Kisalföld logö

2017. 04. 25. kedd - Márk 10°C | 21°C Még több cikk.

Az összefogás oldhatná a feszültséget

Hegykő - Az 1350 lelket számláló Hegykőn nem mindig telt súrlódás nélkül a 2006 októberében megválasztott új faluvezetők munkája. Szigethi István polgármester bízik abban, hogy jövőre nagyobb összefogással dolgozik az önkormányzat.
Jómódú falu hírében áll Hegykő, hiszen termálfürdője messzi földről vonzza a pihenni vágyókat. A község 313 millió forintos költségvetésében tetemes összeggel – 51 millió forinttal – szerepel az idegenforgalmi adó. A kívülállók joggal gondolhatnák, mesésen szép az élet a takaros faluban. Ám a helyzet merőben más.

A megkérdezett hegykőiek – igaz, név nélkül – nem rejtették véka alá, nem mennek mindig jól a dolgok a képviselő-testületben. Sokszor szinte tapintható a feszültség, az ellentét.

A helyi tévé háromszor is levetíti az önkormányzat üléseit, s bizony gyakran ha nem is acsarkodás, de jelentős nézetkülönbségek nehezítik a képviselők együttműködését. Ami nem mindig jó a falunak. Mesélték például, hogy az alpolgármester levette a polgármesteri hivatal folyosójára kifüggesztett Hegykő rendszerváltás előtti vezetőinek fényképét, akiket „Hegykő községért" díjjal tüntettek ki. Mindez megosztja a lakosságot. Egy részük azt vallja, ilyet akkor sem szabadna tenni, ha az alpolgármester annyit tett volna már a faluért, mint az elődök. Még az iskolaigazgató kiválasztásában sem volt egyetértés, igaz, ebben három önkormányzat szava dönt. A szülői munkaközösség és a tantestület nem is támogatta az ideiglenesen megbízott igazgatót, az egyik hegykői képviselő feleségét.

A tősgyökeres hegykői Szála Ernő rokkantnyugdíjas szerint nem baj, ha a képviselők nem „Bólogató Jánosok", de a fontos ügyekben nagyobb összefogásra lenne szükség.

Németh István és Szála Ernő szerint a fontos ügyekben összefogásra lenne szükség.

– Kétségtelenül fejlődik a falu, bővül a közvilágítás, szépülnek az utak, utcák, korszerűsödnek a középületek, csak a kicsinyes ellentéteket kellene kiiktatni – tette hozzá Németh István asztalos. – Valóban, sokszor nem könnyű dűlőre jutni a képviselő-testületben. Hegykő mindig is nyugodt hely volt, itt szépen, szeretetben éltek az emberek. Nem tartom szerencsésnek, hogy az országos nagypolitika megosztó stílusa leszivárog a falusi képviselő-testületbe, mert ez békétlenséget szül – összegzett Szigethi István polgármester, aki két évtizedes közéleti tevékenységet tudhat maga mögött. (Ő a Hegykő Községért Egyesület és az önkéntes tűzoltó-egyesület elnöke; a polgármesteri poszt elnyerése előtt pedig nyolc évig alpolgármestere volt a községnek.) – Hogy csak a nagyobb kaliberű kérdéseket vegyem példának: a képviselők zöme elvi okok miatt leszavazta az uniós pénzek regionális lehívására hivatott testületben való hegykői részvételt biztosító előzetes tagdíjat.

A saját pénzemből fizettem ki az egyszeri belépés közel 27 ezer forintját, hogy Hegykő le ne maradjon majd a pályázati pénzek lehetőségéről.
Ami az iskolaigazgató-választást illeti, a lejárt mandátum után három jelölt indult a posztért, amelyről – mint fenntartók – Hegykő, Hidegség és Fertőhomok önkormányzata dönt közösen. Nem alakult ki egységes álláspont, ezért egy évre csak megbízott igazgatót választott a három községvezetés, most márciusban új pályázatot írunk ki. A régi igazgató – aki híres kézilabdaedzőként az NB/II-be vezette a hegykői lányokat – azóta Győrben talált állást magának. Szerintem jó szakember volt, ez a huzavona nem vetett jó fényt a falura. Még akkor sem, ha a jelenlegi igazgató is tisztességesen látja el feladatát.

