összes elsődleges kiadás a GDP százalékában 44,4 39,6 33,6 47,0 46,1 42,5
    Forrás: MNB

    Ha az állam (beleértve a kormányon kívül a parlamenti pártokat, a nemzeti bankot, az önkormányzatokat, sőt, a köztársasági elnököt is) az ország hosszú távú érdekeit tartja szem előtt, aligha tehet más, mint támogatja e kiadások mérséklését. Hogy miből jár majd kevesebb és miért kell majd (többet) fizetni, azt ma nehéz volna megmondani, de bizonyosan megjelennek olyan kiadások, amelyekkel eddig nem kalkuláltunk. Emellett felütheti fejét az önkormányzatok túlélési reakciójaként a hozzájuk tartozó szolgáltatások (például a távfűtés vagy a helyi közlekedés) megdrágítása.
    Túlélni a mobilitási kényszert.
    Persze ebben a helyzetben is lehet minek örülni. Az átrendeződés ugyanis mindig új lehetőségeket teremt. A nagy vagyonokat is mindig háborúk vagy válságok idején alapozták meg. Igaz, az átlagmagyar vállalkozási ismeretek és tőke nélkül aligha spekulálhat azon, hogy álmait kergetve bombaüzletbe vágjon, hitelt sem igen kapna hozzá. Ugyanakkor a válság felszíthatja a jobb pozícióba kerülés érdekében való tanulás iránti vágyat, illetve lökést adhat a földrajzi mobilitásnak is. És alighanem felteszik majd azt a kérdést is (ha látják, hogy az államra hiába várnak), hogy mit tehetnek magukért. Az attitűdváltásra nagy szüksége lenne az országnak. A magyar vállalkozások említést érdemlő része azért nem fejlődik tovább, mert a tulajdonos már keres vele annyit, amennyire szüksége van, a további növekedéshez szükséges változások már az életminőségét rontanák, az örökösei pedig gyakorta nem kívánják folytatni a tevékenységét. Így a cégeket eladják vagy egyszerűen bezárják. A válság így arra is ráébreszthet, hogy hosszú távon megéri építkezni, sőt, hosszú távra érdemes építkezni.

    Forrás: HVG”
  • 143. valaki13 2009. január 07. 08:06
    „Gyurcsány: "Aki csak választást akar nyerni, végül veszíteni fog"

    ÍGY LEGYEN!!!”
  • 142. valaki13 2009. január 06. 11:49
    „Kijátszották a pártok az Alkotmánybíróság határozatát
    Az Alkotmánybíróság 1992-es döntését kijátszva módosították 1994-ben a parlamenti pártok az önkormányzati törvénynek azt a paragrafusát, amelynek alapján a helyhatóságok "üzleti titokra" hivatkozva a nyilvánosság teljes kizárása mellett dönthetnek az ingatlanok értékesítéséről.
    Az önkormányzati törvény egyik rendelkezésének megsemmisítését kérte decemberben benyújtott indítványában Schiffer András ügyvéd az Alkotmánybíróságtól.
    Az Ökopolitikai Műhely Alapítványt képviselő jogász szerint alkotmánysértő a törvény azon rendelkezése, amely lehetővé teszi a képviselő-testületeknek, hogy zárt ülést rendeljenek el a vagyongazdálkodással kapcsolatos kérdések és az általuk kiírt pályázatok tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás üzleti titkot sértene.
    Schiffer úgy véli, a törvény most indokolatlanul tág lehetőséget ad az önkormányzatoknak a közérdekű adatok megismerésének korlátozására.
    A törvény szóban forgó rendelkezését 1992-ben egyszer már megsemmisítette az AB. Akkor is azért, mert túlságosan tág határok között (minden "indokolt esetben") tette lehetővé a közérdekű adatok megismerésének korlátozását.
    Schiffer szerint az alkotmánysértő rendelkezés "javításakor" a pártok kijátszották az AB döntését.
    - Ott, ahol a pártok ki akarnak szúrni egymással, látványosan "az összes jegyzőkönyv nyilvánosságra hozása mellett" kardoskodnak azok az erők, amelyek esetleg korábban nem értettek egyet a többségi döntéssel - magyarázza Schiffer. Azonban az ügyvéd számos olyan, különböző civil szervezetek által olykor évek óta vitatott ingatlaneladásról tud, amelyek dokumentumai (a döntést megelőző vita, az előterjesztés, és maga a döntés) azért nem ismerhetők meg a választók számára, mert a helyi erők egyike sem érdekelt benne.
    - Elfogadhatatlan, hogy alkotmányos alapjogokat pártok (képviselői) pillanatnyi politikai érdekük (kényük-kedvük) szerint korlátozhassanak - szögezte le.
    Schiffer az AB-nak benyújtott indítványában rámutatott, hogy az üvegzsebtörvény hatálybalépése óta különösen elfogadhatatlan, hogy közvagyont értintő döntésekről üzleti titokra hivatkozva ne tájékoztassák a választókat, a nyilvánosságot. Hangsúlyozta: számos bírósági döntés és ombudsmani állásfoglalás kimondta már: a közvagyonnal való gazdálkodással és a közvagyon értékesítésével összefüggésben fel sem vetődhet az üzleti titok mint a döntés nyilvánosságát korlátozó ok.
    - Aki félti az üzleti titkait, aki fél (mert esetleg van is félnivalója) a nyilvánosságtól, ne üzleteljen az állammal és az önkormányzatokkal - szögezte le Schiffer, aki abban bízik, hogy az AB esetlegesen számára kedvező döntése lehetőséget teremt majd azoknak a gyanús ingatlanügyeknek a feltárására, amelyek leleplezése nem érdeke a pártoknak.”
  • 141. valaki13 2009. január 06. 11:42
    „Lehet, hogy én vagyok ,,képzetlen ideológiailag", de nekem nem tűnik humorosnak, hogy viccek készülnek a nemzetbiztonsági hivatal munkájáról. Ez inkább gyanús, illetve nem gyanús, mert Virág elvtárs megmondta: az a gyanús, ami nem gyanús. Nem azért, mert a Hócipő gyakorlatilag fingóversenynek nézi a közéletet, hanem azért, mert Tusinger elvtárs utódai a következő címekkel rukkolnak majd elő: ,,A falnak is füle van", ,,A tojástól a Molotov-koktélig", ,,Információk és dezinformációk", ,,Legendás hírszerzők és elvetemült kémek".
    Ezekből pedig nem sok jóra számíthatunk, igaz, az ,,élet nem habos torta". Nyilván innen tudjuk majd meg, hogy miért normális dolog lehallgatott beszélgetést rögzítő CD-t küldeni a kalapos királynőnek. Vélhetőleg itt derül majd ki, hogy miért jó nemzeti ünnepeinken könnygázba burkolt kordonerdőben kirándulni. Talán képet kapunk arról, hogy vannak-e Magyarországon (szlovák) terroristák. A nemzetbiztonsági ,,helyzet egyre fokozódik", ezért ,,kértek valamit egy régi, jó harcostárstól".
    Fokozódik, ugyanis egyre több az ideológiailag képzetlen ,,gátőr" ebben az országban. Ők úgy vannak vele, hogy ,,akinek valami vaj van a fején, az hadd szarjon be egy kicsit". Fokozódik, nehéz ugyanis eldönteni, hogy teszem azt a D-209-es legendás hírszerző volt-e, vagy elvetemült kém? Esetleg ,,rendőrspicli". Fokozódik, mert egy fekete öves Matuska Szilveszter két évig járta a várost ürgebőrbe csomagolt csőbombákkal a csomagtartójában. Hiába, ,,ahol nem vagyunk mi, ott az ellenség". Ahol pedig az ellenség, ott csak gyermekek gyűrűjében és mesterlövészekkel a feje fölött léphet a ,,mi bölcs vezérünk" a ,,szívtelen csürhe" elé. Persze csak hogy ne érezze úgy, ő ,,már szart ér".
    ,,Nincs fasizmus?! Akkor csinálunk, elvtársam! Nekem fasizmus legyen a történelem szemétdombja alól is! Efelől nem nyitok vitát elvtársam, várom a masírozást meg a jelszóskandálást!" No igen, sokan gondolják úgy, hogy a nemzetbiztonságiak bizony tesznek róla, hogy felforgassanak a szélsőségesek, és ezt el is kell magyarázni a ,,széles tömegeknek", akik mellesleg ,,úgyse esznek se narancsot, se citromot, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek". Ezzel pedig a ,,torkánál ragadták meg a kérdést". A nemzetbiztonság ugyanis besorolt az impotens állami szervek közé. Belügyünk nincs, a külügyünk meg szinte csak arra képes, hogy közli, melyik polgárháború sújtotta országba ne menjünk. Hadügyünk már csak fizet a zsoldosokat őrző biztonsági cégnek, egészségügyünk meg gyógyítás helyett kiszervez és születést szabályoz. Az oktatási miniszter arról gondoskodik, hogy digitális táblák legyenek a katakombává züllesztett tantermekben. A közlekedési miniszter egy ideig lemondani sem tudott, a szociális miniszter pedig ki tudta jelenteni: az ,,még nem szociális válság (...), ha az emberek egy része nem tudja kifizetni a számláit". Az igazságügy-miniszter Draskovics Tibor, a pénzügyminiszter Veres János.

