Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Csökkenteni a belváros forgalmát

Sopron - A buszpályaudvar sok szempontból most sincs rossz helyen, azonban annak megközelítésével baj van. Sokáig nem tartható, hogy az oda irányuló forgalom nagy része keresztülhaladjon a belvároson – véli Kuslits Tibor főépítész.

Az elmúlt években, évtizedekben több ötlet felmerült a távolsági buszpályaudvar áthelyezésére. A kezdeti elképzelések arról szóltak, hogy a végállomást a vasúti pályaudvar előtti téren alakítsák ki. Erre a területre azonban egy élelmiszer-áruház épült. A Béke út, József Attila utca, Zrínyi utca találkozásától a vasút felé eső terület is felvetődött lehetséges helyszínként, amely mind a mai napig szerepel a város rendezési terveiben. A vasútállomás közelében való elhelyezésnek előnye, hogy könnyű átszállási lehetőséget biztosít, hátránya viszont, hogy a város többi része, központja viszonylag messze esik ezektől a helyektől. (A végállomás sorsával kapcsolatos fejleményekről a Kisalföldben folyamatosan beszámoltunk, legutóbb idén júniusban Autóbusz-végállomás a pályaudvar mellett? címmel.)

Változtatni kell, de hogy ez milyen formában történjen meg, azt széles körű szakmai vitának kell megelőznie. Fotó: Magasi Dávid


– Az autóbusz-végállomás a Lackner Kristóf utcában nincs rossz helyen a városközponti pozíció, a piac közelsége miatt, de ennek megközelítésével viszont már problémák vannak – jelentette ki Kuslits Tibor városi főépítész. – A világon mindenütt tapasztalható tendencia, hogy a pályaudvarok vagy fontos tömegközlekedési csomópontban, vagy városközponti helyzetben, egyszerűen megközelíthető helyen épülnek meg. Ez Sopronban is fontos szempont. A jelenlegi pályaudvar területe és adottságai előnyeinek megtartása mellett a közlekedés belső szerkezetét is át kell rendezni, mert sokáig nem tartható, hogy a forgalom jelentős része a belvároson keresztül haladjon végig. Az egyik elképzelés szerint új, a Várkerületet kiváltó forgalmi gyűrűre van szükség. Ennek révén az autóbuszok a 84-es tehermentesítő úton haladva érnék el a Lackner Kristóf utcát. Ehhez azonban kapcsolatot kell kiépíteni a Virágvölgyi út–elkerülőút csomópontja és a Flandorfer utca–Lackner Kristóf utca csomópontja között. El kell ismerni, olyan megoldás nem létezik, ami mindenkinek egyformán megfelel és nem jár néhol fájdalmas és költséges beavatkozásokkal. Változtatni kell, de hogy ez milyen formában történjen meg, azt széles körű szakmai vitának kell megelőznie.
Az autóbusz-pályaudvar helyzete kapcsán beszélni kell a Várkerület sorsáról, szerepéről, jövőjéről. Az elmúlt évek során sok fórumon megfogalmazódott az a gondolat, amely szerint a lehető legkisebbre kell csökkenteni az itteni gépjármű-közlekedést.

– Mihamarabb el kell dönteni, mit szeretne a város, mi az itt élők érdeke – folytatta a főépítész. – A tervezőasztalokon már megvannak azok a vázlatok, hogy miként lehet a várkerületi forgalmat jelentősen csillapítani. Amint ez megtörténik, el lehet gondolkodni a folytatáson. Jelenleg szinte az összes helyi járatú autóbusz átmegy ezen a szakaszon. Mindez átszervezhető úgy, hogy akár az említett új körgyűrű segítségével vagy alternatív útvonalak kiépítésével az autóbuszjáratok elérjék a fontosabb helyeket. A Várkerületen pedig akár a budapesti várbuszhoz hasonló, kis méretű, de sűrűn járó buszokat lehet forgalomba állítani. Egy másik példa: ma a turisták jelentős része a Pap-réti autóbusz-parkolókba a Várkerületen keresztül érkezik. A tér másik oldalának megnyitásával, a Híd utca felől egyszerűbben és gyorsabban érhetik el a belvárost a turisták. Időt spórolhatunk meg, zajt, légszennyezést csökkenthetünk ilyen kézenfekvő átalakításokkal.

