Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Bankadó: a Sopron Bank a nyereségének felét fizetné

A bevezetés előtt álló bankadó, mintegy 700 millió euróval erősítené a magyar államkasszát. Thomas Radil a Sopron Bank igazgatója nem helyesli az új adónem bevezetését.


A Sopron Banknak 1,3 millió eurót kellene fizetnie, ami a pénzintézet nyereségének a felét jelenti.

Az ügyfelek húznák a rövidebbet

- Az adó csökkentené a bankok tőkealapját. Komoly befektetések hiúsulhatnak meg, mivel a pénzintézetek kevesebb projektet finanszíroznak majd. Tovább gyengülhet az amúgy is ingatag lábon álló magyar gazdaság, a bankok elbocsátják munkatársaikat és végül az ügyfelek viselik majd mindennek a terhét - nyilatkozta Thomas Radil a burgenland.at-nek.

A Sopron Bank 1,3 millió eurót fizetne

Az adó - a nyereségtől és a veszteségtől függetlenül - a mérlegfőösszeg 0,45 százaléka lesz.

Thomas Radil nem helyesli a bankadó bevezetését. A Sopron Banknak 1,3 millió eurót kellene fizetnie, ami a pénzintézet nyereségének a felét jelenti - idézte a bankvezért a burgenland.at.

Olvasóink írták

101 hozzászólás
  • 101. info2009* 2010. július 26. 16:51
    „A bankokat nem kell felteni. Mind offshore helyekre utaljak nagy reszet a profitnak. Mondjuk Cayman Island... Egyebkent nem csak ok, bevett gyakorlat multiknal is. Nem szeretnek adozni, csak nyuzni a bort...”
  • 100. Orfeusz 2010. július 24. 19:51
    „Ha a hírhedt soproni mélygarázsra fedezet nélkül ki tudtak fizetni másfél milliárd hitelt, lesz pénz a köznek is. Kevesebbet tömnek a zsebükbe a tulajdonosok és a menedzsment ....”
  • 99. gjozsi88 2010. július 23. 17:35
    „HR_XAR
    Még annyival egészíteném ki, hogy a bankok a 300 milliárdos profitjukat ugy érik el, hogy közben 3000 milliárd tőkét fektettek be!
    A 300 milliárd nem éri el a 10%-os hozamot, ha a bankadót levesszük ,akkor 3% nál alig több!
    Ki az a hülye befektető, aki magyarországra fektet be 3%-ért?
    Tőkeemelés nem lesz, ebből az következik, hogy visszaesik a belföldi fogyasztás és a fejlesztésekre sem lesznek források!
    2%-os gazdasági növekedéshez kb 5%-os hitelkihelyezési többletre van szükség!
    Mi történik?
    A kamatadó bevezetésével csökkentjük a hitelkihelyezéseket...!
    Miből lesz gazdasági növekedés?”
  • 98. máris 2010. július 23. 10:07
    „AKÁRKI, AKÁRHOGYAN IS SZIDJA A BANKOKAT, ATTÓL MÉG UGYANÚGY MARAD MINDEN A RÉIBEN !!! VISZONT, RÉGI IGAZSÁG A BANKOK, SOHASEM LESZNEK VESZTESÉGESEK !!!!”
  • 97. HR_XAR 2010. július 22. 17:26
    „Pedig leegyszerűsítve és részleteiben így működik a dolog, csak az emberek zöme a bankköltségekkel jönnek, továbbá szidják a bankokat. Ha nem tetszik lehet utánatanulni, illetve olvasni. Az, hogy Te odaadsz a banknak 100 000,- Ft-ot kamatoztatni a bank nem fogja neked megcsinálni ingyen, sőt semmilyen szolgáltatást nem ad ingyen, mert akkor miből lenne neki haszna? A bank is vállalkozás sajnos. A te 100 000,- Ft-od adja ki hitelbe a cégeknek, amiből szintén bevételei lesznek, mert nem hitelez ingyen.”
  • 96. mindigatutit 2010. július 22. 16:17
    „hagyjuk már ezt a simor fizetést.a járai 6millát kapott amikor ő volt az elnök.az sem volt kevesebb az akkori viszonyok között,sőt..”
  • 95. Feri1 2010. július 22. 15:10
    „94
    Ha ennyire egyszerű lenne.
    A valóság: a bank mindenért pénzt szed , ami akár természetes is lehetne. De mennyit. Számlavezetési díj (azért, hogy a pénzt használhatják), kiért. díj, kártyahaszn. díj, pénzfelvétel-befizetés díja, módosítási díjak. Ha bármit szeretnénk, annak a folyósítási költségeit is áthárítják, nem beszélve az egyoldalú szerződésmódosításról.Egy szó mint száz, nincs még egy ország, ahol ennyire jól élhetnek.