    De spongya rá. Inkább hajítsuk Dániel Zoli kapitális harcsája után az ürgebőr Hócipőt. E sorok írója még reméli, hogy ez a megrendelés csak egy rossz komcsi vicc, mint a szocialista szellem vasútja. Ugyanis ha a titkosszolgálat komolyan azt hiszi, hogy népszerűsítenie kell magát(!), akkor itt nagyon nagy a baj. Akkor már hívhatjuk is doktor Kotászt.

    Forrás:MN”
  • 140. valaki13 2009. január 06. 11:35
    „Daróczi Dávid kormányszóvivő sikeresnek ítéli a kormány munkáját, amely vállalkozás- és munkahelyvédő csomagot alkotott, és beruházási keresletélénkítő programot indított. Mindezt annak ellenére emelte ki a kormányszóvivő, hogy az elmúlt hónapokban munkahelyek ezrei szűntek meg, és a válság egyre inkább begyűrűzött a családok hétköznapjaiba is.

    Ezen kívül azt is megtudhattuk Daróczitól, hogy a kormány mindent megtett a válság átvészelésére és hatásainak enyhítésére, sőt ugyanazt teszi, mint számos európai ország: biztos alapokon, erős költségvetést készített, tartalékot képzett, hogy legyen miből megvédeni a magyar embereket, a vállalkozásokat és a gazdaságot.

    NA EHHEZ KELL VASTAGBŐR!!”
  • 139. valaki13 2009. január 06. 09:16
    „TancsKaszabel!!

    Itt valóban nem a demokráciáról van szó, hanem az országról, MERT:

    A VÁROSI és az ORSZÁGOS ,,ELIT" ( BAL és JOBB OLDALI ), ILLETVE AZOK AKIK MAGUKAT ANNAK TARTJÁK, MEGTETTE AZT AMIT ( számonkérés és felelőségre vonás nélkül ) MEGTEHETETT ( ahelyett, hogy a város és az ország, valamint a lakosság jobb helyzetéért, előbbre jutásáért tevékenykedtek volna, CSŐDKÖZELI ÁLLAPOTOT IDÉZTEK ELŐ!!!!!) - AZ EREDMÉNY MINDEN SZINTEN ÉRZÉKELHETŐ!!!!

    AZ EREDMÉNYE TEVÉKENYSÉGÜKNEK LÁTSZIK - ELVÉGRE A NEGATÍV EREDMÉNY IS EREDMÉNY.

    Az ,,ELIT"
    amely
    magas eszmékre, vallási és morális értékekre hivatkozik,
    de
    azokat nem veszi komolyan,

    és

    megvalósításukat meg sem kísérli.

    Most már talán itt az ideje, hogy megkísérelje.

