Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Boros László: 370 rászorultat rövidít meg a Fidesz

Sopron - 370 rászorultat rövidít meg a fideszes városvezetés Sopronban, mert emeli a szociális juttatások jogosultsági értékhatárát – mondta el sajtótájékoztatóján Boros László (MSZP).

A közgyűlés tárgyalta a pénzbeli és természetbeli ellátások helyi szabályáról szóló rendeletének módosítását, az eredmény tragikus – jelentette be Boros László önkormányzati képviselő (MSZP) hétfői sajtótájékoztatóján. – A fidesz állandóan azt nyilatkozza, hogy az emberek kiadásait csökkenteni kell. Ezzel szemben a gyakorlatban éppen ennek az ellentétét cselekszik.

Boros László elmondta, eddig a családi összjövedelem tíz százalékának megfelelő lakhatással kapcsolatos kiadással már segélyért lehetett folyamodni. Ezt most ötven százalékra emelték, aminek következtében többen kiesnek a jogosultsági körből. – Óvatos becslések szerint ezzel a döntéssel 370 rászorultat rövidítenek meg, a város megtakarítása ötvenmillió forint. Ezzel szemben a városvezetés saját tetteinek dicsőítésére jóval százmillió forint felettiösszeget fordít.

Olvasóink írták

46 hozzászólás
  • 46. Lárika 2009. április 02. 19:48
    „jockey, Nálad a pont! Ezen a 10 százalékon elhűltem. Nálunk is közelíti az 50%-ot a lakhatással kapcsolatos kiadás, de eszembe sem jutott, hogy segélyt kérjek. Talán, mert azt tanultam otthon, hogy munkából kell megélni...”
  • 45. Telepathia 2009. április 01. 09:46
    „Sajnos igaz a hir!”
  • 44. jockey 2009. március 31. 13:17
    „A családi összjövedelem 10%-ának megfelelő lakhatással kapcsolatos kiadással már segélyért lehetett folyamodni? Ez azt jelenti, hogy akinek a rezsije meghaladja a jövedelme 10%-át, az eddig segélyt kapott? Hát ez mekkora pazarlás emberek? A gáz és távfűtés mondjuk 35 ezer, a villany 10 ezer, a víz 6 ezer, a közös költség szemétdíjjal 4 ezer, a kábeltévé és telefon legyen 5 ezer az összesen 60 ezer forint. Persze, minden adat csak kb. Tehát ha 60 rugó a 10%, akkor az összejövedelem 600 ezer forint. És ezzel még éppen segélyért lehet folyamodni. Nooooormális?

    Ha a lakhatással kapcsolatos kiadás nem a rezsi, akkor bocs, de akkor mi más lehet? Albérleti díj? Az is van 40-50 ezer, plusz rezsi, tehát még több. Esetleg lakbér? Nem elég, hogy önkormányzati lakásban laknak, még segély is? Na ne már! Teljesen jogos akkor az 50%! Ha meg valakiknek annyira nyomja a szívét a rászorultak sorsa, szervezzen nekik gyűjtést és adja a saját pénzét! Én úgy érzem, éppen eleget - sőt, túloltúl sokat - adok a befizetett adómmal és járulékaimmal. Az a fő baj ezzel az országgal, hogy azok kiabálnak leghangosabban a közös kalapban lévő pénz elosztásánál, akik egy fillért sem tesznek bele! Ezért jutottunk ide!”
  • 43. TancsKaszabell 2009. március 31. 09:54
    „rozsomak (38) ra !

    Most már értem miért tűnt zavarosnak ez az írás.Nem azért mert ez nem az Ön írása.
    Ez az írás önmagában egészében is zavaros! Veszélyes !

    Egyébként ismerős volt ez a mondóka,mintha hallottam volna belőle valamicskét a rádíóban vagy a TV-ben (?),motoszkált bennem némi gyanú, mert emlékeztetett a szöveg
    arra a meghökkentően kitárulkozó, saját gondolati ötleteit, mások szájába adó ,közéleti kielégületlenségét leplezni igyekvő, tollforgató stílusára,amelyet évek óta TGM produkál.
    Ő az TGM ,mert igy jelöli önmagát,a kis szerénytelen!

    Egyébként összehord hetet havat.Persze az igaz,hogy minden mindennel összefügg.