Szigethi István polgármester Varga Józsefné főelőadóval a napi aláírandókat beszéli át.

A nehézségek ellenére optimistán néz a jövőbe Szigethi István. – Az idegenforgalomból élünk, ez mindent meghatároz. Ismét megrendezzük a Tízforrás Fesztivált, a hegykői művészeti napokat, s új színfoltként lesznek hegykői bor- és gasztronómianapok is. Meggyőződésem, hogy 2008-ban a képviselő-testülettel összefogva még sokat tudunk tenni az itt élő emberekért.

Olvasóink írták

  • 9. ERKDP 2008. január 06. 20:36
    „Naj ez igazán szép válasz volt... örültem, amikor olvastam... a helyesíráson pedig lehet változtatni ;) (Ha akarja az ember) Azt gondolom érdemes, mert csodás nyelvünk van, megérdemli, hogy megbecsüljük! :) Szép napot mindenkinek!”
  • 8. naj 2008. január 06. 07:46
    „egyetértekönnel tIsztelt "valoban hegyköi"és meghajolok nagysága előtt!!!!!!!!a falu ügye közös érdek,de tenni igazábol csak akkor tudunk éteha ha azt josziivvel akarjuk/függetlenül atol otlakunk vagy sem/A hegyköi ember mindig is összetartozo emberkből ált.Probáljamindenki a saját beélitásának megfelelően a falu érdekét szolgálva cselekedni,élni,keresve a kompromisszumot,félretéve mindent,és nemelfeledni hogy a hegyköi emberek a szavazásnál nemcsak az egyik felet hanem a másikra is bizalmat szavaztak.
    Engedje meg nekem rossz helyesironak,hogy elnézést kérjek bunkoságomért. Horváth István /Skövezsd/Ki bár nem hegyköi demindene oda köti”
  • 7. egy valóban hegykői 2008. január 05. 16:07
    „Tisztelt naj!