    ISMÉT ÁREMELÉSI HULLÁM:

    holott a szakértők szerint ennek mértéke egyre nehezebben indokolható; a három százalékot sem elérő jövő évi inflációs jóslatok mellett furcsán hatnak a 10 százalékos drágulásról szóló bejelentések, amelyek főként az önkormányzati cégekre jellemzőek - írja szerdai számában a Népszabadság.

    Elemzők döbbenetes mértékűnek nevezték a szemétszállítás, a víz vagy a helyi tömegközlekedés néhol 10 százalék feletti drágulását a jelenlegi gazdasági környezetben. Véleményük szerint egyszerűen az a helyzet, hogy az önkormányzati tulajdonú társaságok a nem hatékony működésük költségeit erőltetik rá a fogyasztókra.

    Amikor a társadalom érdeke másodlagossá válik az országot vezető szűk csoport napi érdekei mögött, az zülléshez és az ország válságba kerüléséhez vezet.

    Részlet a HVG egy a helyi és országos politika korrupciós ügyeiről szóló cikkéből:
    ,,Csakhogy a politikai felhőrégiókban, a hatalom magasában zajló korrupciós ügyeknél van rázósabb. Az olyan, mely lent játszódik. Egyszerű választóik házában, utcájában, kerületében. Perzselő testközelségben. Nem gigászi érdekkörök által összehozott titkos csúszópénz-paktum. Nem a tíz- és százmilliárdos inkorrekt, lezsírozott megrendelések aktakupaca. Hanem a pártpolitika alsó- és középrétege által a lakókörnyezet szeme láttára elkövetett vagyonfosztogatás. Ami az ingadozó, szkeptikus híveket kihozhatja béketűrésükből. A jéghegy csúcsánál veszélyesebb, ami a mélyben rejtőzik.
    Politikai elitünk mentalitásának ismeretében nemigen gondolhatunk rá, hogy mindez unikum volna. Ilyen történetek valószínűleg száz- és ezerszámra fordultak elő a lassanként mögöttünk hagyott évtizedben. A különbség annyi, hogy nagyrészt sikerült eltussolni, a politika és bűnözés közti homályzónába rekeszteni. Logikus folyománya ez annak, hogy jobb- és baloldal egyaránt görcsösen összpontosított rá, hogy tisztség- és stallumhalmozás, a vízfejű, szuper-bürokratikus kádári tanácsrendszer átmentése révén felépítse (és a túloldal rovására növelni tudja) önkormányzati klientúráját. Pedig már a kádári érában látszott: a gazdaság hosszú távon nem tud életképesen eltartani 3200 települési és 19 megyei önkormányzatot. Nincs szükség rájuk. Külön hivatallal, szakapparátussal, vezetőtestülettel. ,,
    Forrás: HVG Online
    MI EZ A DÜBÖRGÉS??? - CSAK NEM A LEJTŐN MEGYÜNK LEFELÉ?????
    1956 és 1990 EGY (meg nem valósult ) ÁLOM VOLT EGY JOBB VILÁGRÓL!!!

    Mert a rendszerváltozáskor nem tudtunk megszabadulni azoktól és attól a politikától, akik élősködnek élősködik a magyar társadalmon, s amely akadályozza a kibontakozást. Akik ma megszabják az életünk rendjét, és a hatalmat gyakorolják felettünk, ugyanazok, mint akik 1986-ban voltak.

    Nekik édes mindegy, honnan jön a pénz: ha az adóelkerülésre és pénzmosásra szakosodott offshore cégek juttatják vissza Magyarországra a tisztességtelenül kivitt, rosszabb esetben elrabolt pénzeket, akkor az is nagyon jó. Csak jöjjön a "zsé". Immáron semmi nem számít: ha adózatlan, törvénytelen pénzeket kap meg az állam, az sem baj. Csak kapják meg képviselői fizetésüket és igazolatlanul felvehető költségtérítésüket.
    Ha kellően nagy pénzeket mosol tisztára a Kajmán-szigeteken vagy éppen Cipruson, akkor te nyerő vagy. Akkor egy idő után állami engedéllyel is használhatod a pénzedet, cserébe vegyél egy részéből állampapírokat. Durvábban fogalmazva: a magyar állam zászlajára tűzte, hogy ha átmosott, törvénytelen pénzekből ő is kap, akkor nyugodtan lehet adót csalni és pénzt eltüntetni.
    Fel sem merült bennük, hogy mélységesen igazságtalan és erkölcstelen döntést hoztak azokkal szemben, akik betartják a jogszabályi előírásokat.
    Ennek az üzenete egy társadalomfilozófia, melynek lényege könnyen összefoglalható és megérthető: minél gátlástalanabb, korruptabb, törvénykerülő szélhámos vagy, azaz minél nagyobb pénzt rabolsz el, annál többre viheted. Sőt, még a végén te leszel az, aki meg is dicsőül, hiszen az állampapírok megvételével megsegítetted az államot az ő nagy bajában.
    Persze nem csak az offshore cégeken átmosott pénzekből következik az intézményesítés, ennek már előzményei vannak: a párt- és főként kampányfinanszírozás cinikus, betarthatatlan szabályai; a politikai szférában az állás- és pozícióhalmozás Nyugat-Európában elképzelhetetlen lehetőségei; a képviselők eleddig teljesen adózatlan költségtérítései (mostantól elképesztően alacsony, 15 százalékos adó "sújtja" a térítéseket); az ország lélekszámához képest igen nagy parlamenti képviselői létszám és így tovább.
    Mindezek már önmagukban jelzik egy "rendszer" kialakulását, amelynek teljesen logikus folyománya az átmosott offshore pénzek állami legalizálása.
    De van még egy dolog, amely szimbolizálja ennek az új, mai Magyarországnak a velejét.
    Ez pedig a Strabag-sztori.
    Mi is történt itt?
    Nem más, mint hogy osztrák lapok, osztrák újságírók jártak utána a Strabag-beruházásoknak meg a hozzá kapcsolódó ügyleteknek, és kiderítették, ráadásul dokumentumokkal és vallomásokkal támasztották alá, hogy az osztrák építőipari cég magyar pártoknak juttatott pénzeket, elsősorban az MSZP-nek és az SZDSZ-nek. Többek között egyértelmű bizonyítékok vannak arra, hogy a "lop-stop"-ot hirdető, makulátlan Kuncze Gábor többször találkozott nevezett cég embereivel Bécsben. Bizonyára azért, hogy elmagyarázza nekik: lopni és korruptnak lenni csúnya dolog, ezt meg se merjék próbálni. S mivel az ilyen igazságokat nem lehet elégszer ismételni, ezért kellett többször is találkozni jelzett cégvezetőkkel, akik egyre inkább hajlottak a lopás csúnyaságával kapcsolatos Kuncze-prédikációk interiorizálására...