Olvasóink írták

  • 8. Zsófi 2007. december 04. 11:30
    „Ami még lemaradt:

    Véleményem szerint egy központi fix vagy mobil traffi, azonnal kiváltaná az ifjúság azon részének kivonolását a belvárosból, akik vére a benzingőzzel együtt pezseg. De hááát, sajna a rkp-vezetés és a városvezetés közös akarata is kellene. Talán ez az összeg nem jelenthetne sokat abból a sok mínuszból, amiben már az eddigi fölösleges kiadások jelentkeztek.(lsd:perkt.,vesztések,adv-i koszorúk adományozása))),nah no comm.

    Esetleg lehetne egy közös gyűjtés a belváros nyugalmáért? Mit gondoltok? Ki tudja, cca mennyibe kerülne egy ilyen műszer telepítése?”
  • 7. Zsófi 2007. december 04. 11:23
    „A belváros rettenetes forgamát és az "idióta rodeózok hobbijainak - motorosok??puffogós lepukkant és felturbózott - roncsaikkal önző és figyelemfelhívó viselkedésükkel - annyira ellehetetlenítik, hogy a belvárosi cukrászdák már nem mernek kihelyezni székeket-asztalokat, mert 1 csésze kv. elfogyasztása mellet saját hangjukat nem értik a zaj miatt, nem beszélve a helyi másik roncs-buszok hangja.

    Természetesen kívűlálló - zöldövezeti - lakó ezt nem érzékeli, mert "csak" átsuhanunk a városon a Centerekig jelszóval.

    Kösz, ennyit dióhéjjjjban: egy belvárosi lakó a több ezerből.”
  • 6. Attila 2007. november 07. 20:59
    „Fogadni mernék,hogy valaki lakóparkot álmodott ide is.Szerintem.”
  • 5. Pittike 2007. november 06. 19:37
    „Szerintem a vasúti pályaudvart is át kell helyezni a busz végállomás mellé, hiszen olyan sok vállalat van a környékén. Ott nagyon jó helyen lenne és a vonatok is átmennének az egész városon. De nincs mitől félni, az egész csak mellébeszélés (a Kisalföldnek is jól jött egy kis töltelékanyag) Ebben a városban az összes forgalom a Csengery utcára van terelve, és esze ágában sincs ezen változtatni senkinek.”
  • 4. NÉTT 2007. november 05. 23:58
    „Lehet, hogy nincs jó helyen a távolsági pu. de akárhová teszik, csak rosszabb lesz. A Várkerület forgalmának csökkentésére keressenek a szakemberek más megoldást!”
  • 3. Joshua 2007. november 05. 17:01
    „Látom, Te nem vidéki vagy!”
  • 2. Pittike 2007. november 05. 12:04
    „Szerintem minden vidéki utas után menjen külön busz a munkahelyére, igy egyáltalán nem fárasztanánk öket.”
  • 1. Dittke 2007. november 05. 08:00
    „Szerintem a mostani helye a buszvégállomásnak a lehető legjobb.Egyrészt az utasoknak a város minden pontja megközelithető, másrészt a Belvárosban közlekedő helyi járatos buszok is éppen úgy zajosak és környezetszennyezőek.Elég nagy probléma a vidéki utasoknak, hogy sokszor nyomorkodva,12 órai munka után az alsó lépcsőfokon kell hazautazniuk (nem kevés pénzért) ,ne terheljük Őket még kilóméteres sétákkal is!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az FC Sopron jövője a tét

Sopron - Kiesőhelyen várja az FC Sopron a bajnokság következő fordulóját. A labdarúgás barátai… Tovább olvasom