Kisalföld logö

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 22°C | 32°C Még több cikk.

Biczi László: Politika vagy színház?

Sopron - A Petőfi Színházat eddig elkerülték a politikai botrányok, most a fideszes városvezetés alatt a színház politikamentességének is búcsút inthetünk – mondta Biczi László (MSZP) szerdán.

A soproni színházban durván és szélsőségesen bemutatott, nem is burkolt politikai állásfoglalást láthatott a közönség Hamletnek álcázva – mondta el Biczi László (MSZP) szerdán tartott sajtótájékoztatóján. – A darabban természetesen a fő gonosz nem más, mint az ország miniszterelnöke.

Az előadást szélsőséges nézeteiről is ismert Kerényi Imre, a Fidesz-nagygyűlések porondmestere rendezi, az adófizetők pénzén – folytatta a politikus. – De nem ő a felelős ezért, hanem azok, akik hagyták. Nem a darabbal van a baj, nem is vagyunk mi színikritikusok, hanem azzal, hogy a Fodor Tamás vezette városvezetés már a színházat is saját politikai eszméinek hirdetésére használja. Ez azt üzeni, hogy itt egészpályás letámadás folyik, minden ezközt, még a színházat is bevetve.

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. joco 2008. november 24. 05:46
    „valaki13 2008.11.23. 08:42: igazad van nem kell "MINDENT FENNTARTÁS-KRITIKA NÉLKÜL ELFOGADNI", de azért elöbb "érteni kell a ........... gondolataikat"”
  • 34. xen 2008. november 23. 20:00
    „Ez Sopron? Miniszterelnökről paródia...? A színház olyan mint a vezetője...
    undorító”
  • 33. valaki13 2008. november 23. 08:42
    „JOCO!

    MIÉRT KELLENE MINDIG, MINDENT FENNTARTÁS-KRITIKA NÉLKÜL ELFOGADNI????”
  • 32. joco 2008. november 22. 16:05
    „Valaki13:Szerintem pedig az is "igazi" szinház ahol a jelenlevök értik és elfogadják a müvészek/rendezök ALKOTÁSAIT/GONDOLATAIT.”
  • 31. valaki13 2008. november 22. 11:52
    „EGY SZÍNHÁZ AKKOR IGAZÁN JÓ, HA VAN VONATKOZÁSA A VALÓS ÉLETHEZ!!!!”
  • 30. joco 2008. november 22. 07:28
    „Igy is lehet egy müről ill rendezöjéröl beszélni ill.irni.
    "egy anya gyilkos görög hösröl rendez véres drámát Alföldi Robert?
    A"mü"= Euripidész:Oresztész”
  • 29. joco 2008. november 21. 18:41
    „valaki13 2008.11.21. 08:06 igazad van a"POLITIKA EGY SZINHÁZ" de az is igaz, hogy a"SZINHÁZ EGY POLITIKA" TEHÁT E KÉT SZO "CSERESZABADOS"”
  • 28. valaki13 2008. november 21. 08:06
    „POLITIKA VAGY SZÍNHÁZ?

    NEM!!!!

    A POLITIKA EGY SZÍNHÁZ - CSAK JELENLEG MAGYARORSZÁGON SAJNOS ROSSZ SZEREPLŐKKEL!”
  • 27. látó 2008. november 20. 20:45
    „A színház valódi színvonala és értéke akkor fog megmutatkozni, amikor Önfenntartóvá válik...akkor csak azok lépnek fel akik ezt a szakmát szívvel, lélekkel végzik, a valódi közönség csak ekkor tér majd be abba az épületbe amit régen kisajátítottak a látszat emberek...”
  • 26. TancsKaszabell 2008. november 20. 20:01
    „SAmu-nak ajánlva!
    Az ember olyan kíváncsi lény, hogy nincs az a reménytelenül hosszú és kényelmetlen kötélhágcsó, amin föl ne mászna, hogy belessen egy ablakon; de ismerni nem akarjuk a másikat - azt már nem, mert annak kiszámíthatatlan következményei vannak.
    [Ancsel Éva]”
  • 25. SAmu 2008. november 20. 19:35
    „CsabaZs+ Jocó: örülök, hogy Alföldi megítélésében egyetértünk!

    TK-val viszont nem, mivel félreértett ,nem is érvelek tovább, vitatkozni vele nem érdemes. Befejezem.
    Köszönöm a figyelmeteket.”
  • 24. fcsoproni 2008. november 20. 19:27
    „Akit érdekel a kaposvári előadással kapcsolatban olvassa el a
    kende.hu oldalon a Tóth Ilona ügyről az írást a cikkek ablakban. Ez 2006. 11.16-án iródott. Erre támaszkodott az említett előadás rendezője és ezért lett botrány a darabból”
  • 23. Csabazs 2008. november 20. 17:29
    „jocó(21)
    Alföldit mint színészt nagyra tartom,de például az ő értelmezésében rendezett Ember Tragédiája számomra minden volt csak nem színdarab!:-(((
    ___________________________________________________________________________________________

    Ha már Kende fel lett hozva, érdemes rámenni a következő oldalra!
    http://www.kende.hu”
  • 22. fcsoproni 2008. november 20. 17:10
    „naneee 2008.11.20. 14:34
    Ebből a picibiciből még polgármester lesz, akárki meglássa:)
    Annyit szerepel a médiában és annyi mindenhez ért, hogy tényleg megérdemli:)