    Nehéz napok várnak az országra.
    Az elmúlt hónapokban több ezren veszítették el állásukat, és valószínűleg még többen lesznek, akik maholnap ugyanerre a sorsra jutnak majd.
    Az ételosztásokon végeláthatatlan sorokban kígyóztak a hajléktalanok és a nincstelenek, azok, akiknek egy tál levesre sem futja már.

    Ha azt hisszük, hogy tovább élhetnek azok a struktúrák, amiket a rendszerváltás óta nem vagyunk hajlandók megváltoztatni, akkor egyszer csak azzal fogunk szembesülni, hogy összeomlanak maguktól, mint a szocializmus. De ez nagyon sokba fog kerülni, ugyanúgy, mint a szocializmus összeomlása, amikor 850 ezer ember veszítette el a munkáját és nemzedékek mentek tönkre.

    A DEMOKRÁCIA CSAK ANNAK KAPCSÁN JÖN A KÉPBE AMIT TI KÖVETELTEK (moderálás)!!”
  • 138. valaki13 2009. január 06. 08:24
    „TancsKaszabel!!

    Ezekkel valóban nem lehet vitatkozni - ez a valóság!! Sajmálom!!”
  • 137. valaki13 2009. január 06. 08:22
    „TancsKaszabel!!
    Intel!!

    Lehet sírni-ríni!!

    Nya...zs....g....em!!!”
  • 136. valaki13 2009. január 06. 08:20
    „Figyelem!!

    Pártpénzügyek ma
    Hová lett több mint 50 milliárd forint? - ennyit költött az államkassza a pártok pénzelésére 1989 óta. A Pulitzer-emlékdíjas szerző könyvének 2007 májusában lezárt új, bővített és átdolgozott kiadásában dokumentumok, vizsgálati adatok segítségével vázolja fel, miért korrumpáló a magyar pártfinanszírozási rendszer, mire szolgálnak a képviselői cégtisztségek, kiknek áll érdekében, hogy a kampánypénzek eredete, felhasználása homályban maradhasson.
    A bevallott egymilliárd vagy a becsült tíz? Valójában mennyit költöttek a pártok a 2006-os választásokra? - a táblázatokkal teletűzdelt fejezet a legfrissebb adatok alapján elemzi a mai pártpénzhelyzetet, választ adva arra is, kinek áll érdekében jegelni a parlament előtt fekvő kampányreform-tervezetet.
    Ingatlanügyek
    Az államtól ingyenesen kapott székházak a legnagyobb értékei voltak a pártkasszáknak. 2007 tavaszára azonban alig maradt olyan szervezet, amelyik pénzszűkében - néha igen leleményes konstrukciót kifundálva - még nem verte dobra ezt az ,,ajándékát".
    Pártok, cégek, alapítványok
    Változatos pénzgyűjtő háttérszervezet-hálózatot alakítottak ki a pártok az elmúlt bő másfél évtizedben: eleinte az alapítványoké, majd a cégeké volt a főszerep, hogy 2000 után ismét az alapítványok kerüljenek előtérbe.
    Kampányfinanszírozás
    Az a szabály, hogy nincs szabály - ez a magyar kampányfinanszírozás lényege. Senki sem költhet annyi pénzt, olyan laza ellenőrzés mellett mint a korteskedő politikusok. Ebben a pártok is egyetértenek. De miért nem történik semmi?
    Képviselők cégeknél
    A vállalkozások nemcsak a pártokat, hanem a törvényhozókat is pénzelik, többnyire cégtisztségeket ajánlva nekik. Ezt az adok-veszek gyakorlatot az összeférhetetlenségi szabályok sorozatos - időnként kampányszerű - szigorításai sem tudták visszaszorítani.”
  • 135. Intel 2009. január 05. 22:40
    „134.
    Teljesen korrekten leírta mi a probléma...

    Másik, miért nem tetszik véleményünk, mert nem a jobb oldalon állunk?
    Vagy, mert kimerjük mondani a szavakat?
    Akik ismernek, láthatták mi nem szidjuk nyomda festéket nem tűrő szavakkal a jobboldaliakat, talán ezt kellene követni másoknak is.
    Miért olyan nehéz ezt betartani?

    Kedves "m" Téged sem ismerünk, de mégis ismersz minket.
    Ugye nem egy ismert ember vagy, aki más néven is beír ide?
    Érdekes, és csak gondolkozom...”
  • 134. TancsKaszabell 2009. január 05. 22:11
    „133.-nak !
    Ha szabad kérnem.
    Mielőtt véleményt mondasz ,tájékozódj!
    Itt nem a demokráciáról folyik a "pletyka",hanem egy túlbuzgó,saját véleményt alkotni képtelen ember a fórum íratlan szabályait,-szerintem az írottakat is-,sértő magatartásáról.Egyetlen kérdésben sem a saját véleményével nyűgöz le bennünket.
    Becsatolt hosszú szövegekkel szabályosan szétveri a beszélgetéseket,nem lehet figyelmen kívül hagyni mivel széttördeli a beszélgetést.
    Nem a kizárása a cél!
    Azt szeretnénk elérni ,hogy egyszerűen lehessen vele vitatkozni.Gondold végig !
    Még egy szót sem ejtettem arról,hogy Én, mit unok.”
  • 133. m 2009. január 05. 21:05
    „Akinek nem tetszik valaki13 közlendője, az ne olvassa el, egyszerűen ugorja át. Amúgy IGAZA van! Én Intelt, meg néha TK-t, joco-t unom, mégsem záratnám ki őket. Ezt hívnák demokráciának kedves Intel és TK...”
  • 132. Csabazs 2009. január 05. 20:53
    „valaki13(116)!
    Már miért aláznám meg magam?
    Mert válaszoltam Biczi hsz-ére?
    Tényleg sok(k) , hogy normális eszmecsere helyett állandóan ugyan azt teszed fel,valamint sérti a fórum szabályzatát!