    Az összefogás szükségét elengedhetetlennek tartom. Ha kicsit is körül nézünk, akár itt, Hegykőn, akár tágabb régiókban, átlépve határokat, kontinenseket, mindenhol szükség lenne összefogásra. Ha ez megvalósulna, nem lennének esze ment háborúk, népirtások, családokon belüli tragédiák stb.. A cikkből úgy tűnik, mintha mindenhol béke honolna, csak fatornyos kis falunk életét keserítenék meg az ,,acsarkodások". Ha nem hallunk, olvasunk a szomszédos településeken is előforduló nézeteltérésekről, az nem azért van, mert ilyenek nincsenek, inkább talán azért, mert azok a falvak belső ügyként kezelik és nem kiabálnak farkast a regionális médiában. A helyzet a következő lehet, meglátásom szerint (persze ez csak az én vélt igazságom, amivel szemben annyi más igazságot lehetne megfogalmazni, ahány lakója van a falunak) : a polgármester úr széthúzásról beszél a testületen belül - ezt én vélemények ütköztetésének tartom, aminek eredményeként egy átgondoltabb alternatíva születhet. Ő úgy gondolhatja, hogy csak az jó, az üdvös a falunak, amit ő terjeszt elő. Ez abból látszik, hogy mihelyst más vélemény hangzik el, ő nyomban támadásnak veszi. A képviselők egy csoportja fordított esetben hasonlóan vélekedhet, de hát a demokrácia írott és íratlan szabályai alapján mindig a többség dönt. Ez az ún. többség persze nem szentekből áll, ugyanolyan két lábon járó, gondolkodni képes lények, mint Ön vagy én, ennél fogva hibázhatnak is, mint bárki más a testületben. Nem hinném, hogy ők dacból vagy ,,csak azért is" elgondolásból a falu érdekei ellen tennének. Épül, szépül, fejlődik Hegykő, de nem látom a falu érdekei ellen dolgozók romboló munkáját. Akkor mégsem igazak a megalapozatlan vádak? Megválasztattak négy évre, várjuk ki a hátralévő 3 évet, akkor majd véleményt mondhat mindenki az urnafülke magányában. Alpolgármester úr is csak egy ember, a maga habitusával, csak egy a ,,bűne", hogy szemtelenül fiatal, s nehezen fogadják tőle azt, amit egy idősebbtől természetesnek vennének. Két kép levételétől jutottunk idáig, hogy én most választ írok önnek. A képlevétel után a pontot ki cserélte fel vesszőre, s gerjesztette az indulatokat tovább? Egy bölcs történettel zárnék.
    - A bíró elé kerül egy peres ügy két érintettje. Az első előadja az ő verzióját, majd a bíró igazat ad neki. Ugyanígy a másik is, szintén helyesel a bíró. Valaki feláll a tárgyalóteremben és kérdőre vonja a bírót, hogy mindkettőnek nem lehet egyszerre igaza. Erre ő : - Látja, magának is igaza van!
    Ez a sztori nem ad választ, megoldást senkinek sem, inkább nyitva hagyja a ,,Hegykői esetet" is, a megoldást a felekre bízza : valakinek engedni kell az igazából. De ezt nem látom kristály tisztán, sőt, a cikk leközlése még nagyobb makacsságra enged következtetni.
    Örültem, hogy megoszthattam gondolataimat és elolvasásra méltónak találtattak. Harag és indulatok nélkül köszönök el, ha úgy találja, én szívesen olvasom további hozzászólásait, bár a megoldás nem a mi tisztünk.”
  • 6. naj 2008. január 05. 07:44
    „Tisztelt valoban hegykői!!!
    Attol még egyettérthetünk hogy ,/még ha rossz a helyesirásom is/és tényleg nemvagyok hegyköi,de szintte ott élek mert csak aludni járok szintte haza. hogy összefogásra van szükség a faluban nempedig széthuzásra.Nagyon sajnálom hogy az ön szemén zőldhályog van.de attol mégy egyetérthetek önnel "Halgattasék meg a másik fél is"Persze annak az lessz a vége ,ha ezt halgattom ennek ,ha azt halgatttom annak van igaza"”
  • 5. egy valóban hegykői 2008. január 04. 21:16
    „Naj hozzászólását közlöm javítva, néhány gondolattal megfűszerezve. Tisztelt Naj, sajnálhatja, hogy nem hegykői, mert ha ide járt volna és esetleg a jelenlegi iskola igazgató tanította volna betűvetésre,nem okozott volna kellemetlen perceket nekem, amiket az ön, helyesírási hibáktól hemzsegő írásának javításával töltöttem. Ha valóban nem ide valósi, akkor nehezen tudom elképzelni, hogy olyan aprólékos figyelemmel nyomon tudja követni a testületi gyűléseket,olyannyira, hogy a politikai üldözöttek emléknapjának a falu esemény naptárába történő beillesztése ennyire megragadta a figyelmét. Az újságcikkhez még egy régi bölcsesség : audiatur et altera pars - magyarul : hallgattassék meg a másik fél is!

