Kisalföld logö

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 31°C Még több cikk.

Bringázz Sopron Egyesület – Nincs szomorú kerékpáros

Tíz lelkes fiatal alapította 2010-ben a Bringázz Sopron Egyesületet azzal a céllal, hogy alternatívát kínáljanak a város egyre zsúfoltabb közlekedésében. Nemcsak tekerik, értik is a kerékpáros-kultúrát. A Kisalföld Bringára, Sopron! kampányának is fontos partnerei.

Egyre nagyobb a város, mind többen használjuk útjait, ebből következik, hogy a közlekedés is egyre nehezebb. A zsúfoltságra megoldást csak az jelenthet, ha kevesebben használják az autójukat. 
 
A Bringázz Sopron Egyesület alapítói négy éve éppen azzal a szándékkal fogtak össze, hogy alternatívát kínáljanak a közlekedőknek. Vallják, hogy két keréken gyorsabban érnek célba...

A Wilfing Áron Egyesület a Közlekedésbiztonságért és Toleranciáért már 2009 óta hallatja hangját. Azokból a fiatalokból, akik ott tanulták a civil kurázsit és a kerékpár a kedvenc közlekedési eszközük, megalakult a Bringázz Sopron. Négy éve tízen voltak, ma harmincan mozgósíthatók, közöttük már szakemberek is.

Szívós és eltökélt munkájukkal elérték: ma már kikerülhetetlen a véleményük, ha a kerékpáros közlekedésről esik szó. A Kisalföld kampányához is szívesen csatlakoztak, mert látták benne a lehetőséget: olyan üzeneteket adhatnak át a közlekedőknek, amik a biztonságot és az elfogadást szolgálják. Mondanak is rögtön néhány példát...

Az a fontos, hogy a közlekedők figyeljenek egymásra!
Az a fontos, hogy a közlekedők figyeljenek egymásra!


Kerékpáron nincs hideg, csak rosszul öltözött bringás van. Nincs is ezen mit magyarázni, ahogy a második szabály is önmagáért beszél: „olcsó bringa, drága lakat, több ideig nálad marad".

A járdán csak vendég a kerékpáros, ezt sose felejtse el, aki két keréken jár – intik saját társaikat is az egyesület alapítói, akik szerint a járdán kerekezni éppolyan lustaság, mint a szomszéd utcába autóval indulni. Fontos szabály a „láss és látszódj!" is, vagyis senki se sajnálja azt a pár száz forintot a megfelelő lámpáért, felszerelésért. Ezekből a tanácsokból is látszik, az egyesületnél nem a népszerűségre törekednek, a kerékpárt nem divatkelléknek tekintik, nagyon is komolyan veszik küldetésüket.

Arra a kérdésre például, hogy szerintük szükség van-e bicikliseket a leszállásra figyelmeztető közlekedési táblára a zebrák előtt, a homlokukra csapnak.
– Gyalogátkelőhelyre csak úgy juthat bringás, ha járdán haladt, az pedig elsősorban a gyalogosoké. Egy ilyen tábla csak legalizálná a járdán kerékpározást – mondják.

Véleményük szerint nem elkülöníteni kellene a két keréken hajtókat, hanem integrálni. Nem a külön út a fontos, hanem hogy a közlekedők figyeljenek egymásra! – Láttak már szomorú arcú kerékpárost? – kérdezik végül a bringás fiatalok és a választ is megadják: – Nem. Mert nincs is....

Az egyesületnek eddig is sikerült megszólítani a kerékpárosokat, programjaikon egyre többen vesznek részt. Fotó: Kisalföld-archívum
Az egyesületnek eddig is sikerült megszólítani a kerékpárosokat, programjaikon egyre többen vesznek részt. Fotó: Kisalföld-archívum


Nyilatkozatok:
 – Ha már egyszer sikerült valakit elcsábítani a programunkra s emiatt elővette a kerékpárját, esélyt adott magának arra, hogy másnap is felüljön a bringára. Hiszen már úgyis elöl van... Elmegy biciklivel dolgozni és rájön, gyorsabban célba ért, nem kellett parkolójegyet vennie. Talán azt is fogja érezni, amit reggelente én: ha a kerékpárt választom, teszek valamit a városért.
Szücs-Szabó Máté

– Sokan csak az agresszív kisebbséget látják a bringásokban, pedig mi nem az autó ellen vagyunk, hanem az élhető város közössége mellett. Mindenki közlekedik valahogy, de nem mindig körültekintően. Akkor lenne igazán biztonságos a város közlekedése, ha nem egoista módon, hanem egymásra figyelve hajtanánk – gyalog, bringával vagy járművekkel.
Horváth-Wilfing Attila  

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

3 autó ütközött a 84-esen Újkér és Nemeskér között

A balesetben senki nem sérült meg, útzár nincs. Tovább olvasom