    Nem tudom mit látnak ebben az emberben azok akik odafigyelnek rá? A közért él?
    Nem! Politizál valamelyik oldalon? Nem! Képviseli valamelyik réteg érdekeit? Nem!
    Viszont úgy látom mostanában keresi a "helyét".
    Folytathatnám ennek a személynek az analízisét de minek.Mellékszereplő,és bizony ezt önmaga választotta amikor sértődötten félreállt.

    Viszont van egy új elem a mondókájában.Ez nem éppen építő jellegű,hiszen társadalmi
    méretű ellenállásra buzdítja az embereket akiket a túléléshez szükséges átalakítások iránti bizalom nem igen jellemez,330 Forintos kérdések szintjére pozicionálták bizonyos erők saját érdekeik érvényesítése okából. Sajnos ! A politikai osztály is ezt a bizalmat erodálta szorgalmasan. Most ezt a felhívást a szakszervezetek felé intézte. Elfelejtkezve ezek megosztottságáról, politikai polarizáltságukról és a valóságos helyzetünk hibás értékeléséről amely rájuk is jellemző.
    Nagy felelőtlenségre vall ez a felhívás!Mindenképpen zavart kelt !”
  • 42. Telepathia 2009. március 31. 08:36
    „Közéleti tényekkel és pártpropaganda hosszászolásaikkal, bizonyíta be a a váosvezetés egyes
    nem kivánatos szereplői az alkalmatlanságukat, a hivatal, a szolgálatuk betöltsééhez. Mégis görcsösen ragaszkodnak a kényelmes, párnás székeikhőz, túlfütött irodáikhoz,jó fizetésükhöz. 13 havi járandóságaikhoz..Ezektől nem akarnak megválni.
    Egyáltalán nem gondolva a város szegényeire, elesett családokra, az otthontalanokra, a munkanélkülieke, a hajléktalanokra, a családok éhező és nélkülőző kiskorú gyermekeire. Kiemelkedően magas fizetésük hány százalékáról mondtak le a rászorultak, az elesetttek megsegítésére. Erról miért nem kívánnak sajtó tájékoztatót tartani. Az előző polgármesterek jó példáit sajnos a gyakorlatban nem alkalmazzák.”
  • 41. látó 2009. március 31. 08:29
    „Börtönbe minden képviselőt! Azonnal!”
  • 40. Intel 2009. március 30. 22:42
    „Tancs

    Akit nem tartók olyan embernek akit el kell ismerni annak nem szoktam válaszolni...

    adlerzsigabának se fogok, mert ez már nekem szégyen ha reagálók neki.”
  • 39. adlerzsigabá 2009. március 30. 21:52
    „A tisztánlátás az élet olyan ajándéka, amely gyakran megkésve érkezik.
    Wass Albert”
  • 38. rozsomak 2009. március 30. 21:51
    „32# Mekkora balfék vagyok..Lemaradt az eleje..

    "...Magyarországon baloldalinak lenni: szégyen" - TGM éles kritikája
    Befejezett tény, hogy az MSZP, az SZDSZ és az MDF által képviselt neokonzervatív gazdaság- és társadalompolitika összeomlott, és a végét járja az a három parlamenti párt is, amelyet - tévesen - "baloldalinak" szokott nevezni a magyarországi sajtó - írja közleményében TGM.
    A baloldali identitású választóknak két lehetőségük van az európai választásokon: vagy otthon maradnak - ami a még megmaradt demokrácia szemszögéből nem kívánatos és nem örvendetes -, vagy pedig az új Zöld Baloldalra szavaznak. A Zöld Baloldal (némelyeknek túlságosan radikális, másoknak nem eléggé."

    Meg, a vége..Ezt a kétbalkezességet..

    "Tamás Gáspár Miklós
    a Zöld Baloldal listavezető"

    http://gondola.hu/cikkek/64402”
  • 37. hozsuzs 2009. március 30. 21:44
    „"... a beszélgetés legfőbb célja mégis, hogy tudassunk vagy tudomást szerezzünk, továbbá hogy szórakoztassunk és meggyőzzünk. Ilyenformán óhajom az, bárha a jó szándékú, eszes emberek ne veszítenének jó szándékaik erejéből azáltal, hogy támadó határozottsággal formuláznak, mert csak utálatot gyűjtenek fejükre, ellenséget szereznek és tulajdon beszédük végső értelme ellen fordulnak, azaz sem szórakoztatók nem lesznek, sem új tudomásokkal nem szolgálnak.