    Egy kicsit magasabb szintű kérdés: mennyiért jutnak a bankok pénzhez és ebből a %-ból mennyi lesz, mire az ügyfélhez kerül? Mennyi is volt, ill mennyi most az EURIBOR ?

    Egy idézet befejezésül:
    "BANK isten és IMF vita - a vastag számla balladája
    2010.07.21. 11:26 Nomen Nescio

    Megszakadtak a tárgyalások, most dolgozik a nemzetközi üzenőplatform. Baloldali és liberális napilapok, mérvadónak nevezettek cikkeznek hangosan a magyar arroganciáról.

    Az IMF számlának a megállapodáskor sem volt része a hogyan, csak a mit. "Mit képzel Zorbán(ia), hogy nem csak a szegény szerencsétlen Simort akarja megvámolni, de a BANK adót is bevezetné? Micsoda arrogancia?!

    Számokkal vagy csak a szavakkal alátámasztott vélemények persze egyoldalúságukban is monoton ragaszkodnak az IMF istenség kultuszának szentségéhez és védik a Főpapság (befektetők) érdekeit. Tőlük akár megszokható is volna, de hogy a Magyar parlamentben a hazára felesküdött képviselő is a nemzetközi pénzpiac érdekeinek szekerét tolja, az enyhén szólva is hazaárulás.

    Gyurcsány-Bajnai vállal -Zorbán végez, és hajtóvadászatot indít a jól bevált egykiori államhatalmi szereplők ellen -írja egy mértékadó nemzetközi lap. Arról szó nem esik, hogy nincs Európában még egy olyan jól fizetett bankvezér mint Simor András, és a bankadó kapcsán sem említődik meg, hogy a magyar piacról kiszippantott bankvagyon nagyságrendekkel nagyopbb bármely európainál...

    A lakosság terheiről nem is beszélve. Bármely nyugati országban hasonló árakat találunk, de sehol nem keresnek ilyen rosszul a munkavállalók. A Görögök azért mentek az utcára, mert az átlag jövedelem ezerkétszáz (1200) euró alá került... És vérre mentek a megszorításokkal szemben. Akkor melyik ország polgára él túl jól?

    Mennyi is magyarországon az átlag jövedelem? Az egyszerűség kedvéért beszéljünk euróban. Napi árfolyamon számolva (134000Ft) 468 EUR... Persze az átlag olyan, hogy mig az egyik lábamat égeti a forró víz, másikat lefagyasztja a hideg, átlagban épp kellemes lehet...(?) Amúgy 2004-ben 147000 volt... Az utóbbi hat évben meg csak az árak növekedtek.

    Úgy megy ez, hogy onnan lehet lopni, ahol hagyják. Aztán amikor a tolvajnak a kezére csapnak, még meg is van sértődve, hogy az neki jár... Hát nem jár! Járt Gyurcsány alatt, járt Bajnai alatt, most meg más a világ!"”
  • 94. HR_XAR 2010. július 21. 21:48
    „Tényleg sokan vannak, akik nem értik. Én se szeretem a bankokat, de aki valaha tanult egy kis közgazdaságtant, vagy épp olvasott ebben a témában tudja, hogy ez csak egy nagy egész része.

