Kisalföld logö

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Borvidékek együttműködése

A soproni Bormarketing Műhely Kht. és a Közép-burgenlandi Kékfrankos Egyesület az elmúlt évben közös marketingprogramot valósított meg.
A Soproni borvidék és a Közép-burgenlandi borvidék szinte azonos nagyságú területtel rendelkezik, hasonlóak a természeti adottságok és a fajtaszerkezetben sincs sok különbség, legjelentősebb mindkét vidéken a kékfrankos szőlő. Közép-Burgenlandban és a Sopronban is jelentős szerepet szánnak a borturizmusnak. A fentiek együttesen indokolják, hogy közös marketingprogramot valósítsanak meg.

– A borvidékek határ menti együttműködésének lehetőségeiről 2004-ben végeztünk felmérést, Phare CBC támogatással – mondta Rigler Zsolt, a Bormarketing Műhely igazgatója. Negyvennyolc osztrák és negyven magyar gazda, valamint  nonprofit szervezet válaszából kiderült, igénylik az együttműködést, elsősorban a marketingkommunikáció, a turizmus, a termékpolitika és az oktatás területén.

Erre alapozva az elmúlt év őszén újabb közös programot indítottunk a közép-burgenlandi Kékfrankosország és Sopron, a kékfrankos fővárosa jobb megismertetése érdekében. Ennek eredményeként kidolgoztunk egy borútminősítési rendszert, megjelent – 40 ezer példányban – a két borvidéket és borászatait bemutató, térképekkel illusztrált, háromnyelvű (magyar, német, angol) borútkiadvány, mobil és stabil installációk készültek (szállodákban elhelyezve). Számos kiadványban népszerűsítettük a borvidékeket és húsz újságírót láttunk vendégül 51 pincében.

Molnár Tibor, a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke kifejtette, stratégiai cél, hogy a természeti adottságainál fogva összetartozó két vidék a történelmi hagyományokhoz méltón ismét egy „gazdasági egységet" alkosson, partneri kapcsolatokra alapozva. A világ borpiacán ugyanis a Fertő-parti borvidék egy zárt egységet alkot, amelynek termékei jól értékesíthetők. Ehhez járulnak hozzá azok a közös programok, amelyek legfontosabb szervezője a Bormarketing Műhely Kht.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kevesebb turista jön a Fertő-partra

Az elmúlt esztendőhöz viszonyítva rosszabb szezonra panaszkodnak a Fertő-parti idegenforgalom szakemberei. Akadnak olyan panziók, ahol az átlagosnál is nagyobb mértékben, 40–50 százalékkal esett vissza a forgalom. Mint mondják, Ausztriában sem rózsásabb a helyzet. A megoldást a szakemberek az együttműködésében, egységes fellépésben látják. Tovább olvasom