    Támogatom a megválasztását! Ő legalább meghallgatná az emberek véleményét és nem pártutasításra vezetné a várost.
    Biztos nem játszana a bérletesek jóhiszeműségével. Gondolom sok ember nem erre váltott jegyet. Nem láttam az előadást, de a sokszor felhozott kaposvári előadást láttam élőben a helyszínen. Ott is volt székcsigorgás mozgolódás és utánna vélemény nyilvánítás. Itt is ez a helyzet szerintem.”
  • 21. joco 2008. november 20. 15:43
    „A müvészet /müvész mindig igyekezett szabadnak láttszani, de aztán kiderül/t, hogy a "királymeztelen".Tölem Kerényi azt csinál amit akar, legfeljebb nem megyek el "müvészetére". de nekem olyanak tünt a rendezö/elvtárs/bajtárs/uracska, hogy elveit és patronosait többször váltogatta már mint más az alsoját(fidesznek pont az ilyen emberkék a jok).Csak halkan jegyzem meg nekem Alföldy "müvészete" sem tettszik, de lehet, hogy csak tul konzervativ vagyok e téren?”
  • 20. Csabazs 2008. november 20. 15:21
    „Samu(1)!

    Olvasd el Nagy Márta cikkét: Hamlet: Politika és erőszak a színpadon!”
  • 19. kertész 2008. november 20. 15:18
    „SAmu!
    Kerényi a saját tulajdonú színházban azt csinál amit akar,de a közszínházban ,mint amilyen a városi is,még rendezői szabadság jogcímén sem ferdíthet el bármilyen klasszikust.Politikai küzdőtérré sem változtathatja önkényesen a színházat.”
  • 18. naneee 2008. november 20. 14:34
    „Ebből a picibiciből még polgármester lesz, akárki meglássa:)
    Annyit szerepel a médiában és annyi mindenhez ért, hogy tényleg megérdemli:)”
  • 17. TancsKaszabell 2008. november 20. 10:28
    „Hát végül is, nem éreztem jól magam!
    A közönség egy része tétován tapsolt.Megfordult az agyamban,hogy ebből elég volt!A hely szelleme,a neveltetésem pedig a székhez szögezett és feszengtem tovább.A nézők ide oda tekintgettek,hát mi is történik itt? Az összenézegetés abbamaradt ,már értették a "művészi" törekvést,nem kellett megkérdezniük a rendezőt szándékairól,mint Ön- a nagy szakértő- megtette.Az áthallások eléggé didaktikusak voltak.Láttam néhány önfeledt elismerő tekintetet is.
    Mi szegény halandók nem vagyunk színikritikusok,Ön sem,annak ellenére hogy "évi min. 30 színházi előadást nézek meg kül-és belföldön , úgy érzem , tudok összehasonlítást tenni."!Nekem úgy tűnik nem tud!Az ilyen sanda politizálásnak nem a szinház a megfelelő helyszín,inkább a Kossuth tér Ott is, csak a kordonon belül a "forradalmárok" között!
    Irigylem Önt,hiszen az sem zavarná ha OV -t jelenítették volna meg.Akkor is lelkesen tapsolt volna.Kabarét tűzött műsorára a színház?Ön megbízható védelmezője ennek az alkotói szabadságnak?Ez az ember a fidesz részére is vállalhatatlan már.
    Kinek köszönhetjük ,hogy "művészetével" a városunkat közhangulatát lázítja.Nincs elég gondunk,bajunk?
    Én és sokan mások is nem ezért járunk színházba.A színház egy kultúrember számára egy szentély,az én számomra is!!Engem és sok más nézőt is szabályosan terorizáltak,mintegy bevontak a mocskolódásba,ez is valami rendezői ötlet?
    Ön ezzel is egyetért?Ez alkotói szabadság?Önnek és hasonló gondolkodású nézőknek lelkes tapsolás volt a válasza?Szerencsére ez a taps nem egyöntetűen volt "lelkes".

    ,,Az angol klasszikus, Shakespeare zseniális drámájáról nehéz lenne újat mondani" - olvasható a Hamlet műsorfüzetében. ,,Nem is kell megpróbálni" - tette hozzá a fogalmazó, s ebben tökéletesen egyetértek vele.

    Igen Biczi Úr :
    "a Fodor Tamás vezette városvezetés már a színházat is saját politikai eszméinek hirdetésére használja."”
  • 16. Feri1 2008. november 20. 10:25
    „A szinházba szerintem sem való aktuálpolitikai előadás. Kevesen vannak, akik nálam jobban megvetik az érdemei elismeréseként a jelenlegi miniszterelnököt, de ebben a kérdésben abszolut konzervatív vagyok.
    Majd halála után - amit ugyan nem kívánok, de az eltakarodását igen- lehet a munkálkodásának történetét és eredménytelenségét meg- ill. bemutatni.”
35 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mi van a táskádban? - Nőkre csapott le a Kisalföld Kommandó

Mit hordasz a táskádban és milyen személyes emlékek fűznek hozzá? - ezzel a kérdéssel csapott le a… Tovább olvasom