    Különben köszönöm,az egészségem jól van:-)))

    MI LENNE HA SAJÁT NEVEDEN REGGELNÉL ÉS ÚGY TENNÉD FEL A HOZZÁSZÓLÁSAIDAT? Hmmmm.......”
  • 131. Intel 2009. január 05. 20:35
    „valaki13!

    Tudtommal felszólítottak, már, hogy tartsd magad valamihez.
    Ha nem teszed, akkor bucsuzni fogsz innen.
    Amire nagyon jó esélyed van, mert zülleszted a színvonalat!”
  • 130. TancsKaszabell 2009. január 05. 19:52
    „Persze.Persze.Nyugodj meg!Maradj finom ! Ha lehetséges.”
  • 129. valaki13 2009. január 05. 18:29
    „TancsKaszabel!

    Ez a ti nagy hibátok, hogy nem látjátok, ez az oka mindennek, annak is amiről a cikk szól:

    A VÁROSI és az ORSZÁGOS ,,ELIT" ( BAL és JOBB OLDALI ), ILLETVE AZOK AKIK MAGUKAT ANNAK TARTJÁK, MEGTETTE AZT AMIT ( számonkérés és felelőségre vonás nélkül ) MEGTEHETETT ( ahelyett, hogy a város és az ország, valamint a lakosság jobb helyzetéért, előbbre jutásáért tevékenykedtek volna, CSŐDKÖZELI ÁLLAPOTOT IDÉZTEK ELŐ!!!!!) - AZ EREDMÉNY MINDEN SZINTEN ÉRZÉKELHETŐ!!!!

    AZ EREDMÉNYE TEVÉKENYSÉGÜKNEK LÁTSZIK - ELVÉGRE A NEGATÍV EREDMÉNY IS EREDMÉNY.

    Az ,,ELIT"
    amely
    magas eszmékre, vallási és morális értékekre hivatkozik,
    de
    azokat nem veszi komolyan,

    és

    megvalósításukat meg sem kísérli.

    Most már talán itt az ideje, hogy megkísérelje.

    ISMÉT ÁREMELÉSI HULLÁM:

    holott a szakértők szerint ennek mértéke egyre nehezebben indokolható; a három százalékot sem elérő jövő évi inflációs jóslatok mellett furcsán hatnak a 10 százalékos drágulásról szóló bejelentések, amelyek főként az önkormányzati cégekre jellemzőek - írja szerdai számában a Népszabadság.

    Elemzők döbbenetes mértékűnek nevezték a szemétszállítás, a víz vagy a helyi tömegközlekedés néhol 10 százalék feletti drágulását a jelenlegi gazdasági környezetben. Véleményük szerint egyszerűen az a helyzet, hogy az önkormányzati tulajdonú társaságok a nem hatékony működésük költségeit erőltetik rá a fogyasztókra.

    Amikor a társadalom érdeke másodlagossá válik az országot vezető szűk csoport napi érdekei mögött, az zülléshez és az ország válságba kerüléséhez vezet.

    Részlet a HVG egy a helyi és országos politika korrupciós ügyeiről szóló cikkéből:
    ,,Csakhogy a politikai felhőrégiókban, a hatalom magasában zajló korrupciós ügyeknél van rázósabb. Az olyan, mely lent játszódik. Egyszerű választóik házában, utcájában, kerületében. Perzselő testközelségben. Nem gigászi érdekkörök által összehozott titkos csúszópénz-paktum. Nem a tíz- és százmilliárdos inkorrekt, lezsírozott megrendelések aktakupaca. Hanem a pártpolitika alsó- és középrétege által a lakókörnyezet szeme láttára elkövetett vagyonfosztogatás. Ami az ingadozó, szkeptikus híveket kihozhatja béketűrésükből. A jéghegy csúcsánál veszélyesebb, ami a mélyben rejtőzik.
    Politikai elitünk mentalitásának ismeretében nemigen gondolhatunk rá, hogy mindez unikum volna. Ilyen történetek valószínűleg száz- és ezerszámra fordultak elő a lassanként mögöttünk hagyott évtizedben. A különbség annyi, hogy nagyrészt sikerült eltussolni, a politika és bűnözés közti homályzónába rekeszteni. Logikus folyománya ez annak, hogy jobb- és baloldal egyaránt görcsösen összpontosított rá, hogy tisztség- és stallumhalmozás, a vízfejű, szuper-bürokratikus kádári tanácsrendszer átmentése révén felépítse (és a túloldal rovására növelni tudja) önkormányzati klientúráját. Pedig már a kádári érában látszott: a gazdaság hosszú távon nem tud életképesen eltartani 3200 települési és 19 megyei önkormányzatot. Nincs szükség rájuk. Külön hivatallal, szakapparátussal, vezetőtestülettel. ,,
    Forrás: HVG Online
    MI EZ A DÜBÖRGÉS??? - CSAK NEM A LEJTŐN MEGYÜNK LEFELÉ?????
    1956 és 1990 EGY (meg nem valósult ) ÁLOM VOLT EGY JOBB VILÁGRÓL!!!

    Mert a rendszerváltozáskor nem tudtunk megszabadulni azoktól és attól a politikától, akik élősködnek élősködik a magyar társadalmon, s amely akadályozza a kibontakozást. Akik ma megszabják az életünk rendjét, és a hatalmat gyakorolják felettünk, ugyanazok, mint akik 1986-ban voltak.