    Mert ha kioktatás volt is a cél, a kifejtés módjának feltétlensége viszályt szül, és gátlója a figyelmes meghallgattatásnak is. Ha pedig okulást kívánsz mások tudományán, mégis szilárd véleményedet hangoztatod, az olyan szerény és értelmes emberek, akik a vitáért nem lelkesülnek, meghagynak tévedésedben békével." (Benjamin Franklin)”
  • 36. adlerzsigabá 2009. március 30. 21:26
    „TancsKaszabell!

    "Ejnye no,kezdjük elölről."- írta. Elhittem. Ilyenek Önök.
    Megmondom: csalódtam.... Azt hittem, hogy tényleg. Aztán ráküldene engem rozsomakra.
    Abban pedig helyesbítenem kell: nem dugtam el, CSAK NEM MUTATTAM BE. Eddig ...”
  • 35. TancsKaszabell 2009. március 30. 21:16
    „Köszönöm kedves látszó szavait ! :):)
    Ez esetben szíveskedjen "rozsomak" levelezőtársunk szellemi bakugrásoktól hemzsegő írását "ízekre" szedni.
    Ez az írás nem humoros ! Hanem zavaros.
    Az sem árt ha néhány közgazdasági alapkérdésben kiigazítja.
    Vajon miért nem csodálkozom azon,hogy a fidesz szellemének megfelelően mindent elutasít.
    A fidesznek van valami jó ötlete? Mert programja az nincs,ha pedig van azt eddig jól eldugta ? Mint "adlerzsigabá" az unokatestvérét.

    A helyesírás talán ez esetben tényleg fontos!”
  • 34. adlerzsigabá 2009. március 30. 21:00
    „Egy kis vidámság és irónia, mindenki számára, a pártoskodásról: (BRIAN élete)

    * Brian: Ti vagytok a Júdeai Népfront?
    * Reg: A jó édes anyád!
    * Brian: Mi?
    * Reg: Méghogy Júdeai Népfront! Mi a Júdea Népe Front vagyunk! Méghogy Júdeai Népfront! (nevet)
    * Brian: Én is... csatlakozhatnék?
    * Reg: Nem, kopj le!
    * Brian: Nem akarok ilyet árulni, ez csak egy meló. Ugyanúgy utálom a rómaiakat, mint bárki más!
    * Judith: Ez biztos?
    * Brian: Ó, holtbiztos! Régóta utálom a rómaiakat.
    * Reg: Figyelj! Ha csatlakozni akarsz a mozgalomhoz, tényleg utálnod kell a rómaiakat.
    * Brian: Utálom!
    * Reg: Igen, és mennyire?
    * Brian: Nagyon!
    * Reg: Fel vagy véve. Figyelj. Egy valamit utálunk jobban a rómaiaknál, azt a büdös Júdeai Népfrontot!
    * Francis: És a Júdeai Nemzeti Frontot is!
    * Stan: És a Júdea Népe Frontot. A Júdea Népe Frontot. Köpködők!
    * Reg: Mi vagyunk a Júdea Népe Front!
    * Stan: Ó. Azt hittem, mi a Nemzeti Front vagyunk.
    * Reg: Népe Front!
    * Francis: És mi van most a Nemzeti Fronttal, Reg?
    * Reg: Ott ücsörög. (rámutat egy magányosan ülő idős emberre)
    * Reg, Stan, Francis, Judith: KÖPKÖDŐ!”
  • 33. adlerzsigabá 2009. március 30. 20:53
    „TancsKaszabell!