    Megpróbálom felvázolni:

    Háztartás: adja a munkaerőt, amiért jövedelmet kap. Ennek egy részét javak és szolgáltatások megvásárlására fordít, egy részét pedig megtakarítja

    Vállalat: foglalkoztatja a munkaerőt és termel. A termelt javakért bevételre tesz szert, a foglalkoztatott munkaerőt kifizeti munkabér formájában. Ha marad bevétele megtakarít. Bevételi oldalon megjelennek a hitelek, a finanszírozások, amelyekből a termelési kapacitását tudja bővíteni, fejleszteni önmagát, hogy többet tudjon termelni, magasabb bevételre tegyen szert és több munkaerőt tudjon foglalkoztatni, vagy a meglévőket jobban megfizetni.

    Bank: bevételi oldalán a megtakarítások vannak, kiadási oldalon pedig a hitelek, azaz finanszíroz.

    Még bevonhatjuk az államot és a külföldöt is, de most maradjunk a kétszektoros modellnél. A bank abból finanszíroz, amit kap, a megtakarításból, miután a költségeit kifizette. A bevétel - kiadás különbsége az a pénzösszeg, amely továbbra is azt a cél szolgálja, hogy finanszírozni tudjon, mert ugyebár a kiadások nagy része a hitelkihelyezések. Ha most ezt a különbséget, ami legyen mondjuk 300 Mrd Ft pl. megadóztatja a kormány és 200 Mrd Ft-ot elvesz, akkor máris 2/3-dal csökken a hitelezési lehetőség, a banknak keményen meg kell határoznia kik kaphatnak fejlesztési és egyéb hiteleket, kiket tud megsegíteni.

    És ha megnézitek az egyedi jellemzőket: ha csökken a finanszírozás, csökken a beruházás is és a kedv is. Ha ezek csökkennek, akkor nincs fejlesztés, ha a vállalatok megszorulnak, akkor inkább elküldik a dolgozókat, ha nem tudják növelni a termelési kapacitásukat, akkor inkább csökkentik a megrendelői állományt, csökken a bevétel, embert kell kirúgni, hogy a cég fennmaradhasson.

    Édes mindegy, hogy a folyamat hogyan halad az alap mindig a háztartás, és a végén a háztartás szívja meg, vagy jár jól, ezt ne felejtsétek. Mielőtt a bankot szidjátok ész nélkül, gondoljátok át a folyamatokat.”
  • 93. nüs 2010. július 21. 16:38
    „Tanmese
    http://www.youtube.com/user/vanmagyarazat#p/a/u/0/LB39EWU-A-M”
  • 92. Túrabakancs 2010. július 21. 15:39
    „James07! /90)
    Üdv, újra itt vagyok! :) Bár most csak röviden tudok válaszolni úgy, hogy nagyrészt
    megint egyetértek veled. Csak egy kérdés: Amikor visszaerősödött a forint a 320-as szintről
    260-ft-körülire, akkor miért nem csökkentek a törlesztőrészletek? Tehát én ezzel
    a pénzügyi mahinációval nem értek egyet, a többi érthető is lenne a részükről. Lényegében
    nem követi az árfolyamot a törlesztés összege, csak felfelé. Így akár a csillagos ég is lehet egyszer
    a havi kiadás. Mint a benzinárak, írtam is előzőleg.”
  • 91. lacim6 2010. július 21. 15:32
    „90. hozzászólás James07 A te el..<moderálva> barátaid csinálták ezt az egészet. Te kis nemvagyokemszpésbankos.”
  • 90. James07 2010. július 21. 15:04
    „kedves Túrabakancs!

    kedves Túrabakancs!