    Nekik édes mindegy, honnan jön a pénz: ha az adóelkerülésre és pénzmosásra szakosodott offshore cégek juttatják vissza Magyarországra a tisztességtelenül kivitt, rosszabb esetben elrabolt pénzeket, akkor az is nagyon jó. Csak jöjjön a "zsé". Immáron semmi nem számít: ha adózatlan, törvénytelen pénzeket kap meg az állam, az sem baj. Csak kapják meg képviselői fizetésüket és igazolatlanul felvehető költségtérítésüket.
    Ha kellően nagy pénzeket mosol tisztára a Kajmán-szigeteken vagy éppen Cipruson, akkor te nyerő vagy. Akkor egy idő után állami engedéllyel is használhatod a pénzedet, cserébe vegyél egy részéből állampapírokat. Durvábban fogalmazva: a magyar állam zászlajára tűzte, hogy ha átmosott, törvénytelen pénzekből ő is kap, akkor nyugodtan lehet adót csalni és pénzt eltüntetni.
    Fel sem merült bennük, hogy mélységesen igazságtalan és erkölcstelen döntést hoztak azokkal szemben, akik betartják a jogszabályi előírásokat.
    Ennek az üzenete egy társadalomfilozófia, melynek lényege könnyen összefoglalható és megérthető: minél gátlástalanabb, korruptabb, törvénykerülő szélhámos vagy, azaz minél nagyobb pénzt rabolsz el, annál többre viheted. Sőt, még a végén te leszel az, aki meg is dicsőül, hiszen az állampapírok megvételével megsegítetted az államot az ő nagy bajában.
    Persze nem csak az offshore cégeken átmosott pénzekből következik az intézményesítés, ennek már előzményei vannak: a párt- és főként kampányfinanszírozás cinikus, betarthatatlan szabályai; a politikai szférában az állás- és pozícióhalmozás Nyugat-Európában elképzelhetetlen lehetőségei; a képviselők eleddig teljesen adózatlan költségtérítései (mostantól elképesztően alacsony, 15 százalékos adó "sújtja" a térítéseket); az ország lélekszámához képest igen nagy parlamenti képviselői létszám és így tovább.
    Mindezek már önmagukban jelzik egy "rendszer" kialakulását, amelynek teljesen logikus folyománya az átmosott offshore pénzek állami legalizálása.
    De van még egy dolog, amely szimbolizálja ennek az új, mai Magyarországnak a velejét.
    Ez pedig a Strabag-sztori.
    Mi is történt itt?
    Nem más, mint hogy osztrák lapok, osztrák újságírók jártak utána a Strabag-beruházásoknak meg a hozzá kapcsolódó ügyleteknek, és kiderítették, ráadásul dokumentumokkal és vallomásokkal támasztották alá, hogy az osztrák építőipari cég magyar pártoknak juttatott pénzeket, elsősorban az MSZP-nek és az SZDSZ-nek. Többek között egyértelmű bizonyítékok vannak arra, hogy a "lop-stop"-ot hirdető, makulátlan Kuncze Gábor többször találkozott nevezett cég embereivel Bécsben. Bizonyára azért, hogy elmagyarázza nekik: lopni és korruptnak lenni csúnya dolog, ezt meg se merjék próbálni. S mivel az ilyen igazságokat nem lehet elégszer ismételni, ezért kellett többször is találkozni jelzett cégvezetőkkel, akik egyre inkább hajlottak a lopás csúnyaságával kapcsolatos Kuncze-prédikációk interiorizálására...

    Nehéz napok várnak az országra.
    Az elmúlt hónapokban több ezren veszítették el állásukat, és valószínűleg még többen lesznek, akik maholnap ugyanerre a sorsra jutnak majd.
    Az ételosztásokon végeláthatatlan sorokban kígyóztak a hajléktalanok és a nincstelenek, azok, akiknek egy tál levesre sem futja már.

    Ha azt hisszük, hogy tovább élhetnek azok a struktúrák, amiket a rendszerváltás óta nem vagyunk hajlandók megváltoztatni, akkor egyszer csak azzal fogunk szembesülni, hogy összeomlanak maguktól, mint a szocializmus. De ez nagyon sokba fog kerülni, ugyanúgy, mint a szocializmus összeomlása, amikor 850 ezer ember veszítette el a munkáját és nemzedékek mentek tönkre.”
  • 128. valaki13 2009. január 05. 18:27
    „TancsKaszabel!!!

    FIGYELJ (amig finom vagyok):

    A magyar állampolgárok alapvető jogai

    Nem árt tisztában lennünk azzal,
    hogy magyar állampolgárként milyen jogaink vannak.
    Az emberi és polgári jogok miden ember számára biztosították a jogi egyenlőséget, azaz megszüntették a származás alapján járó előjogokat és bizonyos értelemben korlátozták az állam hatalmát az emberek fölött. Ma Magyarországon ezeket a jogokat alapvetően az Alkotmány biztosítja és az állampolgárok alapvető jogai elnevezést használjuk velük kapcsolatban.
    Személyi szabadságjogok