    Én nem vagyok hegykői: de ott dolgozom jó néhány éve, és hallom miket mondanak az emberek. Sajnos van igazsága a polgármesternek is. Tisztelt kételkedők részt vesznek a közgyűléseken? Mert ha igen, akkor látnák, hogy az nem jó, amit a polgármester javasol még akkor sem, ha éppen jó volna a falunak. Nem jó, mert nem mi a többségi képviselők találtuk ki! Így a falu nem megy előre, ha csak a széthúzás, a saját érdek vagy kitudja mi/csak azért se/szavazunk. Tisztelt Németh Alajos, akkor már maga meg is kapta az elégtételt, örülhet a mája, ugyanis a közgyűlés megszavazta a politikai üldözöttek ünnepét/megjegyzem ilyen eddig nem volt Hegykőn/Én úgy látom, az alpolgármester úr más szekerét tolja, és nem a falu érdeke, az összetartozás vezérli lépteit.”
  • 4. naj 2008. január 04. 19:38
    „én nemvagyk hegyköi:de ott dolgozom jonéhány éve,éshallom miket mondanak az emberek.Aztt sajnosvan igazsága a polgármesternek is.Tisztelet kételkedők résztvesznek a közgyüléseken mer ha igen akkor látnák hogyaz nem jo mit a plgármester jevasol még akkosem ha éppen jo volna a falunak.Nemjo mert nem mi a többségi képvselők találtuk ki!Igy afalu nemmegy előre,ha csak a széthuzás a sajátérdek vagy kitudja mi/csakazértse/szavazunk.Tisztelt Németh Alajos akkor már maga megiskapta az elégttéttelt,őrülhet a mája,ugyanis aközgyülés megszavazta a politikai üldözöttek ünneppét/megjegyzem ilyen eddig nemvolt hegykön/Én ugy látom az alpolgármesterr Úr más szekerét tolja,és nem a falu érdeke az összetartozásvezérli lépteit”
  • 3. Németh Alajos 2008. január 04. 19:00
    „A múlt feltárása,a dolgok obiektív és tényszerű bemutatása ,megismerése a rendszerváltást követően 18 évvel,nekünk utódoknak a feladata.
    Érezze minden hegykői felnőtt gyermeket,unokát nevelő lakos kötelességének a múlt tényszerű és igaz megismertetését az utódainkal szemben.
    Valaha az "egyházmegye gyöngyszemének" hívott községünk elért egy fordulópontot amikor lehetőség van a megtisztulásra,az igazság feltárására.Nem gyűlölettel hanem tényszerű és feltáró megbeszélésekkel egymásközt juthatunk el oda,hogy megértsük azt,ami ma történik a községben az a 18 esztendő adóssága.Nem bűnösöket keresünk,hanem az igazságot,s ha megvan az igazság akkor lesz béke is!
    Kérem azokat a nem keveseket akik a múlt rendszert mint áldozatok élték meg,s most halgatásba burkolóznak,mert még mindig átjárja Őket a beléjük ivódott félelem álljanak ki az igazság melett és igen is merjék elmondani a történetüket,ne vigyék magukkal a sírba!
    Apai ágon az én családom is mint annyi másé megjárta a maga kálváriáját,amit édesapám,keresztapám velem megosztott és tovább adom majd én is a gyermekeimnek.Nem haragszom senkire,megbocsájtottam mindenkinek,mert ez keresztényi és emberi kötelességem,de nem dughatom fejem homokba mikor arra nem méltó emberek alkotnak véleményt és mondanak itéletet múltról és jelenről,olyan orgánumban mely százezres emberközösség véleményformálója lehet!
    Egyet kérek nézzen mindenki őszintén a községünkbe magába,elmélkedjen és emlékezzen.....
    Egészen másképp látja majd a dolgokat,mint amilyennek a harag a tájékozatlanság és a félretájékoztatás szemüvegén át látszik!
    A Kisalföl cikkírójának pedig javaslom,legközelebb a tényszerű tájékoztatás éredkében-mely sarokköve az újságíró szakmának-kérdezze meg a másik oldal véleményét is mielőtt egy cikket leközöl,mert a hitelessége hamar odavész!Jelen esetben elég lett volna az az alpolgármestert vagy egy képviselőt is megkérdezni,s azok véleményét is belefonni a cikkbe,s mindjárt kevesebb indulatot gerjeszt a cikk,mint amit most jelen esetben!

    Tisztelettel:egy volt hegykői lakos,aki büszke arra,hogy hegykői”
  • 2. _____ 2008. január 04. 15:57
    „Teljesen nyílvánvaló, hogy a cikk megerndelője kelti a feszültséget, ezt az bizonyítja legjobban, hogy a "nagyvilág" elé tártja Hegykő belső ügyeit.”
  • 1. Katona Zoltán 2008. január 04. 15:17
    „Tisztelt Újságíró!

    Örömmel veszem tudomásul, hogy a Kisalföld című napilap megrendelésre is dolgozik! Hiányolom, az aláírást a cikk írójától!

    Üdv.: hegykői lakos”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zsúfoltak a rendelők, de még nincs járvány

Sopron - A felső légúti megbetegedések száma ugyan egyre növekszik, de még nincs járvány. "Egyelőre… Tovább olvasom