    nos 208as frank az 30% több mint a 160as. Sőt akik 2008 nyarán vették fel 140nél azoknak 50%os árfolyam veszteség.
    Kérdem én hol a 10-15% növekmény?
    Euró esetében tény hogy nincs ekkora változás, viszont az euró hitelek nem is voltak 2008 végéig slágertermékek.
    És akkor még nem említettem a kamatváltozást. Ezek annuitásos hitelek, ahol sajna a tőke a végén kezd el fogyni. Így 1 % kamatemelés elég jelentős kamat, ezen keresztül törlesztőrészlet többletet eredményez. De ennek matematikai részletével senkit nem untatok.
    Politikusainkat meg nem kell védeni. Az ő elbaltázott gazdaságpolitikájuk miatt tartunk itt. Ha nem lettek volna olyan nagy államháztartási hiányok 8 éven keresztül, az államadóság nem ment volna el 85%ig, a hitelek sem drágultak volna meg ilyen mértékben, a forint is stabil lenne, nem lennének ilyen gondok. De a pénzügyi szférát mindig könnyebb ostorozni. A nyugdíj emelés, ingyenes egészségügyi ellátás az tetszett, tetszik mindenkinek. Ez a politikai hozzáállás meg az adókerülő társadalom a felelős a jelenlegi helyzetért. Mert az államtól vár mindenki mindnet, de senki nem akar hozzájárulni. A problémák itt kezdődnek. Ha az IMF hitelből a bajba jutott adósokat akarják kisegíteni, részvétem. Én nem szívesen járulok ahhoz hozzá, hogy bizonyos emberek felelőtlenségét az én adóforintjaimból fizessék vissza. Mert ugye azt a hitelt is adóból fogják visszafizetni. Többre tartok egy kórházfelújítást. És ez a kimentési helyzet meg csak úgyis azt fogja eredményezni, hogy már ássuk a következő gödrünket. Mert mindenki joggal gondolhatja majd, hogy múltkor is kisegített az állam majd ha gond lesz megint kifog.”
  • 89. Túrabakancs 2010. július 21. 13:22
    „James07 /88/
    Sok igazság van abban amít írtál, de egy dolog hibádzik, ez pedig bizony a lényeg.
    Mégpedig: a törlesztőrészletek arányos megemelése. Sokan a dupláját fizetik havonta
    annak, mint amikor megkötötték a szerződést. Ennyit NEM romlott a forint, ENNYIVEL
    nem veszi drágábban a valutát a bank!!! Ha 260-nál vett valaki kölcsönt, és lett a forint 320.-
    az is "csak" 20-23%-os emelést ereményezhetet volna. Na de sokszor 50-70%-ot? Mi ez ha nem
    visszaélés a bank részéről? A forint volt nemrégen elég skáig 264.-is, akkor miért nem csökkentek
    a törlesztőrészletek, miért csak minig felfelé mennek úgy mint a benzinár? Az kölcsönt anno
    felvevők az igazságos 10-15%-os emelést még elfogadták volna jó szívvel, megértve a gazdasági
    helyzetet, ráadásul nem dőltek volna be a hitelek. Ezt valakik szándékosan csinálták! Mivel most
    kezdenek a politikusok ezen eljárás ellen tiltakoznii, ill. adóztatni, természetes hogy az egyik
    kisebbség banki vezetői fenyegetnek országokat. Ez a lételemük, ez van leírva a könyvecskéikben.
    Na itt van a gond.”
  • 88. James07 2010. július 21. 12:24
    „Látom megint kiütött a magyar pénzügyi kultúra, egy-két kivételtől eltekintve.
    Akkor amikor az emberek felvették a svájci frank szabad felhasználású kölcsönt az ingatlanra, hogy plazma tévét, kocsit vegyenek, elmehessenek Thaiföldre nyaralni senki nem tiltakozott, hogy megkapták. Senkihez nem a bank csöngetett be, ugyan vegyék már fel hitelt.
    És jó magyar szokás szerint mindenki a frank kölcsönt választotta, mert olcsóbb volt a törlesztője jó pár ezer forinttal. És ugye jó magyar szokás szerint, 10 forintért is ......... 18 évesen az emberek cselekvőképesek. Mindenki tudja mit csinál. Semmit nem volt kötelező aláírni, el lehetett volna menni a hitelszerződéssel ügyvédhez. Csak a pénz gyorsan kellett, így mindenki tett az egészre.
    Amióta meg van történelem, a bank volt a világ legjobb boltja. Ez is csak egy tevékenység. És ha sok hitelt vesznek fel az emberek, a bank miért mondja hogy ne. Melyik kereskedő áll oda a boltjába bármelyik vevőjéhez, hogy többet nem vehetsz. Szerintem egy sem. Ahogy Antal József mondta ,,az emberek fejében kellene rendszerváltást csinálni.
    Megemelték a kamatokat? 2008 őszén államcsőd közeli helyzet volt. Drágult az ország külső finanszírozása. Mert az állam is hitelből él. Ha pedig az ország kockázat nő a bankok is drágábban kapnak hitelt. Mert a hazai svájci frank megtakarításból nem lehetett volna ekkora hitel boom. Azt a külföld adta, csak mikor rosszabb lett az ország visszafizető képessége jogosan többet kértek érte. Ha én drágábban szerzek be egy árut, azt drágábban is adom. Aki nem ezt tenné, annak sok sikert kívánok a kapitalista üzleti életben.
    Nem a banki adó probléma, hanem annak mértéke, populista mikéntje. Mert ez a pénz a versenyszférából fog hiányozni. A magyar állam igazságos elosztóképességében meg nem hiszek. A svájci frank árfolyamának az elszállása meg politikai elitünk műve. Nekik kell hozzá gratulálni. Nem a bankok vitték 160ról 220ig.
    Aki meg azt kérdezi miért kell kamatot fizetni?
    Kérem, várom azon jelentkezők jelentkezését, akik ingyen, mindenfajta költség nélkül hiteleznének nekem. Írjanak bátran.
    Először magunkban kellene nézni és nem mindig másra mutogatni.