    Justitia
    o Az élethez való jog - minden ember veleszületett joga, amitől senki sem foszthatja meg. Ennek alapján minősítette az Alkotmánybíróság alkotmányellenesnek a halálbüntetést.
    o Az emberi méltósághoz való jog - szintén minden emberrel vele született, elidegeníthetetlen jog. Ez azt jelenti, hogy senkit sem lehet kínzásnak, kegyetlen, megalázó, embertelen bánásmódnak alávetni. Ebből vezette le az Alkotmánybíróság a házasságkötéshez való jogot, s törölte el a fegyveres testületeknél a házasságkötés engedélyezését mint az emberi méltóságot sértő aktust.
    o Személyes szabadság és sérthetetlenség - azt jelenti, hogy mindenkinek joga van a szabadságra és a biztonságra. Csak törvényben pontosan meghatározott esetekben lehet valakit a szabadságától megfosztani (őrizetbe vétel, letartóztatás, szabadságvesztés büntetés). A Magyar Köztársaságban minden ember jogképes, azaz jogokat szerezhet és kötelezettségeket vállalhat. A bíróság előtt mindenki egyenlő, senki sem tekinthető bűnösnek mindaddig, amíg büntetőjogi felelősségét a bíróság jogerős határozata nem állapította meg (ez az ártatlanság vélelme).
    o A mozgásszabadság és a szabad lakóhelyválasztási jog - mindenkit megillet, aki törvényesen tartózkodik Magyarországon, magában foglalja a lakóhely és az ország elhagyásának jogát is. Csak törvényi esetekben korlátozható. Pl.: a bíróság a magyar állampolgárokat konkrét településről kitilthatja, a külföldieket az országból kiutasíthatja; járvány esetén a közegészségügyi hatóságok korlátozhatják a mozgásszabadságot; a rendőr az állampolgárt meghatározott esetekben előállíthatja.
    o A jóhírnévhez, a magánlakás sérthetetlenségéhez, valamint a magántitok és a személyes adatok védelméhez való jog - a magánlakásba csak a tulajdonos vagy a birtokos hozzájárulásával lehet belépni, mindenki szabadon rendelkezik arról, hogy kinek és mikor tárja fel magántitkait, személyes adatait. A postai küldemények csak akkor bonthatók fel, ha hiányos címzés miatt kézbesíthetetlenek, vagy a csomagolás sérülése miatt a tartalma megóvása indokolja. Súlyos, szándékos bűncselekmények esetén a bíróság engedélyezheti a rendőrségnek a magánlakás átkutatását, levelek tartalmának megismerését, adatok beszerzését.
    o A gondolat-, lelkiismereti és vallásszabadság - jelenti a vallás vagy más lelkiismereti meggyőződés szabad megválasztását, annak kinyilvánítását vagy ki nem nyilvánítását, gyakorlását és tanítását is. Erre hivatkozva azonban nem lehet megtagadni a haza védelmét, hiszen ismert a fegyver nélküli katonai szolgálat, illetve a polgári szolgálat.

    Politikai szabadságjogok

    Justitia
    o A véleménynyilvánítás szabadsága és a közérdekű információhoz való jog - azt jelenti, hogy mindenkinek joga van a szabad véleménynyilvánításra, továbbá arra, hogy a közérdekű adatokat megismerje, illetőleg terjessze. A véleménynyilvánítás szabadságának azonban határt szab, pl. az államtitkok köre, a köznyugalom védelme és a személyiségi jogok védelme.
    o Sajtószabadság - alapelve szerint mindenkinek joga van sajtóterméket előállítani, de nyilvántartásba kell vetetni és impresszummal ( a kiadás és szerkesztés legfontosabb adatai) kell ellátni. A bíróság betilthatja az olyan sajtótermékeket, amelyek sértik a közerkölcsöt, vagy veszélyeztetik a köznyugalmat. A sajtónak bizonyos esetekben helyreigazítási kötelezettsége van. A sajtószabadságot is korlátozza tehát az államtitkok köre, a köznyugalom védelme és a személyiségi jogok védelme, az adatvédelem.
    o A gyülekezési jog - azt jelenti, hogy a Magyar Köztársaság elismeri a békés gyülekezés jogát, és biztosítja annak szabad gyakorlását, gyülekezni tehát bárhol lehet, de a közterületen tartandó gyűléseket előre be kell jelenteni. A rendőrség akkor tilthatja meg bármely rendezvény megtartását, ha az a közlekedés rendjének aránytalan sérelmével járna, vagy súlyosan veszélyeztetné a Parlament vagy a helyi önkormányzat, illetve a bíróságok munkáját.
    o Az egyesülési jog alapján mindenkinek joga van a törvény által nem tiltott célra szervezeteket létrehozni, illetőleg azokhoz csatlakozni. Ide értendő a pártoktól a szakszervezetekig, a mozgalmakon és klubokon át minden szerveződési forma. De politikai célt szolgáló fegyveres szervezet az egyesülési jog alapján nem hozható létre.
    o A panaszjog alapján mindenkinek joga van arra, hogy egyedül vagy másokkal együttesen írásban kérelmet vagy panaszt terjesszen az illetékes állami szerv elé.
    o A választójog - azt jelenti, hogy minden nagykorú magyar állampolgárnak joga van ahhoz, hogy az országgyűlési és a helyi önkormányzati választásokon választható és - ha a választás, illetőleg népszavazás napján az ország területén tartózkodik - választó legyen, valamint országos vagy helyi népszavazásban és népi kezdeményezésben részt vegyen. Nincs választójoga annak, aki a cselekvőképességet korlátozó vagy kizáró gondnokság alatt, illetőleg aki a közügyek gyakorlásától eltiltó jogerős ítélet hatálya alatt áll, továbbá aki jogerős szabadságvesztés büntetését, vagy aki büntetőeljárásban jogerősen elrendelt intézeti kényszergyógykezelését tölti.
    o Minden magyar állampolgárnak joga van ahhoz, hogy részt vegyen a közügyek vitelében, továbbá hogy rátermettségének, képzettségének és szakmai tudásának megfelelően közhivatalt viseljen.


    Gazdasági jogok

    Mérlegen az igazság.
    o Magyarország gazdasága olyan piacgazdaság, amelyben a köztulajdon és a magántulajdon egyenjogú és egyenlő védelemben részesül.
    o Munkához való jog - mindenkinek joga van a munkához, a munka és a foglalkozás szabad megválasztásához. Ez magában foglalja a munka és a vállalkozás szabad megválasztását, és azt is, hogy aki önhibáján kívül munkanélkülivé válik, azt támogatás, munkanélküli segély illeti meg. Az egyenlő munkáért mindenkinek, bármilyen megkülönböztetés nélkül, egyenlő bérhez van joga.
    o Mindenkinek joga van a pihenéshez, a szabadidőhöz és a rendszeres fizetett szabadsághoz.
    o Az állampolgároknak joguk van a szociális biztonsághoz.