    OK!
    Látja, milyen érdekes! Néhány kifejezésbeli eltéréssel, de egyetértek 31.-ben írtakkal. Ha az ember ilyen - értelmesen - megfogalmazott gondolatokkal találkozik, akkor őt magát is arra készteti, hogy ne az előforduló hibákat helyezze a célkeresztbe.
    Egyetértek a terhelés egyelőtlen elosztási szándékára vonatkozó véleményével is. Higgye el, minden épeszű ember tudja, hogy csak egy kemény "megszorító-lefaragó" gazdaságpolitika segíthet, persze a vállalkozás-ösztönést kiegészítve. Szerintem is vannak sérülékeny rétegek, és vannak terhelhetők.
    "A fidesz programját pedig nem ismerjük!Miért?Azért, mert nincs programjuk! "Ez ezért nem ennyire egyszerű. Tegyük fel, hogy azt állítja: adlerzsigabának nincs unokatestvére. Azért nincs, mert nem ismerjük. Ugye igazat ad, hogy ez nem logikus következtetés! Van, csak nem mutattam be.
    U.i. Bajnai most mondta a tv-ben: "minden magyar embert érint, minden embernek fájni fog." Hát ez sem igaz. Pl. nem érinti majd a sefteseket, a mutyizókat és egyes "bodzatermelőke" sem.
    Üdv.”
  • 32. rozsomak 2009. március 30. 20:45
    „Mi most többet nem kérhetünk a baloldali választóktól, mint azt: nyilvánítsák ki baloldali önazonosságukat, identitásukat, nehogy az a látszat keletkezzék, hogy Magyarország jobboldali ország, amelyben a dolgozók, a munkanélküliek, a nyugdíjasok, a segélyre szorulók, a kisgyermekes családok, a betegek, a nők, az etnikai és felekezeti kisebbségek, illetve a felekezeten kívüliek és a vallástalanok érdekeit és méltóságát nem védi és képviseli senki. Nehogy az a látszat keletkezzék, hogy senki nem törődik a szmog, a szeméthegyek, a szennyezett víz, föld, levegő, az aszályok és áradások, az elviselhetetlen hőhullámok kérdéseivel. Nehogy szó nélkül maradjon a növekvő szegénység, az eladósodottság, a kilakoltatás, a civilizáció és kultúra minimumáról való kényszerű lemondás borzalma.

    Nem a saját érdemünknek fogjuk tulajdonítani, ha a baloldali választók - akár dacból! - ránk adják a szavazatukat, hanem annak, hogy a baloldali identitású, érzületű honpolgárok éppen elvesztették -egyébként már rég eladott - politikai otthonukat. Ameddig az MSZP (sőt: az SZDSZ-MDF) testesíti meg Magyarországon "a baloldalt", addig Magyarországon baloldalinak lenni: szégyen. Ezt a szégyent hárítsuk el most közösen magunktól. A leghatározottabban, minden elemében elutasítjuk a legújabban Bajnai Gordon (korábban a Reformszövetség, Bokros stb.) nevével jelzett szociális leépítési programot, amely erkölcsileg elvetendő, társadalmilag robbanékony, közgazdasági szempontból abszurdum.

    Viszont ugyanilyen határozottan támogatjuk a szakszervezetek fölhívását a megszorítások ellen - és támogatjuk a szakszervezetek április 18-ai tüntetését is. Meg kell akadályozni, hogy a kormányzat és az uralkodó osztály akár gondolni is merjen ennek a gaztettnek a végrehajtására. Mindenben az igazságosság hívei vagyunk és maradunk. Minden baloldalinak életkérdés, hogy hallathassuk a hangunkat, amikor "a baloldali hatalom" (amely csak hatalom, de nem baloldali) elveszti részben örökölt, részben bitorolt befolyását. Mi most egyelőre az új, nyilván szerény és elszigetelt, de valóságos baloldali ellenzék létrehozására teszünk javaslatot.”
  • 31. TancsKaszabell 2009. március 30. 20:31
    „Ejnye no,kezdjük elölről.
    A város nehéz anyagi helyzetében,-nehogy azt higgye bárki is,hogy ezzel ők nincsenek tisztában-,takarékoskodni igyekszik.Több hasonlóan kellemetlen és valaki érdekeit sértő
    ötleteket fog az elkövetkező időben kidolgozni és elkövetni az önkormányzat.A prioritások
    zavarosak,ha a legsérülékenyebb rétegen kezdi ezt el.Mit ötlöttek ki azon az értekezleten még ?
    Erről nem tudok még semmit.Tud erről valaki valamit?

    Zsigabácsi bizony rögtön rátapintott a lényegre amikor arra figyelmeztetett bennünket(inkább
    engem)hogy Bajnai Gordon programja milyen megszorításokat tartalmaz,és ennek elszenvedői is
    mi leszünk.
    Elolvastam Bajnai Gordon programját,hát nem igen vádolható szocialisztikus elgondolásokkal ! A fideszes populizmus jeleit sem találhatjuk meg benne.
    Ez lenne az új kormányprogram váza?Igen! Ez egy világos program. E mellé kell állnunk,ezt kell támogatnunk ?Igen ! Mert bizony már nincs más választásunk !