    Nem vagyok sme bankos, sem mszp-s.
    Egyelőre ennyi nem megyek bele mélyebb közgazdasági elemzésbe.”
  • 87. Túrabakancs 2010. július 21. 11:43
    „Innen! /85/
    Olvasd el a hozzászólásokat azzal kapcsolatban amiket állítasz, miszerint
    ráhárítják az emberekre az adó mértékének egy részét a bankok. Röviden
    nem igaz! Ha ez így volna, akkor szerinted miért vannak felháborodva, és
    tiltakoznak ellene? Nyílván amiatt, mert ez üzletpolitikailag lehetetlen a
    számukra. Létezik már a banki kódex amit nem sérthetnek meg, különben
    eljárás indul ellenük. Szóval csak nyugi, nem kell a riogatás. Vagy esetleg
    ez a cél?”
  • 86. Túrabakancs 2010. július 21. 11:36
    „mindigatutit! /84/
    Ajánlanám a Tena- Lady helyett a Tena- Man-t, nemsokára szügséged lesz rá. :)
    Ha úgy tetszik, akkor nem hős lesz, hanem követendő példa sok ország
    vezetői szemében. Gondolom ezen is be fogsz xarni. Monjd egy példát aki szembe
    mert volna fordulni az IMF-hiénákkal. Nemzetközi szinten sem találsz rá.
    A Jobbik szerepét kiemelném, ők is kiálltak a Fidesz IMF-el való szembenállása mellett.
    Nekik is jár a jó pont! Egyébként a lakosság még mindig jelentős része támogatja
    a kormány intézkedéseit, közel 70%-a. /friss felmérések szerint/ Én azon xartam be
    majdnem örömömben, amikor elolvastam az MSZP tagozatának az állításait, miszerint kiállnak a
    Fidesz mellett!”
  • 85. Innen 2010. július 21. 11:31
    „Így is, úgy is a hétköznapi emberek szívják meg. Csak nem gondolja a kedves kormányunk, hogy a bankok tétlenül fogják nézni, hogy elviszik a NYERESÉGÜK egy részét. Naná, hogy továbbterhelik az ügyfelekre...”
  • 84. mindigatutit 2010. július 21. 11:20
    „ezen bexarok,kezdődik
    "Orbán nem is olyan sokára hős lesz sokak szemében" muahahaha”
  • 83. bonnita 2010. július 21. 10:22
    „http://nativefusion.hu/zeitgeist/

    Nézzétek meg,és minden világos lesz mindenki számára”
  • 82. Túrabakancs 2010. július 21. 10:01
    „load!
    A Fidesz mellé állt az MSZP tagozat egy része IMF ügyben!
    http://www.hirszerzo.hu/cikk.orban_melle_allt_az_mszp_egy_resze.159563.html
    Ehhez mit szólsz? :)”
101 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hogyan lett hetvenezerből három és fél millió?

Dr. Körmendi Anna és dr. Csák Máté tulajdonában van az egyik legtöbb alkotást felölelő műtárgyanyag… Tovább olvasom