    A Magyar Köztársaság biztosítja a területén tartózkodó minden személy számára az emberi, illetve az állampolgári jogokat, bármely megkülönböztetés, nevezetesen faj, szín, nem, nyelv, vallás, politikai vagy más vélemény, nemzeti vagy társadalmi származás, vagyoni, születési vagy egyéb helyzet szerinti különbségtétel nélkül.
    Az embereknek bármilyen hátrányos megkülönböztetését a törvény szigorúan bünteti.
    Azaz az egyenjogúság azt jelenti, hogy az állam nem tesz különbséget a polgárai között, s az ilyen különbségtételt (a diszkriminációt) tiltja és büntetni rendeli.”
  • 127. Cingár 2009. január 05. 18:03
    „126.

    Magad nevében beszélj!

    Miért nem vonatkoznak az országgyűlési képviselőkre az általuk megszavazott törvények?
    Számla nélkül felvehető költségtérítésre gondolok. Nem a saját házuk táján kellene elkezdeni a gazdaság kifehérítését?
    Bezzeg a számla-lottó, az eszükbe jutott. Röhely!”
  • 126. TancsKaszabell 2009. január 05. 17:55
    „Kedves Fórum társaim !
    Remélem észrevettétek,hogy az eredeti témához már régen nem szól senki.
    Miért?
    Mert sajnálatos,hogy láthatóan súlyosbodó problémáink vannak "valaki13" nick nevű fórumtársunkkal,aki rendszeresen a szólásszabadság és egyáltalán az emberi szabadság jogokról oktat,-érthetetlen okokból, Bennünket.
    Mi senkinek a jogát, szólásszabadságát nem kívánjuk korlátozni,de azzal, ha valami normalitást, a minimális viselkedési normák betartását elvárjuk, nem is sértjük meg.
    Ezért ezt jogosan várjuk el "valaki13" nick nevű fórum társunktól is !
    Szerintem mindnyájan a kulturált, építő, őszinte beszélgetésre törekszünk a téma iránt érdeklődőkkel, akik személyeskedés,gyalázkodás, offolás, floodolás nélkül képesek kulturáltan véleményt nyilvánítani. Ez idáig elég jól ment ez a fórum, kár lenne ha éppen az eddig többé-kevésbé kulturált hozzászólókat sikerülne eltávozásra késztetni,magam már többször félreálltam, egy időre.
    Barátunkat már több alkalommal finoman ,próbáltuk figyelmeztetni tevékenységének "káros" voltára. Sikertelenül! Egyre jobban elveti a sulykot,finoman szólva.
    Ezért ismét levélben kértem segítséget a kisalföld.hu portál főszerkesztőjétől.


    Tisztelt Főszerkesztő Úr !

    Ez már a második levelem a fórumon tapasztalt lehetetlen állapotokról.
    Egyre több fórumozó kifogásolja "valaki13" tevékenységét !!!
    Sajnálatosnak tartom,hogy a többszöri moderálásra küldéseket úgy tűnik Önök figyelmen kívül hagyják,hiszen nem változik semmi.
    Tekintsék át "valaki13" a fórumon megjelent írásait és ha Önök fontosnak tartják a fórumon a szólásszabadság,az alapvető viselkedési
    normák érvényesülését tegyenek végre valamit.Talán az Önök véleményére normálisan reagál és visszafogja magát.
    A fórumon Önök a házigazdák, mindenki más vendég,az Önök joga a vendégjoggal visszaélőket eltanácsolni.

    Szerintem ,-és még sokak szerint,"valaki13" a Felhasználói Szabályzat több pontját sérti gyakorlatával,tevékenységével, zavarja a fórum normális dialógusait.:

    4. A felhasználók nem írhatnak a jó ízlést sértő, lejárató hozzászólásokat, a gyűlöletre uszító, a rasszista és a mások vallási- vagy nemzeti hovatartozását sértő véleményeket.
    5. A felhasználók nem írhatnak úgynevezett "offtopic" hozzászólást adott témához - oda nem illő vélemények törlésre kerülnek.
    6. Moderálásra kerülnek az egy adott témához hozzászólás többszöri bemásolása - "floodolás".

    " valaki13" a fent említett és elvárt elveket rendszeresen megsérti,-témaidegen, témán kívül eső, a fő témától eltérő-,hozzászólásaival, ugyanazon hozzászólások ismételgetésével,indokolatlanul hosszú hozzászólásaival, máshonnan bemásolt hosszú tartalmú idézetekkel,gyakran forrás megjelölés nélkül,lehetetlenné teszi a folyamatos beszélgetést a fórumon.Mindezt szinte minden témában elköveti! Szorgalma kimeríthetetlen,önbizalma töretlen,minden ésszerű véleményt,érvet figyelmen kívül hagy,lassan uralja a fórum egyes témáit.Az utolsó,idegen forrású, becsatolt anyagai már egyszerűen minősíthetetlenek!

    Mindezzel,finoman szólva megsérti a vendég jogot !Hogy lehet az ,hogy mindezt Önök nem veszik észre?

    Még várok az intézkedésükre, a válaszra, és addig is nem tehetek mást mint nem veszek részt a beszélgetésekben.
    Remélem Önök is észreveszik, sokan visszavonultak már!

    Szíveskedjenek a fórum életben tartása érdekében segíteni a probléma megoldását.

    Tancs Kaszabell”
  • 125. Intel 2009. január 05. 17:26
    „Kedves jobb oldali emberek valaminél nagyon leragadtatok.
    Amiket leirtok, ezek egy ügyön nem mozdítanak.
    Másik mi lenne ha a témához kapcsolodoan írnátok?

    Persze, én megértem, hogy probáltok fogást találni a bal oldalon, néha kisebb sikerrel.

    Viszont akkor azt mondjátok meg már Nekem, hogy a Soproni városvezetéssel miért nincsenek megelégedve az emberek?
    Miért nem láttak már hozzá az önkormányzati intézmények reformjához?
    Miért nem faragják le a kiadási oldalt?”
144 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Közép-európai Kulturális Központ a kastélyban

Fertőd - Tavasszal rajtolhat a fertődi Esterházy-kastélyegyüttes első, mintegy 1 milliárd 566 millió… Tovább olvasom