    A részleteket ugyan nem ismerjük, az igaz,de szerintem nincs érdemi különbség a reformszövetség és az ő programja között,mind a kettő kemény és célratörő!
    Persze az idő gyorsan felülírja mindezt és egyre keményebb válaszokat indukál a hozzáértő szakemberekben. Ők nem érzelmileg közelítik ezeket a kérdéseket.
    Némi empátiát azért joggal elvárhatunk tőlük !
    A társadalompolitikai vonatkozásokra,a munkabékére,az ország nyugalmára nincs tekintettel egyik sem,Ö sem. Ez okozza a legnagyobb dilemmát a gondolkodó embereknek !
    Miért is ? Mert, megszorításokat azon rétegek terhére egyik sem tervez akik szerintem jobban terhelhetők,hiszen jobban is élnek,mint a megcélzott többség.
    Vállalkozóbarát támogatásokat terveznek több szempontból is,ehhez szándékoznak összekaparni a sok fillért a szegény többség zsebéből,miközben a teli bugyellárisba inkább tölteni igyekeznek. Azzal az écával,hogy : "majd, lecsorog a haszon egy része " ?? Ha ez ilyen egyszerű lenne!? Nem ártana ezt kicsit jobban körüljárni Uraim !
    Egyre világosabban látható,hogy megint azoknak a rovására rendezkednek, Ö is, mint a többi ,és az elődeik is történelmünk során.

    A fidesz programját pedig nem ismerjük!Miért?Azért, mert nincs programjuk!
    Mit fognak ők tenni most,vagy 2010-ben?
    Ugyan azt amit a kormányzat próbál de az ő általuk keltett ellenszélben.

    A világban viszont egyre több példát látok arra,hogy a terheket ,azok legalább egy részét azokkal viseltessék el akik hasznot húztak mind ebből eddig is. Prémiumok,bónuszok,jutalmak aránytalanul magasnak minősített "sztárgázsik" letiltása vagy közel 90 %-os meg adóztatásáról szólnak a hírek.
    A külföldi hírek !

    A nyugalmunk, a béke csak a terhek igazságos módon való visszaosztása alapján óvható meg,ha megóvható egyáltalán,ebben az országban!
    Hiszen az ország népe végletesen megosztva,felpiszkálva,elbolondítva és még mindig a 300 Forintos kérdésekre érzékeny !!!”
  • 30. Intel 2009. március 30. 20:31
    „Aki valamit nem ért az Te vagy:)
    De nem zavarsz :)))
    Nagyon birlak, és kedvellek, hogy az elhülyített társadalomból van akivel lehet itt vitatkozni:)

    Tancs: Ez a fickó még Orbánnál is túl megy:)”
  • 29. adlerzsigabá 2009. március 30. 20:27
    „Intel!
    "Eltusolni" : ez azt jelenti, hogy elzuhanyozni.
    "szar város vezetés": szarváros-vezetés vagy szar városvezetés?
    Gondolatainkat fogalmazzuk meg úgy, hogy az mások számára is egyértelműek legyenek.

    Egyébként: mi az, hogy a "pártod?" Hehehehehe!! Ennyire nem érti...:-))))))))”
  • 28. Feri1 2009. március 30. 20:24
    „Tancsnak szeretettel: görbe tükör.
    http://www.youtube.com/watch?v=BTm6jVUzSbs”
  • 27. Intel 2009. március 30. 20:13
    „Tisztelt adlerzsigabá!

    Tudom kényes téma vagyok számodra, de nagyon nem érdekel az, hogy próbálod keresni a hibákat...
    Csak az keresi, aki valamit nagyon megakar magyarázni...
    Te viszont nem tudod eltusolni, hogy a Soproni város vezetés mekkora lúzer, béna csapatból áll...

    Azzal pedig ne dobálózz, hogy mennyi az euró, mert ez a reformok hiánya, amit most a piac kikényszerít a magyar politikai elittől...
    Fidesz hallani se akart reformokról, ma már elismerik, hogy kell....
    Annak ellenére, végettem lehet még 350Ft/Euró is.... nem hat meg....

    Ma pedig nézd meg mit csinált a pártod a parlamentben, egyszerűen ez vicc!
    Hol érdekli őket, hogy válság? Egy dolog ami érdekli őket! A HATALOM!

    Ezért pedig ha kell egy nemzetet döntenek romba!!!
    Büszke lehetsz magadra is, mivel ha a szar város vezetés munkáját jónak minősíted!
    Akkor kiváncsi vagyok, hogy a számodra a jó minőségű munka fogalom hol kezdődik....
    Ezzel magadat is minősíted!”
46 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Válságturizmusra készülnek

Sopron - A szállodaipar pesszimista várakozással tekint a szezon elé. A vendégek számának… Tovább olvasom